Synnytin ruman vauvan
Ei ollenkaan sen näköinen kuin olin kuvitellut. Olisin halunnut suloisen isosilmäisen söpöläisen. Nyt sain pikkusilmäisen ja leveänenäisen vaavin.
Opinkohan koskaan pitämään hänen ulkonäöstään. 😕
Kommentit (147)
Et voi hallita kaikkea. Voit vain hyväksyä uuden ihmisen sellaisena kuin hän on. Olet vastuussa hänen elämästään seuraavat 18 vuotta ja ainoa terve tapa on tajuta että hän on ainutlaatuinen sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
2/3 mun lapsista oli sellaisia, että piti totutella ulkonäköön, tyttöjä. Yksi (poika) oli kaunis kuin mikä! Tytöt näytti isältään, poika minun suvulta. :D
Ei meidän tytöt mitään kaunottaria ole vieläkään (olen itse kaunis ja sukumme on kaunis), mutta sitäkin enemmän muita avuja, jotka paaaaaaaljon tärkeämpiä. Älykkäitä, taitavia sosiaalisesti, kauniskäytöksisiä, lahjakkaita musiikissa, tunnollisia, ahkeria. Eipä sitä ulkonäköä enää ajattele.
Luulet vain olevasi kaunis.
Tyttäresi ovat paljon kauniimpia, sileämpiä, ja vielä älykkäitä ja lahjakkaitakin - vaikka sinä äitinä, huh.
Katsos nyt sinne peiliin ihan ajatuksella tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2/3 mun lapsista oli sellaisia, että piti totutella ulkonäköön, tyttöjä. Yksi (poika) oli kaunis kuin mikä! Tytöt näytti isältään, poika minun suvulta. :D
Ei meidän tytöt mitään kaunottaria ole vieläkään (olen itse kaunis ja sukumme on kaunis), mutta sitäkin enemmän muita avuja, jotka paaaaaaaljon tärkeämpiä. Älykkäitä, taitavia sosiaalisesti, kauniskäytöksisiä, lahjakkaita musiikissa, tunnollisia, ahkeria. Eipä sitä ulkonäköä enää ajattele.
Mutta myönnän pettyneeni esikoistytön ulkonäköön tämän synnyttyä. Olin lähes järkyttynyt. Olin synnyttänyt anoppini. Not nice.
Onneksi vähän piirteet lientyivät.
Mullakin enemmän miehen suvun piirteitä vauvassa. Hyvä jos piirteet lieventyy vauvan kasvaessa ja vauvasta tulee aikanaan söpömmän näköinen kuin tällä hetkellä. Onhan hän aika hassun näköinen tällä hetkellä. Synnytyksestä vuorokausi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä otit ruman miehen? Rikas?
Adoptioon....saat vuoden päästä jo uuden, muttakatso nyt isän ulkonäköä ensin.
Olen 53 vuotias. Äitini on aina vihannut minua, koska itse on nätti mutta minä ruman isän näköinen. Hän on nyt 80.
Toivottavasti sinä et anna kenenkään rumuuden haitata itseäsi. Ainakaan kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäresi ovat paljon kauniimpia, sileämpiä, ja vielä älykkäitä ja lahjakkaitakin - vaikka sinä äitinä, huh.
Voi lässynlässyn..
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muu oo pettynyt vauvansa ulkonäköön? Onko kaikki heti sellaisessa hattarapöhnässä että onpas mailman kaunein vauva vaikka oikeasti olis kunnon ruttunaama? Ap
Tuo ei pidä paikkaansa, sanovat vaan niin. Eihän kakki vauvat ole kauniita. Monikin poikavauva näyttää ihan vanhalta ukolta. Odota ,että alkaa muotoutumaan . Jos on esim leveä nenä , katsoppa se on perinyt sen joltakin läheiseltä ,samoin leveät tai kapeat kasvot. Ole kiitollinen ,kun on terve .Syntyy usein myös vammautuneita.
Joo kauhealta ne kaikki näyttää pienenä. Ihmisvauva syntyy moniin muihin eläimiin verrattuna tosi keskeneräisenä ja on siis vähän sellainen punakka sikiö vielä jonkun aikaa syntymän jälkeenkin...
Vierailija kirjoitti:
Ylemmän kuvan vauva on myös näyttänyt syntyessään alemman kuvan vauvalta. Kuvien vauvat ovat eri ikäisiä.
Huh, mikä helpotus! Eli toivoa vielä on. 🤗 Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄH?! Eikö hän kertonut hyvin kauniisti ja realistisesti lapsistaan? Tuskin hän tyttärilleen menee sanomaan että ette kyllä ole nättejä vaan kannustaa heitä vahvuuksissaan. Hyvään äiteyteen ei kuulu huijata itseään että lapseni on jotain mitä hän ei ole. On se joku sitten kauneus, laulunääni, taiteellisuus tai mikä ikinä.
Omani syntyessään kunnon kurttunaama, ei haittannut. Tosin nauratti kun näytti vanhukselta, pieni tupsu tukkaa vaan niskassa.
Nyt sitten ikää enemän, on pyöreät ja siloiset posket. Ja tukkakin kasvanut.
Vauvan ulkonäkö muuttuu joka päivä alussa. 1. vuorokausi on turvotusta. Suloinen on 3 vrk-4vk iässä. Monesti n. 2 kk tukka harvenee voi tulla näppylää ihoon. 3 kk-1 kk taas suloinen. Ensimmäisen kuvan vauva on ehkä enemmän kuin 1 kk
Oletko kuullut sadun rumasta ankanpoikasesta?
Vierailija kirjoitti:
Vauvan ulkonäkö muuttuu joka päivä alussa. 1. vuorokausi on turvotusta. Suloinen on 3 vrk-4vk iässä. Monesti n. 2 kk tukka harvenee voi tulla näppylää ihoon. 3 kk-1 kk taas suloinen. Ensimmäisen kuvan vauva on ehkä enemmän kuin 1 kk
Eli pitää ottaa ekat kuvat sukulaisille ja kavereille vasta parin päivän päästä, että vauva näyttäs kuvissa vähän söpömmältä kuin nyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
tabu tämäkin mutta kyllä oman vauvan ulkonäköön, sukupuoleen yms voi pettyä ja moni pettyykin.
No jos oikeasti pettyy ulkonäköön niin täytyy olla arvojärjestys korvien välissä aika vastenmielinen. Nykyään eletään ulkonäkö edellä jo lastenkin kustannuksella, sitten ihmetellään kun Suomessa voidaan niin huonosti ja jo lapsilla on ulkonäköpaineita.
Se on sun vauva kirjoitti:
Oletko kuullut sadun rumasta ankanpoikasesta?
No se ruma ankanpoikanen olikin joutsen eikä sen ankkaemon oma lapsi. No tää mun vauva on kyllä ihan mun ikioma. Ap
Ei kaikki rakastu päätä pahkaa sen vaivalla väkerretyn lapsen ulkonäköön eikä siinä ole yhtään mitään vikaa. Lasta voi rakastaa, vaikka sitä ei pitäisi häikäisevän kauniina. Äidinrakkauskin voi viedä hetken syttyäkseen uudelleen synnytyksen jälkeen. Väsyttää, nälättää, jälkisupistukset sattuu, alapää on hellänä... Ei siinä välttämättä jaksa olla ihqdaasöpöilijä. Vastasyntynyt on kurttuinen kuin mikä. Se mahdottoman ihanan söpö vastasyntynyt, joita valokuvissa näkee, on oikeasti noin kuukauden ikäinen.
Just tänään katoin kuvia omasta mukulasta vastasyntyneenä... Oli turvoksissa silmät, ihan punakka laikukas iho ja pää suippo. :D Semmoisia ne on syntyessään, kun kasvaa niin muuttuu kasvonpiirteet (ja pään muoto) ja turvotus laskee.. Minusta vastasyntyneet on tosi suloisia (paitsi tosi isot vauvat).
Et varmasti ole ainoa mutta kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen edes anonyymina. Meillä äitini aina suuttuessaan muistuttaa sisartani miten tämä oli niin ruma lapsi ettei hän edes kiintynyt tähän:(