Li Andersson: Miksi kaikilla pitäisi olla oma auto - "Eihän kerrostalossakaan jokaisella ole omaa hissiä"
Anderssonin mukaan on luovuttava ajattelutavasta, että jokaisella pitäisi olla oma auto.
Kommentit (1220)
Vierailija kirjoitti:
Lin vertaus kertoo selkeästi vassareiden älykkyydestä. Eihän autollakaan voi ajaa kuin yhtä reittiä ja sen varrella asuvat voivat sitten nauttia auton kyydistä.
Onko tämä vitsi?
Itse en koskaan saanut selvää siitä bussikortti+taksi+vuokra-auto diilistä. Ihan hyvä konsepti. Oli turhan sekava. Kk maksulla sai nuo käyttöönsä. Vuokra-autossa ja taksissa oli rajoitus määrässä.
Todennäköisemminhän se autoton looseri vasemmistoa ja autollista Litä äänestää, joten taktisesti oivaa puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisemminhän se autoton looseri vasemmistoa ja autollista Litä äänestää, joten taktisesti oivaa puhetta.
Ihminen kaipaa aina uskontoa elämäänsä, toiselle uskonnon sijalla on ideologia-uskonto kuten vasemmistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs sitten, kun työmatka on suuntaansa 100 kilometriä ja kauppaan on sama 100 kilometriä?
Vasemmistolaiset (=kommunistit) eivät ymmärrä, että muuallakin kuin Helsingissä asuu ihmisiä.
Mikset muuta lähemmäksi työpaikkaa? Oletko persu?
Ootko persu sanan jankuttaja?
Olkiukko. Et osaa argumentoida. Selvä persu.
Eli olet kun suusta ei tule muuta ku persu persu persu.
Eikö tuo onneton pysty kirjoittamaan ja puhumaan mistään liittämättä siihen persuja? Aihe kuin aihe, niin persua alkaa tulla vaikka persut ei liity aiheeseen millään muotoa. Puhutaan sitten vaikka Ranskan vallankumouksesta tai Stonehengestä, niin kyllä tämä saa persut liitettyä siihenkin. Tai puhutaan hehkulampun tai vaikka höyrykoneen keksimisestä, niin persuista rupeaa pulputtamaan. Persut loi taivaan ja maan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se minun autoni tuossa pihalla ketään haittaa? Töissä käyn fillarilla ympäri vuoden, kaupassa yleensä kävellen. Kilometrejä tulee ehkä 3000 vuodessa. Millä tapaa maailma pelastuisi jos ajaisin samat ajot jonkun muun autolla?
Ei se ketään muuta haittaakaan kuin sinua. Kalliiksi tulee. Heität usemman tonnin ilmaan joka vuosi kun sitä pihassa seisotat. Mutta kukin tyylillään.
Kyllä kai ne ajokilometritkin vaikuttaa? Meillä on 20 vuotta vanha auto ja hyvin pelittää.
vain rikas rahastava eliitti saa omistaa mitään se on Lin viesti todellisuudessa, muut ovat eliitin orjia pelkästään ilman mitään oikeuksia
Vierailija kirjoitti:
Itse en koskaan saanut selvää siitä bussikortti+taksi+vuokra-auto diilistä. Ihan hyvä konsepti. Oli turhan sekava. Kk maksulla sai nuo käyttöönsä. Vuokra-autossa ja taksissa oli rajoitus määrässä.
Onko tuollainen ollut? Varmaan ihan toimiva diili. Laskettiin, että mökkimatka bussilla ja taksilla tulisi maksamaan melkein 200 e.
Senkun yhdessä ostelette, huollatatte, korjautatte, sovitte käyttövuorot, jne. aivan kuten haluatte. Kukaan ei estä teitä.
Minä sen sijaan hankin ja hallitsen omaani itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on auto lähinnä isompien tavaroiden kuskaamiseen ja mökkimatkoihin. Auton vuokraaminen on suhteettoman kallista ja auton hakeminen ja noutaminen jostain kauempaa vie aikaa. Kai sitä ilmankin pärjäisi mutta saman verran sitä ajoa tulisi kuitenkin, se olisi vain sitten sillä vuokra-autolla.
kallein ratkaisu tuo oman auton pitäminen noihin tarkoituksiin on.
Eihän mökille pääse kuin omalla autolla.
Taksi on kallis, samoin vuokra-auto.
Parempi ratkaisu olisikin jos auton saisi käyttöönsä jotenkin kohtalaisen edullisesti ilman että tarvitsisi sitä omistaa. Ihan kuten hissikin on usein kerrostalossa tarpeen, niin samoin on autokin mutta ei pitäisi ollatarvetta omistaa kumpaakaan.
Ennen vanhaan kuljettiin postiautolla, mutta nykyisin edes turistina ei pääse juuri minnekään ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
No en itsekään tajua, miksi esim. kenelläkään Helsingissä asuvalla pitäisi olla omaa autoa. Ehkä jossain pöpelikössä, jossa julkinen liikenne huono tai olematon, eri asia.
T. Autoton helsinkiläinen
Sä et sitten vissiin koskaan käy missään? Mökillä, sukulaisissa, hiihtämässä jne jne. Katsos kun kaikkien elämä ei rajoitu jonnekin Punavuoreen kodin ja lattekahvilan välimaastoon, vaan haluan mennä mökille, viedä lapseni harrastukseen ja kisoihin, käydä vaikka Ikeassa, Lapissa, sukulaisissa, laskettelemassa, hiihtämässä jne
Tähän kiukutteluun on syynä todennäköisesti se, että Ladat ei enää ole valtaosa Suomen autokannasta.
Mä en käytä just koskaan hissiä. Se on täysin tarpeeton mulle. Silti kuitenkin kaikkiin uusiin ja moniin vanhoihinkin taloihin rakennetaan hissi.
Olisi paljon parempi jos ihmiset käyttäisivät portaita. Kuntokin pysyisi parempana.
Jos päädyn vielä politiikoksi tulen ehdottamaan hissien kieltämistä kansanterveyteen vedoten.
Asutaan Helsingin kantakaupungissa ja ollaan niukkatuloisia. Ei todellakaan pidetä omaa autoa huvin vuoksi, vaan siksi, koska sitä tarvitaan työhön ja mökkimatkoihin. Vuosia olimme autottomia, jolloin tuli tutuksi yhteiskäyttöautot (eivät olleet ollenkaan käteviä, tulivat kalliimmaksi kuin taksi), autojen lainailu (loputtomiin ei voi lokitella muilta + loputon säätö) sekä vuokra-autot (sopii hyvin piipahteluun mutta hulluutta antaa vuokra-auton seistä esim. 3 päivää mökin pihassa, maksun juostessa). Kaveriperheet pitivät yhteistä autoa, mutta se toimi vain silloin, kun ajoa oli vähän. Ostivat omat, kun autoa alettiin tarvita enemmän.
Julkisilla ja fillareilla olen kulkenut koko ikäni, mutta enää ei kannata ostaa julkisiin lippuja. Hinnat kun ovat karanneet täysin käsistä. Kun auto on joka tapauksessa oltava, niin järkevämpää ajaa sillä sitten, jos matkan pituus tai vuodenaika ei ole sopiva pyöräilylle.
Olen sitä mieltä että ilmastolle parasta on että suomalaiset asuvat kodittomina kaduilla ilman omaisuutta ja että tilalle otetaan muslimi-islam väestöä asumaan taloihin.
Eli nyt minulla on varmasti hyvä kannatus Ursula Von Der Leyenin ja Li:n puolelta.
Ehdotan että saan joko ministeripaikan tai MEP paikan heti.
Vierailija kirjoitti:
No en itsekään tajua, miksi esim. kenelläkään Helsingissä asuvalla pitäisi olla omaa autoa. Ehkä jossain pöpelikössä, jossa julkinen liikenne huono tai olematon, eri asia.
T. Autoton helsinkiläinen
Olen stadilainen ja auto on mulle työväline. Ajan kymppitonnin työajoa vuodessa ja saman verran mökkimatkoja + muut. Auto ihan pakollinen ja monella muulla sama tilanne.
Lisäksi mua ei julkiset kiinnosta, kuselta haisevia ihmiskarjavankkureita. Viimeisen 10v aikana olen alle 10krt käyttänyt julkisia.
Vierailija kirjoitti:
No miksi kaikilla pitäisikään olla oma auto?
Ja jos sellaisen tarvitsisikin, niin syytä olisi laittaa niille kymmenen vuoden jonotuslista ja etukäteismaksu. Miksi työläistoverilla pitäisi olla auto, jos toisellakaan ei ole. Pääasia on, että keskuskomitea ja puoluejohto saavat kulkea autolla.
Lin vertaus kertoo selkeästi vassareiden älykkyydestä. Eihän autollakaan voi ajaa kuin yhtä reittiä ja sen varrella asuvat voivat sitten nauttia auton kyydistä.