Mitä hassuja luuloja puolisollasi on ollut?
Puhuimme joskus lasten hankkimisesta, muun muassa siitä että miten avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen kohdalla toimitaan isyyden tunnustamisen jne. suhteen. Mies sanoi, ettei hän ainakaan halua aviotonta lasta kun sitten joutuu kuulusteluun missä kysytään hedelmöityspäivä, missä asennoissa oltiin yhdynnässä jne. ja sitten verrataan onko lapsen (oletetulla) isällä ja äidllä eroavat kertomukset! Siis mitä helvettiä :D Jos yhtään ihmisen lisääntymisbiologiaa tuntee, tietää ettei hedelmöitymisen hetkeä voi satavarmaksi sanoa. Koitin Googlesta etsiä tietoa, mitä isyyden tunnustamistilanteessa tapahtuu, mutta mies vaikutti edelleen epäilevältä ja vastasi vain että "no mä oon kuullut että siellä kysellään noita kaikkia asioita". Miesparka joutunut trollin/provon uhriksi...
Kommentit (55)
En olis päivääkään noin idioottien ihmisten kanssa.
Oli suhteen alussa mustasukkaista sorttia ja kuvitteli että käytän tamponia siteiden sijasta siksi koska se tuntuu hyvältä (eli tuottaa seksuaalista nautintoa). Oli myös sitä mieltä etten saa käyttää farkkuja koska niiden jalkovälissä oleva sauma kuulemma kiihottaa. En siis saanut itsetyydyttää jos joku sitä vielä mietti. On eksä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
En olis päivääkään noin idioottien ihmisten kanssa.
Näetkö sen päältä päin, vai onko sulla joku alkuhaastattelu?
Ihan oikeasti todella outoja nämä teidän miesten luulot. Onneksi omalla miehellä ei ole ollut tällaisia käsityksiä ja minua vähän kyllä huolestuttaisi jos olisi / olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miehesi on oikeassa. Juuri noita kysymyksiä lastenvalvoja kysyy isyydenselvittämisessä ja vertaa vastauksia. No, asentoa ei kysytä. Olen vuosien aikana työssäni joutunut noita kysymään usein. Kysymykset on kaikille samat. Nyt uuden lain voimaan tultua, onneksi valtaosa isyyksistä hoidetaan neuvolassa.
Meillä ei kysytty kuin, että milloin ja missä tapasitte ja aloitte seurustella ja siis olimme molemmat paikalla yhtä aikaa, ei verrattu tarinoita keskenään. Olimme vielä aika nuoria ja vauvan syntyessä tapaamisesta (ja yhteenmuutosta :D) oli reilu 1 v. Mitään muuta ei udeltu, ehkä ajattelivat, ettemme hulluina muille kelpaisi sitten...
Yläasteen opettajani kertoi joskus 2000-luvun alkupuolella, että heiltä oltiin ristikuulusteltu juuri osuvatko muistelot yhteen jne. En sitten tiedä mikä epäilykset herättää jos ei nopea eteneminen tms.
Mulla myös exä luuli, että menkkavuotoa voi pidätellä.
Niin ja en muista, että miehelläni olisi ollut kovinkaan monia uskomuksia. Hänkin kyllä luuli, että lähes joka naisella on jonkin asteinen PMS mikä on kyllä ihan jees luulo jos naisensa huomioi erityisesti ennen kuukautisia. Itselläni ei sitä kuitenkaan ole vaan olen ihan normaali ennen kuukautisia, kuukautisten aikana vähän väsynyt. Mutta ei se ylimääräinen huomiointi ikinä haittaakaan. :D
Anteeksi, en tosiaan keksi muuta kuin alapääjuttuja... Mutta itselleni oli nolo tieto (jostain naisten lehdestä), että miesten aamuerektio ei olekaan aina varsinaisesti aloite vaan ihan vaan normaalia ja tapahtuisi ilman naistakin vierellä... No tuskinpa mies ehti panna pahakseen ennen kuin tuon hoksasin... :D
/27
Nykyinen mieheni väitti aikoinaan, ettei sarka ole kangasta vaan sarkaa. Puheenaiheena oli armeijan vaatteet ja sarkahousut. Ei häirinnyt minua ,vaan naimisiin mentiin. Ei tosin sarkavaatteissa, ihan oli kangasvaatteet meillä.
Vierailija kirjoitti:
Että e-pilleri on otettava aina samaan kellonlyömään tai ehkäisyteho heikkenee sillä sekunnilla. Oli aika hysteerinen asian suhteen, kunnes valistin häntä.
Olisikohan joku miehen eksä käyttänyt varhaisempia minipillereitä? Muistan, kun ihan 2000-luvun alussa minulla oli käytössä Cerazette, joka oli silloin ihan vasta markkinoille tullut, ja niiden kanssa oli tosi tarkkaa, että ottamisaika ei saanut vaihdella vuorokausien välillä enemmän kuin kolme tuntia. Jos väli oli pidempi, niin piti käyttää kondomia kaksi viikkoa(!) varmuuden vuoksi. Se oli ihan p*rseestä, eihän tuollaista muistanut. Hämmästyin vähän, kun tajusin, että nykyään samalla pillerillä ottamisaika saa vaihdella jopa 12 tuntia.
Että minä tulisin hymyssä suin kaikkiin hänen sukunsa juhliin, vaikka hän itse kieltäytyisi tulemasta minun sukuni juhliin.
Että miehet kiihottuu stringeistä.
Että raskaudesta johtuva painonnousu ja raskausarvet johtuvat vain siitä, että nainen päästää itsensä repsahtamaan liikunnan ja ruokavalion suhteen. Ei usko millään, että arvet, turvotus, huonovointisuus joka haittaa liikuntaharrastusta jne. ovat perinnöllisiä, eikä niihin aina pysty vaikuttamaan. Mies on 40 v joten ei enää mikään teini. 🙄 Ei ole lapsia kummallakaan meistä.
Vaihteeksi muuta:
Minun mieheni, pitkälle koulutettu keski-ikäinen, luuli sitkeästi että banaani on lähes puhdasta proteiinia, ja söi aina punttitreenin päälle yhden. Millään ei suostunut uskomaan muuta.
Tämä lähinnä nauratti minua mutta lopulta, monen vuoden jälkeen, näytin Finelin sivua. Sittenkin vielä hän jupisi, että miksi sitten bodarit aina syö banaania.
Monia muitakin sitkeitä harhoja on liittyen juuri ruoka-aineisiin. Esim. että sokeri on pahasta ja lihottaa (totta), mutta kokiksessa sokeri onkin hyvästä: puhdasta energiaa joka auttaa jaksamaan. Eikä suostu juomaan zeroa, vaikka muutoin kartteleekin sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Pakko oikaista että kyllä jotkut voi, esim minä. Tai ei se ihan täysin tahdonalaista ole, mutta vuoto on sen verran niukkaa ja paikat hyvässä kunnossa, että isommalti materiaa tulee ulos vain vessakäyntien yhteydessä kun pinnistää. Eli kun normaalistikin juon paljon vettä ja käyn vessassa vähintään parin tunnin välein, tulee lähes kaikki vuoto pönttöön samalla käynnillä. Suojana käytän vain paria palaa wc-paperia, eikä siinä yleensä ole juuri mitään. Tiedän kyllä ettei näin ole kaikilla, mutta ehkä näillä miehillä on ollut kaltaiseni ex mistä luulo on syntynyt.
Oltiin exän kanssa päätetty erota,hän vaati lapsista yhteishuoltajuutta kun luuli ettei hänen silloin tarvitse maksaa lapsistaan elatusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko oikaista että kyllä jotkut voi, esim minä. Tai ei se ihan täysin tahdonalaista ole, mutta vuoto on sen verran niukkaa ja paikat hyvässä kunnossa, että isommalti materiaa tulee ulos vain vessakäyntien yhteydessä kun pinnistää. Eli kun normaalistikin juon paljon vettä ja käyn vessassa vähintään parin tunnin välein, tulee lähes kaikki vuoto pönttöön samalla käynnillä. Suojana käytän vain paria palaa wc-paperia, eikä siinä yleensä ole juuri mitään. Tiedän kyllä ettei näin ole kaikilla, mutta ehkä näillä miehillä on ollut kaltaiseni ex mistä luulo on syntynyt.
Toisin sanoen sinulla ei ole mitään, mitä pidätellä. Vaikka lihakset olisivat miten hyvässä kunnossa, niitä ei voi eikä ole tarkoituskaan puristaa tiiviiksi niin, ettei neste löytäisi tietään ulos. Parissa tunnissa emättimen seinämät ovat pahoin maitohapoilla ja krampissa. Kokeie vaikka. Parikymmentä millilitraa värjättyä vettä värkkeihin ja sitten vain työtuolia tarkastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen sinulla ei ole mitään, mitä pidätellä. Vaikka lihakset olisivat miten hyvässä kunnossa, niitä ei voi eikä ole tarkoituskaan puristaa tiiviiksi niin, ettei neste löytäisi tietään ulos. Parissa tunnissa emättimen seinämät ovat pahoin maitohapoilla ja krampissa. Kokeie vaikka. Parikymmentä millilitraa värjättyä vettä värkkeihin ja sitten vain työtuolia tarkastelemaan.
Mulla on itse asiassa aivan samaa. En ymmärtänyt aluksi sitä kun naiset tuskailivat että suojaamaton seksi sottaa ja sitä valuu vaikka seuraavana päivänäkin. Itse kävelen rauhassa vessaan, rutistan kaiken ulos, pesen ja se siitä, ei sotkua, ei valumista. Menkkojen kanssa sama, esim. yöaikaan en tarvitse mitään suojaa kun ei valu, eikä kyllä pahemmin päivälläkään, vaikka vuodan muuten kyllä suht runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Että e-pilleri on otettava aina samaan kellonlyömään tai ehkäisyteho heikkenee sillä sekunnilla. Oli aika hysteerinen asian suhteen, kunnes valistin häntä.
Mun mies joskus (useampaankin eri otteeseen) kysyi seksin aikana, että oothan ottanu pillerin tänään? Jotenkin sillä oli sellainen ajatus, että pilleri pitää ottaa nimenomaan ennen seksin harrastamista, että se ehkäisee, kellonajasta viis.
Eksä (ei suomalainen) ihmetteli sitä, kun niin moni suomalainen hankkii tatuointeja, vaikka ne periytyvät lapsille. Että onpas törkeää päättää lapsen puolesta tuollaista. Mun aivot ei vaan taivu siihen, että MITEN voi ajatella noin :D Oli siis sellaisesta kulttuurista, jossa tatuointeja on vain esim. rikollisilla. Ei "normaaleilla".