Peskää niitä työvaatteitanne!
Uuh, mihin eltaantuneeseen lian ja hien hajuun törmäsin kahvilassa, johon jonkin sortin työmiehet olivat tulleet tauolleen! Työvaatteet olivat jo ulkoa likaisia, mutta se haju oli aivan järkyttävä! Eivätkö kaikki työpaikat huolehdi ympäristöystävällisestä työvaatetuksesta? Tässä olisi petraamisen paikka. Säälin sitä, joka joutuu ahtautumaan samaan autoon tai koko päivän työskentelemään vierivieressä haisulin kanssa.
Tai sitten tupakalle haiseva hoitaja.. olen itse käynyt kerran hammaslääkärillä, jonka suussani pyörivät kädet haisivat tupakalle..
Kommentit (19)
Mua ällöttää myös se lian haju. Ihan kammottavaa.
Yleisesti työnantaja hankkii ja HUOLTAA (eli pesettää) työvaatteet. Joillakin työpaikoilla on pesukoneet, joissa pestään itse ja joillakin työpaikoilla viedään työvaatteet kotiin pestäväksi.
Ongelma ensimmäisessä mallissa voi olla se, että työnantaja ei hanki työvaatteita riittävästi ja pesukierrosta ei palaudu työvaatteita tarpeeksi usein, jolloin niitä joutuu pitämään liian pitkään pesemättä. Kyse on yleensä suojavaatetuksesta, eli ei voi omissa kamppeissakaan työskennellä.
On toki myös työnantajan imagokysymys, jos jatkuvasti ollaan paskaisissa työvaatteissa, ei anna hyvää kuvaa työnantajasta.
Pesen vaatteeni ilmaiseksi töissä, koska omat siviilivaatteet.
- nuorisokodin ohjaaja
Tiätysti pesen! T-paidat joka käytön jälkeen, hupparin ja takin tarvittaes 😎
Sillä hammaslääkärillä oli hanskat kädessä kun ne kädet pyörivät suussasi. Tuskin hän samoilla hanskoilla sen körssinsä aiemmin veteli.
Pahasta hajusta olen kyllä samaa mieltä. Meillä töissä viereisessä yksikössä työskentelevälle miehelle kerran esimies huomautti hajusta. Se haju on siis kammottava ja jää pitkäksi aikaa pyörimään niihin paikkoihin joissa hän kulkee.
Hammaslääkäri ei ole minulla koskaan pyöritellyt käsiään suussani. Aina jollain instrumentilla on tökkinyt hampaita. Laittoiko oikein ap:lle nyrkin suuhun? Ilman käsineitä? Ehdotan, että laitatte pyykkipojan nokkaanne kun liikutte ihmisten ilmoilla tai menette hammaslääkäriin.
Ihmetyttää nämä julkisissa liikennevälineissä raksakamppeet päällä kulkijat. Törkyiset vaatteet eivät ole nähneet pesua kuukausiin ja se haju on ällöttävä. Eivätkö itse haista aamuisin sitä? Eikö työpaikalla ole mahdollisuutta vaihtaa siviilivaatteita työvermeisiin vai onko se liian aikaavievää? Se se vasta on junttiutta.
Kunnon työmiehen haju paras haju <3
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti työnantaja hankkii ja HUOLTAA (eli pesettää) työvaatteet. Joillakin työpaikoilla on pesukoneet, joissa pestään itse ja joillakin työpaikoilla viedään työvaatteet kotiin pestäväksi.
Ongelma ensimmäisessä mallissa voi olla se, että työnantaja ei hanki työvaatteita riittävästi ja pesukierrosta ei palaudu työvaatteita tarpeeksi usein, jolloin niitä joutuu pitämään liian pitkään pesemättä. Kyse on yleensä suojavaatetuksesta, eli ei voi omissa kamppeissakaan työskennellä.
On toki myös työnantajan imagokysymys, jos jatkuvasti ollaan paskaisissa työvaatteissa, ei anna hyvää kuvaa työnantajasta.
Meillä työvaatteet saa puhtaaksi vain pesulassa eikä aina sielläkään kaikki öljytahrat lähde. Mutta työnantaja ei maksa sitä. En ala pienestä palkastani itsekään sitä ainutta vaatekertaa pesettämään edes kerran viikossa pesulassa.
Työperäiset, esim. öljytahrat ovat ymmärrettäviä, mutta se hygienian huonosta hoidosta johtuva haju.... 🤮. Olen viime aikoina samaa havainnut, eli haisee k**i ja pa**a nuorillakin työmiehillä. Tavallisesti kauppajonossa haisee eläkeläismiehet.
Meillä jokainen huolehtii itse työvaatteistaan. Pesen heti työpäivän jälkeen ja poistan mahdolliset tahrat. Minulla on kolmet työvaatteet, yhdet pesussa, yhdet varalla ja yhdet käytössä. Menen siviilivaatteissa työpaikalle ja vaihdan työvaatteet työpaikalla ja jos ei mahdollista niin ABC -aseman vessassa ennen töihinmenoa. Jos kesken työpäivän pitää mennä yleiselle paikalle vaihdan siviilivaatteet. Töistä tullessa pistän työvaatteet muovikassiin ja vien kotiin pesuun.
Minuakin ärsyttää likaisissa työvaatteissa joka puolelle kulkevat ihmiset.
Likaiset duunikuteet, sitten lounasravintolaan/kahvilaan. Ja joo meidän tosi siistien puhtaiden vaatteiden omaavat joutuu istumaan niille likaantuneille istuimille. Mulla rajoittaa jopa käyntiä ravintoloissa-kahviloissa. Eritoten jos ovat suosittuja raksamiesten paikkoja. Tottahan sä kirjoitat!
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäri ei ole minulla koskaan pyöritellyt käsiään suussani. Aina jollain instrumentilla on tökkinyt hampaita. Laittoiko oikein ap:lle nyrkin suuhun? Ilman käsineitä? Ehdotan, että laitatte pyykkipojan nokkaanne kun liikutte ihmisten ilmoilla tai menette hammaslääkäriin.
Kyllä käyttää käsiään/sormiaan ns Suun tutkimuksessa, toki siderharson palasella vetää kielen ulos, ja käy suunlimakalvoja läpi. On eri asia tilata suun ja hampistaon tarkastus kuin pelkkä hammastarkastus. Ainakin yksityisellä maksaakin eri tavalla,onko molemmat. Jos suuntarkastus ,niin silloin imusolmukkeetkin tutkitaan.
Katso minkä firman logoissa kulkee.
Sitten yhteys yhtiöön. Että korvaavat työvaatehuollosta koituvat kustannukset reilusti tai hoitavat pesulapalvelut.
Itsekin työnantajalla, joka ei korvaa senttiäkään työvaatehuollosta. Ei jaksa 'liian usein' pestä.
Työ on likaista. Pesen sitten lopulta 24/7 pesulassa ja koitan hakea vuosittain verotuksen korjausta, eli työvälinevähennys. Aina palautusta tullutkin mutta eihän ne koskaan kata koko summaa mikä menee.
Tuttavalle korvataan verottomana 7 euroa kuukaudessa työvaatepesuja.
Duunarit pyörittää tätä maata.
Ihan vinkkinä te öljyisiä ja kemikaalisia vaatteita pesevät: öljy on ympäristömyrkky ja sitä ei saa päästää normaali viemäriverkostoon. Nuo vaatteet pitää pestä eriytyskaivoon liittyvällä pesulaitteistolla. Näitä ei yleensä ole normaali kotitalouksissa, vaan vain ammattimaisissa pesuloissa. Työnantaja on velvollinen järjestämään nämä pesut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä julkisissa liikennevälineissä raksakamppeet päällä kulkijat. Törkyiset vaatteet eivät ole nähneet pesua kuukausiin ja se haju on ällöttävä. Eivätkö itse haista aamuisin sitä? Eikö työpaikalla ole mahdollisuutta vaihtaa siviilivaatteita työvermeisiin vai onko se liian aikaavievää? Se se vasta on junttiutta.
Sama Turussa telakka duunarit tulevat likaisissa vaatteissa bussiin. Kuka korvaa jos istun likaiseen penkkiin vaalealla villakangastakilla? Miksi bussiyhtiöt sallii tulla likaisilla työvaatteilla bussiin?
.