Mtv: lapsettomat naiset ovat onnellisimpia
Kommentit (352)
huoleton on hevoseton poika, ja lapseton nainen.
Vierailija kirjoitti:
Naisella on kohtu. Onhan se nyt hulluutta jättää jokin ruumiinosa täysin käyttämättä.
Onhan sullakin aivot ja mm. peilisolut, etkä käytä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiettyyn ikään mutta sitten onnettomia. Lapset on elämän suola.
Niin, siis muuttaa kaiken kitkeräksi ja suola myös muuttaa hedelmällisen maan hedelmättömäksi.
Ihan hyvä vertauskuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on kuitenkin velan aloittama '"lapsettomat naiset ovat onnellisempia". Viitaten ilmeisesti tutkimukseen,jonka mukaan lapsettomat naiset ovat perheellisiä onnellisempia ruuhkavuosi-iässä, sitten perheelliset lapsettomia onnellisempia loppu elämänsä KESKIMÄÄRIN.
Ei, vaan ap aloitus viittaa uuteen tutkimukseen, jonka mukaan kaiken ikäiset naiset on onnellisempia kuin lapsia saaneet.
Ja sen lisäksi siis naimattomat naiset.
Eli ihmisistä onnellisimpia ovat naimattomat lapsettomat naisen, kaiken ikäisissä. Lapset ja puoliso laskevat naisten onnellisuutta huimasti kaikissa ikäluokissa ja lisäävät kaiken ikäisten miesten onnellisuutta.
Tuosta tutkimuksesta ja sen tutkimuksen vetäjästä on ollut ulkomailla paljon juttua.
Keskimääräisyyksiä tuokin tutkimustulos meinaa ja on kaiken lisäksi vain yksi ainoa tutkimus. Kaiken lisäksi todistaako se, että perheelliset naiset olisivat onnellisempia lapsettomina sinkkuina? No ei. Voisko jopa olla, että tässä tutkimuksessa ei ole otettu huomioon, että perheelliset naiset ovat KESKIMÄÄRIN lapsettomia feminiinisempiä ja siis taipuvaisempia masennukseen ja ahdistukseen KESKIMÄÄRIN. (Lapsettomat ovat taas keskimäärin mt-ongelmaisempia, jännä muuten). Feminiinisempi nainen kun saa taakakseen huolen lapsesta ja miehestä niin voi vaikuttaa onnellisuuteen. Toisaalta lapset ja parisuhde on yleensä heille elämän suurimpia iloja. Eli yksinään varsin mitäänsanomaton tutkimus vielä. Velat ovat onnellisempia sitten yhden tutkimuksen mukaan, vau.
Hahahhah, aika kaukaa haettua epätoivoista mutua ja sun surullisuus sun feminiinistä äitiyselämästä haisee noin kilometrin päähän :D
Feminiinit äitylit, naurattaa liikaa...
Naura vaan, mutta se nyt on vähintään useammassa kuin yhdessä tutkimuksessa havaittu, että vapaaehtoisesti lapsettomat naiset ovat (taas keskimäärin) mielenterveysongelmaisempia ja miehekkäämpiä. :D
Onko miehisyys G 80 ja käsityöharrastus? Jos on niin kai minä sitten olen miehinen vela.
Täh??? Aina kuulostaa??? Jos joku vapaaehtoisesti lapseton on kunnianhimoinen uraohjus, ei se tarkoita, että me kaikki olisimme! En minä ainakaan, minä olen aina ollut syrjäänvetäytyjä enkä koskaan ole halunnut olla minkään asian keskipisteessä. Minä en vain yksinkertaisesti ole halunnut lapsia elämääni, koska en ole koskaan voinut sietää lapsia. En itse lapsena ollessani, en teini-iässä, en nuorena aikuisena, en ns. ruuhkavuosi-ikäisenä enkä nyt yli viisikymppisenä. Onnekseni löysin itselleni aviomiehen, joka on aina ollut samaa mieltä tästä asiasta kanssani kaikki ne 30 vuotta, jotka olemme yhdessä olleet.
Tämä on muuten ihan se sama juttu, kun joku tuttu hurahtaa uskoon. Tuttu hehkuttaa uskoaan ja uskontoaan ja kysyy, miksi sinä et usko, koska se nyt on vaan totta ja niin ihanaa totta onkin. Sinä ei-uskovainen sanot siihen, että minussa ei ole sisäänrakennettuna sitä mekanismia, joka voisi moisiin yliluonnollisiin jumaliin uskoa. Minulla ei ole sisäänrakennettua uskovaismekanismia eikä lapsenhankintamekanismia eikä äidinvaistomekanismia. Sellaiseksi minä olen reilut 50 vuotta sitten syntynyt enkä todellakaan sitä anteeksi pyytele - vaikka en uraohjus olekaan.[/quote]
Minä olen ihan samanlainen, ei uraohjus, ei bilettäjä nuoruusvuosien jälkeen eikä kiinnosta olla mikään suvun keskipiste sillä toisenluonteinen sisarus kyllä hoitaa senkin edestäni, niin narsisti ettei kukan mies ole pysynyt mutta onpahan lapset ja lapsenlapset.
Olen ollut niin varma etten halua lapsia etten ole halunnut edes kokeilla toisten lapsilla kun ei ole hoiva viettiä. Eikä se ole kiinni etteikä hyvää puolisoa ole löytynyt kuten monilla voi olla siitä kiinni. Enemmän se kasvattaa ihmistä jos kykenee aikuisen ihmisen kanssa elämään eikä lapsi kasvata ketään tai silloin on ihan hakoteilla. Lasta kasvatetaan eikä siinä voi itse olla olla enään kasvatettavana. Lapsen voi toki ottaa aikuisen korvikkeeksi jos ei aikuisen kanssa pärjää niin lapsen kanssa kyllä pärjää ja voi kuvitella vaan kuinka se kasvattaa. Monilla ei mikään suhde toimi aikuisen kanssa niin lapsesta otetaan korvike ja kaveri itselleen. Lapsi on lojaali eikä arvostele niin että helpompi se on kuin aikuinen kumppani.
Saman mekanismi on minullakin uskonnon suhteen vaikka elämässä tulisi mitä vastoinkäymisiä niin uskontoa en tarvitse. Se huuhaa ei uppoa. Enkä usko että kenelläkään elämä ei voi olla yhtä onnea koko ajan vaan vaan mennään vuoristorataa eri ikäkausien ja tilanteiden mukaan. Esimerkiksi minua ei ole kukaan voinut pelotella yksinäisellä vanhuudella eikä millään muullakaan että olisin edes yhden pakko kakaran tehnyt. Näkyy täällä elämässä olevan helkutisti yksinäisiä vaikka olisi sitten yrittänyt kaikkensa sen estääkseen.
Sulla oli hieno kommentti ja ihmettelin että löytyykö noin samanlainen ihminen mitä itse olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisella on kohtu. Onhan se nyt hulluutta jättää jokin ruumiinosa täysin käyttämättä.
Kyllä ne on kovassakin käytössä, vaikkei niitä sun seurassa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on kuitenkin velan aloittama '"lapsettomat naiset ovat onnellisempia". Viitaten ilmeisesti tutkimukseen,jonka mukaan lapsettomat naiset ovat perheellisiä onnellisempia ruuhkavuosi-iässä, sitten perheelliset lapsettomia onnellisempia loppu elämänsä KESKIMÄÄRIN.
Ei, vaan ap aloitus viittaa uuteen tutkimukseen, jonka mukaan kaiken ikäiset naiset on onnellisempia kuin lapsia saaneet.
Ja sen lisäksi siis naimattomat naiset.
Eli ihmisistä onnellisimpia ovat naimattomat lapsettomat naisen, kaiken ikäisissä. Lapset ja puoliso laskevat naisten onnellisuutta huimasti kaikissa ikäluokissa ja lisäävät kaiken ikäisten miesten onnellisuutta.
Tuosta tutkimuksesta ja sen tutkimuksen vetäjästä on ollut ulkomailla paljon juttua.
Keskimääräisyyksiä tuokin tutkimustulos meinaa ja on kaiken lisäksi vain yksi ainoa tutkimus. Kaiken lisäksi todistaako se, että perheelliset naiset olisivat onnellisempia lapsettomina sinkkuina? No ei. Voisko jopa olla, että tässä tutkimuksessa ei ole otettu huomioon, että perheelliset naiset ovat KESKIMÄÄRIN lapsettomia feminiinisempiä ja siis taipuvaisempia masennukseen ja ahdistukseen KESKIMÄÄRIN. (Lapsettomat ovat taas keskimäärin mt-ongelmaisempia, jännä muuten). Feminiinisempi nainen kun saa taakakseen huolen lapsesta ja miehestä niin voi vaikuttaa onnellisuuteen. Toisaalta lapset ja parisuhde on yleensä heille elämän suurimpia iloja. Eli yksinään varsin mitäänsanomaton tutkimus vielä. Velat ovat onnellisempia sitten yhden tutkimuksen mukaan, vau.
Hahahhah, aika kaukaa haettua epätoivoista mutua ja sun surullisuus sun feminiinistä äitiyselämästä haisee noin kilometrin päähän :D
Feminiinit äitylit, naurattaa liikaa...
Naura vaan, mutta se nyt on vähintään useammassa kuin yhdessä tutkimuksessa havaittu, että vapaaehtoisesti lapsettomat naiset ovat (taas keskimäärin) mielenterveysongelmaisempia ja miehekkäämpiä. :D
Onko jotenkin yllätys tai naurun aihe, että terveysongelmat vaikuttavat lapsentekohaluun? Tottakai henkilö miettii (tai ainakin pitäisi!!!) sitä kuinka lapsen kanssa selviää. Ja jos on pysyviä ongelmia terveyden kanssa, päätyy keskimääräistä useammin päätökseen ettei halua lapsia.
Siitä en ole varma mitä tarkoitat miehekkyydella - jos ulkonäköä, niin taas, kovin poikkeava ulkonäkö varmaan hankaloittaa pariutumista joka voi vaikuttaa lisääntymishaluihin. Jos taas maskuliinista ajatusmaailmaa, joka yleensä liitetään uraan panostamiseen ja enemmän teknis- kuin ihmisläheisyyteen, niin tottakai tämäkin korreloi lisääntymishalun kanssa. Mikä tässä oli se negatiivinen seikka mielestäsi - pitäisikö tällaisten naisten jotenkin mielestäsi tuntea itsensä huonommaksi, en ymmärrä.
Käytännössä siis naureskelet ihmisille joilla on terveysongelmia, jotka eivät ole perinteisen kauniita ja/tai joilla on sukupuoleensa näiden epätyypilliset kiinnostuksen kohteet... Jaa tämäkö se on kypsää aikuisen käytöstä?
Miksi näitä onnellisia lapsettomia ei juuri näy arkielämässä? Kutakuinkin kaikki lapsettomat valittavat loputtomasti, päivästä toiseen, ei tahdo jaksaa kuunnella. Mitä vanhemmaksi tulevat, sitä enemmän valittavat ja sitä raskaampaa seuraa ovat. Täytyy sanoa, että vaikea on uskoa tuohon tutkimukseen. Olisiko maksettu tutkimus, niitähän riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas osui ja upposi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä onnellisia lapsettomia ei juuri näy arkielämässä? Kutakuinkin kaikki lapsettomat valittavat loputtomasti, päivästä toiseen, ei tahdo jaksaa kuunnella. Mitä vanhemmaksi tulevat, sitä enemmän valittavat ja sitä raskaampaa seuraa ovat. Täytyy sanoa, että vaikea on uskoa tuohon tutkimukseen. Olisiko maksettu tutkimus, niitähän riittää.
Ja saikuttavat. Suunnilleen jos on haava tullut sormeen, on käyty hakemassa puoli vuotta saikkua. Sitten tullaan töihin ruskettuneina ja ilosina, kun vähän matkusteltiin saikulla. Loma mikä loma.
Ja perheelliset saa huutia kahdesta poissaolopäivästä, kun lapsella ollut kuumetta tai oksennustauti.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ikinä nähnyt onnellista pikkulapsiperhettä, mutta kai niitäkin on jossakin.
Siksihän ne eroaakin aina, koska ovat niin onnellisia, vai miten se nyt menikään, heh.
Uusperheitä, päihde-ongelmia, pettämisiä, eroja, huostaanottoja, lasten traumatisointia jne. oikea onnen pesä tuo perhe-elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ikinä nähnyt onnellista pikkulapsiperhettä, mutta kai niitäkin on jossakin.
Siksihän ne eroaakin aina, koska ovat niin onnellisia, vai miten se nyt menikään, heh.
Uusperheitä, päihde-ongelmia, pettämisiä, eroja, huostaanottoja, lasten traumatisointia jne. oikea onnen pesä tuo perhe-elämä.
Mä näin ihan hirveästi näitä onnellisia perheitä ympärilläni, kun olin yh, ja olin silloin yhtä kateellinen kuin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä siis naureskelet ihmisille joilla on terveysongelmia, jotka eivät ole perinteisen kauniita ja/tai joilla on sukupuoleensa näiden epätyypilliset kiinnostuksen kohteet... Jaa tämäkö se on kypsää aikuisen käytöstä?
Mitäköhän nuo tekee, jos niiden omat ihanat lapset onkin rumia, mt-ongelmaisia, eivät ole heti maha pystyssä teini-ikäisenä, tai ampuneet mälliä teinipoikina jonnekin naapurin tytön kohtuun.
Hedelmöittääkö ne väkisin lapsensa itse, muutenhan niillä lapsilla on tarkoitukseton elämä, eikä rakkautta elämässä, viekö ne lapsensa hormonihoitoihin, jos ne on rumia ja hormoniongelmaisia?
Niin paljon kysyttävää joltakin hurmoslisääntyjältä.
Niin missä tämä tutkimus nyt sitten on? Haluan lukea sen, koska vahvasti epäilen, ihan vain jokapäiväiseen kokemukseen perustuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näin ihan hirveästi näitä onnellisia perheitä ympärilläni, kun olin yh, ja olin silloin yhtä kateellinen kuin sinäkin.
En ole kyllä oikeasti koskaan nähnyt onnellista perhettä, ja tilaan jotain kauppakassiakin, koska en kestä nähdä sitä lapsille huutamista jne.
Ne perheet, joista luulin itse lapsena, että niillä oli onnellista, paljastui aikuisena insesti/päihdeongelma perheiksi.
Ei kaikki ole kateutta, ja kyllä perheille oltaisiin oikeasti kateellisia, jos ne ei olisi täynnä ongelmia ja köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olin tänään tosi onnellinen kun tulin lenkiltä ja samassa pihassa väsynyt äiti kiikutti kiljuvaa vauvaansa sisään. Olin niin riemuissani, ettei tarvitse kuunnella mokomaa huutoa, eikä vaihtaa kakkavaippoja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmia on kaikilla, olipa perhettä tai ei. Tutkimustietoa minulla ei ole, mutta veikkaan, että esim. alkoholisteissa on enemmän yksinäisiä kuin perheellisiä.
Tilastojen mukaan kaikkein herkimmin eroaa kuitenkin lapseton pari.
Vierailija kirjoitti:
Niin missä tämä tutkimus nyt sitten on? Haluan lukea sen, koska vahvasti epäilen, ihan vain jokapäiväiseen kokemukseen perustuen.
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…
We may have suspected it already, but now the science backs it up: unmarried and childless women are the happiest subgroup in the population. And they are more likely to live longer than their married and child-rearing peers, according to a leading expert in happiness.
with middle-aged married women even being at higher risk of physical and mental conditions than their single counterparts.
Tutkimuksen tekijä on paul dolan, london school of ecnomicsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä oikeasti koskaan nähnyt onnellista perhettä, ja tilaan jotain kauppakassiakin, koska en kestä nähdä sitä lapsille huutamista jne.
Ne perheet, joista luulin itse lapsena, että niillä oli onnellista, paljastui aikuisena insesti/päihdeongelma perheiksi.
Ei kaikki ole kateutta, ja kyllä perheille oltaisiin oikeasti kateellisia, jos ne ei olisi täynnä ongelmia ja köyhyyttä.
Huomasin ihan saman. Sekin perhe, jossa luulin tosi pitkään olevan täydellistä, paljastui sellaiseksi, että äiti haukkui tytärtään hänen valitsemastaan koulutuksesta, työpaikasta jne. Selvisi paljon muutakin. Aina he esittivät ulospäin täydellistä. Eipä tosiaan käy heitäkään kateeksi, enkä sellaista perhettä itse halua.
Oikeasti onnellista perhettä ei taida edes olla :(
Tiettyyn ikään mutta sitten onnettomia. Lapset on elämän suola.