Mies jäi kiinni puolen vuoden salasuhteesta.. antaisitko anteeksi?
Mies jäi kiinni puolen vuoden salasuhteesta..suhde sisälsi hotelliöitä, salaisia näkemisiä, viestittelyä ja PALJON valehtelua minulle. Minä sain asian selville ja pistin hommalle lopun. Mies on katuvainen ja haluaa olla minun kanssani. Meillä on lapsia.. antaisitko anteeksi ja jatkaisitko miehen kanssa?
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen antaa anteeksi vain jos on totaalinen idiootti eikä omaa minkäänlaista itsekunnioitusta. Eli jos haluat olla kynnysmattoakin alemmalla tasolla, anna anteeksi. Kaikissa muissa tapauksissa älä missään tapauksessa anna.
Kylläpäs täällä on paljon ihmisiä, jotka eivät usko Raamatun viisauksiin. Eikö koulussa enää opeteta esim. Isä Meidän -rukousta? "Anna meille anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"...
Anteeksipyyntö pitää tietenkin olla aito, ja asian käsittely jatkuu vielä ainakin 2 seuraavaa vuotta. Mutta se on sen väärti. Mikä ihana taakka putoaa ihmiseltä, kun saa ja antaa anteeksi <3
Kova, kylmä ja rakkaudeton maailma, kun vieraat ihmiset täällä oikein painottaa, että älä vain ikinä anna anteeksi =( Tämä myrkyllisyys heijastuu kyllä lapsiin.
Lueppas Raamatusta miten paljon siellä kehotetaan pettämään.
? Olen kyllä lukenut Raamattuni useaan kertaan, toivottavasti sinäkin =)
Tiedät sinäkin siis, että pettäminen on ainoa syy, minkä perusteella saa erota. Tarkoittaako se, että pitää erota jos toinen pettää? Ei tietenkään, mutta se on niin raskauttava peruste, että "jopa" Raamattu sallii eron sen perusteella.
Miksi ei sitten heti ero, kun kerran Raamattukin antaa luvan? Elämä on epätäydellistä. Me ihmiset olemme epätäydellisiä. Ilman jatkuvaa katumista ja anteeksiantoa ei mikään oikea suhde pötki pitkälle. Jos on lapsia, ei tietenkään halua repiä perhettä hajalle vaan koittaa etsiä mahdollista ulospääsyä.
Tunnen henk.koht. kaksikin paria, joissa toinen on pettänyt, ja joissa puoliso on pystynyt antamaan anteeksi, ja suhde voi entistä paremmin. Miten on mahdollista? Jumalahan sen voiman ja anteeksiannon ihmeen antaa, mutta kyse on myös inhimillisistä asioista.
Usein siinä suhteessa on ollut ongelmia, ja vaikka pettäminen ei tietenkään ole oikeutettua millään verukkeella koskaan, se voi olla "hätähuuto" ja ääriteko hankalassa parisuhteessa. Kun liiton dynamiikkaa tutkitaan ja avataan terapiassa, huomaa molemmat osapuolet, millä tavalla asiat ovat olleet pielessä. Kun asiat lähtee parempaan suuntaan, voi tuloksena olla entistä syvempi ja lujempi suhde. Tämä on se mitä olen näissä ystäväperheissäkin nähnyt, entistä parempaa on saatu <3
Mutta jatkan vielä, että näissä ei ollut kyse puolen vuoden systemaattisesta pettämisestä ja valehtelusta, vaan kertaluontoisesta pettämisestä.
"Kuka vain" voi erehtyä kerran, mutta puoli vuotta valheessa eloa kuulostaa turhan patologiselta. Viittaa vähän siihen, ettei miehellä ole kaikki asiat hyvin ja että ongelma on isompi.
En jatkaisi.
Voisin harkita ainoastaan siinä tapauksessa jos mies olisi ITSE oma-aloitteisesti tunnustanut suhteensa.
Tottakai se mies haluaa nyt sinun kanssa jatkaa koska jäi kiinni ja eroaminen on usein ikävää ja työlästä. Sitäpaitsi saattaisi joutua maksamaan elatusmaksuja. Eikä ole edes varmuutta huoliiko kakkosnainen miestä ihan oikeaan parisuhteeseen.
Kunhan pöly on laskeutunut niin mies jatkaa tyytyväisenä sivusuhdettaan.
Että sinuna vaan eroaisin enkä edes harkitsisi muuta.
Olet idiootti jos jatkat.Mihin koira karvoistaan pääsee!! Yhyy,en tee ikuna niin.. ja taas mennään kun muija uskoo😆🤣😂joutuisit elämään koko ajan epä varmuudessa..mieti sitä..Pitkät illat ajattelisin: onko se oikeasti työssä vai..
Riippuu. Jos mies on krooninen pettäjä, lähtisin. Jos taas pettäminen on osaltaan oire suhteen pulmista, kuten että mies haki sivusuhteesta jotain, mitä jää vaille alkuperäisessä suhteessa ja kumpikin osapuoli pystyy tarkastelemaan itseään, saattaisin harkita jäämistä. Pariterapiaan meno on hyvä juttu. Ja sekin, että jos toinen hakee sivusuhteesta jotain, kuten ihailua tai seksiä, on mielenkiintoista tarkastella, miksei tätä tarvetta ole saanut ilmaistuksi alkuperäisessä suhteessa?
No huhhuh. Anteeksi kannattaa antaa ajan kuluessa ITSENSÄ ja lasten tähden. Mut joudut tekemään valtavasti töitä et pystyt ihan oikeasti tuon yli pääsemään. Eikä suhde ennalleen tule. Eikä mies arvosta sua kovinkaan paljon tai piittaa tunteistasi jos on noin taktikoitua juttua. Miksi haluaisit elää ihmisen kanssa joka ei tekojensa perusteella piittaa paskaakaan sinusta. Tai hyvinvoinnistasi. Valehtelu on tosi paha. Läheisriippuvainen kyllä helposti jää kärsimään ja keksimään selityksiä.
Jos mietin omaa avioliittoani niin voisin yrittää antaa anteeksi koska ei se rakkaus pettämiseen loppuisi minun puoleltani. Suurempi ongelma on luottamuksen menettäminen enkä tiedä pystyisinkö luottamaan enää koskaan. Ehkä ajan kanssa mutta siihen menisi joka tapauksessa vuosia. En usko että suhde palautuisi enää ennalleen joten jossain vaiheessa ero varmaan tulisi kumminkin.
Seurasin läheltä erään ystäväni suhdetta alkoholistimieheen ja siinä oli aivan sama kaava kun pettämisessä, luottamuksen menettäminen. Vaikka toinen vannoo lopettavansa niin epäilys on aina läsnä eikä siitä pääse eroon (ero tuli näillekin). Ystäväni sanoi ettei voi koskaan luottaa miehen sanaan.
Ja mitä ap:n tapaukseen tulee niin puolen vuoden sivusuhde on jo niin tietoinen ja törkeä temppu etten jäisi suhteeseen vaikka olisi lapsiakin. Mies on aivan tietoisesti pettänyt puolen vuoden ajan, yksittäinen kännipano voisi ehkä mennäkin vielä ja sen voisi ehkä antaa anteeksi. Taitaa miestä enemmän harmittaa että jäi kiinni. Tuskin katuu muuten tekemisiään.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida. Olen 55-vuotias naimisissa pitkään ollut mies. Pertänyt epäsäännöllisen säännöllisesti niin ulkomaan työreissuilla kuin kotimaassakin. Työpaikkaromansseja etc. Ja tulen jatkamaan. Kerran jäin kiinni, asia selvitettiin ja sovittiin. Arvostan vaimoani ja perhe-elämääni, mutta seksuaalisesta itsemäärämisoikeudestani en luovu. Pidän erilaisista naisista, stimuloidun uusista seksuaalisista tilanteista, ne voimaannuttavat minut elämään. Joo, moraaliton valvetelija olen ja tulen olemaankin.
Tuossa ei ole kyse mistään seksuaalisesta itsemääräämisoikeudesta vaan narsistisesta valehtelusta ja toisten ihmisten käyttämisestä hyödykkeenä. Oksettavaa että kohtelet vaimoasi noin. Valehtelet itsellesi että muka arvostat. Jos arvostaisit, kertoisit hänelle harrastavasi muita naisia ja sen myötä myös altistavasi vaimosi ties mille vieraille bakteerikannoille (jotka lisäävät naisella mm kohdunkaulan syöpäriskiä ja tulehduksia). Ettå kyllä sinä olet ihan vaan toisia ihmisiä hyväksikäyttävä, valehteleva sika. Mietippä mitä tapahtuu kun vaimolles selviää kuka sinä todellisuudessa olet ja mitä teidän "perhe-elämänne" pitää sisällään. Toivottavasti sitä munaa riittää silloin maksamaan vaimolle (ja lapsille) kaikki mahdollinen ammattiapu ja tuki. Sen paljastuminen et perheenne on ollut valhetta sellaisen kuin vaimolles olet uskotellut on sen verran traumatisoivaa ettei siitä välttämättä toivu koskaan. Tokihan se seksuaalinen itsemääräämisoikeus ja vieraiden naisten sukuelimien jyystäminen sen arvoista varmaan on??
Vierailija kirjoitti:
En mä voisi suhteessa jatkaa. Kerran hairahdus olisi asia erikseen. Mutta pitkän ajan tietoinen kusetus.... Ei, ei, ja ei. En tajua mitä mies enää suhteelta haluaisi siinä vaiheessa, saati minä itse. Sekin että vehtaa kahden kanssa pitempään eikä uskalla silti päättää. En jäisi siihen pakkovaihtoehdoksi ollenkaan. Saisi selittää itse lapsille ja suvulle.
"Kerran hairahtuneet" ovat yleensä sarjapettäjiä, mutta sattuivat jäämään vain sen yhden kerran kiinni. Monilla miehillä on useampi nainen kierroksessa samaan aikaan. Varsinkin reissutöitä tekevällä on omat vakipanot eri kaupungeissa. Tietenkään vaimolle ei tunnusteta mitään ylimääräistä, vain se, josta narahdettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä voisi suhteessa jatkaa. Kerran hairahdus olisi asia erikseen. Mutta pitkän ajan tietoinen kusetus.... Ei, ei, ja ei. En tajua mitä mies enää suhteelta haluaisi siinä vaiheessa, saati minä itse. Sekin että vehtaa kahden kanssa pitempään eikä uskalla silti päättää. En jäisi siihen pakkovaihtoehdoksi ollenkaan. Saisi selittää itse lapsille ja suvulle.
"Kerran hairahtuneet" ovat yleensä sarjapettäjiä, mutta sattuivat jäämään vain sen yhden kerran kiinni. Monilla miehillä on useampi nainen kierroksessa samaan aikaan. Varsinkin reissutöitä tekevällä on omat vakipanot eri kaupungeissa. Tietenkään vaimolle ei tunnusteta mitään ylimääräistä, vain se, josta narahdettiin.
No riippuu vähän. Kun tapasin nykyisen mieheni, hän kertoi pettäneensä exäänsä paljon, ei rakastanut tätä yhtään, olis halunnu erota jo ekan lapsen jälkeen, mutta ei lapsen takia uskaltanut. Meillä on ollut hyviä ja huonoja aikoja, mut uskon ettei ole siltikään minua pettänyt. Ja tietää etten semmoista katsoiskaan. Uusperheet on sen verran vaativia ettei niis ole mitään mieltä jos viel pitäis energiaa laittaa sivusuhteisiin. Et joskus se pettäminen voi johtua ihan siitäkin ettei välitä kumppanistaan, muttei uskalla lähteäkään. Mikä ei tietenkään ole mikään puolustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen antaa anteeksi vain jos on totaalinen idiootti eikä omaa minkäänlaista itsekunnioitusta. Eli jos haluat olla kynnysmattoakin alemmalla tasolla, anna anteeksi. Kaikissa muissa tapauksissa älä missään tapauksessa anna.
Kylläpäs täällä on paljon ihmisiä, jotka eivät usko Raamatun viisauksiin. Eikö koulussa enää opeteta esim. Isä Meidän -rukousta? "Anna meille anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"...
Anteeksipyyntö pitää tietenkin olla aito, ja asian käsittely jatkuu vielä ainakin 2 seuraavaa vuotta. Mutta se on sen väärti. Mikä ihana taakka putoaa ihmiseltä, kun saa ja antaa anteeksi <3
Kova, kylmä ja rakkaudeton maailma, kun vieraat ihmiset täällä oikein painottaa, että älä vain ikinä anna anteeksi =( Tämä myrkyllisyys heijastuu kyllä lapsiin.
Tiedät sinäkin siis, että pettäminen on ainoa syy, minkä perusteella saa erota. Tarkoittaako se, että pitää erota jos toinen pettää? Ei tietenkään, mutta se on niin raskauttava peruste, että "jopa" Raamattu sallii eron sen perusteella.
Miksi ei sitten heti ero, kun kerran Raamattukin antaa luvan? Elämä on epätäydellistä. Me ihmiset olemme epätäydellisiä. Ilman jatkuvaa katumista ja anteeksiantoa ei mikään oikea suhde pötki pitkälle. Jos on lapsia, ei tietenkään halua repiä perhettä hajalle vaan koittaa etsiä mahdollista ulospääsyä.
Tunnen henk.koht. kaksikin paria, joissa toinen on pettänyt, ja joissa puoliso on pystynyt antamaan anteeksi, ja suhde voi entistä paremmin. Miten on mahdollista? Jumalahan sen voiman ja anteeksiannon ihmeen antaa, mutta kyse on myös inhimillisistä asioista.
Usein siinä suhteessa on ollut ongelmia, ja vaikka pettäminen ei tietenkään ole oikeutettua millään verukkeella koskaan, se voi olla "hätähuuto" ja ääriteko hankalassa parisuhteessa. Kun liiton dynamiikkaa tutkitaan ja avataan terapiassa, huomaa molemmat osapuolet, millä tavalla asiat ovat olleet pielessä. Kun asiat lähtee parempaan suuntaan, voi tuloksena olla entistä syvempi ja lujempi suhde. Tämä on se mitä olen näissä ystäväperheissäkin nähnyt, entistä parempaa on saatu <3
Eikös uskoville enää kymmenen käskyäkään merkitse mitään? Mitäs se tällainen peli on? Joka rikkoo avioliittonsa on aivan yksin vastuussa kaikista seurauksista. Tässä tilanteessa entinen kumppani on hullu, mikäli jää enää hetkeksikään tuohon sihteeseen. Tuo on sovittamaton rikos. Pelkän vieraan himoitseminen on rikos. Paskasta suhteesta ainoa keino päästä eteenpäin on erota huoripukista. Tämä tulee lapsillekin teroittaa selkeästi mieleen, että ymmärtävät varmasti. Eipä ihme ettei kirkko vedä porukkaa kun kaikki haureus Ja huoruus sallitaan. Julkinen häpäisy tai kuvitus näissä tapauksissa on täysin asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu vähän. Kun tapasin nykyisen mieheni, hän kertoi pettäneensä exäänsä paljon, ei rakastanut tätä yhtään, olis halunnu erota jo ekan lapsen jälkeen, mutta ei lapsen takia uskaltanut. Meillä on ollut hyviä ja huonoja aikoja, mut uskon ettei ole siltikään minua pettänyt. Ja tietää etten semmoista katsoiskaan. Uusperheet on sen verran vaativia ettei niis ole mitään mieltä jos viel pitäis energiaa laittaa sivusuhteisiin. Et joskus se pettäminen voi johtua ihan siitäkin ettei välitä kumppanistaan, muttei uskalla lähteäkään. Mikä ei tietenkään ole mikään puolustus.
.
Pikkasenko elät itsepetoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheltä, että kuinka kauan olisi jatkanut ja hän vastasi, että yritti kokoajan ghostata eli hiljalleen lopettaa suhdetta. Silti viimeisimmissä viesteissä mies kysynyt häneltä, että koska nähdään..
Mies ei ole pahantahtoinen tai paatunut pettäjä. On vain stressaantunut ruuhkavuosien aikana.
Ap
En tiedä ootko oikeasti noin naiivi vai etkö vaan halua myöntää totuutta itsellesi, mutta miehesihän vedättää sua ihan täysillä.
Totta helvetissä se kiinni jäätyään yrittää selitellä käytöstään parhain päin. Toivottavasti löydät vielä itsekunnioituksesi jossain kohtaa. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida. Olen 55-vuotias naimisissa pitkään ollut mies. Pertänyt epäsäännöllisen säännöllisesti niin ulkomaan työreissuilla kuin kotimaassakin. Työpaikkaromansseja etc. Ja tulen jatkamaan. Kerran jäin kiinni, asia selvitettiin ja sovittiin. Arvostan vaimoani ja perhe-elämääni, mutta seksuaalisesta itsemäärämisoikeudestani en luovu. Pidän erilaisista naisista, stimuloidun uusista seksuaalisista tilanteista, ne voimaannuttavat minut elämään. Joo, moraaliton valvetelija olen ja tulen olemaankin.
Entä vaimosi itsemääräämisoikeuksineen? Pitääkö hänkin puolestaan erilaisista miehistä ja voimaannuttaa itseään elämään kanssasi?
En tiedä yhtään, epäilen. Vaimoni elää omaa yksiavioista todellisuuttaan ja on onnellinen siinä illuusiossaan. Sen hänelle suon.
Eli varastat vaimosi elämää ja jonain päivänä kupla puhkeaa?
Jos olisit rehellinen vaimosi saisi itse valita jäädäkö vai lähteä.
Lähtemällä hän saattaisi löytää oikean miehen jonka kanssa elää yksiavioista todellisuutta illuusion sijaan.
Ukko ulkoruokintaan. Kerran pettäjä, aina pettäjä. Surullista, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös uskoville enää kymmenen käskyäkään merkitse mitään? Mitäs se tällainen peli on? Joka rikkoo avioliittonsa on aivan yksin vastuussa kaikista seurauksista. Tässä tilanteessa entinen kumppani on hullu, mikäli jää enää hetkeksikään tuohon sihteeseen. Tuo on sovittamaton rikos. Pelkän vieraan himoitseminen on rikos. Paskasta suhteesta ainoa keino päästä eteenpäin on erota huoripukista. Tämä tulee lapsillekin teroittaa selkeästi mieleen, että ymmärtävät varmasti. Eipä ihme ettei kirkko vedä porukkaa kun kaikki haureus Ja huoruus sallitaan. Julkinen häpäisy tai kuvitus näissä tapauksissa on täysin asiallista.
Siis mikä sua vaivaa? Oletko lakihenkinen uskovainen, siltä ainakin vaikutat? Armoa et ainakaan ole oppinut tuntemaan, joten ei ole taivaaseen pääsy sullakaan, sorry. Ole ensin itse täydellinen, sitten vasta voit edes ajatella muiden tuomitsemista.
Ettei saisi antaa anteeksikaan, kaikkea sitä....
Harvemmin niistä rakastajattarista kerrotaan suoraan kirkkain silmin onnesta soikeena.
Tottakai se valehteli. Eihän tässä nyt mistään valehtelusta ole kyse vaan siitä että toinen on pettänyt.
Haluatko olla miehen kans jolle et riitä?
Jos tahtoisin, että hän tekee samoin jatkossakin. Eli en antaisi. En sano, että "kerran pettäjä on aina pettäjä", sillä kyllä jokaiselle varmasti on olemassa ihminen, jota ei tulisi mieleenkään pettää. Tuossa tilanteessa olisi selvää, että minä en tälle miehelle olisi se nainen, ja että ennemmin tai myöhemmin kuvio toistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä sua vaivaa? Oletko lakihenkinen uskovainen, siltä ainakin vaikutat? Armoa et ainakaan ole oppinut tuntemaan, joten ei ole taivaaseen pääsy sullakaan, sorry. Ole ensin itse täydellinen, sitten vasta voit edes ajatella muiden tuomitsemista.
Ettei saisi antaa anteeksikaan, kaikkea sitä....
Minähän en ole uskovainen ollenkaan ja siksi juurikin ihmettelen kun ette edes omia sääntöjänne ja kirjanne opetuksia noudata. Raamattu kieltää yksiselitteisesti huoruuden ja jopa sanoo että ajatus on ihan yhtä paha kuin teko.
Retu antaa aina anteeksi, ihan sama ketä äijä käy panemassa niin vätys-Retu antaa kyllä anteeksi.