Pliis auttakaa, suupieleni ovat olleet halki jo kuukauden!
Eivät parane millään ja aina kun osoittavat pientä parantumisen merkkiä, avautuvat taas poksahtaen auki kuin nakkimakkara. Olen käynyt lääkärissä, joka sanoi vain, että pidä kuivana ja rasvaa sinkkivoiteella. Kokeilin, ei auttanut. Hydrokortisoni ja bepanthen myös kokeiltu. Kookosöljy ja tavallinen perusrasva kokeiltu. Oikeasti itkettää kun sattuu suun avaaminen, ne ovat karmean näköisetkin. Huomaan aina toisten kanssa jutellessa kasvotusten, kun heidän katseensa harhailee suupieliini.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, vitamiinejakin aloin popsimaan, eikä edistystä
Ap
Raudanpuutos?
Se on hiivan aiheuttamaa, googlaapa. Daktarin-voide auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Raudanpuutos?
Voisiko olla? Pitää kokeilla ottaa rautatabletteja noiden muiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Basibactia, auttaisiko?
Mulla tota aiheutti allergia. Meni pitkään ennen kuin kukaan osasi sitä ehdottaa, mutta loppui kun lakkasin syömästä tomaattia (tai tomaattikastiketta, -keittoa jne.)
Kokeile hunajaa. Mulla auttaa aina parissa yössä.
Onko sulla raudat tai purentakiskot? Mulla on ja ne pistää yöllä kuolaamaan ja siitä tulee sitten punoittavat ja halkeavat suunpielet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Basibactia, auttaisiko?
Voit kokeilla mutta Daktarin auttaa hiivatulehduksiin.
Kuulin yhdeltä kaverilta että suupielet haavoittuu liian runsaasta suuseksistä. En nyt sitten tiedä pitääkö tuo paikkansa.
Suojaa halkeamat vaseliinikerroksella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tota aiheutti allergia. Meni pitkään ennen kuin kukaan osasi sitä ehdottaa, mutta loppui kun lakkasin syömästä tomaattia (tai tomaattikastiketta, -keittoa jne.)
Samoin! Tai joku yliherkkyys! Tomaatti, paprika ja omenat aiheutti.
Osta pihkavoidetta apteekista.Vähän kallista,mutta riittoisaa.Minulla halkeilevat peukalonkynnen vierustat.Ihan älyttömän kipeitä haavoja eivätkä mitkään noista edellä mainituista voiteista ole auttaneet.Pihkavoide auttoi muutamassa päivässä.Sehän on myös antibakteerista.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile hunajaa. Mulla auttaa aina parissa yössä.
Onko sulla raudat tai purentakiskot? Mulla on ja ne pistää yöllä kuolaamaan ja siitä tulee sitten punoittavat ja halkeavat suunpielet.
Ei ole. Mulla ei ennen ole ollut tätä ongelmaa.
Ilmennyt yhtäkkiä. Ensin halkesi yksi puoli, ja sitten toinen. Toisessa puolessa on kerrallaan jopa kolme haavaumaa.
Sinkkiä myös sisäisesti, aluksi kunnon kuurina. Jos on sen puutosta, ei paikallinen voitelu sitä paikkaa. En mene vannomaan että juuri siitä johtuisi, mutta yksi mahdollisuus. Tässä onkin ollut jo paljon hyviä vinkkejä, mitä voi kokeilla.
Mulla hammastahnan natriumlauryylisulfaatti halkaisi suupielet
Sanot että olet käyttänyt jo vitamiineja mutta mitä niistä? Sinulla on riboflaviinin puute. Eli B2 vitamiinin puute. Ei auta vaikka nappaisi muita vitamiineja kasan. Tarvitset nimenomaan B2:sta.
Auttaa 2 päivässä.
Apteekin täti käski mun ottaa kalanaksaöljyä, ei siis kapseleita, vaan öljyä. Kamalaa oli, mutta muutamasa päivässä vaiva oli ohi, eikä ole takaisin tullut.
Tästä aikaa yli 10 vuotta.
Yleisin vitamiinipuutos, joka suupielten haavoja aiheuttaa on B2. Myös B-vitamiinien puutos yleensä.
Mutta voi johtua myös allergiasta tai tulehduksista (sieni, stafylokokki, ym.).
Huolehdi että saat B2 ja muita B-vitamiineja. Ellei auta parissa viikossa, sitten menen ihotautilääkärille.
Ap