Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkein sivuun jättö ever? #reilukerho

Äkäinen
04.06.2019 |

Mikä on törkein tapa jolla teidät on jätetty ulkopuolelle jostain asiasta?

Minäpä aloitan: Kaasoni oli vuorostaan menossa naimisiin ja pyysi minua kaasoksi omiin häihinsä. Ollaan aina oltu hyvin läheisiä. Pari vuotta kuitenkin kului, eikä hänen hääjärjestelynsä oikein edenneet. Sitten hänen miehensä täytti pyöreitä, ja menivätkin vieraille yllätyksenä samalla naimisiin. Ja hän olikin pyytänyt näihin häihinsä erään toisen ystäväänsä kaasoksi!

Kaiken huipuksi vieläpä arvasin tämän heidän "yllätyksensä", sillä ystäväni kyseli todella tarkkoja kysymyksiä mun häistä vähän ennen juhlaa. Kyllä suretti ja surettaa toisinaan edelleen. On vielä ystäväni, mutta minulle on jäänyt täydeksi mysteeriksi se, miksi en hänen kaasokseen kelvannutkaan. :(

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa törkeä temppu :o Etkö voi kysyä?

Vierailija
2/141 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intoilitko kovasti kaason pestistä? Suunnittelitko ja halusitko jo alkaa järkkäämään kaikkea häihin liittyvää? Oletitko että ystäväsi haluaa isot häät?

Mua alkoi oma kaaso ahdistamaan niin, että lopulta irtisanoin kaason pestin ja menin vihille ilman kaasoja. Olin kyllä tehnyt selväksi etten aio järkätä isoja häitä enkä jaksa väkertää mitään koristeita ja suunnitella jotain teemavärejä sun muita. Kaaso vaan yritti väenvängällä järjestää oman näköisensä häät vaikka minä en sellaisia halunnut. Minun virheeni oli se, etten kertonut hänelle kuulemma tarpeeksi selvästi mitä itse häihini haluaisin jos en hänen suunnitelmistaan tykännyt. Ongelma oli vaan siinä, etten halunnut häihini mitään erityistä. Vähän vieraita ja hyvää ruokaa. Se siitä. Kaaso ei jotenkin ymmärtänyt ettei kaikilla morsiamilla ole mitään tarkkoja toiveita ja suunnitelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työporukan illanvietosta sivuuttaminen.

Ymmärrän siinä mielessä että kyse ei ollut työnantajan järjestämästä vaan heidän keskenään sopimasta omalla vapaa-ajalla järkätystä juhlinnasta.

Luulin vain kuuluvani ko. porukkaan minäkin. Väärässä olin. FB:stä näin että on kokoonnuttu, mutta mulle asiasta ei oltu hiiskuttu yhtään mitään. Hiukan kirpaisi.

Varsinkin kun seuraavalla kerralla minut kutsuttiin mukaan, niin juttua ei saatu järjestettyä ollenkaan. Ei ollut halukkaita. Paitsi jälleen ns. salaa järkättynä kun mulle asiasta ei taas puhuttu pihaustakaan, niin porukka kasassa. Some paljasti.

En tosiaan tiedä miksi, mutta minkäs teet.

Vierailija
4/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa törkeä temppu työkavereilta jättää yksi kutsumatta. Meilläkin on työporukassa joskus illanviettoja mutta kaikki kutsutaan vaikka ei ihan kaikilla kovin lämpöset välit olekaan keskenään. Silti käyttäydytään kunnioittavasti toisia kohtaan eikä pilata pippaloita vanhoilla kaunoilla.

Vierailija
5/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas pääsin mukaan työporukan illanviettoon. Oli sovittu paikka ja menin sinne. Odottelin liki puoli tuntia eikä ketään muuta tullut. Lopulta laitoin viestin yhdelle kollegalle. He olivatkin menneet toiseen paikkaan 10 km päähän eikä kukaan ollut vaivautunut ilmoittamaan minulle. Tunsin itseni todella hölmöksi istuessani siinä yksin.

Vierailija
6/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa törkeä temppu työkavereilta jättää yksi kutsumatta. Meilläkin on työporukassa joskus illanviettoja mutta kaikki kutsutaan vaikka ei ihan kaikilla kovin lämpöset välit olekaan keskenään. Silti käyttäydytään kunnioittavasti toisia kohtaan eikä pilata pippaloita vanhoilla kaunoilla.

Kiitos teille. En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kokenut saman. Mua ei uutena hyväksytty porukkaan, jota veti jo eläköitynyt henkilö. Kaikki muut kuitenkin intoili illanvietoista työpaikalla ja somessa, joten oli vähän nihkeet fiilikset.

Vierailija
7/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tukevista kommenteista.

Olen tuo joka työporukan sivuuttamisesta kirjoitti. Olin ko. henkilöiden kanssa päivittäin paljon tekemisissä töiden, kahvitaukojen ja lounaan tiimoilta. Nuo tapaamiset oli tosiaan sovittu niin etten ollut paikalla, eikä niistä tihkunut mitään mulle ennen some kuvia.

Siihen saakka olin sitä mieltä ettei parempaa työporukkaa ja - ilmapiiriä ole. Näennäisesti mikään ei muuttunut, mutta kyllä sisältä jotain hiukan särkyi.

Vierailija
8/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tukevista kommenteista.

Olen tuo joka työporukan sivuuttamisesta kirjoitti. Olin ko. henkilöiden kanssa päivittäin paljon tekemisissä töiden, kahvitaukojen ja lounaan tiimoilta. Nuo tapaamiset oli tosiaan sovittu niin etten ollut paikalla, eikä niistä tihkunut mitään mulle ennen some kuvia.

Siihen saakka olin sitä mieltä ettei parempaa työporukkaa ja - ilmapiiriä ole. Näennäisesti mikään ei muuttunut, mutta kyllä sisältä jotain hiukan särkyi.

Joo, sama. Mukava fiilis, kun työ"kaverit" kutsuvat syntymäpäivilleen, tupareihinsa tms. kaikki muut paitsi minut, tätä on tapahtunut useamman kerran. 

Vierailija
9/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jes. Entä jos se unohti kysyneensä?

Vierailija
10/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intoilitko kovasti kaason pestistä? Suunnittelitko ja halusitko jo alkaa järkkäämään kaikkea häihin liittyvää? Oletitko että ystäväsi haluaa isot häät?

Mua alkoi oma kaaso ahdistamaan niin, että lopulta irtisanoin kaason pestin ja menin vihille ilman kaasoja. Olin kyllä tehnyt selväksi etten aio järkätä isoja häitä enkä jaksa väkertää mitään koristeita ja suunnitella jotain teemavärejä sun muita. Kaaso vaan yritti väenvängällä järjestää oman näköisensä häät vaikka minä en sellaisia halunnut. Minun virheeni oli se, etten kertonut hänelle kuulemma tarpeeksi selvästi mitä itse häihini haluaisin jos en hänen suunnitelmistaan tykännyt. Ongelma oli vaan siinä, etten halunnut häihini mitään erityistä. Vähän vieraita ja hyvää ruokaa. Se siitä. Kaaso ei jotenkin ymmärtänyt ettei kaikilla morsiamilla ole mitään tarkkoja toiveita ja suunnitelmia.

Olin kyllä innoissani pestistä, mutta odotin morsiammen kertovan, mitä hän häiltänsä haluaa. Välillä kun asiasta kysyin, niin hän jotain epämääräistä vastasikin, mutta en halunnut painostaa esim. lyömään päivämääriä lukkoon tms.

Vierailija
11/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kyllä innoissani pestistä, mutta odotin morsiammen kertovan, mitä hän häiltänsä haluaa. Välillä kun asiasta kysyin, niin hän jotain epämääräistä vastasikin, mutta en halunnut painostaa esim. lyömään päivämääriä lukkoon tms.

No vaikka kaaso olisikin intoillut liikaa, eikä ymmärtänyt morsmaikun tarpeita, niin eihän tuo nyt missään nimessä ole ok vain jättää ilmoittamatta toiselle, ettei palveluksia tarvitakaan ja ottaa toinen tilalle sanomatta mitään.

Vierailija
12/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi erään hyvän ystävän kanssa niin, että hän tutustui kauttani toiseen ystävääni. Sen jälkeen nähtiin paljon porukalla, mutta pikkuhiljaa rupesivat ottamaan etäisyyttä muhun. Tai kasvotusten ovat kyllä tosi mukavia mulle, mutta monesti näen just jostain somesta, että ovat viettäneet aikaa yhessä. Mua ei vaan kutsuta enää mukaan, mikä kieltämättä kaivelee. Kun ollaan porukalla jossain, puhuvat yleensä vaan keskenään.

Vierailija
13/141 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kokemuksia... Peruskouluaika oli mulle yhtä tuskaa, kun olin aina viimeinen, joka valittiin joukkueeseen, eikä pariksi ois halunnu kukaan. Olen vähän omalaatuisen näköinen ja vähäpuheinen. Joku mun olemuksessa sai muut kai vaivaantumaan...

Vierailija
14/141 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen on kun mut unohdettiin kokonaan ammattikoulun luokkakokouksesta viime kuussa. Olivat kutsuneet mun kaksoissiskon joka oli samalla luokalla kuin mä aikoinaan (valmistuttiin siskon kanssa 2009 eli 10 vuotta sitten) Sisko otti puheeksi tyyliin "Mitä aiot laittaa päälles luokkakokoukseen?" ja olin vähän hämilläni. Sisko päätti sit kysyä siltä järjestäjältä et miks ette kutsuneet mun siskoa ja ne sano että "No kun sun sisko oli lihava silloin. Näyttäisi rumalta kuvassa" Kyllähän se satutti vähän kun joo olin ollut ammattikoulussa ylipainoinen aika paljonkin (painoin 110 kiloa), tosin ammattikoulun jälkeen aloin pudottamaan painoa ja nykyään painan 53kg. Soitin itse sitten tälle järjestäjälle ja käskin katsoa mun facebook profiilin ja sanoin ettei kumpikaan olla tulossa sinne, en sisko enkä minä.

Toinen oli työpaikan virkistäytymis iltamat jonne mua siis ei oltu kutsuttu. Kaikki muut oli, mutta mua ei. Päätin kysyä asiaa kun selvisi seuraavana työpäivänä ja vastaanotto oli muminaa.

Vierailija
15/141 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee mieleen on kun mut unohdettiin kokonaan ammattikoulun luokkakokouksesta viime kuussa. Olivat kutsuneet mun kaksoissiskon joka oli samalla luokalla kuin mä aikoinaan (valmistuttiin siskon kanssa 2009 eli 10 vuotta sitten) Sisko otti puheeksi tyyliin "Mitä aiot laittaa päälles luokkakokoukseen?" ja olin vähän hämilläni. Sisko päätti sit kysyä siltä järjestäjältä et miks ette kutsuneet mun siskoa ja ne sano että "No kun sun sisko oli lihava silloin. Näyttäisi rumalta kuvassa" Kyllähän se satutti vähän kun joo olin ollut ammattikoulussa ylipainoinen aika paljonkin (painoin 110 kiloa), tosin ammattikoulun jälkeen aloin pudottamaan painoa ja nykyään painan 53kg. Soitin itse sitten tälle järjestäjälle ja käskin katsoa mun facebook profiilin ja sanoin ettei kumpikaan olla tulossa sinne, en sisko enkä minä.

Toinen oli työpaikan virkistäytymis iltamat jonne mua siis ei oltu kutsuttu. Kaikki muut oli, mutta mua ei. Päätin kysyä asiaa kun selvisi seuraavana työpäivänä ja vastaanotto oli muminaa.

Tän on pakko olla keksitty. Että todella paino olisi syy jättää kutsumatta, aikuisten maailmassa, ja se kehdattaisiin sanoa siskolle. Eikä kukaan olisi kytännyt fb-profiilia.

Vierailija
16/141 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vähän miettiä, miten on tullut käyttäydyttyä, jos 30-100 ihmistä ei halua kutsua sua tapahtumaan mukaan? Ei ole siis yhden eikä kahden ihmisen mielenpahoittamisesta kyse.

Vierailija
17/141 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on aika kiusallisia työpaikka-jutut, mutta oikeastihan ihmisten ei tarvitse olla vapaalla tekemisissä vain sen takia että ovat samassa työpaikassa.

Meillä on yksi työkaveri jolle ollaan kyllä mukavia työajalla, mutta josta kukaan ei oikein pidä, joten hänen kanssaan ei luonnollisesti haluta viettää vapaa-aikaa. Nuo yhteiset jutut muiden kanssa olemme aina sopineet "salaa" koska kukaan ei ole kuitenkaan halunnut pahoittaa hänen mieltään. Ei ole käynyt mielessäkään että tuo työkaveri stalkkaisi salaa somesta muiden tekemisiä.

Vierailija
18/141 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun kaaso kyseli todella tarkkoja kysymyksiä häistäsi? Miksi ihmeessä, luulisi kaason tienneen aika lailla hyvin eri jutut, jos oli häitä kanssasi rustaamassa.

Tuo kaasojuttu on muutenkin mennyt enemmän kuin överiksi. Miksi ihmeessä jonkun täytyy olla ilmainen juhlapalvelu?

Vierailija
19/141 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko vähän miettiä, miten on tullut käyttäydyttyä, jos 30-100 ihmistä ei halua kutsua sua tapahtumaan mukaan? Ei ole siis yhden eikä kahden ihmisen mielenpahoittamisesta kyse.

Meillä se on enemmänkin niin, että tietyt eivät halua yhtä mukaan ja muut eivät uskalla sanoa vastaan. Ja nämä tietyt vielä puhuvat tulevista juhlista tarkoituksella yhden kuullen päästäkseen sanomaan, että ei, ei me mistään puhuttu, jos tämä kysyy. Vähän sellaista koulukiusaajien henkeä, että saadaan korottaa itseä jättämällä yksi pois.

Vierailija
20/141 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tuli mieleen, etenkin jos toistuvasti "jätetään ulkopuolelle". Mitä isommasta porukasta kyse, sitä rasittavamman täytyy olla ihmisen, joka tarkoituksella jätetään kutsumatta.

Opiskeluaikana näin sivusta, kun vaihdettiin ravintolaa siten että esitettiin että muka mennään kotiin, mutta oikeasti kaikki paitsi yksi sopivat jatkavansa toisessa ravintolassa. En kyllä ihmettele vaikka vähän katala temppu onkin, se seurasta pudotettu oli tauotta äänessä ja sen jutut koskivat pelkästään sitä, mitä hänelle olivat vanhemmat ostaneet. Oikeasti se puhui tuosta aiheesta 90% ajasta.