Mtv: lapsettomat naiset ovat onnellisimpia
Tutkimustulos kertoo näin.
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eivät mitään mistään tiedä.
Kuten ei tiedä nekään jotka ovat niitä lapsia tehneet...Kummallakaan ryhmällä ei ole sitä kokemuksellista vertailupohjaa mitä se on onni olisi ilman lapsia tai jos niitä lapsia olisi.
Et ole järin viisas etkä looginen. Tottakai minulla on kokemusta molemmista. Olin lapseton nainen 29-vuotiaaksi asti. Siitä eteenpäin äiti, ja nyt vielä mummo. Ja voin sanoa, että olen sitä onnellisempi mitä enemmän on lapsia ja lastenlapsia. Ja lemmikkejä vielä päälle. Lapsettomana sain elää itsekästä elämää tuhlaillen ja matkustaen, mutta olisihan se ollut pidemmän päälle tylsää.
No se, että sinä et osannut käyttää aikaasi lapsettomana aikana muuhun kuin matkusteluun, ei tarkoita sitä, että me muut lapsettomana pysyvät emme käyttäisi aikaamme paremmin :)
Lisäksi lapseton voi harrastaa hyväntekeväisyyttä eri muodoissaan tai työ olla epäitsekäs, että ihme teoriat sinulla lapsettomuudesta :D
Oma moka, että heitit tuon ajan pois, nyt huomaa kuinka sinua harmittaa, koska muutoin sinulla ei olisi tarveta mollata lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten ei tiedä nekään jotka ovat niitä lapsia tehneet...Kummallakaan ryhmällä ei ole sitä kokemuksellista vertailupohjaa mitä se on onni olisi ilman lapsia tai jos niitä lapsia olisi.
Et ole järin viisas etkä looginen. Tottakai minulla on kokemusta molemmista. Olin lapseton nainen 29-vuotiaaksi asti. Siitä eteenpäin äiti, ja nyt vielä mummo. Ja voin sanoa, että olen sitä onnellisempi mitä enemmän on lapsia ja lastenlapsia. Ja lemmikkejä vielä päälle. Lapsettomana sain elää itsekästä elämää tuhlaillen ja matkustaen, mutta olisihan se ollut pidemmän päälle tylsää.
No et kyllä sinäkään ole viisas jos luulet, että 29v. Elämä on samanlaista kuin 40v. Sinä et todellakaan tiedä millaista on olla 40v. Lapseton.
Eikä se, että on lapset tarkoita että on itsekäs. Päinvastoin sinä se itsekäs olet. Ja jos sun elämä on tylsää ei se sitä kaikilla muillakin ole.
Ei mun elämä ole tylsää, mulla on lapset ja lapsenlapset ja lemmikit. Sais olla joskus vähän tylsempääkin, ei haittais.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkavuosi-iässä (koska välttyvär ruuhkavuosilta). Ruuhkavuosien jälkeen perheelliset naiset ohittavat lapsettomat onnellisuudessa. Kunhan elää vanhaksi niin lasten teko kannattaa.
Miksi se kannattaa vanhana? Ja nyt en halua kuulla sitä, että lapset huolehtisivat ja hoitaisivat minua vanhana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lapsia hankkineet ovat kokeneet sen millaista on elää ilman lapsia. Harvalla ne muksut teininä jo tupsahtaa mukaan kuvioihin. Vaikka tiedetään lapsettomuuden edut, silti osa ihmisistä päättää hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ihan olin lapseton 35 vuotta ennenkuin olinkin sitten lapsellinen. Merkityksetöntä elämää oli ennen lapsia.
Mutta toi onkin niin säälittävää. Pitäisin elämääni todella kurjana jos elämäni ainut merkitys olisi lapset, todella surullista että ei ole omaa elämää. Lapset kun ei ikuisesti pyöri sinun helmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se, että sinä et osannut käyttää aikaasi lapsettomana aikana muuhun kuin matkusteluun, ei tarkoita sitä, että me muut lapsettomana pysyvät emme käyttäisi aikaamme paremmin :)
Lisäksi lapseton voi harrastaa hyväntekeväisyyttä eri muodoissaan tai työ olla epäitsekäs, että ihme teoriat sinulla lapsettomuudesta :D
Oma moka, että heitit tuon ajan pois, nyt huomaa kuinka sinua harmittaa, koska muutoin sinulla ei olisi tarveta mollata lapsettomia.
Kyllä mulla oli tuolloin myös harrastuksia, extreme-harrastuksia, vapaaehtoistöitä, opiskelua, uraputkea, miehiä ym ym. Mutta pointtini oli että parhaiten olen käyttänyt aikani oman jälkikasvuni kanssa. Olen nauttinut elämästä silloin eniten. Mutta tämä siis vain mun henk.koht. kokemus, kuten olen korostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ihan olin lapseton 35 vuotta ennenkuin olinkin sitten lapsellinen. Merkityksetöntä elämää oli ennen lapsia.
Mutta toi onkin niin säälittävää. Pitäisin elämääni todella kurjana jos elämäni ainut merkitys olisi lapset, todella surullista että ei ole omaa elämää. Lapset kun ei ikuisesti pyöri sinun helmoissa.
Tää on muuten hassu väite. Tyttäreni tuli melkein heti raskaaksi, kun muutti kotoa pois. Ja lastenlapsia tulee aina vaan lisää! Eli nyt näyttäisi siltä, että niitä lapsia "pyörii ikuisesti helmoissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän lapsia hankkineet ovat kokeneet sen millaista on elää ilman lapsia. Harvalla ne muksut teininä jo tupsahtaa mukaan kuvioihin. Vaikka tiedetään lapsettomuuden edut, silti osa ihmisistä päättää hankkia lapsia.
Tiedetään lapsettomuuden edut, mutta ei tiedetä perheellisyyden haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes ovat yli 40 v, kunnes ystävät tulevat mummoiksi tai itseä vanhemmat sukulaiset kuolevat yksi toisensa jälkeen, eivät lapsettomat ole enää onnellisimpia.
Ei tämä ongelma koske enää nykypolvea koska lapsettomia on yhä enemmän. Olen noin 30v nainen ja ystävistäni iso osa on vapaaehtoisesti (ja pieni osa tahtomattaan) lapsettomia. Kaksi on jo teettänyt sterilisaationkin. En näe siis kovin isoa todennäköisyyttä sille että jäisin yksin ystävien "mummoutuessa". Ja vaikka niin kävisikin niin onhan minulla mies, sisarukset, koira ja koko maailma nähtävänä.
Mihin tahalleen lapseton tarvitsee miestä?
Elämänkumppaniksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kyllä sinäkään ole viisas jos luulet, että 29v. Elämä on samanlaista kuin 40v. Sinä et todellakaan tiedä millaista on olla 40v. Lapseton.
Eikä se, että on lapset tarkoita että on itsekäs. Päinvastoin sinä se itsekäs olet. Ja jos sun elämä on tylsää ei se sitä kaikilla muillakin ole.
No kerroppa sitten mikä asia on kolmekymppisen lapsettoman ihmisen elämässä eri tavalla kuin nelikympoisen lapsettoman. Paitsi että on kymmenen vuotta nuorempi.
Kun lukee pari sivua alotuisten otsikoita, lapsiperheiden onni suorastaan säteilee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes ovat yli 40 v, kunnes ystävät tulevat mummoiksi tai itseä vanhemmat sukulaiset kuolevat yksi toisensa jälkeen, eivät lapsettomat ole enää onnellisimpia.
Ei tämä ongelma koske enää nykypolvea koska lapsettomia on yhä enemmän. Olen noin 30v nainen ja ystävistäni iso osa on vapaaehtoisesti (ja pieni osa tahtomattaan) lapsettomia. Kaksi on jo teettänyt sterilisaationkin. En näe siis kovin isoa todennäköisyyttä sille että jäisin yksin ystävien "mummoutuessa". Ja vaikka niin kävisikin niin onhan minulla mies, sisarukset, koira ja koko maailma nähtävänä.
Voi pyhä jeesus. Mihin nainen ylipäätä tarvitsee meistä? Lapsen, kun voi tehdä yksinkin. Sukupuolet eivät ole tarvinneet toisiaan sitten 60-luvun.
Kyllä se mies kummasti auttaa lapsen hoidossa ja kasvatuksessa. Ja siittiöitä tarvitaan tietääkseni edelleen lapsentekoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään lapsettomuuden edut, mutta ei tiedetä perheellisyyden haittoja.
Meinaatko ettei lapsia hankkivat ihminen tiedä sitoutuvansa sekä taloudellisesti että henkisesti olemaan ikuisesti lastensa isä tai äiti? Jollekin tulee nämä vastuut yllärinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänkumppaniksi
Eikö sellaiseksi riittäisi vaikka kilpikonna?
Oliko tämä se sama tukimus, mitä täällä jo eilen lainattiin? Tuloshan oli, että naiset kokevat olevansa onnellisimpia miehensä kanssa, mutta parisuhde nakertaa naisten terveyttä ja eliniänodotetta.
Kyllähän sen näkee jo täällä AV:llä, että perheellisillä on paljon enemmän ongelmia. Lasten sairaudet, kouluhuolet jne. saati inhottavat puolisot. Hyvin harva täällä kertoo edes toiselle vastatessaan mitään hienoja käytännön tekoja tai ajatuksia omista miehistään, vaan suurimmalla osalla on huono puoliso.
Naimaton ja tai lapseton on ymmärtänyt säästää itsensä moiselta kohtalolta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuhkavuosi-iässä (koska välttyvär ruuhkavuosilta). Ruuhkavuosien jälkeen perheelliset naiset ohittavat lapsettomat onnellisuudessa. Kunhan elää vanhaksi niin lasten teko kannattaa.
Miksi se kannattaa vanhana? Ja nyt en halua kuulla sitä, että lapset huolehtisivat ja hoitaisivat minua vanhana :D
Koska se tekee onnelliseksi, kertoo tämä tutkimus. Vai eikö tässä ketjussa korosteta onnellisuutta elämänlaadun kannalta merkittävänä asiana. Lapsia saaneet baiset ovat vanhetessaan veloja onnellisempia. Keskimäärin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehellä ei ole muuta tehtävää kuin olla siitoskone ja isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kyllä ihan näin ole. Olen 47-vuotias lapseton. Täytyy sanoa, että minun elämäni 25-vuotiaana lapsettomana oli täysin erilaista mitä tänään. Silloin juostiin festareilla, baareissa jne. nyt en jaksa edes valvoa yli yhdentoista. Kyllä elämä muuttuu iän mukana, joten et sinä tiedä millaista on 47-vuotiaan lapsettoman elämä.
Miksi haluaisin olla mummo, kun ei ole halunnut olla äitikään? Miksi minua häiritsisi kavereiden mummous? Miksi minulla ei olisi nuorempia ystäviä, kun vanhemmat kuolevat?
Avaatko vähän, nyt en ymmärrä mitä tarkoitat?