Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvätuloinen uraihminen hyötyy Suomessa asumisesta työskentelystä?

Vierailija
02.06.2019 |

10000 euron kuukausipalkalla vaikka, josta menee veroihin ja maksuihin vähän vajaa 5000 euroa/kk, vuodessa 60k. Se on valtava summa. Toki koulutus ja yliopisto-opinnot yms on täällä usein hankittu ilmaiseksi, mutta suurituloinen on ehdottomasti silti nettomaksajana tässä maassa. https://yle.fi/uutiset/3-8136397

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laajan julkisen sektorin ylläpito maksaa paljon rahaa.

Ja pitää yhteiskunnan turvallisena.

Aina kun vituttaa miettiä veroja niin kannattaa muistaa, mitä käy matalan koulutustason, huonon sosiaaliturvan ja isojen tuloerojen maissa. Niissä slummiudutaan, köyhdytään ja ruvetaan käyttämään huumeita ja ryöstelemään, vankilat täyttyy ja rikkaammat karkaavat korkeuden aitojen ja vartioitujen alueiden keskelle asumaan ja poistuvat sieltä vain autoilla.

.

Olisi mahtavaa jos joku köyhäkin joskus muistaisi edes nanosekunnin olla kiitollinen tai edes tyytyväinen siitä, mitä tässä maassa muilta saa, sen sijaan että valittaa ja kitiseee ja haukkuu lakkaamatta niitä, jotka heidän elämänsä kustantavat. Köyhien jatkuva hyvätuloisten pärjäämisestä syyllistäminen syö veronmaksuhalukkuutta todella tehokkaasti.

Rikkaat rikastuvat vain siksi, että köyhät tekevät heille minimipalkalla töitä, oli se sitten Suomessa tai jossain Aasian hikipajassa. Yksikään tosirikas ei ole tehnyt rahojaan itse.

Vierailija
22/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahoja ei hassata turhaan vaan oikeasti käytetään yhteiseen etuun, niin mikä voisi olla parempi yhteiskuntamalli? Maailmalla on yhteisöjä jotka yrittävät köyhyydessä tulla toimeen pienten yhteisöjen voimin. Meillä pidetään kaikista huolta. Toivottavasti jatkossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle ei viiden tonnin nettotulot kelpaa, niin opiskele itsellesi parempi ammatti. Sehän on se neuvo, mitä vähemmänkin tienaaville tarjotaan. 

Vierailija
24/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun vituttaa miettiä veroja niin kannattaa muistaa, mitä käy matalan koulutustason, huonon sosiaaliturvan ja isojen tuloerojen maissa. Niissä slummiudutaan, köyhdytään ja ruvetaan käyttämään huumeita ja ryöstelemään, vankilat täyttyy ja rikkaammat karkaavat korkeuden aitojen ja vartioitujen alueiden keskelle asumaan ja poistuvat sieltä vain autoilla.

.

Olisi mahtavaa jos joku köyhäkin joskus muistaisi edes nanosekunnin olla kiitollinen tai edes tyytyväinen siitä, mitä tässä maassa muilta saa, sen sijaan että valittaa ja kitiseee ja haukkuu lakkaamatta niitä, jotka heidän elämänsä kustantavat. Köyhien jatkuva hyvätuloisten pärjäämisestä syyllistäminen syö veronmaksuhalukkuutta todella tehokkaasti.

Rikkaat rikastuvat vain siksi, että köyhät tekevät heille minimipalkalla töitä, oli se sitten Suomessa tai jossain Aasian hikipajassa. Yksikään tosirikas ei ole tehnyt rahojaan itse.

Mihin tämä sinun purkauksesi liittyy?

Vierailija
25/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pidetään kaikista huolta. Toivottavasti jatkossakin.

Samaa mieltä, ja kuitenkin nämä joista huolta pidetään kokevat jatkuvasti tulevansa kyykytetyksi, riistetyiksi ja sorretuiksi. Onko heidän asenteessaan kenties jotain vikaa? Onko heidät huolehdittu pilalle?

Vierailija
26/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut mm. USA:saa, Australiassa ja Briteissä ja upotan mielelläni 40% tuloistani veroihin, jos se johtaa siihen, ettei kenenkään tarvitse ryöstellä kaduilla tullakseen toimeen. Se, että voi kadulla kävellä rauhassa on minulle tärkeämpää kuin pankkitilin saldo.

Minä taas olen asunut Kaakois-Aasiassa ja siellä yhteiskunta on turvallinen, ihmiset vaurastuvat eikä veroja makseta.

Vierailija
27/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Hyvin harva minimipalkkaa saava on tehnyt työpaikkansa itse. Suurin osa olettaa vain voivansa kävellä valmiiseen työpaikkaan, jonka joku muu on omalla riskillään luonut ja kannattavaksi kehittänyt. Suurin osa meistä ei tajua alkuunkaan, kuinka vaativa teko työpaikan luominen on.

Vierailija
28/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut mm. USA:saa, Australiassa ja Briteissä ja upotan mielelläni 40% tuloistani veroihin, jos se johtaa siihen, ettei kenenkään tarvitse ryöstellä kaduilla tullakseen toimeen. Se, että voi kadulla kävellä rauhassa on minulle tärkeämpää kuin pankkitilin saldo.

Minä taas olen asunut Kaakois-Aasiassa ja siellä yhteiskunta on turvallinen, ihmiset vaurastuvat eikä veroja makseta.

Singaporeako tarkoitat, vai Thaimaata? Jälkimmäinen ei ainakaan turvalliselta vaikuta. Muut Kaakkois-Aasian maat vielä vähemmän.

Vierailija
29/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhutaan ilmaisesta koulutuksesta Suomessa joka maksetaan tietenkin verovaroista. Kuitenkin opetuksesta on leikattu, opiskelu tapahtuu entistä itsenäisemmin ja etänä. Kaikki opiskelumateriaali on opiskelijoiden itse maksettava.

Sama koskee mitä tahansa verovaroin kustannettua palvelua. Palvelut on huonontuneet, keskitetään isoille paikkakunnille, siirretään verkkoon ja yksityistetään.

Mistä täällä loppujen lopuksi edes maksetaan? Paljon puhutaan myös syntyvyyden laskusta, mutta edes synnyttäminen ei ole ilmaista. Ja kuoleminen se vasta kallista onkin.

Vierailija
30/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole saatananpalvojia

Vierailija
31/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eipä ole millään millä päteä, mutta tarvitseeko edes. Toi muiden jeesaaminen on myös hyvä pointti, joka tuottanee lisäarvoa.

Joku junantuoman Westendin audipelle paino siis peukun alas, kiitos feedbackista, juntti.

Jatka vaan lottoamista, ehkä pääset joku päivä muuttamaan neukkukuutiostasi ja saat allesi kunnon auton.

En bonjaa sua rehupuntti, spåra riittää.

Vierailija
32/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Uraihminen voi toki lähteä muualle töihin. Kannattaa kuitenkin laskea, mitä siitä jää käteen. Kun maksaa itse sosiaalivakuutukset, lasten koulutukset jne. Tällaisia laskelmia on tehty ennenkin ja niiden perusteella lapsettoman sinkun kannattaa lähteä ja perheellisen jäädä Suomeen.

Lisäksi kannattaa miettiä asuntoa. Moni ulkomaille muuttanut asuu vuokralla, mikä tekee siiitä tulevaisuutta ajatellen melko kannattamatonta.

Ei tarvitse kauheasti laskea. Jos kuuluu 20% eniten ansaitseviin, niin silloin on nettomaksaja. Halvemmaksi tulisi maksaa käyttämistään palveluista verojen sijaan.

Loput 80% sitten saavatkin elämänsä enempi tai vähempi tuon 20% sponsoroimana.

Vierailija
33/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Uraihminen voi toki lähteä muualle töihin. Kannattaa kuitenkin laskea, mitä siitä jää käteen. Kun maksaa itse sosiaalivakuutukset, lasten koulutukset jne. Tällaisia laskelmia on tehty ennenkin ja niiden perusteella lapsettoman sinkun kannattaa lähteä ja perheellisen jäädä Suomeen.

Lisäksi kannattaa miettiä asuntoa. Moni ulkomaille muuttanut asuu vuokralla, mikä tekee siiitä tulevaisuutta ajatellen melko kannattamatonta.

Ei tarvitse kauheasti laskea. Jos kuuluu 20% eniten ansaitseviin, niin silloin on nettomaksaja. Halvemmaksi tulisi maksaa käyttämistään palveluista verojen sijaan.

Suurituloisempaan 20%:iin pääsee varmaan jollain 4.500€:n palkoilla. Väitän edelleen, että hyöty riippuu ennen kaikkea elämäntilanteesta. Lapseton sinkku pärjää lähes missä tahansa paremmin kuin Suomessa. Mutta jos pitää elättää paria lasta vaimosta puhumattakaan, niin ei muuallakaan kovin leveästi elä.

Sisareni asui perheensä kanssa lähes vuosikymmenen eri maissa Kauko-Idässä. Miehen palkka oli puolitoista kertainen Suomeen verrattuna ja käteen jäi kaksi kertaa enemmän kuin Suomessa. Mitään ei kuitenkaan reissusta säästöön jäänyt ja nyt sisarellani on onneton eläkekertymä.

Minä sen sijaan vaurastuin samaan aikaan Suomessa melko mukavasti korkeista veroista huolimatta.

Vierailija
34/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat hyötyvät hyvinvointimaista eniten, koska siellä on turvallista tehdä bisnestä. Pakkomuutetaan vinisevät rikkaat johonkin Afrikan maista ja katotaan sujuuko rahanteko yhtä sulavasti. Kotimaassa pysytään rakkaudesta kotimaahan, sen ihmisiin ja sen kulttuuriin. Jos haluaa olla maanpetturi ja muuttaa muualle niin sitten muuttaa muualle, mutta samalla saa luvan lopettaa itsensä kutsumisen suomalaiseksi. Et ole suomalainen, olet u.lkomaalainen sika.

Vierailija
35/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lahjoita omaisuutesi hyväntekeväisyyteen ja liity siihen 80%:iin jos rikkaana eläminen kerran on niin kamalan vaikeaa ja köyhyys on vain helppoa.

Vierailija
36/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään muuten tuosta yhdestä alapeukuttajasta tässä ketjussa. Meidän seassa on ihminen joka on saanut rikkautensa vanhemmilta ja joka ei eläessään ole oikeita raskaita töitä tehnyt.

Vierailija
37/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supercellin johtaja on ökyrikas mutta ylpeänä suomalaisena maksaa kiltisti verot niistä valittamatta. Siitä voisi moni "suomalainen" rikas ottaa oppia. Ainoa syy miksi olet rikas on se tosiasia että Suomen yhteiskunta ylipäätään antoi sinun rikastua. Jos olisit syntynyt Afrikkaan, Kiinaan tai vaikka neukkuaikaan Itä-Blokin maihin niinet satavarmasti olisi yhtä varakas kuin nyt.

Vierailija
38/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus

Olen opiskellut ilmaiseksi hyvin pienen opintolainan turvin. Ensimmäinen työpaikka ei omistanut minua koska minulla ei ollut kuristavaa tunnetta niskassa olevista opintolainoista. Saatoin lähteä huonosta työpaikasta ilman pelkoa siitä etten selviä lainojen kanssa.

Sairastumisen yhteydessä tiedän etten joudu maksujen kanssa puillepaljaille. Hyvätuloisenkin on vaikea selviytyä esim. USAssa useammasta infarktista koska omavastuut kuitenkin ovat lähempänä kymppitonnia per laaki.

Jokamiehenoikeus takaa pääsyni luontoon toisin kuin perinteisissä luokkayhteiskunnissa joissa omistukset on rajattu vain omaan käyttöön.

Tieto siitä että lapsillani on mahdollisuus koulutukseen ja terveydenhoitoon minusta riippumatta tuo turvaa ja lohtua.

Pelkkä hyvätuloisuus ei riittäisi tuomaan sitä vapautta jota Suonessa saan koska kriisin hetkellä pitäisi olla oikeasti rikas että elämä ei romahtaisi jos eläisin pienen verotuksen maassa.

Vierailija
39/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tienaavat eivät aina muista, että kilpailu kiristyisi jos verotus poistuisi. Saattaisi myös olla ettei olisikaan enää hyvin tienaava, vaan löytäisi itsensä kujalta pahvilaatikko peitteenään. Lisäksi niin kuin useat täällä mainitsivatkin, rikollisuus lisääntyisi ja ne jotka tienaisivat paremmin eivät olisi enää turvassa. Jos joku haluaa tällaista ainoastaan tienatakseen enemmän, huomaisi pian myös sen ettei tiliä tulisi verojen poiston jälkeen yhtään sen enempää koska kulut nousisivat, kaikki mitä verot kattavat tulisivat suoraan maksettavaksi. Itse en haluaisi nukkua öitäni kaltereiden takana, peläten hetkeä jolloin joku jolla ei ole enää mitään väliä, murtautuu sisään tai sitä hetkeä kun lapseni kidnapataan ja lunnaiden jälkeen löydetään jostain soramontulta ammuttuna.

Vierailija
40/102 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä yhteiskuntarauhan, ei tarvita vartioituja asuinalueita. Toimiva infrastruktuuri, toimivat valtionhallinnon ja kunnan palvelut, esim vero, kela, oma kanta, vrk, traficom. Lapset voi laittaa kävelemään kouluun ja koulusta.

Kaikenlainen sellainen sujuvuus, jota ei tule edes ajatelleeksi, kun se vaan toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi