Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettideittailusta ja miesten ikämieltymyksistä

Vierailija
28.05.2019 |

Luulisi tähän ikään mennessä epävarmuuksien karsiutuneen, mutta kyllä vähän kolahti. Tai ehkä enemmän kuitenkin huvitti. Olen siis 37-vuotias, jokunen vuosi sitten eronnut nainen. Olen viettänyt hiljaiseloa miesten suhteen ja keskittynyt lähinnä työhön, harrastuksiin ja lapsemme yhteishuoltajuuteen.

Nyt tulin tehneeksi nettideittiprofiilin. Kuva, pieni esittelyteksti ja ikähaitari miehille 32-45 vuotta. Ei muuta kuin selailemaan. Kun profiileja olin tovin tutkinut, erottui sieltä aika selkeä trendi: ikäiseni miehet hakevat naisia jopa 18-vuotiaasta alkaen, ja ehdoton maksimi naisen iälle huitelee alta neljässäkympissä.

Ei varsinaisesti mitään uutta, ainahan miehille nuori seura kelpaisi. Eniten pysäytti muuan nelikymppisen miehen röyhkeys. Olin käynyt katsomassa hänen profiiliaan, mistä oli ilmeisesti tullut jonkinlainen ilmoitus miehelle. Mies oli käynyt jättämässä minulle viestin, joka kuului suurin piirtein näin: "Kiva profiili, itsekin aina tykännyt y, x ja z. Ikäähän sulla jo on mutta jos tuo välimatka kompensoisi... :)" (Asumme siis samalla paikkakunnalla).

Onko tämä porukka aivan tosissaan? :D Mieshän oli minua pari vuotta vanhempikin. Kaikkiko näistä kuvittelevat löytävänsä parikymppisen?

Minkäslaisia kokemuksia muilla ikäisilläni naisilla on nettideittailusta?

Kommentit (359)

Vierailija
141/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ma pyorin noilla deittisovelluksilla yli nelikymppisena ja huomasin saman. Ja ne omanikaiset jotka olivat kiinnostuneet, olivat jotain mt-ongelmaisia, paihdetapauksia tai yh-isia.

Vaihdoin ikahaitarini 25-30 vuoteen ja seurustelen nyt 30-vuotiaan miehen kanssa. Ei lapsia, ei mt-ongelmia, alkoholia ottaa kohtuudella (4-5 olutta viikossa) ja erittain hyva suhde. Suosittelen sullekin, ei noista toisen kierroksen nelikymppisista ikakriiseilevista ukoista ole mihinkaan. ;) 

N44

Unelmissasi. Ehkä. Ei se sun kissasi mieheksi muutu vaikka onkin karvainen ja urospuolinen.

Kumma kun näitä AV:n unelmapareja (nuori mies, kurppa nainen) ei näy Prismassa tai missään muuallakaan.

Ihan sama mulle, mikali uskot etta mun elaman taytyy olla vain unelmia. Se kertonee ehka enemman sun omista tahanastisista elamankokemuksista kuin mistaan muusta. ;)

Taytyy kuitenkin sen verran oikaista, etta mulla ei ole kissaa, vaan koira. Uros kylla on. :D Ja etta ei kayda Prismassa, koska se on taynna vinkuvia lapsiperheita ja me ollaan (vapaaehtoisesti) lapsettomia. Kahden aikuisen taloudessa voi hieman panostaa ruokatarpeiden ostoon ja kayda vahan eritasoisissa liikkeissa tekemassa hankinnat keittion puolelle, kun ei tarvitse juosta tarjousten perassa tai ostella vedella turvotettuja tanskalaisia porsaankyljyksia. 

Vierailija
142/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman naisen kannattaa jättää nuoret miehet rauhaan.

Ei nuoret miehet piittaa lähes nelikymppisestä isoäidistä, nuorilla kavereilla on omat harrastuksensa ja menonsa, joissa tuon ikäinen nainen ei enää pysy mukana. Muutenkin meno ja aatokset ovat tosi erilaisia.

Tietenkin nuorimies on aina valmis petipuuhiin, mutta valitettavasti takanapäin puheet noista puuhista vanhemman naisen kanssa, ovat tosi raakoja kaveripiirissä.

Mutta jos nainen ei saa ikäistään seuraa, ja veri niin helvetisti vetää miehiin päin, niin mikäpä siinä, kyllä nuoria uroita sänkyhommiin löytyy, mutta vain siihen.

Nelikymppinen isoäiti on harvinaisuus.

Itse esimerkiksi olen 44 vuotias kolmevuotiaan äiti ja mieheni ja lapsen isä on 29.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hassua kuinka jokaiseen ketjuun ilmestyy lauma seuraavanlaisia naisia:

- 28v kauniita naisia joiden mielestä 30v miehen kanssa ikäeroa on liikaa ja miehen tulee olla max 28,75v

- 40v naisia jotka seurustelevat 25v miehen kanssa ja pitävät oman ikäisiään miehiä pappoina

- naisia jotka saivat 39-vuotiaina seksisuhteilun kautta sen pitkän, tumman, komean ja menestyneen alfan

Joku voisi epäillä tarinoita keksityiksi. Voisi jopa kehittää sellaisen teorian että naiset kääntävät voimaantumisfantasioissa itsensä alfamiehiksi jotta pääsevät sanomaan "läl läl lää, yhtä lailla miestenkin ikä on turn-off!!!1".

Miksiköhän minullakin on tuollaisia epäilyksiä?

Vierailija
144/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka muttei kurpha kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma ankan poika kirjoitti:

Ei kai tämä asia mitenkään vaahtoamalla kummene. Itse olin hieman erilainen ja omiin oloihin vetäytyvä nuorimies, ja jäinkin nuorena teinilimailun ulkopuolelle. Luulin jopa olevani ruma sun muuta. Seurustelin tässä välissä silti vuosia, mutta nyt kolmekymppisenä saanut huomata (ja yllättyä), että mitenkä kova menekki onkaan nuorten (18-25) piirissä. Jopa alaikäinen tuli pokaamaan viime kesänä.

Muutosta on tapahtunut toki muutenkin persoonassa jossain määrin, mutta vaikea keksiä biologian sekä vinouteen kokemushalukkuutta korostavan kulttuurin lisäksi muita selittäviä tekijöitä tälle "arvonnousulle".

Itse kirjoitat että olit vetäytyvä nuorimies ja nyt kun olet vuosia harjoitellut ihmissuhdetaitoja parisuhteessa ja luultavasti myös työelämässä, et keksi mitään muuta syytä flaksisi paranemiselle kuin ikä? Kertoo siitä miten onnettomalla itsereflektiokyvyllä varustetut miehet kuitenkin kelpaa naisille, kun kehityksesi ei ole tuon pidemmälle edennyt ja silti naisia jo kiinnostaa.

No sinä kurphan vitale et tilaanteestani muuta tiedä kun tuon nopean johdatuksen, joten josko jättäisit tuon naistenlehtisoopan vähemmälle sosiaalisista taidoista sun muusta yhtä typerästä. Nämä sosiaaliset taitoni ovat aina olleet samat, eli toisten mielestä huikaisevat ja joidenkin mielestä sitten jotain muuta.

Mutta jos nyt vaikka nuorten naisten aloitteita ruotii, niin niitä ei nuorena ollut juurikaan ja vanhemmiten lähes aina kun on ihmisten ilmoilla juhlimassa. Mitä naistenlehdissä sanotaan tuosta?

Lisää todisteita siitä että itseanalysointikyky vastaa talikkoa, mutta hyvä että silti flaksi käy. Ihan joka ikinen ihminen muuttuu väistämättä kun ikää ja kokemusta tulee lisää. Luin joskus tutkimuksesta jossa ihmiset oli muuttuneet nuoruuden ja keski-iän välissä suurin piirtein toisiksi ihmisiksi. Jos ihan tosissasi väität että olet kolmekymppisenä täysin sama tyyppi kuin parin kympin tietämillä niin en usko. Kukaan ei ole.

Vierailija
145/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 37v., tinderissä tapaamani mies 47v. Match tapahtui, koska oma asetukseni oli "sovelluksen antama" -aiemmin en todellakaan olisi lähtenyt  tapaamaan 10 vuotta vanhempaa. Kuitenkin mies on kiehtova - molemmat ollaan lapsettomia, tekeviä, harrastavia, hyvän näköisiä. Nyt ollaan "tapailtu", joka päivä vuoden ajan. Isoin haaste on se ettei edetä kohti "seurustelua" / vakiintumista. Mies on aivan huippu. Suurin ristiriita on  että hän haluaa lapsia ja itse en niinkään. Lisäksi hänellä on paljon painolastia aiemmasta avioliitto suhteesta - uskallus heittäytyä puuttuu. Esimerkiksi lapsi  asiassa pelkään että joutuisin  huolehtimaan pääasiassa yksin lapsen. Tarinan opetus on siis se, että iällä on KYLLÄ merkitystä. Lisäksi suuri merkitys on asioilla mitä haluaa elämältä. Deittaillessa tulee hyväksyä erot - ja rohkeasti "olla päästämättä iholle" ihmisiä jotka ovat liian erilaisia. Sillä, sydänsurut tai kompromissi ovat molemmat kamalia vaihtoehtoja

Vierailija
146/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt myyttejä alettiin purkamaan, niin 73/85 jatkaa.

Naiset ilmeisesti kuvittelevat että keski-ikäiset miehet laajaltikin kuvittelevat olevansa luomakunnan kruunuja joita parikymppiset kaunottaret kuolaavat.

Älkää nyt viitsikö.

Jokainen nelikymppinen mies muistaa miten parikymppinen nainen oli pyramidin huipulla yöelämässä, ja on yhä. Kyse on vain siitä että me lakkaamme välittämästä. Yli 20 vuotta tasopeliä jossa miehet kisaavat naisista ja jokainen joutuu tajuamaan oman "markkina-arvonsa" halusi sitä tai ei.

Kun sitten tajuaa ettei koskaan ollut komistus eikä koskaan tule olemaan komistus vaan se vähäkin ulkonäkö rapistuu joka tapauksessa, haistattaa pitkät naisten käsityksille ja lähestyy sitä naista joka kiinnostaa, välittämättä onko se liian nuori tai liian tasokas.

Eli muistatte nuoruudesta, että parikymppiseltä naiselta saa pakit, joten vältitte kokeilemasta. Lopetitte neljäänkymppiin mennessä välittämästä ja menette nyt pelkäämättä kokeilemaan kepillä jäätä ja hakemaan ne pakit? 

Vierailija
147/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

- 28v kauniita naisia joiden mielestä 30v miehen kanssa ikäeroa on liikaa ja miehen tulee olla max 28,75v

- 40v naisia jotka seurustelevat 25v miehen kanssa ja pitävät oman ikäisiään miehiä pappoina

- naisia jotka saivat 39-vuotiaina seksisuhteilun kautta sen pitkän, tumman, komean ja menestyneen alfan

Joku voisi epäillä tarinoita keksityiksi. Voisi jopa kehittää sellaisen teorian että naiset kääntävät voimaantumisfantasioissa itsensä alfamiehiksi jotta pääsevät sanomaan "läl läl lää, yhtä lailla miestenkin ikä on turn-off!!!1".

No voi voi. Ihan sama mitä joku luulee. Varsinki sinunkaltainen. Itse ainakin aloin seurustella eroni jälkeen itseäni nuoremman miehen kanssa.

Vierailija
148/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Ja jännä että ilmestyy viikoittain näitä ketjuja joissa aihe on sama:nuori nainen , vanhempi mies joko näkökulmasta

-olen noin +30 vuotias nainen ja vain vanhemmat miehet lähestyvät

-olen vanhempi mies ja minulla nuorempi nainen

-kommentoijat, naiset ja miehet, jotka "komppaavat" tätä näkemystä aina suunnilleen samanikäisiä ja samoja kommentteja

-ykköskakkoskolmonen ilmestyy "ihan ittenään" kommentoimaan

Aika jännä juttu tämäkin....

Vierailija
149/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on tässä ketjussa hassua kuinka moni nainen painottaa samantasoisuutta. Jopa sitä kuinka vanhempi mies tavoittelee nuorta naista vaikkei ole komea tai rikas.

Naisethan eivät uskoneet tasoteoriaan, vai miten tämän kanssa oli?

Vierailija
150/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän netin keskustelupalstoja luen, sitä enemmän alkaa tulla tietynlainen vastenmielinen fiilis miehiä ja heidän pinnallisuuttaan kohtaan...Vain ja ainoastaan naisen ulkonäkö merkkaa ja kaikki muut asiat on toissijaisia, pienikin ylipaino on synti ja vaimon "rupsahtaminen" heti syy vaihtaa nuorempaan. Ja jos ei voi vaihtaa niin ainakin haaveillaan siitä nuoremmasta. Olen 30+ sinkkunainen ja tullut siihen tulokseen että parempi kokonaan ilman miehiä, välttyy sydänsuruilta eikä tarvitse murehtia että mies vaihtaisi nuorempaan :)  Onko ihme että yhä harvempaa naista kiinnostaa ylipäätään pariutua ja perheellistyä? Vaivan palkaksi mies vaihtaa nuorempaan jos vain pystyy kun nainen täyttää 40

Vierailija
151/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Voi pikkukakkonen kun sinä et tuolla vähäisellä tai olemattomalla kokemuksella naisista voi sanoa yhtään mitään. Nettimaailmassa on varmasti eri säännöt sen uskon ja sinun mielikuvituksessa myös.

T. Nainen 23v.

Vierailija
152/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Eheheeeeeeejehhee 1x2 hermostuu, kun ei pärjää av-mammoilta.Heheeeeeeeeeeee

Osui ja upposi Aiiiiiiiiika moni kommentti täällä.

Hyvä naiset🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
153/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Oot varmaan lukenut näitä 18/37 wink wink juttuja ja miettinyt että jos miehet niin miks ei naisetkin? En voi puhua muista kuin itsestäni mutta en ole kertaakaan keksinyt tänne tarinaa. Ja tässä nyt voin myös kertoa tositarinan viittä kymppiä lähestyvästä kaveristani, joka ei ole keski-iässä vielä kertaakaan seurustellut ikäisensä miehen kanssa koska he ovat naisen mielestä kulahtaneita ja väsyneitä. Isoin ikäero oli ainakin 20 vuotta, suhde kesti vuosia ja lähti käyntiin miehen aloitteesta.

Vierailija
154/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt myyttejä alettiin purkamaan, niin 73/85 jatkaa.

Naiset ilmeisesti kuvittelevat että keski-ikäiset miehet laajaltikin kuvittelevat olevansa luomakunnan kruunuja joita parikymppiset kaunottaret kuolaavat.

Älkää nyt viitsikö.

Jokainen nelikymppinen mies muistaa miten parikymppinen nainen oli pyramidin huipulla yöelämässä, ja on yhä. Kyse on vain siitä että me lakkaamme välittämästä. Yli 20 vuotta tasopeliä jossa miehet kisaavat naisista ja jokainen joutuu tajuamaan oman "markkina-arvonsa" halusi sitä tai ei.

Kun sitten tajuaa ettei koskaan ollut komistus eikä koskaan tule olemaan komistus vaan se vähäkin ulkonäkö rapistuu joka tapauksessa, haistattaa pitkät naisten käsityksille ja lähestyy sitä naista joka kiinnostaa, välittämättä onko se liian nuori tai liian tasokas.

Eli muistatte nuoruudesta, että parikymppiseltä naiselta saa pakit, joten vältitte kokeilemasta. Lopetitte neljäänkymppiin mennessä välittämästä ja menette nyt pelkäämättä kokeilemaan kepillä jäätä ja hakemaan ne pakit? 

Niin olikohan tuo oman käytöksen puolustelua vai mitä?

Vierailija
155/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka muttei kurpha kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruma ankan poika kirjoitti:

Ei kai tämä asia mitenkään vaahtoamalla kummene. Itse olin hieman erilainen ja omiin oloihin vetäytyvä nuorimies, ja jäinkin nuorena teinilimailun ulkopuolelle. Luulin jopa olevani ruma sun muuta. Seurustelin tässä välissä silti vuosia, mutta nyt kolmekymppisenä saanut huomata (ja yllättyä), että mitenkä kova menekki onkaan nuorten (18-25) piirissä. Jopa alaikäinen tuli pokaamaan viime kesänä.

Muutosta on tapahtunut toki muutenkin persoonassa jossain määrin, mutta vaikea keksiä biologian sekä vinouteen kokemushalukkuutta korostavan kulttuurin lisäksi muita selittäviä tekijöitä tälle "arvonnousulle".

Itse kirjoitat että olit vetäytyvä nuorimies ja nyt kun olet vuosia harjoitellut ihmissuhdetaitoja parisuhteessa ja luultavasti myös työelämässä, et keksi mitään muuta syytä flaksisi paranemiselle kuin ikä? Kertoo siitä miten onnettomalla itsereflektiokyvyllä varustetut miehet kuitenkin kelpaa naisille, kun kehityksesi ei ole tuon pidemmälle edennyt ja silti naisia jo kiinnostaa.

No sinä kurphan vitale et tilaanteestani muuta tiedä kun tuon nopean johdatuksen, joten josko jättäisit tuon naistenlehtisoopan vähemmälle sosiaalisista taidoista sun muusta yhtä typerästä. Nämä sosiaaliset taitoni ovat aina olleet samat, eli toisten mielestä huikaisevat ja joidenkin mielestä sitten jotain muuta.

Mutta jos nyt vaikka nuorten naisten aloitteita ruotii, niin niitä ei nuorena ollut juurikaan ja vanhemmiten lähes aina kun on ihmisten ilmoilla juhlimassa. Mitä naistenlehdissä sanotaan tuosta?

Anteeksi, mutta voisitko kirjoittaa tämän suomeksi, kun en ymmärtänyt?Onko tämä kirjoitettu jollain Google-kääntäjällä?

Vierailija
156/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Sekin on tässä ketjussa hassua kuinka moni nainen painottaa samantasoisuutta. Jopa sitä kuinka vanhempi mies tavoittelee nuorta naista vaikkei ole komea tai rikas.

Naisethan eivät uskoneet tasoteoriaan, vai miten tämän kanssa oli?

Nytkö ruvetaan sadatta kertaa jankkaamaan siitä mikä osa tasoteoriasta on naisten mielestä totta ja mikä ei? Miksi se tällä kertaa menisi sinulle perille? Satuin kuuntelemaan podcastia jossa miespuolinen psykologi-proffa jenkkilästä puhui näistä in C leistä ja pick up artisteista ja sanoi että koko touhu on kultti. En voisi olla enempää samaa mieltä.

Vierailija
157/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Voi pikkukakkonen kun sinä et tuolla vähäisellä tai olemattomalla kokemuksella naisista voi sanoa yhtään mitään. Nettimaailmassa on varmasti eri säännöt sen uskon ja sinun mielikuvituksessa myös.

T. Nainen 23v.

No ihan omassa perheessäni: Äitini on 30 vuotta vanhempi kuin Isäni.Tämä siis ihan oikeassa elämässä.

Vierailija
158/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

T. Nainen 23v.

Sehän yrittää manipuloida naiset seurustelemaan vanhempien ja lyhyiden miesten kanssa.

Vierailija
159/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Just näin. Täältä löytyy aina just ne poikkeustapaukset niin runsaslukuisina, että ovatkin valtavirtaa. 😄

Vierailija
160/359 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, että miehet kuvittelevat itsekin "nuortuvansa", jos saavat parikymppisen naisen kainaloon......

Olisihan se ideaalitilanne, että pariskunnalla olisi edes jotain yhteistä...mutta ei. Pitää olla nuorinuorinuori...

Miksi vitus sa iän pitää olla se yhdistävä tekijä? Miksei pituus, paino, kengännumero ...

Onhan tutkittu, että puoliso vaikuttaa jopa kumppanin fyysisiin ominaisuuksiin. Vanha nainen vanhentaa miestä ja päinvastoin. Kaikki haluaa nuorta, mutta vaan osa saa sitä. Puumilla on vielä lasikatto namusetiin verrattuna.

Minkälainen lasikatto? Lyön vetoa että jos puuma ja namusetä menee parikymppisen baariin, puuma saa sieltä huikeasti todennäköisemmin seksiä.

Ja kirjoittaja on tietenkin puuma itse. Ja naiset peukuttaa.

On tää niin huvittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi