Mies jäi kiinni puolen vuoden salasuhteesta.. antaisitko anteeksi?
Mies jäi kiinni puolen vuoden salasuhteesta..suhde sisälsi hotelliöitä, salaisia näkemisiä, viestittelyä ja PALJON valehtelua minulle. Minä sain asian selville ja pistin hommalle lopun. Mies on katuvainen ja haluaa olla minun kanssani. Meillä on lapsia.. antaisitko anteeksi ja jatkaisitko miehen kanssa?
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoisin peiliin ja analysoisin miksi näin on käynyt. Olenko pitänyt miestä puutteessa, olenko rupsahtanut, olenko nalkuttanut miehelle, olenko jättänyt jotain tekemättä minkä takia mies on vieraissa laukannut. Helppo etsiä vikaa toisesta vaikka perimmäinen syy löytyy 99% todennäköisyydellä peilin takaa. Ja nuo analysoinnint koskevat myös miehiä jos nainen hyppää vieraissa.
Pettäminen on aina sen pettäjän valinta. Ei petetyn. Mikään siinä kumppaninsa ja suhteessa ei oikeuta pettämään. Jos et ole johonkin asiaan tyytyväinen , otat sen esille ja käsittelet kumppanisi kanssa. Jos ei tyydyttävää ratkaisua löydy, sitten eroatte ja olet vapaa panemaan ketä tahansa.
Asia ei ole nyt noin mustavalkoinen niin kuin naissukupuolen edustajat asian näkevät. Ajatelkaa sitä että mies on vastuuntuntoinen siinä suhteessa että osallistuu todennäköisesti kuitenkin perheensä taloudelliseen hyvinvointiin sivu suhteesta huolimaata. Jos mies pakkaisi samoin tein tavaransa ja jättäisi vaimon ja lapset niille sijoilleen niin ei sekään olisi hyvä juttu kun vaimo joutuisi lastensa kanssa taloudelliseen ahdinkoon. Vai tullaanko tässä nyt siihen että vaimon ei tarvitse pitää miestä tyytyväisenä mutta miehen siitä huolimatta pitää kiltisti tuoda palkkapäivänä tilipussi kotiin että vaimo pääsee vähän shoppailemaan?
Kai ne lapset sen isänsäkin lapsia on ja isä on elatusvelvollinen eronkin jälkeen. . Jos on muijan ja exän lapsia niin elatus kuuluu muijalle ja sen exälle, eikä ole tulevan exän ongelma ollenkaan. Tosi jalostus ajateltu, että eron sijaan vaan käy pettämässä?
Eroaisin, kunhan mies pysyy lasten elämässä tiiviisti mukana. Mielellään lähihuoltajana.
Vierailija kirjoitti:
Omasta kokemuksesta kerron, että vaikka halusin jatkaa ja uskoa, loppujen lopuksi olin sitten se, joka myöhemmin halusikin eron.
Näin meni meilläkin.
Itse en miettisi kahdesti. Vastaus; en todellakaan jäisi suhteeseen ja anteeksikaan en välttämättä pystyisi antamaan. On asioita joita ei tehdä sille ihmiselle, kenestä kuuluisi välittää ja tuollainen salailu ja pettäminen ovat juuri niitä asioita.
Kun mun ex jäi kiinni kuukausia kestäneestä suhteesta toiseen naiseen, en miettinyt hetkeäkään vaan käskin pakata kamat ja häipyä. Kysyin kyllä, onko valmis jättämään toisen naisen meidän suhteemme vuoksi mutta vaikka olisi sanonut kyllä, en siltikään olisi jäänyt. Nyt näin melkein puolentoista vuoden jälkeen asia edelleen kaivaa minua ja huomaan olevani katkera miehelle siitä mitä teki minulle. Anteeksi en siis ole vieläkään pystynyt antamaan, tosin ei hän koskaan kunnolla anteeksi pyytänytkään vaan yritti syyttää teoistaan minua. Minä lähtisin suhteesta, HETI. 1
Jätin pihtarimiehen, parin vuoden varoitusajalla, vaikka meillä oli lapsia. Pettäjämiehen olisin jättänyt heti.
Miksi olla yhdessä ja näyttää lapsille kieroutunut kuva parisuhteesta?
Nro 104 jatkaa vielä. Mielestäni lapset ovat huono syy jäädä huonoon suhteeseen. Kärsit itse, niin myös mitä luultavimmin lapset. Annat siinä samalla lapsille vääristyneen kuvan parisuhteesta ja he joutuvat katsomaan riitelyä ja asiasta vääntöä vierestä. Mies on silti isä lapsille, vaikka te eroaisitte. Parempi niin, että te olette miehen kanssa erillänne ja sovitte lasten asioista erikseen. Älä jää huonoon suhteeseen missä sua kohdellaan kuin roskaa vain lasten vuoksi. Se on itsepetosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katsoisin peiliin ja analysoisin miksi näin on käynyt. Olenko pitänyt miestä puutteessa, olenko rupsahtanut, olenko nalkuttanut miehelle, olenko jättänyt jotain tekemättä minkä takia mies on vieraissa laukannut. Helppo etsiä vikaa toisesta vaikka perimmäinen syy löytyy 99% todennäköisyydellä peilin takaa. Ja nuo analysoinnint koskevat myös miehiä jos nainen hyppää vieraissa.
Pettäminen on aina sen pettäjän valinta. Ei petetyn. Mikään siinä kumppaninsa ja suhteessa ei oikeuta pettämään. Jos et ole johonkin asiaan tyytyväinen , otat sen esille ja käsittelet kumppanisi kanssa. Jos ei tyydyttävää ratkaisua löydy, sitten eroatte ja olet vapaa panemaan ketä tahansa.
Asia ei ole nyt noin mustavalkoinen niin kuin naissukupuolen edustajat asian näkevät. Ajatelkaa sitä että mies on vastuuntuntoinen siinä suhteessa että osallistuu todennäköisesti kuitenkin perheensä taloudelliseen hyvinvointiin sivu suhteesta huolimaata. Jos mies pakkaisi samoin tein tavaransa ja jättäisi vaimon ja lapset niille sijoilleen niin ei sekään olisi hyvä juttu kun vaimo joutuisi lastensa kanssa taloudelliseen ahdinkoon. Vai tullaanko tässä nyt siihen että vaimon ei tarvitse pitää miestä tyytyväisenä mutta miehen siitä huolimatta pitää kiltisti tuoda palkkapäivänä tilipussi kotiin että vaimo pääsee vähän shoppailemaan?
En voisi olla tuon kirjoittajan kanssa enempää samaa mieltä. Naisille kyllä miehen rahat kelpaavat mutta piparin, oman ulkonäön, kotitöiden ym. asioiden hoitaminen ei kiinnosta tippaakaan. Netflixiä katsotaan sohvalla iltakaudet ja mässytetään suklaata ja sitten hämmästellään että miten miehellä voi olla salasuhde. No miksiköhän? Jos et anna niin joku muu kyllä antaa ja jos kohtelet miestä huonosti niin joku muu kyllä kohtelee paremmin.
No kerroppa siitten mutta kai se mies väellä väkisin haluaa roikkua noin paskassa suhteessa ? Varsinkin kun ei edes arvosta sitä kumppania pätkääkään. Kenenkään ei ole pakko olla huonoksi kokemassaan suhteessa. Eron saa sillä, että pistää paperit maistraattiin ja maksaa 150 eheä.
Siinä erossa on vain miehelle se heikko puoli, että käytännössä lähes aina jää etäisäksi. Moni mies sietää huonoa parisuhdetta lasten takia. Voisin naistenkin eroherkkyys muuttua, jos se lähtökohtaisesti tarkoittaisi sitä, että on etävanhempi ja todennäköisesti näkee lapsia vain pari viikonloppua kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Syy on aina pettäjässä. Mun mies meni salasuhteen jälkeen terapiaan ja käsitti että häntä oli ahdistanut oma lapsuus, oma tyytymättämyys itseensä ja omaa kurjaa oloa hän oli ”hoitanut” siten että syytti niistä vaimoa. Oli kova paikka löytää todellinen juurisyy ja tajuta että kaiken alku olikin itsessä.
Eihän se nyt aina ole syy siinä pettäjässä, haloo valoja päälle. Tiedän tapauksen jossa mies hakkasi vaimoaan ja vaimo haki turvaa toisesta miehestä. Oliko tässäkin tapauksessa vika siinä vaimossa vai väkivaltaan taipuvassa miehessä? Tiedän myös tapauksen jossa nainen käytti valtaansa eikä suostunut harrastamaan seksiä miehensä kanssa. Mies pesi pyykit, tiskasi, imuroi, antoi pankkitilinsä oikeudet vaimolle jne. Ja silti joutui elämään seksittömässä suhteessa vuosia kunnes lopulta päätyi seksin tarpeensa pettämään. Oliko tässäkin syy miehessä vai naisessa? Niinpä asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia
Hohhoijaa. Se, että mies on väkivaltainen on miehen syy mutta on naisen vastuulla lähteä suhteesta eikä pettää. Sama tuossa toisessakin tapauksessa. Ei pettämistä voi puolustella millään, ero on aina se vaihtoehto jos suhde ei toimi. Oletko itse pettänyt, vai miksi niin kiivaasti puolustelet?
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida. Olen 55-vuotias naimisissa pitkään ollut mies. Pertänyt epäsäännöllisen säännöllisesti niin ulkomaan työreissuilla kuin kotimaassakin. Työpaikkaromansseja etc. Ja tulen jatkamaan. Kerran jäin kiinni, asia selvitettiin ja sovittiin. Arvostan vaimoani ja perhe-elämääni, mutta seksuaalisesta itsemäärämisoikeudestani en luovu. Pidän erilaisista naisista, stimuloidun uusista seksuaalisista tilanteista, ne voimaannuttavat minut elämään. Joo, moraaliton valvetelija olen ja tulen olemaankin.
Miksi tällaiset ihmiset menevät naimisiin? Pysykää vapaina, vaihtelua rakastavina sinkkuina. Eläkää hauskaa ja huoletonta poikamieselämää. Älkää satuttako sillä muita.
Tottakai antaisin anteeksi mutta suhde ei jatkuisi mutta lasten takia haluisin tulla toimeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla tuon kirjoittajan kanssa enempää samaa mieltä. Naisille kyllä miehen rahat kelpaavat mutta piparin, oman ulkonäön, kotitöiden ym. asioiden hoitaminen ei kiinnosta tippaakaan. Netflixiä katsotaan sohvalla iltakaudet ja mässytetään suklaata ja sitten hämmästellään että miten miehellä voi olla salasuhde. No miksiköhän? Jos et anna niin joku muu kyllä antaa ja jos kohtelet miestä huonosti niin joku muu kyllä kohtelee paremmin.
No kerroppa siitten mutta kai se mies väellä väkisin haluaa roikkua noin paskassa suhteessa ? Varsinkin kun ei edes arvosta sitä kumppania pätkääkään. Kenenkään ei ole pakko olla huonoksi kokemassaan suhteessa. Eron saa sillä, että pistää paperit maistraattiin ja maksaa 150 eheä.
Siinä erossa on vain miehelle se heikko puoli, että käytännössä lähes aina jää etäisäksi. Moni mies sietää huonoa parisuhdetta lasten takia. Voisin naistenkin eroherkkyys muuttua, jos se lähtökohtaisesti tarkoittaisi sitä, että on etävanhempi ja todennäköisesti näkee lapsia vain pari viikonloppua kuukaudessa.
Höpö höpö. Nykyisin viikko- viikko systeemi on normi. Miehet vaan eivät viitsisi millään ottaa vastuuta siitä omien lasten arjesta edes sillä omalla viikollaan.
Se ,että annanko anteeksi, no en heti varmastikkaan. Aika näyttäisi voinko antaa anteeksi. Itse pitäisin huolen , että minullakin olisi hauskaa ,jos sattuisin ihastumaan/rakastumaan.
Saahan se kumppani luvata vaikka mitä ,mutta tulevaisuus näyttää, miten käyttäytyy.
Luottaa ei kylläkään voi pettämisen jälkeen.
Aina perheen kokonaistilannetta täytyy arvioida , miten etenee. Ongelmansa ne on niissä uusissa suhteissakin, olen kuullut.
Ei mies sivusuhdetta ole lopettanut. Tai jos hetkeksi laittaakin sen tauolle, niin palaa siihen myöhemmin, kunhan tilanne on vähän rauhoittunut kotona. t. kakkosnainen, joka tietää pettäjien metkut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaisin jatkaa ilman eroa lapsen takia, niin pitäisin selvänä, että suhde on avoin ja panisin hyvällä omallatunnolla muita miehiä. Muuten en jatkaisi.
Miksi nainen haluaa aina alentua jännä miehen tasolle. Ole jalo jos pystyt siihen. Ota ero. Tuollanen on toksisempaa lapselle mihin sinä haluat alentua.
T: Kiltti mies
"Miksi nainen haluaa aina"
Miten niin aina? Oletko sinä jäänyt kiinni puolen vuoden salasuhteesta ja puolisosi ehdottanut avointa suhdetta myös, vai mistä tämä aina tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene noin. Nykyään ylivoimainen enemmistö huoltajuudesta menee puoliksi viikko viikko. Vain lusmuisät jäävät viikonloppuisiksi.
Nuo miehet, jotka ketjussa kertovat pettävänsä eron sijaan muka siksi, ettei vaimo eli heidän lastensa äiti joutuisi kärsimään yh:ksi, oikeasti pelkäävät sitä, että heidän pitäisi eron jälkeen panna itse tikkua ristiin lasten ja kodin puolesta, kun ovat olleet vapaamatkustajia perheessä vaimon hoitaessa kaiken aiemmin.
Anteeksi voi antaa, mutta unohtaa ei voi koskaan. Minä kostin miehen pettämisen pettämällä itsekin. Mutta yhdessä ollaan edelleen, naimisissa nyt oltu 18 vuotta. Onko kannattanut? On ja ei. Toisen kanssa olisi voinut olla yhtä onnellinen/onneton. Nyt talo on maksettu, toinen lapsista jo täysi-ikäinen. Pettämisistä aikaa noin 15 vuotta. Vuoden verran meni aikaa, että pääsin asiasta yli.
Riippuu, laskeeko elintaso eron jälkeen.
Yrittäisin unohtaa/antaa anteeksi sen verran, että lasten asioista sopiminen edes osittain onnistuisi. Mutta saisi jatkaa keskenään, hyi hemmetti mikä limanuljaska.
Ensimmäinen tapaus: Kyllä, syy on naisessa. Nainen olisi voinut erota väkivaltaisesta miehestä ja löytää rinnalleen sen jälkeen kunnollisen miehen.
Toinen tapaus: Kyllä, syy on miehessä. Mies olisi voinut erota ja etsiä itselleen kunnollisen naisen, jonka kanssa saa riittävästi seksiä.
Miksi kummassakaan tapauksessa nuo haluaisivat pysyä noissa suhteissa? Vai tarkoitatko, että pettäjät ovat aina nössöjä jotka eivät uskalla erota?