Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on niin pihi, että parisuhde on pilalla

Vierailija
26.05.2019 |

Tää on niin rankkaa. Kun tutustuin mieheen, niin yksi ominaisuus, johon hänessä ihastuin oli juuri tarkkuus rahan kanssa. Mutta nyt kun ollaan jo yhdessä asuttu jonkin aikaa, niin täähän on ihan kauhean ahdistavaa.

Tässä jotain miehen aivotuksia:

Mies itse peseytyy vain työpaikan kuntosalilla ja saunoo siellä. Ei käytä ollenkaan kotona suihkua. Mä saan käyttää suihkua max. kolme minuuttia niin, että vesi valuu. Saippuoinnit jne. tehdään niin, ettei vesi juokse.

Mies käy meillä kaupassa ja tuo vain halvinta mahdollista perusruokaa ja kaikki mahdollinen on alelaputettuja tuotteita. Meillä ei ole koskaan mitään viinejä, laatulihoja tai -juustoja.

Asuntoa lämmitetään talvella siten, että liikuteltavaa patteria pidetään siinä huoneessa, missä oleskellaan. Villasukat ja villatakit ovat tulleet tutuiksi.

Auto on todella vanha romu, jota mies huoltaa itse. Autolla ei saa ajaa mitään ylimääräistä, esimerkiksi tarjota ystäville kyytiä.

On paljon muutakin älyttömyyttä, mutta nämä on mun mielestä pahinta. En mä voi jatkaa tällaisessa suhteessa! Onko teillä kokemuksia tällaisista miehistä?

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
142/168 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin säästäminen on harrastus, vaikka olisi hyvät tulot. En itse jaksaisi tuollaista.

Millaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on niin pihi, että jättää laskut ja vuokrat maksamatta. Rahat kyllä käyttää ihan johonkin muihin huveihinsa.

Ja kyllä, liitto on pilalla! 👞

Vierailija
144/168 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitan: tuo vain pahenee iän myötä. 

Vierailija
145/168 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nainen haluaisi määritellä kodista kaiken mutta koskaan nainen ei itse haluaisi kodista mitään maksaa 

Vierailija
146/168 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitan: tuo vain pahenee iän myötä. 

Tämä! Juokse äkkiä karkuun.

Vierailija
147/168 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä kukaan sanelisi kotonani, kuinka monta minuuttia voin olla suihkussa. Olen ihan niin  kauan kuin haluan. Piste.

Vierailija
148/168 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se säännöstelee sun vessapaperit. Istutte hiljaa pimeässä kuin vanhukset. Jâäkaapissa on valo ja halvinta mahdollista ruokaa minimaalinen määrä. Niin isäni pistää äitinikin elämään. Saituus on sairaus.

Vierailija
149/168 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019..

Vierailija
150/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
151/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pihi nainen. Tai oikeastaan en ehkä pihi, mutta äärimmäisen säästeliäs tällä hetkellä. Erona on piheyteen se, että voin itse säädellä milloin pihistelen, milloin en. Se ei hallitse minua vaan minä sitä. 

joudun 2200 nettotuloistani maksamaan velkoja tänä vuonna n 1000€/kk ja haluan tukea sen lisäksi aikuisia opiskelevia lapsiani. Joten olen päättänyt selvitä tämän vuoden siten, että haen kaiken ruoan ruokajakelusta, käytän vettä ja sähköä kotona minimaalisen vähän. Luen ladattavan lukulampun valossa pimeässä ja lataan lampun/puhelimen/tabletin töissä. Pesen pyykit ilmaiseksi alakerran pyykkituvassa ja käyn suihkussa muualla kuin kotona. 

kaikki laskut ja sopimukset on kilpailutettu ja kävelen joka paikkaan ja kesällä pyöräilen.

Nuori tulee kesäksi kotiin (3.5kk) ja aion pihistellä niin kauan, kunnes hän tulee. Lopetan äärimmäisen säästämisen ja pyrin elämään mahdollisimman normaalisti, mutta silti säästeliäästi kun nuori on kotona, ettei hänen tarvitse noudattaa mitään spartalaista kuria säästöjen suhteen. Kun säästän näin etukäteen itse, olen vuositasolla kompensoinut nuoresta aiheutuvat sähkö/vesi/ruokakulut.

Nuoren palatessa opiskelupaikkakunnalle syksyllä, jatkan vuoden loppuun tiukkaa säästökuuriani. Ensi vuonna sitten, velattomana, voin jo hengähtää eikä tarvitse ihan joka senttiä laskea, toivon.

Vierailija
152/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo.

Vierailija
153/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia, että saippuoidaan, niin ettei vesi juokse. Aina laitan veden pois, kun saippuoin, mutta en tee sitä pihihyydestä vaan hölmöä juoksuttaa vetta. Toisekseen suihkuni on niin pieni, että vesi huuhtoisi saippuat heti pois enne kuin ehdin kunnolla kuurata itseni. Tuo on tosi ikävää, että rajoitetaan toisen suihkussa käyntiä. Ei ole normaalia. 

Tuohan on hyvä asia, että käy siellä työpaikassa suihkussa. Kuka haluaa laittaa vaatteet päälle hikiseen vartaloon?

Loppu kuulostaa niin hullulta, että tämä on vaan provo. 

mulla tulee ainakin suihkussa kylmä kun suljen veden välissä eli en sulje suihkua shampoota tai saippuaa levitellessä.

Vierailija
154/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pihi nainen. Tai oikeastaan en ehkä pihi, mutta äärimmäisen säästeliäs tällä hetkellä. Erona on piheyteen se, että voin itse säädellä milloin pihistelen, milloin en. Se ei hallitse minua vaan minä sitä. 

joudun 2200 nettotuloistani maksamaan velkoja tänä vuonna n 1000€/kk ja haluan tukea sen lisäksi aikuisia opiskelevia lapsiani. Joten olen päättänyt selvitä tämän vuoden siten, että haen kaiken ruoan ruokajakelusta, käytän vettä ja sähköä kotona minimaalisen vähän. Luen ladattavan lukulampun valossa pimeässä ja lataan lampun/puhelimen/tabletin töissä. Pesen pyykit ilmaiseksi alakerran pyykkituvassa ja käyn suihkussa muualla kuin kotona. 

kaikki laskut ja sopimukset on kilpailutettu ja kävelen joka paikkaan ja kesällä pyöräilen.

Nuori tulee kesäksi kotiin (3.5kk) ja aion pihistellä niin kauan, kunnes hän tulee. Lopetan äärimmäisen säästämisen ja pyrin elämään mahdollisimman normaali

Mutta siis ei minulla mitään parisuhdetta ole tässä jotta saan ihan itse puuhastella ja kun nuori tulee kotiin, en oleta että toinen ihminen noudattaisi jotain minun luomaani säästökuuria. 

Vierailija
155/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää että nainen on  sitä mieltä että parisuhde on pilalla kun nainen ei pääse tuhlaamaan miehen tienaamaan rahoja. Miten teille naisille taloushallinta on niin suunnattoman vaikeaa ja te ette pysty olemaan tuhlaamatta rahaa turhuuksiin?

Vierailija
156/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää että nainen on  sitä mieltä että parisuhde on pilalla kun nainen ei pääse tuhlaamaan miehen tienaamaan rahoja. Miten teille naisille taloushallinta on niin suunnattoman vaikeaa ja te ette pysty olemaan tuhlaamatta rahaa turhuuksiin?

Juurihan tuossa yllä joku nainen kertoi kuinka säästää.

Vierailija
157/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori tulee kesäksi kotiin (3.5kk) ja aion pihistellä niin kauan, kunnes hän tulee. Lopetan äärimmäisen säästämisen ja pyrin elämään mahdollisimman normaali

saahan sitä pihistellä, mutta miksi ihmeessä annat rahaa opiskeleville lapsille? he voivat kyllä tehdä töitä koulun ohella, opettaa elämääkin paremmin kuin se että mamma rahoittaa opiskelujen aikana ja sitten pääsee vielä kesäksi täyshoitoon...

Vierailija
158/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta se säännöstelee sun vessapaperit. Istutte hiljaa pimeässä kuin vanhukset. Jâäkaapissa on valo ja halvinta mahdollista ruokaa minimaalinen määrä. Niin isäni pistää äitinikin elämään. Saituus on sairaus.

tämähän on kuin mielensäpahoittaja-leffoista, leffat on hauskoja, tosielämässä ei.

Vierailija
159/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2019..

2025..

Vierailija
160/168 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset osaa käydä itse kaupassa tai ajella omalla autolla?

Mies on näistä niin tarkka. Meillä on yhteinen tili.

Ap

Tyhmää käytöstä sinulta alistua ovimatoksi trolli