Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ne työntekijät, joilla lapsia saikuttavat jatkuvasti

Vierailija
26.05.2019 |

Olen huomannut, että varsinkin pienten lasten suht nuoret vanhemmat saikuttavat jatkuvasti. Taas oli juuri sopivasti perjantaina yhden työkaverin lapsi kipeänä. En edes muista milloin tämä työkaveri olisi viimeksi ollut kokonaista viikkoa putkeen töissä ilman saikkupäiviä. Milloin on itse kipeä ja milloin lapsi. Samaa olen huomannut muistakin työkavereista joilla lapsia. Onks tää yleistäkin vai meilläko vaan töissä on tällaista. Meillä siis saa olla omalla ilmoituksella 5 päivää poissa. Ei tarvitse edes lääkärintodistusta.

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei montaakaan täysin tervettä viikkoa mahdu elokuu-toukokuu välille, esikoinen siis aloitti elokuussa puolipäiväisenä 10 lapsen päiväkodissa. Ensin tulee kipeäksi esikoinen ja kuumeilee flunssaa yhdestä kolmeen päivää. Sitten sairastuu kuopus, yhdestä kolmeen päivää kuumetta. Yksi kuumeeton päivä väliin ja on minun vuoroni olla kipeänä. Ohops, siinä menikin kaksi viikkoa yhdessä flunssassa. Menee hetki ja saadaan uusi pöpö. Sama vatsataudin kanssa, sitäkään ei tietenkään sairasteta samaan aikaan vaan peräkkäin. Ja jos lapsia olisi useampi ja/tai isompi päiväkotiryhmä (enemmän pöpöjä), lapset eri ryhmissä (tuplasti-triplasti-Xkertaa enemmän pöpöjä). Ja kun leikitään kolmen serkkulapsen kanssa, jotka kaikki ovat eri 20 lapsen päiväkotiryhmissä, siinä vasta pöpöjä saadaan! Noiden serkusten vanhemmat vuorottelevat kotiin jäämisellä, joku lapsista on oikeastaan aina kipeänä. Välillä lapsia hoitaa isovanhemmat.

Perhepäivähoitajilla lapset taitavat sairastella vähemmän? Pienemmissä hoitoryhmissä noin muutenkin? Aivan järkyttävää, että tännekin rakennetaan nyt kahta 100-250 lapsen päivä"kotia". Varmaan ihanat täi- ja kihomatoepidemiat vielä flunssakierteiden lisäksi!

Voi luoja millainen kuluerä te lapsiperheet olette yhteiskunnalle saikutteluinenne.

Voi minkälainen kuluerä olette valtiolle kun ette osaa lapsia tehdä

Vierailija
122/187 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kookos äidit taas saikuttaa huomisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa tälläinen henkilö töissä. Todella rasittavaa. 

Vierailija
124/187 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla yleistä. Kun on ikävä työvuoro luvassa, jota ei ole saatu vaihdettua, puhelin pirisee aamusta ahkeraan. Tätä tapahtuu usein. Muut joutuvat venymään.

Vierailija
125/187 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia en koskaan palkkaa lisääntyneitä. Niiden muksuilla on jatkuvasti noroa, flunssaa ja mustaa surmaa. Teini-ikäisten vanhemmat hyväksyn toisinaan palkkalistoille.

Vierailija
126/187 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat hoitaa sisarusteni lapsia niiden ollessa kipeitä. Ei tarvitse olla töistä pois.

Valtion tulisi tukea näitä lasten vanhempien sairaspoissaoloja, ettei työnantajalle tulisi kustannuksia. Näin naisen työllistyisivät paremmin.

Vierailija
127/187 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tässä vähän aikaa sitten naisvaltaisella alalla töissä, jossa vakkarityöntekijöistä lähes kaikilla oli lapsia tai sitten joku oli raskaana. Nämä joilla oli lapsia, vain ilmoittivat, että jään kotiin, koska lapsi on kipeä, tätä tapahtui erittäin usein. Paikan pomolla oli myös lapsia, joten hänkin oli pois usein, myös kesken työpäivän soittelivat työajalla lapsille ja höpöttivät omia lapsiperhejuttujaan, ihan työajalla! Oli kyllä jännä huomata miten paljon naisilla joilla on lapsia tulee poissaoloja töistä. Joskus kesken työpäivän joku vaan huikkas pomolle, lapsi on kipeä, lähden kotiin..Argh.

Huonoa työmoraalia, itsekkyyttä, systeemin törkeää väärinkäyttöä.

Mutta lapsi on veruke jolla pääsee kuin koira veräjästä.

Itselleni ei tulisi mieleenkään saikutella turhasta. Tosin ehkä alan minäkin muuttaa periaatteitani, tuntuu niin epäreilulta tuo lapsellisten etuoikeutettu käytös.

Vierailija
128/187 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn teiltä joilla lapsen sairaudesta täytyy olla todistus. Kuuluuko lapset sitten teillä työterveyden piikkiin? Vai oikeastiko sen sairaan lapsen kanssa lähdetään terveyskeskukseen jonottamaan (eihän sinne edes pääse, jos syynä on joku perus räkätauti, mutta ei sellainen lapsi voi päiväkotiinkaan mennä). Jotenkin hämmentävä keskustelu, kun eihän siitä ollut kuin hetki, kun oli jossain lehdessä, että lapsia viedään sairaana päviäkotiin, ettei vanhempien tarvitse olla pois töistä. Että koittakaa nyt päättää miten se menee. Vai olisko kyse kuitenkin siitä, että ihmiset on erilaisia ja jotkut nyt käyttää kaikki syyt olla töistä pois, ilman että se liittyisi mitenkään siihen onko niitä lapsia vai ei...

Vierailija
129/187 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketjun aloittajalla jo omia lapsia? Jos ei, niin onko jo kuollut?

Vierailija
130/187 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelin kun harvoin ne lapset keskellä viikkoa sairastui, aina joku perjantai tai maanantai. Hyvin, hyvin epäilyttävää että on vain pitkä viikonloppu houkuttanut.

131/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on 

Vierailija
132/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-10347461

Ei voi olla yllätys kenellekään, että lapset sairastaa. Tosi raskas työyhteisö, jos lasten sairastelua kyylätään. Sille kun ei voi mitään.

Siis tottakai sairastaa, puhe olikin siitä, että luulenpa et osa käyttää lapsen sairastumista tekosyynä olla itse poissa. Vai voiko lapsi olla joka perjantai kipeä? Ap

Enpä käyttäisi aikaani tällä spekulointiin, kun et voi kuitenkaan totuutta tietää, eikä se oikeastaan sulle kuulukaan. Mun lapsi oli sairaana lähes koko ajan jollain tasolla ensimmäisen päiväkotivuoden, ja poissaoloja oli sen mukaisesti. Se ei ole ollenkaan epätavallista, lohduttelivat lääkärit. Olisin joka ikinen päivä, kun hoidin sairasta lasta kotona, ollut mielummin töissä. Se on kovaa hommaa, töissä pääsee paljon helpommalla. Ja vaikka olisi terve lapsikin, mulla on ainakin töissä huomattavasti rennompaa kuin kotona. Harmittaa joka ikinen kerta, kun on pakko jäädä kotiin.

Vierailija
133/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kuitenkaan yleistetä. Varmaan riippuu vähän työmoraalista.

T. 9-vuotiaan äiti joka ollut tasan yhden päivän poissa sairaan lapsen takia

Hahhah. Vai työmoraalista, voi h*lvetti... Sille nyt ei vaan voi mitään, että jotkut pikkulapset imuroivat kaikki taudit päiväkodista ja ne tarttuu itseenkin! 

T. kahden alle kouluikäisen äiti, joka aika usein lasten takia pois ja sairastunut itsekin... Ja kyllä, lasten isän kanssa vuorotellaan aina.

Vierailija
134/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ensimmäisen työvuoteni aikana 0 päivää sairaslomalla. Meille tuli vuoden vaihteessa uusi työntekijä, jolla pieni lapsi. Hän on ollut nyt joka kuukausi ainakin 2 päivää sairaslomalla joko lasta vahtimassa tai itse kipeänä. Mitään eroa meidän palkassa ei ole. Töytehtävät samoja ja jos joku poissa niin toiset joutuu tekemään tämän hommat. Hieman harmittaa kun minä en tunnollisuudestani huolimatta saa mitään bonusta. Olen pättänyt saikuttaa paljon nykyistä herkemmin. Jos aamulla on vähän pahaolo niin jään kotiin.

En aio hoitaa muiden hommia enää yhtään.

Mitä sillä on tekemistä TUNNOLLISUUDEN kanssa, että joutuu pienten lasten sairastelun takia olemaan pois ja sairastuu vielä itsekin? Pitäisikö pienten lasten vanhempien olla pois kokonaan työelämästä, ettei teitä tunnollisia kateudesta vihreitä häiritse? 

Vierailija
135/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei montaakaan täysin tervettä viikkoa mahdu elokuu-toukokuu välille, esikoinen siis aloitti elokuussa puolipäiväisenä 10 lapsen päiväkodissa. Ensin tulee kipeäksi esikoinen ja kuumeilee flunssaa yhdestä kolmeen päivää. Sitten sairastuu kuopus, yhdestä kolmeen päivää kuumetta. Yksi kuumeeton päivä väliin ja on minun vuoroni olla kipeänä. Ohops, siinä menikin kaksi viikkoa yhdessä flunssassa. Menee hetki ja saadaan uusi pöpö. Sama vatsataudin kanssa, sitäkään ei tietenkään sairasteta samaan aikaan vaan peräkkäin. Ja jos lapsia olisi useampi ja/tai isompi päiväkotiryhmä (enemmän pöpöjä), lapset eri ryhmissä (tuplasti-triplasti-Xkertaa enemmän pöpöjä). Ja kun leikitään kolmen serkkulapsen kanssa, jotka kaikki ovat eri 20 lapsen päiväkotiryhmissä, siinä vasta pöpöjä saadaan! Noiden serkusten vanhemmat vuorottelevat kotiin jäämisellä, joku lapsista on oikeastaan aina kipeän

Voi luoja millainen kuluerä te lapsiperheet olette yhteiskunnalle saikutteluinenne.

Tällainen kommentti on aika surullinen nykytilanteessa, enkä ollenkaan ihmettele, miksi tänne syntyy niin vähän lapsia. 

Vierailija
136/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset nyt vaan sairastaa eikä niitä voi yksinkään kotiin jättää. Jos pitäisi vielä lääkärintodistukset joka kerta hankkia, niin se vasta turhaa terveydenhuollon rasittamista olisi. Soisin ihmisten kuitenkin muistavan, että me lapsettomat sitten paikataan työpaikoilla lasten sairastelun takia poissa olevia. Itse en tunne vähintäkään syyllisyyttä siitä, etten ole tuottanut uusia veronmaksajia tähän yhteiskuntaan. Sen sijaan olen jo yli kaksikymmentä vuotta tehnyt kollegoiden töitä säännöllisesti ilman eri korvausta. Me lapsettomat mahdollistetaan se kuuluisa perheen ja työelämän yhdistäminen (enkä nyt edes aloita keskustelua loma-ajoista).

Vierailija
137/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omalla työpaikallani on paljon pienten lasten vanhempia ja paikataan sitten toinen toisiamme, kun lapset sairastavat. 

Vierailija
138/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Pienet lapset sairastaa paljon ja tartuttaa sitten vanhempansakin, joten saikkupäiviä kertyy. V*tuttaa kaikkia, mutta minkäs teet. Meidän perheessä kun oli korona, olin yli 2 viikkoa pois töistä kun ensin lapset sairasti vuorollaan ja sitten itse... 

Vierailija
139/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lapset nyt vaan sairastaa eikä niitä voi yksinkään kotiin jättää. Jos pitäisi vielä lääkärintodistukset joka kerta hankkia, niin se vasta turhaa terveydenhuollon rasittamista olisi. Soisin ihmisten kuitenkin muistavan, että me lapsettomat sitten paikataan työpaikoilla lasten sairastelun takia poissa olevia. Itse en tunne vähintäkään syyllisyyttä siitä, etten ole tuottanut uusia veronmaksajia tähän yhteiskuntaan. Sen sijaan olen jo yli kaksikymmentä vuotta tehnyt kollegoiden töitä säännöllisesti ilman eri korvausta. Me lapsettomat mahdollistetaan se kuuluisa perheen ja työelämän yhdistäminen (enkä nyt edes aloita keskustelua loma-ajoista).

Minäkin lapseton, mutta en koskaan ole ollut katkera siitä, että joku joutuu olemaan lapsen sairastelun takia töistä pois. Meillä ei myöskään loma-asioissa ole lapsettomat ja lapselliset mitenkään eriarvoisessa asemassa, yhtälailla lomat kiertää. Surkea työnantaja, jos ei osaa olla tasapuolinen.

Olen työskennellyt lusmujen kanssa, mutta siihen ei vaikuta onko pieniä lapsia vai ei - ja harvemmin pienten lasten vanhemmat saikuttaa krapuloiden ja laivaristeilyjen vuoksi. 

Vierailija
140/187 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hommia ei tee kukaan kun olen poissa. Ne kivasti odottaa sitten työpöydällä kun palaan. Käytännössä teen siis töitä myös kipeänä ja hoitaen sairasta lasta samalla, koska niin on itselleni helpompaa. Aivan turha kadehtia lapsiperheiden saikkuja, vai haluaisiko joku oikeasti olla joka kuukausi flunssassa?! Hommatkaa itse lapsia ja kokeilkaa miten kivaa se on kun ne päiväkotivuosina sairastelee, jos harmittaa noin paljon. Jos ette halua lapsia niin olkaa sitten tyytyväisiä valintaanne, älkääkä jaksako valittaa.