Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun koira hyökkää tuntemattoman ihmisen tai lapsen kimppuun ja puree, tulisi koira lopettaa välittömästi ja omistaja tuomita huomattaviin korvauksiin ja sakkoihin.

Vierailija
24.05.2019 |

Jos minä puukotan jotakin, on vankeus edessä, sen sijaan jos usutan koirani puremaan, ei ole mitään sanktiota tulossa, ei sakkoja ei korvauksia.
-Miten selitätte tämän?

Pureva koira tulee lopettaa ja omistajalle eläintenpitokielto.
Koiravero ja koiraajokortti pakolliseksi valtakunnallisesti.

On aika, että koiranomistajat ottavat vastuunsa asiassa.

Kommentit (201)

Vierailija
121/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran ottaminen kaupunkiin kerrostaloon on epäinhimillinen teko koiralle, koiralla ei todellakaan ole luonteenomaista asua kerrostalossa kaupungissa.

Maalla kasvaneet tietää mikä ero tässä on, cityvihreät ei, koska ovat täysin luonnosta ja eläimestä irtaallaan oleva ryhmä.

Sääliksi käy koiria kerrostaloissa.

Maalla kasvaneet tietää, että koira hylätään pihan perälle juoksunaruun ja käydään heittämässä sille ruoka aamuin illoin. Lopetus on ilmaista kun annetaan lähimetsän susien hoitaa työ ja saadaan kaatolupa kivasti kaupan päälle.

Ihmisten paikka ei ole kerrostalossa, mutta se missä ihminen voi olla niin siellä voi olla myös koira.

Onhan se hienoa, kun Sussulla, 20v (vihervasemmistolainen) on viisi seefferiä siinä yksiössään, koirille paras ympäristö maailmassa, niinhän väität.

PS Et ilmeisesti ole koskaan käynyt maalla, maalaiset ovat hyvin eläinrakkaita (varsinkin verrattuna kaupunkilaisiin, jotka ovat OMASTA mielestään eläinrakkaita, vaikkeivät ymmärrä eläimistä mitään) ja muutenkin humaaneja.

Ja ne kerrostalot on ihmisille tarkoitettu, suunniteltu ja rakennettu, koirille ne eivät sovi, mutta siunähän et sitä voi myöntää, koska sulla on yksiö täys koiria, eikö?

Joka väittää, että koira on onnellisempi kerrostalossa kuin maalla, ei tiedä koirista tai eläimistä mitään.

-Te samat tyypit otatte kissoja, jotka eivät koskaan pääse siitä yksiöstä edes ulos, todella humaania, eikö olekin, vankina yksiössä koko elämä?

Vierailija
122/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ärsyttää itse koiraa ja koira puree, ei koira ole tehnyt mitään väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ärsyttää itse koiraa ja koira puree, ei koira ole tehnyt mitään väärin.

Jos koira on jätetty vartioimatta, syy on omistajan, mutta jos koira puree, on se sen seurauksena lopetettava vaarallisena yhteiskunnalle ja ihmisille.

Olen entinen koiranomistaja, eikä koirani purrut koskaan ketään, koska koulutus ja koirasta huolehtiminen.

On omistajan vika, jos koira puree, koira pitää aina olla omistajan hallinnassa ja vartioituna, silloin ei tule koskaan edes mahdollisuutta puremiseen.

Ihmisiä pureva koira on lopetettava vaarallisena ympäristölleen.

Vierailija
124/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran ottaminen kaupunkiin kerrostaloon on epäinhimillinen teko koiralle, koiralla ei todellakaan ole luonteenomaista asua kerrostalossa kaupungissa.

Maalla kasvaneet tietää mikä ero tässä on, cityvihreät ei, koska ovat täysin luonnosta ja eläimestä irtaallaan oleva ryhmä.

Maalla kasvaneet tietää, että koira hylätään pihan perälle juoksunaruun ja käydään heittämässä sille ruoka aamuin illoin. Lopetus on ilmaista kun annetaan lähimetsän susien hoitaa työ ja saadaan kaatolupa kivasti kaupan päälle.

Ihmisten paikka ei ole kerrostalossa, mutta se missä ihminen voi olla niin siellä voi olla myös koira.

Onhan se hienoa, kun Sussulla, 20v (vihervasemmistolainen) on viisi seefferiä siinä yksiössään, koirille paras ympäristö maailmassa, niinhän väität.

PS Et ilmeisesti ole koskaan käynyt maalla, maalaiset ovat hyvin eläinrakkaita (varsinkin verrattuna kaupunkilaisiin, jotka ovat OMASTA mielestään eläinrakkaita, vaikkeivät ymmärrä eläimistä mitään) ja muutenkin humaaneja.

Ja ne kerrostalot on ihmisille tarkoitettu, suunniteltu ja rakennettu, koirille ne eivät sovi, mutta siunähän et sitä voi myöntää, koska sulla on yksiö täys koiria, eikö?

Joka väittää, että koira on onnellisempi kerrostalossa kuin maalla, ei tiedä koirista tai eläimistä mitään.

-Te samat tyypit otatte kissoja, jotka eivät koskaan pääse siitä yksiöstä edes ulos, todella humaania, eikö olekin, vankina yksiössä koko elämä?

Olen kuvannut kaikki narukoirat lapsesta asti kun kävin sukulaisissa ja niiden naapureissa maalla. Lisäksi olen ollut maataloissa töissä ja tiedän oikein hyvin miten siellä koiria ei oteta sisälle vaan pidetään ne häkeissä ja naruissa ulvomassa yksinäisyyttään. Edes metsästyskoiria ei lenkitetä metsästyskauden ulkopuolella. Onhan nämä uljaat eläinrakkaat maalaiset itkeneet uutisissa kuinka jo kolmas koira on viety juoksulangasta... Samoin surevat yhtä lailla haukkojen viemiä kissoja, kanoja ja milloin mitäkin. Hoitaa niitä ei tietenkään voi, koska kaupungin eläinlääkäriin on niin pitkä matka ja kyllähän se lehmäeläinlääkäri katsoo samalla sen koiran 2 viikon kuluttua kun tulee siementämään.. Surettaahan se tietysti eläinrakasta maalaista että koira ehti kuolla ennen eläinlääkärin tuloa. Oli se sellainen mussukka.

Koira on onnellisin laumansa kanssa. Mikäli lauma koostuu ihmisistä niin silloin ihmisten kanssa.

Vierailija
125/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koira on jätetty vartioimatta, syy on omistajan, mutta jos koira puree, on se sen seurauksena lopetettava vaarallisena yhteiskunnalle ja ihmisille.

Olen entinen koiranomistaja, eikä koirani purrut koskaan ketään, koska koulutus ja koirasta huolehtiminen.

On omistajan vika, jos koira puree, koira pitää aina olla omistajan hallinnassa ja vartioituna, silloin ei tule koskaan edes mahdollisuutta puremiseen.

Olet väärässä. Lapsi ei saa missään nimessä härnätä koiraa. Mikäli lapsi härnää koiraa niin lapsi on vietävä piikille.

Vierailija
126/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla periaatteella, jos sinä ärsytät minua ja minä hakkaan sinut, en ole tehnyt mitään väärin.

Kerrotko vielä tarkalleen, mistä koirasi oikeus purra ihmisiä oikein tulee?

Miksi et ole vastuussa koirastasi?

Hyväksyt lapsien puremisen, oletko sairas?

Kerrotko vielä, miksi et valvo koiraasi, jottei se pääse puremaan ketään?

-Koirakurikin tämän jo määrää, laki koirista, oletko edes kuullut?

Vierailija
127/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuvannut kaikki narukoirat lapsesta asti kun kävin sukulaisissa ja niiden naapureissa maalla. Lisäksi olen ollut maataloissa töissä ja tiedän oikein hyvin miten siellä koiria ei oteta sisälle vaan pidetään ne häkeissä ja naruissa ulvomassa yksinäisyyttään. Edes metsästyskoiria ei lenkitetä metsästyskauden ulkopuolella. Onhan nämä uljaat eläinrakkaat maalaiset itkeneet uutisissa kuinka jo kolmas koira on viety juoksulangasta... Samoin surevat yhtä lailla haukkojen viemiä kissoja, kanoja ja milloin mitäkin. Hoitaa niitä ei tietenkään voi, koska kaupungin eläinlääkäriin on niin pitkä matka ja kyllähän se lehmäeläinlääkäri katsoo samalla sen koiran 2 viikon kuluttua kun tulee siementämään.. Surettaahan se tietysti eläinrakasta maalaista että koira ehti kuolla ennen eläinlääkärin tuloa. Oli se sellainen mussukka.

Koira on onnellisin laumansa kanssa. Mikäli lauma koostuu ihmisistä niin silloin ihmisten kanssa.

Pelkkää paskaa kaupunkilaiselta, jolla ei ole kosketuspintaa maalaisten elämään.

-Olen maalta ja koira nukkui kanssani samassa sängyssä.

Kaikki eläimet on heti viety eläinlääkäriin, jos on ollut tarvetta.

En jaksa enempää edes kirjoittaa, kun valheesi on niin ilmiselvä.

Meillä eläimiä kohdellaan siten, mitä eläimiä ne luontaisesti ovat.

Siinä taas kaupunkilainen, joka ei tiedä mistään mitään, väittämässä, että kerrostalo on parasta koirille, just!

Vierailija
128/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän entiseen taloyhtiöön muutti uusi osakas, jonka koira hyökkäsi lapsemme kimppuun ja puri jalasta. Puremasta selvittiin, mutta saimme sitkeän ja hankalan koirapelon, mitä on pitänyt purkaa siitä lähtien. Rakki lähti piikille ja osakas muutti vähän ajan kuluttua pois.

Tuota koirapelkoa kannattaa yrittää purkaa koiranpentujen kanssa. Niitä lapset ei yleensä pelkää.

Tämä on kyllä totta. Äitini naapurilla oli koiranpentu ja sitä lapsi uskalsi silittää.

Vierailija
129/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla periaatteella, jos sinä ärsytät minua ja minä hakkaan sinut, en ole tehnyt mitään väärin.

Huomasin kyllä jo viestiesi tasosta, että koira on sinua älykkäämpi...

Miellät siis itsesi koiran tasolle, etkä osaa puhua, kirjoittaa, et tunne lakeja jne? Koira on hieman erilainen eläin kuin ihminen ja koiran kieli on erilainen. Koiralla ei todellakaan ole mitään vastuuta tilanteessa. Lapset yleensä (sinun lapsesi tuskin oppivat) oppivat toimimaan niin kuin heitä on ohjeistettu, koska vanhemmat ja lapsi puhuvat yleensä samaa kieltä. Tällöin vanhemmat voivat opastaa (et sinä, koska kykysi eivät riitä) lasta toimimaan oikein koiran seurassa ja kertoa, että koiraa ei saa härnätä ja neuvoa kuinka koirien lähellä, erityisesti vieraiden koirien lähellä tulee käyttäytyä.

Vierailija
130/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viittasit minun kirjoitukseeni, niin kerropas, miten se ärsyttää koiraa, että lapsi kävelee pihalla isänsä kädessä? Sairas rakki se oli, ja myöhemmin kuulimme, että se oli ärissyt ja yrittänyt purra muitakin. 

Vierailija
131/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkää paskaa kaupunkilaiselta, jolla ei ole kosketuspintaa maalaisten elämään.

-Olen maalta ja koira nukkui kanssani samassa sängyssä.

Kaikki eläimet on heti viety eläinlääkäriin, jos on ollut tarvetta.

En jaksa enempää edes kirjoittaa, kun valheesi on niin ilmiselvä.

Meillä eläimiä kohdellaan siten, mitä eläimiä ne luontaisesti ovat.

Siinä taas kaupunkilainen, joka ei tiedä mistään mitään, väittämässä, että kerrostalo on parasta koirille, just!

Oletko ainoa ihminen maalla vai voisiko siellä asua muitakin? Sehän hienoa, että teillä koira sai tulla sisälle. Sovimme kerran etukäteen, että voin ottaa koiran mukaan kun olin menossa maalle kyläilemään. Ovella tuo ihminen sanoi, että koira ei voi tulla sisälle. Lähdimme sitten takaisin sisällä käymättä.

Vierailija
132/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viittasit minun kirjoitukseeni, niin kerropas, miten se ärsyttää koiraa, että lapsi kävelee pihalla isänsä kädessä? Sairas rakki se oli, ja myöhemmin kuulimme, että se oli ärissyt ja yrittänyt purra muitakin. 

Viitannee niihin tapauksiin, joissa lapsi on ärsyttänyt koiraa. Niinhän siinä viestissä lukee.

Vierailija
133/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun koira on aina omistajan hallussa ja lapsi vanhempansa hallussa, ongelmaa ei ole ja maailma on pelastunut. Thread over, muuta?

Vierailija
134/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mikä viestisi on ollut, mutta olettaisin, että kun puhun ärsyttämisestä, ärsyttämistä tapahtuu. Mielestäni käveleminen ei ole ärsyttämistä, sinun mielestäsi en tiedä. Kenties, kun älähdit jostain syystä.

Vierailija
135/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miellät siis itsesi koiran tasolle, etkä osaa puhua, kirjoittaa, et tunne lakeja jne? Koira on hieman erilainen eläin kuin ihminen ja koiran kieli on erilainen. Koiralla ei todellakaan ole mitään vastuuta tilanteessa. Lapset yleensä (sinun lapsesi tuskin oppivat) oppivat toimimaan niin kuin heitä on ohjeistettu, koska vanhemmat ja lapsi puhuvat yleensä samaa kieltä. Tällöin vanhemmat voivat opastaa (et sinä, koska kykysi eivät riitä) lasta toimimaan oikein koiran seurassa ja kertoa, että koiraa ei saa härnätä ja neuvoa kuinka koirien lähellä, erityisesti vieraiden koirien lähellä tulee käyttäytyä.

Kyllä se on niinpäin, että se sun koira saa opetella tulemaan toimeen ihmisten kanssa, tai sitten sillä ei ole asiaa julkisille paikoille, tai paikoille, jossa on ihmisiäö, tämän sanoo koirakurikin.

On koiran tehtävä väistyä, ei ihmisen.

Vaikka se kapinen piski on sun mielestä maailman ihquin, ei se ole kenenkään muiden mielestä, eikä muiden tarvitse sitä kuvitelmaasi kunnioittaa.

On sinun tehtäväsi huolehtia, ettei koirasi pure ketään, se ei ole muiden ihmisten tehtävä, eikä minun tarvitse esim jalkakäytävällä väistää koiraasi, vaan koirasi minua, piste.

PS Jos koirasi saa purra, minä saa silloin hakata sinut, kukaan ei tehnyt väärin, niinhän esität?

Vierailija
136/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ei lopeta, mutta koirat voidaan lopettaa. Epäreiluahan se on, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää.

Vierailija
137/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viitannee niihin tapauksiin, joissa lapsi on ärsyttänyt koiraa. Niinhän siinä viestissä lukee.

"Ärsyttänyt koiraa", kuten näissä tapauksissa esim vai:

Naapurin pitbullterrieri iski hampaansa pikkulapseen - isä potki koiran tiehensä, kolmevuotiaan tytön käsi ei parane koskaan ennalleen

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0a2c3757-a5c5-48d6-ac60-aeb459424fff

Pitbull puri rattaissa ollutta lasta käteen Seinäjoella, isä potki koiran tainnuksiin – omistaja vaatinut, ettei koiraa lopeteta

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pitbull-puri-rattaissa-ollutta-lasta...

Koira hyökkäsi lapsen kimppuun Kaavilla - koiraa ulkoiluttanut nainen pyysi anteeksi ja poistui paikalta

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6c9d19f8-1886-4311-9cb7-ef38aeae2b87

Miksi ette ota vastuutanne koiranomistajat, se on laissakin, "koirakuri" jos ette ole kuulleet?

-Ihan oikeasti aikuiset ihmiset täällä selittelee, että koiralla olisi oikeus purra lapsia, ihan oikeesti haloo!

Vierailija
138/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niinpäin, että se sun koira saa opetella tulemaan toimeen ihmisten kanssa, tai sitten sillä ei ole asiaa julkisille paikoille, tai paikoille, jossa on ihmisiäö, tämän sanoo koirakurikin.

On koiran tehtävä väistyä, ei ihmisen.

Vaikka se kapinen piski on sun mielestä maailman ihquin, ei se ole kenenkään muiden mielestä, eikä muiden tarvitse sitä kuvitelmaasi kunnioittaa.

On sinun tehtäväsi huolehtia, ettei koirasi pure ketään, se ei ole muiden ihmisten tehtävä, eikä minun tarvitse esim jalkakäytävällä väistää koiraasi, vaan koirasi minua, piste.

PS Jos koirasi saa purra, minä saa silloin hakata sinut, kukaan ei tehnyt väärin, niinhän esität?

Kävelet siis neljällä tassulla ? Onko älykkyysosamääräsi 50 -60 välillä vai miksi et ymmärrä ihmislajin ja koiralajin eroja? Koirilla on aivan erilainen käyttäytymisen maailmansa, eivätkä ne lue lakikirjoja. Täysälyiset ihmiset kyllä kykenevät erottamaan kahden eri lajin eroavaisuudet toisistaan. Ihmisiä sitoo lait, koiria eivät.

Ei tiellä ole vastassa koira ja ihminen vaan ihminen ja ihminen. Kuulostat kyllä todella aggressiiviselta ja luonnevikaiselta ihmiseltä. Normaalit ihmiset väistävät toisiaan ihan luonnostaan molemmat. Se on kohtelias ja kehittynyt tapa. Sinun kannattaisi mennä terapiaan.

Vierailija
139/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei lopeta, mutta koirat voidaan lopettaa. Epäreiluahan se on, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää.

Väkivaltaisia ihmisiä lopetetaan kyllä esimerkiksi joissain Amerikan osavaltioissa.

Vierailija
140/201 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ihan oikeasti aikuiset ihmiset täällä selittelee, että koiralla olisi oikeus purra lapsia, ihan oikeesti haloo!

Jos ajattelet hieman tarkemmin niin tässä on kysymys siitä, että vain ihminen voi ymmärtää oikeuden käsitteen sellaisena kuin me sen ymmärrämme. Koira ei siis ymmärrä oikeuden käsitettä ja toimii sen sisäänkirjoitettujen lakien; koirien lakien mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme