Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka tykkäät mummomakeisista tyyliin Pectus, kettukarkit, Fazerin parhaat..

Vierailija
24.05.2019 |

Oi miksi? Minkä ikäinen olet?

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.finna.fi/Record/musketti_tmk.M20:TMM22874:1070

Nämä olivat tosi hyviä, mutta Pectuksista en tykkää.

Vierailija
22/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kotimaiset mummomakeisetkin kyllä päihittävät ne karmeat hajuvedenmakuiset marmeladintapaiset, joita Turkissa syödään. Lokum?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne hyviä, äärimmäisen harvoin tulee kyllä ostettua.

N30

Vierailija
24/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 35-v. ja kyllä kettukarkit on ihan hyviä ja Fazerin parhaista osa, kuten Kiskissit, Laktat tai ne jääkarhukarkit. Omaritkin varmaan lasketaan mummokarkeiksi, niitäkin syön mielelläni. En mitään noista kyllä varta vasten osta. Lapsuudessani sukulaismummot toivat usein noita "perinteisiä" karkkeja. Ai niin, yhden mummelin vakiokarkki olivat ne Amerikan pastillit eli värikkäät, minttupäällysteiset suklaakarkit.

Amerikanpastillit ovat niitä isompia ja kuorrutus on vain makea. Ranskanpastillit ovat niitä pienempiä minttupintaisia.

Vähän aikaa sitten alkoi tehdä jostain syystä mieli Lontoon rakeita, mutten ole vielä tullut ostaneeksi. Klassikkoja nekin, mutta siitä on vuosia, kun olen viimeksi syönyt kyseisiä nameja.

Vierailija
25/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikkokarkkeja ne on eikä mitään mummomakeisia. 

Vierailija
26/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään. Ne ovat luotettavia ja perushyviä. Ne sopivat herkutteluun, ei mässäilyyn kuten irtokarkit, koska niitä ei voi syödä paljon kerralla. Ne ovat nostalgisia ja tuovat mieleen lapsuuden ja mummolan.

Olen 34 v.

Vierailija
27/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummokarkit on Royal suklaa (punainen, vihreä, sininen kääre) ja Lontoon rakeet. Jotain noista oli mummo ostanut herkuksi kun tiesi että tulen käymään. En tiedä onko enää myynnissä mutta ainakin joku noista Royal suklaista oli harvinaisen hyvää. Väriä en muista kun tämä tapahtui kasarilla.

Vierailija
28/213 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummokampauksia, mummokaapuja, mummokenkiä, mummolaukkuja ja nyt vielä mummokarkkejakin... mitä seuraavaksi?

Tidernapa har man levat!

Vierailija
29/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin parhaista kyllä tykkään melkein kaikista, varsinkin Kiss-Kissistä ja siitä appelsiinikarkista. Kettukarkit olisivat muuten hyviä, mutta se sokeri niiden päällä on jo liikaa. Luin täältä eilen, että kettukarkkeja saa nyt suklaapäällysteisinä.

Vierailija
30/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kettukarkeista ja vihreistä kuulista. Olen tykännyt aina, viisikymppinen olen. Nuo muut eivät sano oikein mitään. No ei kai se pectus pahaa ole?

Vierailija
31/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi tarjosi mulle usein Eucalyptus-pastilleja kun olin alle kouluikäinen, joskus 60-luvun lopulla. Ilahduin, kun näistä myöhemmin tuli kauppoihin myös sokeriton versio. Kun kurkku oli kipeä, liuotin näitä kuumaan veteen.

Vierailija
32/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne Pectukset ole enemmänkin kurkkupastilleja kuin karkkeja? Maistoin kerran ja se riitti.

Vierailija
33/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummin sisko tarjosi lapsille ranskanpastilleja, suklaata kovalla minttu-sokerikuorrutuksella. Ei ole aikuisena koskaan tehnyt näitä mieli, eikä myöskään amerikanpastilleja. Tai Lontoon rakeita.

Vierailija
34/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreistä kuulista olen tykännyt aina. Ja myös niistä muunvärisistä. Olen 58.

Vierailija
35/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla tunnetusti ei ole makuaistia. Täällä juodaan maitoa ja makaronilaatikko on ”herkkua” 😂🤣

Vierailija
36/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään pehmeistä  karkeista, enkä voi sietää useimpia suklaita - tai no käsintehdyt suklaat jostain erikoisliikkeestä on ihan ok. Mutta muuten nykysuklaat maitsuu jotekin karvaalle. Kettukarkit maistuu hyvälle. Omarit maistuu hyvälle eikä tartu kitalakeen. Fazerin parhaista en ole koskaan välittänyt, en edes niistä Kis-kisseistä. Ikä 50+. Tosin mä syön karkkeja aniharvoin, mutta jouluna kettukarkkeja. Tykkään myös vihreistä kuulista. Tykkään marmeladin mausta, ehkä siksi. Tartteeko siihen kummempaa syytä? 

Vierailija
37/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt niistä. Lapsena kaikki makea maistui, vanhetessa on maku ehkä vähän happamoitunut, mutta nostalgialisä kompensoi. N38

Vierailija
38/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kaikki tykkää kettukarkeista ja Fazerin parhaista. Iät 43, 40, 9 ja 6.

Vierailija
39/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla tunnetusti ei ole makuaistia. Täällä juodaan maitoa ja makaronilaatikko on ”herkkua” 😂🤣

Sunkin pääravintona on todennäköisesti pakaste- ja mikropitsat sekä nuudelit. Juomana ES ja joku halpiscola.

Vierailija
40/213 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anispastilleja maistoin joskus 70-luvun alussa. Ihan OK, mutta en ole sen jälkeen näitä syönyt.