Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin miehen suunnitella toiveidensa ruokalistan kun minulla on ensi viikko loma ja aikaa kokkailla. Mielipiteitä?

Vierailija
23.05.2019 |

MA: Pyttipannu
TI: Nakkeja ja muusia
KE: Uunimakkaraa
TO: Hernekeitto
PE: Makaronia ja lihapullakastike
LA: "jotain kalaa, vaikka silakkapihvejä" ja iltapalaksi arvatenkin kiuasmakkaraa
SU: Grillataan, hän hoitaa (todennäköisesti makkaraa)

Olikohan virhe mennä lupautumaan

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taitaa tietää sun ruuanlaittotaidon, ku on pyytäny helppoja ruokia 😂

Vierailija
42/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ajatellut parastasi. Lomalla lomaillaan eikä hivistellä kokkauksien parissa ellet nyt sitten ole intohimoinen kokki.

Minä taas tykkäisin syödä lomalla hyvin ja terveellisesti kun on enemmän aikaa kokata. Ei viitsisi pilata lomaa syömällä huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon junttimies.

Vierailija
44/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitahan mitä itse olisit tehnyt niin vertaillaan.

Mitähän minulta reseptivihosta löytyy mitä ei ihan äskettäin olisi  syöty... linssicurrya ja riisiä, bataattisosekeittoa, kukkakaaligratiini, punajuuripihvit, kanaa voisi jossain muodossa keksiä... tällaisia minä itse laittaisin -ap

Itse asiassa taisit tässä viestissä juuri kertoa, muksi miehesi haluaa syödä viikon pelkästään makkaraa.

Jatkossa tilanteen voisi muuttaa sillä, että ainakin kerran viikossa olisi se miehen toivoma ruoka...

Hassua. 15 vuoden yhdessäolon aikana ei kertaakaan ole tullut sitä tilannetta, että mieheni ihan haluaisi syödä makkaraa. Hän käy kyllä kaupassa ja usein kokkaakin, mutta makkarat ovat saaneet jäädä hyllyyn. Lihaa syö kyllä.

Miksi edelleen kuvitellaan, että Oikea Mies™ elää vain makkaralla ja lihapiirakoilla?

Vierailija
45/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on ajatellut parastasi. Lomalla lomaillaan eikä hivistellä kokkauksien parissa ellet nyt sitten ole intohimoinen kokki.

Mitä on hivistely?

Hyvää, monipuolista ruokaa voi tehdä myös helposti ja nopeasti. Ei se tietenkään ihan valmiina eineshyllystä tule, mutta ei siihen tarvitse tuntikaupalla aikaa käyttää.

Vierailija
46/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaroni ja lihapullakastike kuulostaa oudolta. Joltain nirson lapsen ruoalta.

Se on  yksi hänen herkkujaan, minulla on mahtava resepti yrttisille lihapullille  ja tomaatti-kermakastikkeelle -ap

Saisiko sitä reseptiä tänne? Kuulostaa hyvältä 😋

Lihapullia osaa varmaan jokainen reseptillään, näihin kuitenkin "vain" puolikas/pieni sipuli ja yksi muna yhteen satsiin (400g jauhelihaa, meillä ei tavata korppujauhoja käyttää). Maustaminen taas riippuu minkä sortin jauhelihaa on käytetty, sikanaudan kanssa basilika ja timjami (minulla on tuoretta ruukuissa mutta saa laittaa paljon). Lammastakin olen toisinaan käyttänyt mutta huom! silloin lihapullat erillään, ei  kastikkeen seassa, menee makuja sekaisin/"hukkaan". Lammaspulliin yrtit ovat rosmariini ja minttu, omalla harkinnalla voi laittaa valkosipuliakin (itse en tässä yhteydessä tykännyt). Suolaa ja pippuria tietenkin.

Kastike tulee tomaattimurskapohjalle, sipuli + valkosipulinkynsi mukana (kuullotetaan voissa tai oliiviöljyssä). Nesteen määrää säädellessä ja keitellessä pitää varoa että lopputulos ei mene liian laihaksi: kuohukermaa siten että tomaatin oma kirpeys lähes häviää pehmetessään kerman sekaan (maizenalla paikattu virheitä monesti). Kun tämä on saavutettu, makua säädetään pikkuisen kirpeän raikkaaksi etikalla (kirkasta etikkaa,  ei viinietikkaa) ja kuminalla (tätä on helppo laittaa liikaa, etene varovasti) sekä viimeistellään valkopippurilla (ei  tarvi kovin paljoa). Mieheni mieliksi olen alkanut vielä laittaa tabascoa tuomaan tulisuutta, maun mukaan saa kokeilla. En lupaa että on kaikkien mieleen, vahingossa mökkioloissa keksitty puutteellisen maustehyllyn kanssa, mutta hän on tähän aivan ihastunut ja minullekin maistuu. -ap

Vierailija
47/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl on ukollas paska maku

Vierailija
48/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä sama lista olisi varmaan täynnä vaan riistaruokia.

Vierailija
49/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän minulta reseptivihosta löytyy mitä ei ihan äskettäin olisi  syöty... linssicurrya ja riisiä, bataattisosekeittoa, kukkakaaligratiini, punajuuripihvit, kanaa voisi jossain muodossa keksiä... tällaisia minä itse laittaisin -ap

Itse asiassa taisit tässä viestissä juuri kertoa, muksi miehesi haluaa syödä viikon pelkästään makkaraa.

Jatkossa tilanteen voisi muuttaa sillä, että ainakin kerran viikossa olisi se miehen toivoma ruoka...

Hassua. 15 vuoden yhdessäolon aikana ei kertaakaan ole tullut sitä tilannetta, että mieheni ihan haluaisi syödä makkaraa. Hän käy kyllä kaupassa ja usein kokkaakin, mutta makkarat ovat saaneet jäädä hyllyyn. Lihaa syö kyllä.

Miksi edelleen kuvitellaan, että Oikea Mies™ elää vain makkaralla ja lihapiirakoilla?

Mutta sinun miehesi ei olisi myöskään kirjoittanut tälläistä ruokalistaa vai mitä?

Kukaan ei ole missään tilanteessa puhunut tosi miehistä. Etkö itse koe miehesi oleva tosi mies?

Vaimon ja miehen ruokamieltymykset vaan tuntuvat menevän tässä perheessä hyvin ristiin. vrt. Bataattikeitto ja uunimakkara?

Vierailija
50/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi tekisi itse ruokansa niin voisin olettaa, että joku ruuanlaittoa taitamaton söisi näin. Muuten en ymmärrä ollenkaan miksi toivoa makkaraa, jos voi toivoa mitä vaan ruokaa.

Mulle tuli sama mieleen, että mies toivoo (naisen mieliksi) mielestään mahdollisimman helppoa ruokaa, mikä hänellekin maistuu. Sinänsä harmi, kun varmaan se broileri-aurajuustokiusaus tai lohikeitto olisi voinut oikeasti maistua miehellekin ja se olisi ollut mukava valmistaa. Ei vain ymmärtänyt toivoa sitä...

Vierailija
51/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on  yksi hänen herkkujaan, minulla on mahtava resepti yrttisille lihapullille  ja tomaatti-kermakastikkeelle -ap

Lihapullia osaa varmaan jokainen reseptillään, näihin kuitenkin "vain" puolikas/pieni sipuli ja yksi muna yhteen satsiin (400g jauhelihaa, meillä ei tavata korppujauhoja käyttää). Maustaminen taas riippuu minkä sortin jauhelihaa on käytetty, sikanaudan kanssa basilika ja timjami (minulla on tuoretta ruukuissa mutta saa laittaa paljon). Lammastakin olen toisinaan käyttänyt mutta huom! silloin lihapullat erillään, ei  kastikkeen seassa, menee makuja sekaisin/"hukkaan". Lammaspulliin yrtit ovat rosmariini ja minttu, omalla harkinnalla voi laittaa valkosipuliakin (itse en tässä yhteydessä tykännyt). Suolaa ja pippuria tietenkin.

Kastike tulee tomaattimurskapohjalle, sipuli + valkosipulinkynsi mukana (kuullotetaan voissa tai oliiviöljyssä). Nesteen määrää säädellessä ja keitellessä pitää varoa että lopputulos ei mene liian laihaksi: kuohukermaa siten että tomaatin oma kirpeys lähes häviää pehmetessään kerman sekaan (maizenalla paikattu virheitä monesti). Kun tämä on saavutettu, makua säädetään pikkuisen kirpeän raikkaaksi etikalla (kirkasta etikkaa,  ei viinietikkaa) ja kuminalla (tätä on helppo laittaa liikaa, etene varovasti) sekä viimeistellään valkopippurilla (ei  tarvi kovin paljoa). Mieheni mieliksi olen alkanut vielä laittaa tabascoa tuomaan tulisuutta, maun mukaan saa kokeilla. En lupaa että on kaikkien mieleen, vahingossa mökkioloissa keksitty puutteellisen maustehyllyn kanssa, mutta hän on tähän aivan ihastunut ja minullekin maistuu. -ap

Kiitti!

Vierailija
52/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinun miehesi ei olisi myöskään kirjoittanut tälläistä ruokalistaa vai mitä?

Kukaan ei ole missään tilanteessa puhunut tosi miehistä. Etkö itse koe miehesi oleva tosi mies?

Vaimon ja miehen ruokamieltymykset vaan tuntuvat menevän tässä perheessä hyvin ristiin. vrt. Bataattikeitto ja uunimakkara?

Mieheni varmasti söisi todella mielellään kaikkia tuon listan ruokia. Hänen oma listansa olisi luultavasti hieman 'lihaisampi' ja kiitos kysymästä, hän on ihan tosi mies. Lähinnä kai tartuin liikaa tuohon

"taisit tässä viestissä juuri kertoa, muksi miehesi haluaa syödä viikon pelkästään makkaraa."

Sori.

Vierailija
53/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin ravinnerikkaalta.

Näitä kasviksia ja muita rehuja voi iskeä hyvin lisukkeeksi. Mikä estää? Mitä vikaa muuten perunassa, oikein ravinteikas.

Vierailija
54/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että mies kaipaa välillä kunnon ruokaa viherpiiperryksiesi sijaan.

makkara ei ole mikään KUNNON ruoka. Kyseessä tuskin on 100% täyslihamakkarat kuitenkaan.

Meillä on aina kyseessä täysliha- tai artesaanimakkarat. Ei ole tarvetta katsella ja vertailla kilohintoja ;)

Vierailija
55/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova siihen nähden, että meillä ei syödä koskaan nakkeja ja makkaraa =D

Olisikohan osasyynä siihen, miksi listalla sattui olemaan makkaraa? :)

Maistuva lista, perusruokaa. Ei tietty mitään gourmetta, jos on kiinnostunut vain ruoan ulkonäöstä, väreistä tai muista ulkopuolisista asioista.

"olikohan virhe"?

no miksi kysyit toiveita, jos et olekaan valmis toteuttamaan lupaustasi?

(et kai vain toivonut romanttisia 4-5 ruokalajin illallisia)

Tehkää sit seuraava viikko toisinpäin, sinun toiveidesi mukaan.

Vierailija
56/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs meillä on tällä viikolla syöty... maanantaina perjantaisen kalakeiton jämät, koska sunnuntaina syötiin molemmat pakastepizzoja (olin töissä 9-21).

Tiistaina grillattiin: kanaa, makkaraa (laadukas tuore chorizo), halloumia, lisäksi salaattia ja tzatzikia. Näistä oli eilenkin jäljellä (olin töissä 7-20).

Tänään mies saa kaivaa jotain pakastimesta, varmaan schnitzeliä ja lisäksi salaattia jota on vielä jäljellä. Minä otan iltavuoroon mukaan varmaan yhden mozzarellan ja purkin viininlehtikääryleitä (kumpaakin mies voi syödä lisäkkeenä, mutta ei intohimoisesti kuten minä). Laitan tässä ennen töihin lähtöä vielä uunissa pekoniin kiedottua parsaa, mutta mies varmaan ottaa puuroa kun tulee kohta töistä (lyhyt työpäivä). Söin kyllä minäkin juuri puuroa, ehkä me jaetaan ne parsat.

Huomenna mennään illalliselle ravintolaan, lauantaista ei vielä mitään hajua, ei myöskään sunnuntaista. Ehkä grillataan taas jos sää sallii tai tehdään parsakeittoa ja vohveleita?

Vierailija
57/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon nitriittiä.

Kaupoissa myydään myös nitriitittömiä nakkeja ja makkaroita. Vähän kalliimpia tietenkin, mutta hyviä.

Vierailija
58/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranisä mikä sotku tuo kastike =D ensin poistetaan tomaatin kirpeys kermalla (?) ja sen jälkeen lisätään väkiviinaetikkaa. Herran jestas mitä touhua. kumina ja valkopippuri, argh.... Miksi ihmeessä tabascoa??? Käyttäisitte edes tuoretta chiliä.

Nyt kyllä ymmärrän miehesi makkarahimot, jos itsekin olet tätä tasoa kokkina.

Vierailija
59/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi Timo Soini? Tai no sitten listalla olisi ollut varmaan nakkimuki myös.

Vierailija
60/170 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että mies kaipaa välillä kunnon ruokaa viherpiiperryksiesi sijaan.

makkara ei ole mikään KUNNON ruoka. Kyseessä tuskin on 100% täyslihamakkarat kuitenkaan.

Meillä on aina kyseessä täysliha- tai artesaanimakkarat. Ei ole tarvetta katsella ja vertailla kilohintoja ;)

Aika erikoinen valinta kiuasmakkaraksi ;) no pelkkää trolliahan tämä avauskin oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi