Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotona vauvan kanssa, silti yksinäinen?

Vierailija
02.06.2019 |

Onkos linjoilla muita äitejä, ketkä potee yksinäisyyttä?
Meidän vauva kohta 8kk ja tuntuu, etten ikinä tuntenut oloa näin pa*kaksi ja yksinäiseksi.. Mies on ollut taas koko viikonlopun ylitöissä ja itse vaan vietän yksin aikaa neljän seinän sisällä vauvan kanssa. Ystävät ovat selkeesti jääneet unholaan vauvan tultua, kenestäkään ei kuulu jollei itse kysele.

Muutettiin 4kk sitten uudelle paikkakunnalle (naapurikuntaan) enkä tunne täältä ketään.

Oisko kohtalontovereita? 😄

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jo monta kertaa miettinyt ja katsellut noita leikkipuistoja. Milloin sinne voisi mennä, heti kun lapsi osaa seisoa ja istua omatoimisesti ? 

Voisi ottaa vaikka omat eväät mukaan jne. Parempi siellä olisi varmaan istua (kuin kotosalla) ja lapsi voisi nähdä enemän muitakin lapsia touhuamassa.

Lähde vaan sinne puistoon katsomaan olisko siellä muita äitejä. Ei väliä minkä ikäinen vauva. Jos on pieni vauva niin voihan sitä silti nostaa aavistuksen pääpuolelta ylöspäin vaunun selkänojaa, että näkee sieltä paremmin ympärilleen, tai sitten voit nostaa vauvan syliisi katselemaan maailman menoa. Kokeile, voihan olla että vauva viihtyy katselemassa muiden touhuja jonkin aikaa. Ja tulee sitten sitä kiinnostusta mennä mukaan, heti kun osaa vähän itse istua tai liikkua.

Ekan kerran kun laitat pallerosi hiekkalaatikolle, niin ei se tee mitään muuta kuin syö sitä hiekkaa. Meidän poika pääsi ekan kerran hiekkalaatikolle kun jo osasi kävellä tukea vasten, ja silti ainakin 3-4 ekaa kertaa se ei tehnyt muuta kun yritti syödä hiekkaa!

...ja pirulainen puri mua sormeen oikein kunnolla, kun yritin enimpiä hiekkoja kaivaa pois sieltä suusta!! :D

Vierailija
82/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jo monta kertaa miettinyt ja katsellut noita leikkipuistoja. Milloin sinne voisi mennä, heti kun lapsi osaa seisoa ja istua omatoimisesti ? 

Voisi ottaa vaikka omat eväät mukaan jne. Parempi siellä olisi varmaan istua (kuin kotosalla) ja lapsi voisi nähdä enemän muitakin lapsia touhuamassa.

Lähde vaan sinne puistoon katsomaan olisko siellä muita äitejä. Ei väliä minkä ikäinen vauva. Jos on pieni vauva niin voihan sitä silti nostaa aavistuksen pääpuolelta ylöspäin vaunun selkänojaa, että näkee sieltä paremmin ympärilleen, tai sitten voit nostaa vauvan syliisi katselemaan maailman menoa. Kokeile, voihan olla että vauva viihtyy katselemassa muiden touhuja jonkin aikaa. Ja tulee sitten sitä kiinnostusta mennä mukaan, heti kun osaa vähän itse istua tai liikkua.

Ekan kerran kun laitat pallerosi hiekkalaatikolle, niin ei se tee mitään muuta kuin syö sitä hiekkaa. Meidän poika pääsi ekan kerran hiekkalaatikolle kun jo osasi kävellä tukea vasten, ja silti ainakin 3-4 ekaa kertaa se ei tehnyt muuta kun yritti syödä hiekkaa!

...ja pirulainen puri mua sormeen oikein kunnolla, kun yritin enimpiä hiekkoja kaivaa pois sieltä suusta!! :D

Hyvä huomio tuo hiekan syönti heh :D

Itse pienenä samoin tehnyt, tuli maisteltua hiekat, kävyt ja kaikki mitä käteen vain sain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sama se oli mullakin, vauva nyt 10kk.

Olen sen verran introvertti luonne ettei rauha häirinnyt, ja joskus tuntui että miks täällä pitää olla niin paljon meteliä (miehen toiset lapset joka toinen viikko meillä) 😄. Tosin minä en luovu koskaan omasta autosta juurikin sen takia etten jää kenenkään varaan.

Vierailija
84/84 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin viihdyn yksinään paljon, se ei ole ongelma. Vaan se että täällä kotosalla loppuu joko tekeminen tai olen saman jo tehnyt satoja kertoja. Siivonnut, katsonut ohjelmia tv:stä ja noista netflix ja muista hommeleista.  Jotain sarjoja jo kaksi/kolme kertaa läpi putkeen. :D

No onneksi nyt on säät hyvät täällä, tänäänkin ulkona 4 kertaa käynyt rattailla. 

Pitäisi tässä joku ranta-alue olla lähellä, huomenna siis sinne. 

Tosin haave oli vaikka kalastella sun muuta "mato-ongella" tosin taitaa jäädä se.

Katsoisivat kuin hullua, ja vielä lapsen kanssa :D

(nuorempana tuli kalasteltua paljon)