Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mtv: lapsettomat naiset ovat onnellisimpia

Vierailija
28.05.2019 |

Tutkimustulos kertoo näin.

Kommentit (352)

Vierailija
341/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattihenkilöiden vastaanotolla on jo ollut jonkin aikaa havaittavissa ilmiö: nuorten (25-35-vuotiaiden) naisten henkinen pahoinvointi lisääntyy. Se näkyi ja näkyy syömishäiriöoireena, henkisenä kireytenä, haluttomuutena, uupumisena, masennuksena, ilmiönä, jonka nuori nainen mielellään ilmaisee muodikkaasti sanalla: "burn out". Yhä useammin se näkyy myös "naiseus hukassa, äitiys hukassa" -syndroomana.

Professori Elina Haavio-Mannilan erään noin 15 vuotta sitten Suomessa tehdyn tutkimuksen sivutuloksena näkyi, että naisten itsemurhat olivat merkittävästi lisääntyneet. Kun tätä ilmiötä tarkasteltiin enemmän, havaittiin, että kysymys on noin 40-vuotiaista naisista ja riskit masennukseen ja suorastaan itsemurhaan lisääntyivät sitä enemmän, mitä koulutetumpi nainen oli. Riski oli suurin huippukoulutetulla, eronneella 40-vuotiaalla uranaisella. Kun tätä tulosta selvennettiin vielä haastatteluin, tuli esille,että nämä naiset kertoivat kokevansa ikäänkuin "tulleensa petetyiksi" yhteiskunnan taholta. Nämä naiset ilmaisivat myös sellaisen näkökannan, että jos he saisivat nyt valita uran ja perheen tai lasten välillä, he valitsisivat lapset. Näiden naisten yhteisiä tuntoja oli, että he kokivat jääneensä jostain oleellisesti paitsi.

mies53v

Vierailija
342/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talous yleensä syynä liittoihin ja yhtvkunnan hyväksymisnormit.,todellisuudessa suurin osa naisista haluaisi olla yksin, joa mahdollista taloudellisestiveikä yht normeja hybästä elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi onnellisempi lapsettomana, lapset ovat mulle rakkaimmat ihmiset koko maailmassa. Jos en olisi saanut lapsia, murehtisin sitä. Olisin halunnut kolme lasta, kaksi aikuista lasta mulla on, mutta parisuhdetilanne ei sallinut enkä itsekseni halunnut yrittää raskautua. 

Vierailija
344/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt 41v ja jos olisin lapseton, niin olisin todella onneton. Olisin ollut onneton jo vuosia. Mä tiesin jo teini-ikäisenä, että haluan lapsia. Olisin halunnut ison perheen, mutta ei mennyt elämä niin. Yhden lapsen olen saanut 23-vuotiaana. Toinen lapsi saa tulla jos on tullakseen.

Vierailija
345/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon onnellinen mun miehen ja kahden koiran kanssa. En vois ajatella sitä helvetin stressiä mitä lapsi tuo tullessaan.

Vierailija
346/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton 36v nainen enkä ole oikeastaan koskaan tuntenut palavaa halua saada lapsia. Helppo elämä on se mihin olen pyrkinyt ja sellaisen onnistunut saamaan. En ole kovin onnellinen ja tästä voisi toisaalta päätyä sellaiseenkin ratkaisuun että tekee lapsia niin olisi sisältöä elämässä ja voisi olla onnellisempi. Mutta se on ihan hirveä riski, jos olenkin sitten onnettomampi. En usko että elämä, jossa on jatkuvaa kiirettä, pakkoja, sotkua ja meteliä olisi kuitenkaan itselleni onnea lisäävä asia. Tällainen tulee lähes väistämättä mukaan kuvioon jos lapsia tekee.

Vierailija
347/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattihenkilöiden vastaanotolla on jo ollut jonkin aikaa havaittavissa ilmiö: nuorten (25-35-vuotiaiden) naisten henkinen pahoinvointi lisääntyy. Se näkyi ja näkyy syömishäiriöoireena, henkisenä kireytenä, haluttomuutena, uupumisena, masennuksena, ilmiönä, jonka nuori nainen mielellään ilmaisee muodikkaasti sanalla: "burn out". Yhä useammin se näkyy myös "naiseus hukassa, äitiys hukassa" -syndroomana.

Professori Elina Haavio-Mannilan erään noin 15 vuotta sitten Suomessa tehdyn tutkimuksen sivutuloksena näkyi, että naisten itsemurhat olivat merkittävästi lisääntyneet. Kun tätä ilmiötä tarkasteltiin enemmän, havaittiin, että kysymys on noin 40-vuotiaista naisista ja riskit masennukseen ja suorastaan itsemurhaan lisääntyivät sitä enemmän, mitä koulutetumpi nainen oli. Riski oli suurin huippukoulutetulla, eronneella 40-vuotiaalla uranaisella. Kun tätä tulosta selvennettiin vielä haastatteluin, tuli esille,että nämä naiset kertoivat kokevansa ikäänkuin "tulleensa petetyiksi" yhteiskunnan taholta. Nämä naiset ilmaisivat myös sellaisen näkökannan, että jos he saisivat nyt valita uran ja perheen tai lasten välillä, he valitsisivat lapset. Näiden naisten yhteisiä tuntoja oli, että he kokivat jääneensä jostain oleellisesti paitsi.

mies53v

Täydellisyyden tavoittelu

https://tekniikanmaailma.fi/taydellisyyden-tavoittelu-yleistynyt-nuoril…

Vierailija
348/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon onnellinen mun miehen ja kahden koiran kanssa. En vois ajatella sitä helvetin stressiä mitä lapsi tuo tullessaan.

Miten selvisit koirien pentuvaiheesta?

Vierailija
349/352 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuhkavuosi-iässä (koska välttyvär ruuhkavuosilta). Ruuhkavuosien jälkeen perheelliset naiset ohittavat lapsettomat onnellisuudessa. Kunhan elää vanhaksi niin lasten teko kannattaa.

Työnantaja ja riistäjävallan mielestä kannattaa. "Uusia veronmaksajia," siitä jo huomaa syynsä syntyä. Kupattavaksi.

Vierailija
350/352 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sinkkunaiset voivat naimattoman ja lapsettoman elämän eduista huolimatta kokea olevansa onnettomia. Tämä johtuu siitä, että vallitsevan käsityksen mukaan avioliitto ja lapset ovat merkkejä menestyksestä elämässä.

Vierailija
351/352 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta on aivan ihanaa, kun tekevät lapsenlapsia:) Olen parempi mummo kuin oma äitini tai anoppini.

Kilpailuhan se onkin.

Vierailija
352/352 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mikään ihme, lapseton nainen on ainoa joka voi vain vaatia muilta antamatta mitään takaisin ja olemalla puhtaasti itsekeskeinen ja omahyväinen kun joka lapseton nainen tietää että miehiä riittää vaikka ei mitää arvostusta miehelle antaisi