Kotona vauvan kanssa, silti yksinäinen?
Onkos linjoilla muita äitejä, ketkä potee yksinäisyyttä?
Meidän vauva kohta 8kk ja tuntuu, etten ikinä tuntenut oloa näin pa*kaksi ja yksinäiseksi.. Mies on ollut taas koko viikonlopun ylitöissä ja itse vaan vietän yksin aikaa neljän seinän sisällä vauvan kanssa. Ystävät ovat selkeesti jääneet unholaan vauvan tultua, kenestäkään ei kuulu jollei itse kysele.
Muutettiin 4kk sitten uudelle paikkakunnalle (naapurikuntaan) enkä tunne täältä ketään.
Oisko kohtalontovereita? 😄
Kommentit (84)
Lastenhuoneen järjestystäkin muuttanut, jo 2 kertaa viikonloppuna. Sen minkä siltä rattaiden rullailuilta maltan :D Heh
Onneksi asun lähellä kaupunkia, pääsee joskus nopeasti sinne vauvan kanssa.
Nyt tosin vettä täällä päin satanut useaan otteeseen tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut tiputettiin pois jopa työpaikan sählyjoukkueen meiliringistä, kukaan ei köynyt eikä kysellyt.
Ilmeisesti lapsen saamienn on sama asia kuin elävältä hautaaminen.
Ehkä ne ajatteli, että et aio äitiyslomalla pelata sählyä. Olisi kannattanut kertoa jo ennen äitiyslomalle jäämistä, että aiot jatkaa harrastusta lapsen syntymän jälkeenkin.
Öh. Eikö ennemminkin voisi olettaa että itse ilmoitan jos en halua olla siinä meiliringissä? Tai että en jatka pelaamista. Nyt se päätettiin puolestani.
Ei, koska on huomattavasti tavallisempaa, että harrastus jää tauolle äitiysloman ajaksi. Varsinkin kun kyse on työporukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut tiputettiin pois jopa työpaikan sählyjoukkueen meiliringistä, kukaan ei köynyt eikä kysellyt.
Ilmeisesti lapsen saamienn on sama asia kuin elävältä hautaaminen.
Ehkä ne ajatteli, että et aio äitiyslomalla pelata sählyä. Olisi kannattanut kertoa jo ennen äitiyslomalle jäämistä, että aiot jatkaa harrastusta lapsen syntymän jälkeenkin.
Öh. Eikö ennemminkin voisi olettaa että itse ilmoitan jos en halua olla siinä meiliringissä? Tai että en jatka pelaamista. Nyt se päätettiin puolestani.
Ei, koska on huomattavasti tavallisempaa, että harrastus jää tauolle äitiysloman ajaksi. Varsinkin kun kyse on työporukasta.
Ai jaa. Se on ihan vapaamuotoinen ryhmä. Ei työpaikan järjestämä. Ja miksi pitää pudottaa sieltä meiliringistäkin jos kerran ajatellaan että olen 105 päivää poissa. Mitä se minun roikottamiseni niissä meileissä olisi haitannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varmaan olet kotona kotihoidon tuenkin ja sen jälkeen uusi lapsi ja taas kotiin kolmeksi vuodeksi.
Mä en kyllä ymmärrä miksi ihmiset on niin ilkeitä kun päästään kirjottamaan ilman kasvoja?
Olen kyllä ihan hikiperseessä tehnyt säästöt itselleni , että voin olla vauvani kanssa kotona, mieheltä en ole penninhyrrääkään ottanu tänä aikana. Mielelläni olen vauvan kanssa kotona, mutta ihmetyttää vaan miten yksin tässäkin tilassa jää. Ketään ei yhtäkkiä kiinnostakkaan mitä minulle kuuluu ja miten voin.Olet YLPEÄ siitä, ettei miehesi osallistu OMAN lapsensa hoitokustannuksiin? Ja ihmettelet, miksi olet yksinäinen, ketään ei kiinnosta vaikka itse oikein ajamalla ajat itseäsi sekä taloudelliseen että henkiseen orjarooliin? Meillä on mies kotona eikä tulisi mieleenkään, että miehen olisi pitänyt säästää sitä varten, että voi hoitaa meidän yhteistä lasta. Sinuna hakeutuisin perheneuvolan piiriin ja samalla tarkistaisin tuon parisuhteen tilan, ei kuulosta yhtään terveeltä ympäristöltä ja perheeltä kasvattaa lasta.
Niinpä, meitähän on selkeästikkin tässä maailmassa moneen junaan ja jokaisella omanlaiset historiansa, miksi asiat menee tiettyjen tapojen mukaan. Mutta todella hyvä, jos teillä se on noin. Onnea Teille!
Vierailija kirjoitti:
Lastenhuoneen järjestystäkin muuttanut, jo 2 kertaa viikonloppuna. Sen minkä siltä rattaiden rullailuilta maltan :D Heh
Onneksi asun lähellä kaupunkia, pääsee joskus nopeasti sinne vauvan kanssa.
Nyt tosin vettä täällä päin satanut useaan otteeseen tänään.
Vesisade on niin inhottavaa! Vaikka tosin ei estä meitä kyllä ihan hevillä kun unet on saatava 😁
Ap
Vierailija kirjoitti:
No miksi kyyhötätte neljän seinän sisässä? LÄHTEKÄÄ ULOS
:D joo o
On tääki yks palsta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varmaan olet kotona kotihoidon tuenkin ja sen jälkeen uusi lapsi ja taas kotiin kolmeksi vuodeksi.
Mä en kyllä ymmärrä miksi ihmiset on niin ilkeitä kun päästään kirjottamaan ilman kasvoja?
Olen kyllä ihan hikiperseessä tehnyt säästöt itselleni , että voin olla vauvani kanssa kotona, mieheltä en ole penninhyrrääkään ottanu tänä aikana. Mielelläni olen vauvan kanssa kotona, mutta ihmetyttää vaan miten yksin tässäkin tilassa jää. Ketään ei yhtäkkiä kiinnostakkaan mitä minulle kuuluu ja miten voin.Olet YLPEÄ siitä, ettei miehesi osallistu OMAN lapsensa hoitokustannuksiin? Ja ihmettelet, miksi olet yksinäinen, ketään ei kiinnosta vaikka itse oikein ajamalla ajat itseäsi sekä taloudelliseen että henkiseen orjarooliin? Meillä on mies kotona eikä tulisi mieleenkään, että miehen olisi pitänyt säästää sitä varten, että voi hoitaa meidän yhteistä lasta. Sinuna hakeutuisin perheneuvolan piiriin ja samalla tarkistaisin tuon parisuhteen tilan, ei kuulosta yhtään terveeltä ympäristöltä ja perheeltä kasvattaa lasta.
Niinpä, meitähän on selkeästikkin tässä maailmassa moneen junaan ja jokaisella omanlaiset historiansa, miksi asiat menee tiettyjen tapojen mukaan. Mutta todella hyvä, jos teillä se on noin. Onnea Teille!
Kyllä se on ihan lakisääteistä, että molemmilla vanhemmilla on elatusvelvollisuus lastaan kohtaan. Ei se mikään äitien yksityisvelvollisuus ole.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentää. Hoidat kotona yhteistä lasta ja käytät siihen omia säästöjäsi. Kyllä kai sen miehen homma olisi tässä tapauksessa ainakin sinua auttaa taloudellisesti, kun kerran lapsen isä on.
Kun jään hoitovapaalle, maksan tietenkin puolet menevistä kuluista?
Oletan, että se on aivan normaali juttu perheissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentää. Hoidat kotona yhteistä lasta ja käytät siihen omia säästöjäsi. Kyllä kai sen miehen homma olisi tässä tapauksessa ainakin sinua auttaa taloudellisesti, kun kerran lapsen isä on.
Oletan, että se on aivan normaali juttu perheissä.Ap
Useimmissa perheissä ei. Menot maksetaan suhteessa tuloihin. Eli se, kumpi tienaa enemmän, maksaa myös enemmän. Olisi täysin järjetöntä olettaa, että 300e tuloilla voisi maksaa euromääräisesti saman verran kuin 3000e tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin joka iltapäivä jossain kun olin kotona. Taidenöyttelyissä, eri leikkipuistoissa, museoissa, uimarannalla jne.
Onnea, lapsesi ilmeisesti viihtyi noissa kaikissa! Minun 1,5-vuotiastani ei voi viedä noista minnekään leikkipuistoa lukuunottamatta. Hän nimittäin ei osaa käyttäytyä noista mainituista paikoista missään, vaan karjuu ja halua lähteä pois. Toistaiseksi voimme mennä vain ja ainoastaan pienille lapsille tarkoitettuihin tapahtumiin.
Kuvittelin jotenkin, että taaperon kanssa voisi mennäkin ihmisten ilmoille, mutta olin väärässä. Eli olen samassa veneessä kuin ap. Pysymme kotona nyt muskareiden loputtua, koska lapsi ei viihdy oikein missään, emmekä ole moneen paikkaan tervetulleita jatkuvan itkun takia. Helpompi oli lähteä vauvan kanssa, koska se ei protestoinut.
Lähde sukuloimaan vaikka mummolaan. Vaikka isovanhemmat vielä olisivatkin työelämässä niin ainakin maisema vaihtuu.
Kuinka usein bussin pitäisi mennä? Miksei kerran tunnissa riitä? Kyllä silläkin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa perheissä ei. Menot maksetaan suhteessa tuloihin. Eli se, kumpi tienaa enemmän, maksaa myös enemmän. Olisi täysin järjetöntä olettaa, että 300e tuloilla voisi maksaa euromääräisesti saman verran kuin 3000e tuloilla.
Niin no, tätä varten olen säästänyt rahani. :) töihin en halua palata.
Vaikka uskonkin, kun syksy koittaa niin mies varmasti onkin enemmän maksumiehenä, mutta silti, en halua olla toisen elätettävänä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin joka iltapäivä jossain kun olin kotona. Taidenöyttelyissä, eri leikkipuistoissa, museoissa, uimarannalla jne.
Onnea, lapsesi ilmeisesti viihtyi noissa kaikissa! Minun 1,5-vuotiastani ei voi viedä noista minnekään leikkipuistoa lukuunottamatta. Hän nimittäin ei osaa käyttäytyä noista mainituista paikoista missään, vaan karjuu ja halua lähteä pois. Toistaiseksi voimme mennä vain ja ainoastaan pienille lapsille tarkoitettuihin tapahtumiin.
Kuvittelin jotenkin, että taaperon kanssa voisi mennäkin ihmisten ilmoille, mutta olin väärässä. Eli olen samassa veneessä kuin ap. Pysymme kotona nyt muskareiden loputtua, koska lapsi ei viihdy oikein missään, emmekä ole moneen paikkaan tervetulleita jatkuvan itkun takia. Helpompi oli lähteä vauvan kanssa, koska se ei protestoinut.
Meillä ensimmäiset 4kk oli sellaista aikaa jolloin en edes halunnut lähteä vauvan kanssa mihinkään kun hän huusi kurkkusuorana. Nyt vihdoin kun olen alkanut nauttimaan tästä vauva-ajasta, tuntuu että olemme jumissa täällä peltojen keskellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, että yhteistä lasta kotona hoitava joutuu maksamaan puolet vaan että maksut menevät suhteessa tuloihin. Yhteistä lasta hoidat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka uskonkin, kun syksy koittaa niin mies varmasti onkin enemmän maksumiehenä, mutta silti, en halua olla toisen elätettävänä :)Ap
Nyt ei olekaan kyse sinusta, vaan lapsesta. Hänellä on oikeus olla molempien vanhempiensa elätettävänä. Sinä voit rauhassa elellä niillä säästöilläsi, mutta lapsella on oikeus saada elatusta myös isältään.
On oma valinta olla käymättä missään. Vauvan kanssa voi liikkua autolla ja julkisilla. Jos heittäytyy marttyyriksi joka ei kuviteltujen syiden takia voi parantaa elämäänsä, sekin on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka uskonkin, kun syksy koittaa niin mies varmasti onkin enemmän maksumiehenä, mutta silti, en halua olla toisen elätettävänä :)Ap
Jos et halua olla toisen elätettävänä, menet töihin tienaamaan elantosi. Kotihoidontuellahan olet yhteiskunnan elätettävänä ja logiikkasi mukaan se on väärin.