Annoin miehen suunnitella toiveidensa ruokalistan kun minulla on ensi viikko loma ja aikaa kokkailla. Mielipiteitä?
MA: Pyttipannu
TI: Nakkeja ja muusia
KE: Uunimakkaraa
TO: Hernekeitto
PE: Makaronia ja lihapullakastike
LA: "jotain kalaa, vaikka silakkapihvejä" ja iltapalaksi arvatenkin kiuasmakkaraa
SU: Grillataan, hän hoitaa (todennäköisesti makkaraa)
Olikohan virhe mennä lupautumaan
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitahan mitä itse olisit tehnyt niin vertaillaan.
Mitähän minulta reseptivihosta löytyy mitä ei ihan äskettäin olisi syöty... linssicurrya ja riisiä, bataattisosekeittoa, kukkakaaligratiini, punajuuripihvit, kanaa voisi jossain muodossa keksiä... tällaisia minä itse laittaisin -ap
Eipä ihme että mies kaipaa välillä kunnon ruokaa viherpiiperryksiesi sijaan.
makkara ei ole mikään KUNNON ruoka. Kyseessä tuskin on 100% täyslihamakkarat kuitenkaan.
Meillä on aina kyseessä täysliha- tai artesaanimakkarat. Ei ole tarvetta katsella ja vertailla kilohintoja ;)
Mitä makkaraa käytät uunimakkarassa, entäs kiukaalla? ei kai nyt kukaan rahasta puhunut, höpsö.
voisin tehdä nuo miehelle mut itelle varaisin jotain muuta makkaran tilalle kun en siitä pidä juuri lainkaan. Pyttipannussa ja grillattuna toki menee. Tuo kuulostaa sellaselta suht keskiverto suomalaismiehen ruoalta muutenkin joten ei sinänsä yllätä. Oma poikaystävä varmaan tekis about samanlaisen listan, mutta jossain välissä varmaan olis et tilattais kebabit :D varmaan tuossa silakkapihvien paikkeilla. Mut siis lähtökohtaisesti voisin toteuttaa jos mies todella noita ruokia haluaisi ja se oli jutun pointti et mies saa päättää ja tulee hyville mielin. Ehkä se viikon jälkeen sit taas kaipaa vähän monipuolisempaa ja kevyempääkin ruokaa kun on viikon tuollain syönyt :)
Onpa suloinen teko :) Toivottavasti miehesi ymmärtää arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi Timo Soini? Tai no sitten listalla olisi ollut varmaan nakkimuki myös.
No tosiaan tästähän puuttuu kokonaan nakkimuki, myös nauravat nakit olisi kiva lisä. Ehkä nakkikastikekin vielä iltapalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän minulta reseptivihosta löytyy mitä ei ihan äskettäin olisi syöty... linssicurrya ja riisiä, bataattisosekeittoa, kukkakaaligratiini, punajuuripihvit, kanaa voisi jossain muodossa keksiä... tällaisia minä itse laittaisin -ap
makkara ei ole mikään KUNNON ruoka. Kyseessä tuskin on 100% täyslihamakkarat kuitenkaan.
Meillä on aina kyseessä täysliha- tai artesaanimakkarat. Ei ole tarvetta katsella ja vertailla kilohintoja ;)
Aika erikoinen valinta kiuasmakkaraksi ;) no pelkkää trolliahan tämä avauskin oli.
Ei meillä syödä kiuasmakkaroita vaan grillaillaan artesaanimakkarat grillissä ulkona ja tavalliset täyslihamakkarat sitten tavallisiin ruokiin.
Njam! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova siihen nähden, että meillä ei syödä koskaan nakkeja ja makkaraa =D
Olisikohan osasyynä siihen, miksi listalla sattui olemaan makkaraa? :)
Maistuva lista, perusruokaa. Ei tietty mitään gourmetta, jos on kiinnostunut vain ruoan ulkonäöstä, väreistä tai muista ulkopuolisista asioista.
"olikohan virhe"?
no miksi kysyit toiveita, jos et olekaan valmis toteuttamaan lupaustasi?
(et kai vain toivonut romanttisia 4-5 ruokalajin illallisia)Tehkää sit seuraava viikko toisinpäin, sinun toiveidesi mukaan.
Tuo "perusruokaa" kuulostaa aina niin hauskalta. Onko AP:n miehen lista todella monelle vielä perusarkiruokaa? Tässähän tuntee itsensä ihan lumihiutaleeksi XD
Tekeekö jotkut todella eri ruuan jokaikinen päivä? ja vielä kaksikin eri ruokaa? teen itse kahdelle ruokaa ja aina melkein sitä samaa ruokaa syödään vähintään 2 kertaa peräkkäin koska sitä jää pakosti yli. Välillä pakastan puolet tosin... muuten toi lista on mielestäni ihan ok, perus suomimehen sapuskoita joten en kauheesti yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä makkaraa käytät uunimakkarassa, entäs kiukaalla? ei kai nyt kukaan rahasta puhunut, höpsö.
Oletus oli että halvinta B-luokan makkaraa eli jotain Poprillia. Kun on kuitenkin olemassa parempia täysliha- ja nitriitittömiä makkaroita mm. Snellmannilla. Miksi mun pitäisi viedä ruokaa saunaan?
Vierailija kirjoitti:
Njam! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistuva lista, perusruokaa. Ei tietty mitään gourmetta, jos on kiinnostunut vain ruoan ulkonäöstä, väreistä tai muista ulkopuolisista asioista.
"olikohan virhe"?
(et kai vain toivonut romanttisia 4-5 ruokalajin illallisia)Tehkää sit seuraava viikko toisinpäin, sinun toiveidesi mukaan.
Tuo "perusruokaa" kuulostaa aina niin hauskalta. Onko AP:n miehen lista todella monelle vielä perusarkiruokaa? Tässähän tuntee itsensä ihan lumihiutaleeksi XD
Ainakin hymiösi ovat aika lumihiutaleita aikuisten palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makkarassa ei kuulukaan olla 100% lihaa, ei se silloin makkaraa ole. Makkaraan kuuluu myös rasva.
Vierailija kirjoitti:
Pyttipannuun laitan ainan porkkanaa ja paprikaa paljon, tee samoin.
Nakkeja ja muusia päivänä kalkkunanakkeja ja muusia ja hyvää salaattia.
Uunimakkaraksi taas kalkkunamakkaraa ja kasviksia paljon mukaan.
Hernekeiton jälkkäriksi marjoja.
Täysjyvämakaronia ja lohipyöryköitä tms, kala/lihaseospyöryköitä.
Kalaa ja salaattia
Kasviksia ja kalaa grilliin.
Aina salaattia ja marjoja ja ruisleipää, niin ei hullumpi viikko. Itse olisin munakkaan tehnyt joku päivä.
Hei, tule meille kokkaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njam! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"olikohan virhe"?
Ainakin hymiösi ovat aika lumihiutaleita aikuisten palstalla
No tuitui. Otetaan sitten sama vakavammin ja ilman tuota äksdeetä.
Onko tuollainen AP:n miehen laatima lista kovin monella perusruokaa, sellaista, mitä arjessa usein syödään? Tuntuu minusta vieraalta, siksi kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen valinta kiuasmakkaraksi ;) no pelkkää trolliahan tämä avauskin oli.
Ei meillä syödä kiuasmakkaroita vaan grillaillaan artesaanimakkarat grillissä ulkona ja tavalliset täyslihamakkarat sitten tavallisiin ruokiin.
No oletin sinun olevan ap vastauksesta johtuen. ei hyvää päivää.....
Ihan normi lapsiperheen ruokalista minusta, nopeaa, helppoa ja vaivatonta. Ite en noista monestakaan juuri tykkää, mies ja lapsensa vois vissiin puputtaa noita samoja makkara-makaroni-makkarakeitto juttuja vaikka maailman tappiin. Itse vihaan ruuanlaittoa ja se onkin vain välttämätön paha. Mutta ratkaisin asian niin, että kun teen ruokaa, teen joskus mitä noi haluaa mutta teen silloin myös itselleni erit sapuskat koska en halua syyä esim makkaraa. ”Mun” ruokaa saa toki syödä kaikki muutkin, teen aina reilusti ajatuksella että ei ehkä tarttis kokkailla ihan joka päivä sitten... Mies tekee omalla vuorollaan enämpi noita sapuskoja mitä ap luetteli.
Mulla on paljon kanaa, kalaa ja salaattia. Joskus innostun perusvihanneksia vääntään kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletin sinun olevan ap vastauksesta johtuen. ei hyvää päivää.....
Päivää vaan, rouva. Taisit kyllä olla ihan ainoa, joka noin oletti.
Makarylliä. Kalapuikkoja (keitettynä). Hernekeittoa suoraan purkista. Maksalaatikko rasiasta kylmänä. Makkaramakkaramakkara. Siinä viikon lista.
Huokaus.
Aina säännöllisin väliajoin av-palstalle tulee näitä passiivisaggressiivisten naisten purkauksia teemalla: "Annoin mieheni tehdä asian X ja lopputulos on Z. Mitä mieltä?"
Ja sitten odotetaan että kanssasisaret tuomitsisivat lopputuloksen tyyliin: "Jätä se sika!"
Kehottaisin aloittajaa keskustelemaan avoimesti puolisonsa kanssa ruokavalioon liittyvistä asioista, sen sijaan että hakee netistä anonyymisti jonkinlaista validaatiota.
Tällaisia avauksia tulee kyllä niin usein, että en ihmettelisi vaikka kyseessä olisivat palstan ylläpidon tekemät aloitukset joilla aktivoidaan palstaa. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi lapsiperheen ruokalista minusta, nopeaa, helppoa ja vaivatonta. Ite en noista monestakaan juuri tykkää, mies ja lapsensa vois vissiin puputtaa noita samoja makkara-makaroni-makkarakeitto juttuja vaikka maailman tappiin. Itse vihaan ruuanlaittoa ja se onkin vain välttämätön paha. Mutta ratkaisin asian niin, että kun teen ruokaa, teen joskus mitä noi haluaa mutta teen silloin myös itselleni erit sapuskat koska en halua syyä esim makkaraa. ”Mun” ruokaa saa toki syödä kaikki muutkin, teen aina reilusti ajatuksella että ei ehkä tarttis kokkailla ihan joka päivä sitten... Mies tekee omalla vuorollaan enämpi noita sapuskoja mitä ap luetteli.
Mulla on paljon kanaa, kalaa ja salaattia. Joskus innostun perusvihanneksia vääntään kylkeen.
Ei ole lapsiperheen ruokaa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletus oli että halvinta B-luokan makkaraa eli jotain Poprillia. Kun on kuitenkin olemassa parempia täysliha- ja nitriitittömiä makkaroita mm. Snellmannilla. Miksi mun pitäisi viedä ruokaa saunaan?
Ei ole olemassa mitään täyslihamakkaraa.
Hehheh, ihan vitsikkääksi heittäydyit :D:D:D