Sinä, joka tykkäät mummomakeisista tyyliin Pectus, kettukarkit, Fazerin parhaat..
Kommentit (213)
tohveet on hyvijä tahtoo vuan tekaritkii
terveisijä
41vuotta
Pectuksia näin kerran kaupan hyllyllä ja pakko oli ostaa nostalgia syistä. Pienenä 70-luvulla sain niitä mummilassa enon kaapista.
Ennen Omaria oli Maija-karkit. Muistaako niitä kukaan? Niissä oli lehmän kuva ja se karkin kääre oli pakattu päistä taittamalla, ei kiertämällä.
Vierailija kirjoitti:
35, sain aikanani noita mummolta ja vaarilta, niin pieni nostalgia jäänyt, aina silloin tällöin ostan kettukarkkeja ja muistelen mummoni tekemää täytekakkua jossa niitä oli koristeina pinnalla.
Kettukarkit eivät ole enää samanlaisia kuin joskus ennenmuinoin, jolloin se hyytelö oli kiinteää. Nykyiset ihme höttöä.
Kissakarkit eivät ole muuttunut, saisko jostain pelkästään niitä?
62 v.
Pectuksen ja Pohjanmaan pastillien fanittaja täällä hei! Näistä molempiin suhde syntynyt jo varhaisessa lapsuudessa, kun kyseiset pastillit kuuluivat kummankin pappani suosikkeihin ja näitä olikin aina tarjolla mummoloissa. :) Isäni ikääntyessä myös hän omi isältään tavan kuljettaa pastillirasioita mukanaan, joten tämän voisi melkein sanoa olevan sukuvika!
Pastilleihin liittyvät muistot ja lohdullinen turvallisuuden tunne liikuttavat vielä tänäkin päivänä. 💙
Vierailija kirjoitti:
Pectuksia näin kerran kaupan hyllyllä ja pakko oli ostaa nostalgia syistä. Pienenä 70-luvulla sain niitä mummilassa enon kaapista.
Ennen Omaria oli Maija-karkit. Muistaako niitä kukaan? Niissä oli lehmän kuva ja se karkin kääre oli pakattu päistä taittamalla, ei kiertämällä.
Muistan! Ai Maija-karkkeja ne oli nimeltään. Me snottiin niitä lehmäkarkeiksi. Luulisin, että Brunbergin Alku-karkit ovat suurin piirtein samaa kamaa. Käärekin Alku-karkeissa oli taiteltu päästä komiomaiseksi.
Jouluna suklaalikööri karkit oli herkkua, mummolla oli aina niitä, tais niistä vähän tulla huppeliiki, oli myös lisäks noita muitaki ed.mainittuja mummoilla ja papoilla tarjolla
Niistä tulee lapsuus mieleen ja 80-luku:) Rakkaita herkkuja, vaikka syön niitä aniharvoin. Fazerin parhaita kenties kerran 3:ssa vuodessa. Muita harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen Omaria oli Maija-karkit. Muistaako niitä kukaan? Niissä oli lehmän kuva ja se karkin kääre oli pakattu päistä taittamalla, ei kiertämällä.Muistan! Ai Maija-karkkeja ne oli nimeltään. Me snottiin niitä lehmäkarkeiksi. Luulisin, että Brunbergin Alku-karkit ovat suurin piirtein samaa kamaa. Käärekin Alku-karkeissa oli taiteltu päästä komiomaiseksi.
Maija-karkit oli Fazerin, ei Brunbergin, vaikka sama taitto onkin.
Vierailija kirjoitti:
Kettukarkit on hyviä, mutta ei niitä ahmia pidä. Ei ne silloin olekaan hyviä. Olen, öö h, aika vanha. Inhoan suklaata.
Kettukarkki maistuu nykyteinillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 35-v. ja kyllä kettukarkit on ihan hyviä ja Fazerin parhaista osa, kuten Kiskissit, Laktat tai ne jääkarhukarkit. Omaritkin varmaan lasketaan mummokarkeiksi, niitäkin syön mielelläni. En mitään noista kyllä varta vasten osta. Lapsuudessani sukulaismummot toivat usein noita "perinteisiä" karkkeja. Ai niin, yhden mummelin vakiokarkki olivat ne Amerikan pastillit eli värikkäät, minttupäällysteiset suklaakarkit.
Meillä on samanlainen maku :)! Laktat ja jääkarhut ovat tosiaan hyviä. Itse ja 8 v. lapseni tykätään tosi paljon myös noista amerikanpastilleista.
Ei maksettu mainos: Urjalan makeistukussa on myynnissä parhaiden karkkeja laatu/pussi. Ainakin osa on valikomassa. Ostin viimeksi käydessäni pussillisen jääkarhuja.
Mites Pohjanmaan pastillit? Ne ne vasta on pappakarkkeja
80-luvulla lapsuudessa syötiin mummokarkkeja ja lapsikarkkeja. Sama leivoksissa. Osa oli hyviä ja osa ei.
57 v. Tykkään, ovat hyviä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35, sain aikanani noita mummolta ja vaarilta, niin pieni nostalgia jäänyt, aina silloin tällöin ostan kettukarkkeja ja muistelen mummoni tekemää täytekakkua jossa niitä oli koristeina pinnalla.
Kettukarkit eivät ole enää samanlaisia kuin joskus ennenmuinoin, jolloin se hyytelö oli kiinteää. Nykyiset ihme höttöä.
Kissakarkit eivät ole muuttunut, saisko jostain pelkästään niitä?
62 v.
Kokeile säilyttää viikko kulhossa pöydällä tai avatussa pussissa. Kuivahtavat senverran, että perinteinen suutuntuma löytyy ;-)
Vihaan omareita, mutta rakastan niitä kivikovia werther's originaleja ja kaikkia minttupastilleja. Mutta miksi? En tiedä. Ehkäpä siksi, että meillä ei ollut kotona ikinä karkkia kun olin lapsi, mutta noita sai mummolassa.
Se on "Fazerin parhain" eikä "parhaat".
Olen 41 ja nuo Fazerin parhaat on meillä joulukarkkeja. Lapsuuden kodissa oli aina rituaalina aattona ripustuslangan solmiminen niihin ja kuuseen ripustaminen. Olen jatkanut perinnettä omien lasten kanssa, muutoin näitä ei tule ostettua.
Jos mummokarkkeja muistellaan niin mulla tulee aika vahvasti lapsuuden mummolasta mieleen Euca Mentholit. Taas yhdesta sukulaismiehistä ne vanhat Sokeroidut Sisu-pastillit sekä xylitol plus-pastillit ja Paxit. Noita sen verran usein söi. Originaali Sisuja ei enää ole ja taitaneet nuo xylitolpastillitkin vaihtaa useaan otteeseen nimeä.
Jogurteista muistan semmoisen kun Silkkitie-jogurtti. Sitä mummo antoi mulle joskus siellä vieraillessa.