Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-juhlat ja pitopalvelun kakku loppui kesken

Vierailija
03.06.2019 |

Miten ammattilaisille voi käydä tollainen moka. 1 perhe jäi vielä tulematta eli aivan liian alimitoitettu. Kun kakku nostettiin pöytään, luulin koon perusteella että niillä on toinen jemmassa, mutta ei ollut..

Kommentit (251)

Vierailija
81/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä itse tehty tarjottavat ja ei ikinä ole loppunut kesken ja parhaimmillaan kokonainen kakku tai kaksikin jäänyt yli ja sitä sitten itse jälkeenpäin mutusteltu tyytyväisenä. Kylässä ollessani en syömällä syö tarjottavia mutten myöskään kursaile annoskokojen kanssa, ihan naurettavaa. Ja aiemmin kun on puhuttu tuosta standardikoosta, niin voisin kuvitella sen olevan, noh, ainakin vähemmän mitä itse ottaisin. Vastaava esimerkki kun urheilukisoissa kerran loppui ruoka kesken, eivät keittiössä osanneet aavistaa että urheilijat saattaisivat ehkä syödä enemmän kuin standardimitoituksen mukaan.

Vierailija
82/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vierasta ja monelleko hengelle kakku oli? Yleensä kun tilaan lasken suunnilleen niin, että tuplaan kakun määrän suosituksiin nähden. Siis jos tulee 10 vierasta tilaan 20 hengen kakun. Jos kakkua ei pääse itse leikkaamaan ja annostelemaan vieraille niin sitten ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan edelleen kaverin häät missä oli pitopalvelu ja kaikki loppui kesken. Juustokakkua sai pienen ohuen siivun. Muuta makeaa kahvin kanssa ei ollut tarjolla. Nälkä jäi...

Vierailija
84/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitopalvelu laske että aina on joukossa niitä jotka ottaa kakkua reilusti. Jotkut ottaa siivun. Itse kuulun siihen porukkaan jotka ottaa kunnon palan.

Vierailija
85/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita tulee esim 30 niin kertoo pitopalvelulle että 40 niin ei luulis loppuvan.

Vierailija
86/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin lauantaina lapsemme yo- juhlissa, että tarjottavaa meni huomattavasti yli sen, mikä yleensä varataan per henki.  Moni tulee paikalle ilman aamiaista ja lounasta ja syövät nälkäänsä niinkuin eivät ruokaa olisi nähneet vuorokauteen. Sehän ei ole tarkoitus.[/quote

Mikä sitten on tarkoitus? Ottaa mahdollisimman pieni pala kakkua ettei vaan lopu kesken? Kyllä minä menen juhliin sillä mielellä että voin ottaa tarjottavia hyvillä mielin, miettimättä että riittääkö ruoka tai kakku.

Vastaavasti omiin juhliin varaan tarjottavaa tarkoituksella yli tarpeen ettei vaan mikään laatu lopu kesken. Ja vieraat saavat syödä yllinkyllin ja ottaa vaikka lisää.

Ei kotonakaan syödä herkkuja nälkään. Tämä on vähän sama kuin ilmaisen viinan kanssa: monella on harhaluulo että baari pitää siinä tapauksessa tyhjentää ja nimenomaan omaan (vatsaan) päähän. Ei juhliin mennä ahmimaan.

Vierailija
87/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän 50-vuotisjuhlaan oli kutsuttu naapurin ukko. Kukaan ei ollut tietoinen siitä että tämä ukkeli on neljän pojan etä-isä. Olivat sitten iskän luona kylässä ja tulivat myös kutsumattomina juhlaan futispeliasut päällä ja vetivät yhden kokonaisen kakun naamaan.

Ohis

Huonotapaisia ihmisiä on aina. Olisin kyllä emäntänä mennyt leikkaamaan palat ja sanonut, että nyt ei varauduttu tankkauspalveluksi, kahvitellaan vain ihan tavanomaisesti. Grilli on tuolla parin kilometrin päässä.

Vierailija
88/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan edelleen kaverin häät missä oli pitopalvelu ja kaikki loppui kesken. Juustokakkua sai pienen ohuen siivun. Muuta makeaa kahvin kanssa ei ollut tarjolla. Nälkä jäi...

Nälän ei ole tarkoitus lähteä kakulla vaan ruoalla. Moukka. 

Vierailija
89/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä joissa pitopalvelun hankkima kakku loppui kesken. Häävieraiden määrä oli aivan oikein kerrottu mutta ilmeisesti pitopalvelu pihisteli ja tosiaan kakku tai siis kakut loppuivat kesken.

Vierailija
90/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen kun ei tullut hävikkiä.

Vierailija
91/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin haluan puolikkaan kakun, 10 hengen kakku on pelkkä vitsi, kaksi annosta siinä on.

Vierailija
92/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea arvioida menekkiä. Katsoin itsekin juuri yo-juhlissa, että edellä menevä perhe otti kukin varmaan viisi senttiä paksut viipaleet. Sen kun ottaa, itsekin pidän kakusta, mutta hankala varmasti pitopalvelullakin arvella että otetaanko siitä sentin vai viiden siivu.

Viiden sentin levyinen siivu kuulostaa kyllä hurjan pieneltä näin ihan laihan ihmisen mielestä. Olen kyllä häpeissäni nyt, jos olen iät ajat ottanut juhlissa liian ison siivun kakkua. Ovathan kakkusiivut kahviloissakin kunnollisen kokoisia, ja sittenkö juhlissa saisi ottaa 2 cm? Kurjaa.

Vierailija
93/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlassa on tapana ottaa kakkua yksi pala. Santsikupin kanssa otetaan pipari, makeinen, konjakki tms. Yli 20v. juhlissa työtä tehneenä. Mutta kyllä junttijuhlat erottaa joheti juhlien alussa.

Vierailija
94/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä otan melko ohuen siivun juuri sen takia että kaikille riittää. Katselin omissa juhlissa junttivieraita ja annokset olivat jo ekakierroksella melkoiset.

Vierailija
95/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollaan suvussa niin innokkaita kakunsyöjiä, että nuo viralliset mitoitukset ei ikinä olisi riittävästi, sellaiset pitää ottaa tilatessa huomioon.

Kyllä olettaisin ammattitaitoisen pitopalvelun osaavan automaattisesti ottaa tämän huomioon ja ymmärtäisivät tehdä tarpeeksi. Toki näkyy laskussakin mutta yleensä ihmiset jotka maksavat näistä palveluista maksavat mielellään sen ylimääräisen muutaman kympin siitä, että palvelu on asianmukaista ja tarjottavia riittävästi. Ehdottomasto reklamaation paikka.

Vierailija
96/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nyt yleensäkin alimitoitettua lähes kaikki, paitsi kansanedustajien etuudet.

Vierailija
97/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea arvioida menekkiä. Katsoin itsekin juuri yo-juhlissa, että edellä menevä perhe otti kukin varmaan viisi senttiä paksut viipaleet. Sen kun ottaa, itsekin pidän kakusta, mutta hankala varmasti pitopalvelullakin arvella että otetaanko siitä sentin vai viiden siivu.

Viiden sentin levyinen siivu kuulostaa kyllä hurjan pieneltä näin ihan laihan ihmisen mielestä. Olen kyllä häpeissäni nyt, jos olen iät ajat ottanut juhlissa liian ison siivun kakkua. Ovathan kakkusiivut kahviloissakin kunnollisen kokoisia, ja sittenkö juhlissa saisi ottaa 2 cm? Kurjaa.

Sentin tai kahden siivu? Ei helvetti! Ovatko juhlavieraat kärpäsiä sellaisissa juhlissa ihmisten sijasta?

Vierailija
98/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin ruuat, kahvit ja kakun tietylle henkilömäärälle + tarjoilijan. Ammattilaisen tehtävä osata mitoittaa määrät. Suosittu pitopalvelu, siksi kummastuttaa mitoituksen pieleenmeno.

Ap.

Ikävä tilanne ap. Vastaisuudessa kuitenkin tiedät, että ns. suosittuja/tärkeitä juttuja tilataan varmuuden vuoksi isommalle henkilömäärälle. 

Vierailija
99/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy ei pitopalvelussa vaan tilaajassa. Ja tilauksen tarkastamisessa, kait sinä tarkistit mitä teille tuli, kun kerran laskunkin maksat.

Mutta jos pihisti tilaa, niin pihisti saa.

Itse olisin kyllä varmuuden vuoksi tilannut vähän ylimääräistäkin, ettei kävisi niin nolosti, että joku loppuu

kesken.

Kyllähän se todellakin on pitopalvelun vika jos jokin loppuu kesken vaikka vieraita on sovittu määrä. Ainakin itse olen pitopalveluihin aina vain ilmoittanut vierasmäärän, enkä todellakaan kysellyt montako kakkua tai muuta on sitten tulossa vaan luottanut että hoitavat homman niinkun on sovittu. Aina on hoitunut, eli kyllä vika on pitopalvelun jos loppuu. Eri asia jos tulee ylimääräisiä vieraita tai jos tarjoiluja on tilattu muulla tavalla kuin sopimalla vierasmäärä.

Ehkä kyseessä on ollut aloitteleva pitopalvelu, jolla ei vielä oikein ole homma hanskassa. Me emme ole koskaan ilmoittaneet pitopalvelulle muuta kuin vierasmäärän ja aina on kakkua (ja muitakin tarjottavia) jäänyt yli. Ja meidän suvun jäsenet on kovia syömään, vaikkeivät siltä näytä.

Vierailija
100/251 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlassa on tapana ottaa kakkua yksi pala. Santsikupin kanssa otetaan pipari, makeinen, konjakki tms. Yli 20v. juhlissa työtä tehneenä. Mutta kyllä junttijuhlat erottaa joheti juhlien alussa.

Oikein yksi pipari kahvin kanssa. Eipä ihme sitten, kun pitopalvelunne on alimitoittanut tarjottavat. Kyllä meidät junttijuhlissa halutaan tarjota muutakin kun minipala kakkua ja yksi pipari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän