Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa pitää naispuoliset ystävänsä mutta minä en tykkää

Vierailija
03.06.2019 |

Siitä kun soittelee muiden naisten kanssa ja viettää aikaa kahden. Mies ei halua erota, mutta minäkään en halua tällaista parisuhdetta. Olenkin päättänyt tyhjentää asunnon tavaroistani ja muuttaa pois.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia kaveerata 15 vuoden takaisen kaverin kanssa, jonka kanssa ei ole ollut intiimiä, kuin kaveerata viime kuun p a non kanssa, jonka kanssa on ollut intiimiä. Suhteen aloittaessa tulee jättää vanhan Tinder tuttavuudet taakse.

Vierailija
22/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:ta. Tokihan nyt kavereita saa olla kumpaa sukupuolta tahansa, mutta kyllä siinä on vissi ero meneekö Pekan luo katsomaan futista vai Liisan luo lipittämään punaviiniä... Vaikka mitään ei tapahtuisi, niin on se jotenkin erikoinen kuvio.

Itsellänikin on miespuolisia kavereita osa ihan nuoruudesta ja osa sitten esim. työkavereita. Vaikka juttu luistaa hyvinkin esim. työpaikalla tai kavereiden järkkäämissä illanistujaisissa, niin joku sanaton sopimus siinä on, ettei puolin ja toisin pyydellä toista kahdestaan vaikka leffaan...

Ehkä olen sitten vähän vanhanaikainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä että pääset mukaan kimppakivaan, edes juhlapäivinä, kuten esim. juhannuksena.

Luuletko olevasi jotenkin vitsikäs tai nokkela ? Typerys mun mielestäni. Ja en ole ap, kunhan kerroin mieleipiteeni susta.

Vierailija
24/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä "kaverit" on valitettavasti nähty, kun muka niin viattomasti vaan kysellään kuulumisia ja nähdään drinksun merkeissä kaksin... Eipä näitä kavereita näkynyt ikinä meidän yhteisessä kodissa (ainakaan, kun minä olin kotona) eikä minua paljon pyydelty mukaan eikä edes esitelty, kuin pikaisesti jossain baaritiskillä, jos sattuivat olemaan samaan aikaan. Kyllä sen pelästyneen tai halveksivan katseen huomaa kuka tahansa...

Vierailija
25/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle osa naispuolisista ystävistä on ok osa ei. Riippuu kunnioittaako nainen miehen parisuhdetta ja mies omaana. Osan kanssa kehotan miestäni menemään  tekemään asioita, osasta nousee karvat pystyyn kun nainen tai mies selkeästi ei osaa vetää rajoja. Jos mies tykkää jatkuvasti jonkun "t issityrkyn" julkaisuista, mutta ei muiden naiskavereiden julkaisuista, se on mielestäni indikaatio siitä, että joko minä tai se kaveri. Sydäntykkäykset herutuskuvaan muille kuin pitkäaikaiselle ystävälle on flirttailua.

Laittaako miehesi sydäntykkäyksiä miespuolisten ystäviensä herutuskuviin?

Vierailija
26/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä surullista, jos näkee vastakkaisen sukupuolen aina vain seksuaalisena olentona.

Samanlaisia ihmisiä naiset ja miehet ovat, iloineen ja suruineen ja luonteenpiirteineen ja ajatuksineen.

Jos et kykene katsomaan vastakkaista sukupuolta platonisesti, vaan siihen liittyy aina joko tunteita tai seksiä, on syytä mennä terapiaan.

Vierailija
27/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mustasukkainen sillä en itsekään halua viettää aikaa muiden miesten kanssa kun ei ole tarvetta eikä halua. Tuntuis itsestäni jotenkin väärältä hengailla muitten miesten kanssa kun oma mies kotona. Ap

Hengaatko ystäviesi kanssa knu mies on kotona?

Vierailija
28/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään sitä vastaan että miehellä on kavereita. Exän naispuoliset kaverit olivat vain selvästi miehen perässä, enkä tykännyt tästä syystä "kaveri"suhteesta. Eivät tervehtineet minua jos vaikka tulin kotiimme kun he olivat kyläilemässä (tosi outoa). Myöskään kaupungilla tavatessamme käänsivät pään poispäin vaikka hyvin tiesivät kuka olin. Jos olisivat voineet olla luonnollisessa kanssakäymisessä myös minun kanssani, kuten miespuolisetkin ystävät, niin ei olisi ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
29/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaisia ihmisitä, jotka seksualisoivat AIVAN kaiken. Näkevät seksuaalisuutta, flirttailua ja muuta ihan kaikessa mahdollisessa. Siihen kannattaa aidosti hakea apua.

Vierailija
30/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan hyvä päätös muuttaa pois jos itsetunto ei kestä, että maailmassa on muitakin naisia.

Maailmassa on muita ihmisiä, mutta ei pitäisi olla muita kumppaneita kuin yksi. Nämä vastakkaisen sukupuolen kanssa kaveeraavat ovat tutkitusti niitä, joilla kaveruus on häilyvä ja he eroavat muita helpommin.

No johan on taas tyhmä yleistys. Itae olen 37 ja minulla kn vain kolme seksikumppania elämäni varrella ja kolme pitkää suhdetta. Ensinmäinen kesti 3 vuotta, toinen 7 ja nykyinen 12 ja naimisissa. Ja mun kaverit ovat olleet lähes poikkeuksetta mies puolisia ja parhaat ovat edelleen ja kulkeneet mukana jo 16 vuotiaasta asti.

Vierailija
31/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykännyt alussa, kun aloin seurustella ja tajusin, että miehellä on paljon naispuolisia ystäviä, joiden kanssa soittelee ja halailee nähdessä mm hänen ex, työkavereita ja jotain nuoruuden exiä. Koskaan en kuitenkaan ole paheksunut miehelle tai kieltänyt näitä suhteita.

Suhteen aikana kuitenkin itse olen ystävystynyt miehen kanssa, jonka kanssa on hyvä olla. Ihan kun oltaisiin tunnettu aina ja luottamus on vahva puoli ja toisin. Hänelle voi puhua mistä vain. Joku ihme kemia. Avoimesti kerron miesystävälleni että olen yhteydessä tämän ystävä miehen kanssa ja kyläilläänkin. Miesystävä on hänet pikaisesti tavannut pari kertaa.

Mitä mieltä olet itse - uhkaako tuo ystävämies millään tavalla sun parisuhdetta? Onko siinä fyysistäkin kemiaa ilmassa? Ja jos on, onko sun mielestä tuo ok, kun olet parisuhteessa?

Vierailija
32/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vaan huomaa, jos toisella on jotain taka-ajatuksia... Esimerkiksi suhteemme alkuaikoina yksi miehen naispuolinen kaveri tykkäsi soitella viikonloppuisin baarista ja kyseli missä mieheni on... Jostain kumman syystä suhteemme syventyessä ja naisen löytäessä miehen naisen soittelut loppuivat...

Vierailija
33/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi pääsee susta eroon, mustasukkaisuus on kamala tauti, se ei tartu, mutta myrkyttää.

Lol, onpa katkeraa.

Vierailija
34/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ex mies samanlainen. Väitti että mitään ei ole. No oli kuitenkin ja räikeästi valehteli. Oli montakin naista kierroksessa ja kaikki valehteli. Sain kuulla asiasta tietenkin viimeisenä vaikka intuitio oli oikeassa. Todella oikeassa. On toki niitä miehiä ja naisia ketkä oikeasti osaavat olla vaan ystäviä. Mutta ne on aidosti harvassa. Ikävä tilanne. Mutta ymmärrän täysin mitä tunnet ja mietit.

Vierailija
35/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle osa naispuolisista ystävistä on ok osa ei. Riippuu kunnioittaako nainen miehen parisuhdetta ja mies omaana. Osan kanssa kehotan miestäni menemään  tekemään asioita, osasta nousee karvat pystyyn kun nainen tai mies selkeästi ei osaa vetää rajoja. Jos mies tykkää jatkuvasti jonkun "t issityrkyn" julkaisuista, mutta ei muiden naiskavereiden julkaisuista, se on mielestäni indikaatio siitä, että joko minä tai se kaveri. Sydäntykkäykset herutuskuvaan muille kuin pitkäaikaiselle ystävälle on flirttailua.

Mutta eikös se flirttailu ollut mukavaa piristystä arkeen?

Vierailija
36/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa ihan itse määritellä ne rajat mitä sietää ja hyväksyy suhteessaan. Jos mies kovin paljon keskittyy viestittelemään muiden naisten kanssa, olipa heidän väitetty suhteensa mikä tahansa, niin kyllä minäkin pistäisi äijän kävelemään. Löytyy niitä sellaisiakin, jotka keskittyy siihen tärkeimpään suhteeseen. Samanlaiset arvot niin tässä kuin muissakin asioissa helpottaa elämää suhteessa.

Jep kannattaa sunkin etsiä itsellesi kaltaisesi mustasukkainen kontrollifriikki

Vierailija
37/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, että aina nämä jutut hymähdyttää. Itse elin vaiheen, jossa olin viikot pois kotoa toisessa kaupungissa ja työhön kuului jos minkämoista kissanristiäistä ja illan istumista. Ystävystyin tietysti ihmisten kanssa ja koska olimme siihen aikaan suurin osa nuoria, venähtiväthän ne illat ja usein lähdettiin myös pienemmällä porukalla iltaa istumaan ilman firmaakin. Joskus kaksinkin. Aina ei maltettu lopettaa baariin, vaan painuttiin minun kakkoskämpälle jatkamaan ja peetä jauhamaan. Joskus joku jäi sohvalle nukkumaan, joskus kömpi sieltä aamun koitteessa eteenpäin.

Aina näitä tuli kotona kerrottua ainakin hauskimmat palat, eikä mitään väliä ollut sillä, nukahtiko sohvalle mies vai nainen, juotiinko viiniä vai kaljaa.

Mutta meillä molemmilla on aina ollut ystäviä molemmista sukupuolista sekä itsestään selvyys, että ystävien kanssa ei harrasteta seksiä. Ei niinkään parisuhteen vuoksi, vaikka tietysti sekin vaikuttaa, mutta ennen kaikkea sen vuoksi, että seksin harrastaminen takuuvarmasti pilaa ystävyyssuhteen. Ystävyys panon jälkeen vaan ei voi olla samanlaista kuin silloin, kun moisia juttuja ei ystävyyteen sotketa.

Vierailija
38/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yhden naisen luona oli punaviiniä juomassa kahden joten siinä kohtaa mun raja tuli vastaan. Ap

No voi hyvää päivää...

Vierailija
39/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just joo. Kuinka lapsellinen ap on?

Mulla oli ollut jo noin 15 vuotta sama kaveriporukka ennenkuin tapasin nykyisen mieheni, eli seiskaluokalta asti oltiin pyöritty samassa porukassa. Kaveriporukka koostui alunperin pelkistä miehistä, ja nykyään myös heidän tyttöystävistään ja vaimoistaan.

AP:n mukaan minun olisi siis pitänyt luopua kaikista parhaista ystävistäni sen vuoksi, että itse löysin miehen ja menin naimisiin? Juu ei. Ei olisi koskaan tapahtunut. Ei olisi meidän häitä ikinä vietettykään, jos mies olisi alkanut urputtamaan mun kavereistani. Enhän minäkään valita hänen kavereistaan!

Mun polttariporukastakin aikoinaan oli puolet miehiä (eli nuo nuoruuden ystäväni), ja toinen puoli heidän vaimojaan/tyttöystäviään, sekä lisäksi mieheni sisko. Ketä muitakaan olisin polttareihini halunnut, kuin parhaat ja lähimmät ystäväni?

Entisellä naisystävälläni on juuri näitä panoja "kavereinaan" ja vieraili edelleenkin heidän luonaan ihan yökylässä. Minä olin se, joka ei ymmärtänyt mitään mistään kun en hyväksynyt tuollaista käytöstä.

En ole ap.

Pitkäaikaiset ystävät on eriasia usein kuin mitä nykyään näkee. Nykyään moni kutsuu yhden illan panosuhdetta ystäväkseen. Väestöliton sivuillakin jo kehotetaan luopumaan tällaisista suhteista, kun tarkoituksena on rakentaa hyvä parisuhde. Sellaista ei rakenneta, jos viime kuun panon kuviin laittaa jatkuvasti sydäntykkäyksiä. 15 vuoden takaiset ystävät, joita ei ole 15 vuoteen n ussitu ovat eri asia.

Vierailija
40/63 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku tiukkapermanenttinen, beigenvärinen, hajuton ja mauton ak*a avautuu "minun mies" tyyliin. Älkää olko  tällaisten naisten kanssa missään tekemisissä. Ei ikinä pidenpään suhteeseen tai naimisiin. Ak*t ovat syntyjään mustasukkaisia ja raskasta seuraa, aina ja kaikkialla.