Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pliis auttakaa, suupieleni ovat olleet halki jo kuukauden!

Vierailija
24.05.2019 |

Eivät parane millään ja aina kun osoittavat pientä parantumisen merkkiä, avautuvat taas poksahtaen auki kuin nakkimakkara. Olen käynyt lääkärissä, joka sanoi vain, että pidä kuivana ja rasvaa sinkkivoiteella. Kokeilin, ei auttanut. Hydrokortisoni ja bepanthen myös kokeiltu. Kookosöljy ja tavallinen perusrasva kokeiltu. Oikeasti itkettää kun sattuu suun avaaminen, ne ovat karmean näköisetkin. Huomaan aina toisten kanssa jutellessa kasvotusten, kun heidän katseensa harhailee suupieliini.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aina hiivan aiheuttamaa, syitä voi olla lukemattomia, joita täytyy vain kokeilemalla lähteä poissulkemaan. Itselläni oli kyseinen vaiva monta vuotta eikä mistään ollut apua. Sinkkivoide ehkä hieman lievensä kipua ja arkuutta, mutta ongelmaa se ei poistanut. Ferritiini 42 ja paljon erilaisia oireita, joiden syytä ei koskaan selvitetty. Päätin tänä vuonna ryhtyä omatoimisesti syömään rautaa (Ferrodan) ja kas kummaa, halkeamatkin katosivat parin kk kuurin jälkeen. En tietenkään voi todistaa mistä muutos johtui, mutta näin mulle kävi. Vaiva on tosiaan hirveän ikävä ja kivulias, ja jossain vaiheessa tajusin myös sen olevan nolo, koska ihmiset ilmeisesti luulivat kaiken että se on herpes, jota mulla ei edes ole.  Hammaslääkärissäkin hoitaja katsoi aina inhoten ja kysyi heti ensimmäisenä. Suosittelen siis tsekkaamaan rauta- ja vitamiinivarastot, syömään monipuolisempaa ruokaa ja lihaa, maksaa ym. eläinkunnan tuotteita. 

Vierailija
62/67 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen b vitamiinin puutosoire. Syö maksalaatikkoa tai verilettuja niin häviää nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imin yhden varatun miehen TODELLA isoa munaa niin halkesi suupielet. Oli rajut sessiot

Vierailija
64/67 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli monta vuotta. Hiivavoiteet tms eivät auttaneet. Söin tuhdin rautakuurin ja ongelma hävisi.

Vierailija
65/67 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hammastahnan natriumlauryylisulfaatti halkaisi suupielet

Sama! Onkin sinänsä jännä homma, että tuo natriumlauryylisulfaatti rikkoo sekä suupielet että tekee aftoja, mutta muut aftoja aiheuttavat (kuten paprika) ei silti riko suupieliä.

Vierailija
66/67 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut stressistä tuommoista. Suupielet pysyvästi halki ja kun stressi on helpottanut niin tadaa, vaiva on poissa!

Vierailija
67/67 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen tyttö jolla iho kukkii ja haavaumia suupielissa on anorektisen laiha joka rajoittanut syömisiään.

Trolli mikä trolli. Mäkin oon varmaan sitten anorektikko vaikka painan 60 kg ja rasvaprosentti siinä 20 paikkeilla joskus korkampikin. Silti samat oireet kuin Ap:lla. Syömistäkään en rajoita mitenkään.

No itse asiassa saatat ollakin hieman anorektinen, jollet ole 150-senttinen. 60 kg on keskipituiselle naiselle normaali paino. Ja normaali rasvaprosentti naiselle ei ole 20, vaan 25–33. Toki yksilöllistä vaihtelua on, mutta minua nyt häiritsee tässä se, että otat omat mittasi esimerkiksi, vaikka ne selvästi ovat alakanttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä