Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimiston hullunkuriset työhönosoitukset

Vierailija
20.05.2019 |

Olen varhaiskeski-ikäinen melko monipuolisen työ- ja opiskelutaustan omaava henkilö. Minulla on mm. alempi korkeakoulututkinto sekä kulttuuri- ja taidealan koulutusta. Olen ollut esimiesasemassa, hoitanut melko vastuullisia henkilöstöasioita ja vaativia asiakaspalveluhommia, organisoinut isoja tapahtumia ja tehnyt opetustehtäviä.

Olen ollut alle vuoden osa-aikaisesti työtön, ja nyt TE-tsto on aktivoitunut.

Perjantaina sain kirjeen, jossa minut velvoitettiin hakemaan työtä, jossa pitää olla rakentajan ja/tai puutarhurin koulutus. TE-toimistoon antamissani tiedoissa ei ole tasan mitään tähän viittaavaa informaatiota.

Tänään sain kirjeen, jossa minut velvoitettiin hakemaan kaupan kassan hommia ekstraajana (asiakaspalvelukokemuksesta on etua, mutta se ei ole pakollista). Kassatyötä dissaamatta (kokemusta on, arvostan, ei ole helppo homma) minun koulutukseni ei mielestäni ole yksi yhteen tämän kanssa, jossa ei edes tarvita alan koulutusta eikä työkokemusta.

Olen hieman ihmeissäni. Ja hieman ärsyyntynyt. Molemmissa oli saman henkilön allekirjoitus. Eikö TE-toimiston työntekijän tarvitse osata lukea?

Onko muiden kohdalle osunut vastaavanlaista "ohimennyttä" työnhakuvelvollisuutta? Napsahtiko karenssit päälle, jos ei opettaja hakenutkaan putkimiehen hommaa tms.?

Kommentit (373)

Vierailija
181/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka "asiantuntijan" tai "vastuuvirkailijan" saa vaihdettua jos osuu joku jonka kanssa ei yksinkertaisesti vuorovaikutus toimi? Tai joka ei tunnista hakijan alaa tai koulutustarpeita, ammattinimikekin , ammattialasta puhumattakaan täysin vieras?

Kiitos vastauksesta.

Miksi pitäisi vaihtaa? Suurin osa on työtömänä alle 3 kk, joten ei sen vastuuvirkailijan kanssa olla missään tekemisissä.

Toistetaan kysymys kun et tiennyt näköjään hahmottanut mitä siinä kysyttiin. 

KUINKA asiantuntijan tai vastuuvirkailijan voi vaihtaa ellei vuorovaikutus yksinkertaisesti toimi?

P. S.  Sinun ei tarvitse vastata kysymyksiin joita et ymmärrä. 

Anna sellaisen vastata joka tietää.

"...asiakas teke kirjallisen perustellun pyynnön vaihtaa vastuuvirkailijaa ja toimisto määrää tilalle toisen henkilön, joka todennäköisesti on edellistä huomattavasti tiukempi. Tiedossahan on, että asiakas on hankala.

Kaikkien aikojen ammatillinen rimanalitus:

Te-virkailija joka uhkaa asiakasta sillä että tämä saa "hankalan " maineen joka on "tiedossa" mikäli haluaa vaihtaa vastuuvirkailijaansa jonka kanssa ei vuorovaikutus toimi.

Kerrotko vielä instanssin mihin muka asiakkaan pitää tehdä kirjallinen perusteltu pyyntö moisesta? Soitto perusteluineen esimiehelle tai yksikön tarkastajalle kun nykyään riittää.

Vierailija
182/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka "asiantuntijan" tai "vastuuvirkailijan" saa vaihdettua jos osuu joku jonka kanssa ei yksinkertaisesti vuorovaikutus toimi? Tai joka ei tunnista hakijan alaa tai koulutustarpeita, ammattinimikekin , ammattialasta puhumattakaan täysin vieras?

Kiitos vastauksesta.

Miksi pitäisi vaihtaa? Suurin osa on työtömänä alle 3 kk, joten ei sen vastuuvirkailijan kanssa olla missään tekemisissä.

KUINKA asiantuntijan tai vastuuvirkailijan voi vaihtaa ellei vuorovaikutus yksinkertaisesti toimi?

"...asiakas teke kirjallisen perustellun pyynnön vaihtaa vastuuvirkailijaa ja toimisto määrää tilalle toisen henkilön, joka todennäköisesti on edellistä huomattavasti tiukempi. Tiedossahan on, että asiakas on hankala.

Te-virkailija joka uhkaa asiakasta sillä että tämä saa "hankalan " maineen joka on "tiedossa" mikäli haluaa vaihtaa vastuuvirkailijaansa jonka kanssa ei vuorovaikutus toimi.

Kerrotko vielä instanssin mihin muka asiakkaan pitää tehdä kirjallinen perusteltu pyyntö moisesta? Soitto perusteluineen esimiehelle tai yksikön tarkastajalle kun nykyään riittää.

Kyseessä on virkailijan työturvallisuus. Kirjallinen pyyntö on dokumentti, jota tarvitaan, kun asiakas jatkaa valittamista. Soitosta ei jää muuta todistetta kuin numero ja soiton pituus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Kyseessä on virkailijan työturvallisuus. Kirjallinen pyyntö on dokumentti, jota tarvitaan, kun asiakas jatkaa valittamista. Soitosta ei jää muuta todistetta kuin numero ja soiton pituus.

Soitosta jää todisteeksi vaikkapa asiakkaan itsensä äänittämä puhelinkeskustelu ko virkailijan kanssa. Hänellä on lailllinen oikeus äänittää omia asioitaan koskevia virallisia keskusteluja ja myös käyttää niittää juridisesti pätevinä, esimerkiksi epäselvissä tapauksissa. Toivottavasti tämä ei tullut Sinulle järkytyksenä.

Vierailija
184/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Kyseessä ei todellakaan ole automaattisesti "virkailijan työrurvallisuus"

Kyseessä saattaa olla esimerkiksi virkailijan tai viranhaltijan virkavirhe.

Ja se onkin astetta vakavampi juttu --virkailijalle-- mikäli tämmöinen todetaan tapahtuneeksi.

Vierailija
185/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain työkkäriltä työnhakuosoituksen palkkatukipaikkaan, hain ja sain ja viihdyin todella hyvin. Määräaikaisuuteni kesti puoli vuotta ja sen loppupuolella esimieheni kävi kysymässä haluaisinko jatkaa vielä, jos työkkärille on ok. Vastasin että tottakai! Mutta ei, työkkärille ei käynyt. Esimieheni oli yrittänyt selittää, että ovat minuun tyytyväisiä ja lisäksi muuten pitäisi taas perehdyttää uusi ja se vie heidän resurssejaan. Työkkärin kanta vaan piti, ei käy.

Tämä oli homma valtiolla, tuo virka pyöri meillä palkkatukilaisilla. Minua ennen oli sellainen ja minun jälkeen tuli sellainen. En ymmärrä miksi sitä paikkaa ei voinut avata palkkatuettomaksi, noinhan vaan valtio kierrättää rahaa?

Mutta joo. Jäin työttömäksi ja sitten alkoi taas paasaus työkkärissä, että töitä pitäisi löytää. Niin, olisin ollut sillä hetkellä edelleen töissä jos ette olisi sitä torpanneet...

Ei työkkäri sitä työtä torpannut - eipä vaan voinut myöntää palkkatukea pidemmälle ajalle kuin laki sallii. Työnantaja sen sijaan perehdyttää mieluummin taas uuden tyypin kuin maksaa palkan omasta pussistaan. Mutta sehän toki on työkkärin vika.

Kyllähän porukalle myönnetään palkkatukea kahdeksikin vuodeksi, ei tuo puoli vuotta palkkatukea ole mikään maksimi.

Vierailija
186/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltuani pari viikkoa työtön käskivät hakemaan koulunkäyntiavustajan paikkaa, ei minkään näköistä alaa liippaavaa koulutusta tai kokemusta. Omaan pari teknisen alan koulutusta sekä työkokemusta. Pääsin toiselle haastattelukierrokselle asti, mutta en saanut paikkaa koska kuulemma vaikutin liian kiltiltä ja rauhallisesta. Parikymppisenä olin kuukauden päivät päiväkodissa harjoittelussa, kun viimeisinä päivinä keskustelimme vastuuhenkilön kanssa hän sanoi, että ei taida olla ihan minun alaani. Olin/olen vieläkin hieman ujo ja arka ihmisten kanssa, kiltti ja hiljainen, joten ei todellakaan minulle sopivin ammatti.

Eniten tässä työtarjouksessa ihmetytti kirjeen uhkailun lisäksi se, että pitää hakea kokopäivä työtä ollakseen oikeutettu tukeen. Ja tämä koulunkäyntiavustajan paikka oli osa-aikainen eikä todennäköisesti työn määräaikaisuuden takia sitä olisi saanut lopettaa jos olisi löytänyt (oman alan) kokoaikatyön. Onneksi sain enemmän omaa alaani liippaavaa työtä kuukausi tämän jälkeen.

Vierailija
187/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut työtön tai työkkärissä, mutta osallistumpa silti keskusteluun. Puolin ja toisin voisi muistaa, että pöydän molemmilla puolilla istuu virheitä tekevä ihminen.

Työtön voi olla monesta syystä ja tämä on OK. Hyvinvointiyhteiskunnan pitää pitää kaikista huoli. Myös TE-virkailija on vain ihminen, joka on voinut saada kuulla juuri kaikilta edellisiltä asiakkailtaan, kuinka on suojatyöpaikassa egoaa pönkittävä ja mielivaltainen kyykyttäjä. Hänellä voi olla oikeasti tahto saada ihmisille parempi elämä, mutta joskus tekee asiakaspalvelussa virheen ja näyttää katkeroitumisensa ainaiseen haukkumiseen ulospäin.

Jaksamista itse kullekin!

Vierailija
188/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kohtuullisen pitkän elämäni aikana ei missään virastossa tai instassissa ole niin totaalisesti kävelty itsekunnioitukseni, ammattitaitoni ja itsemääräämisoikeuteni yli kuin TE-virkailijan toimesta. Asenteellisella ja vähättelevällä, alentuvalla asenteella.

Elämäni ylivoimaisesti vastenmielisin  `virkailijan kanssa asiointi` kokemus.

`Vastuu-ohjaajani` ja `asiantuntijan` kanssa.

Ikinä en unohda.

En ymmärrä suurinta osaa tämän ketjun kirjoituksista. Eihän tässä kenenkään kunniasta ja itsemääräämisoikeudesta saati ammattitaidosta ole kyse. Ainoastaan siitä, että työttömyyskorvauksen edellytysten tulee täyttyä. Työttömän täytyy olla aktiivinen työnhakija ja valmis ottamaan vastaan työtä.

Mitä ihmettä minäminä porukkaa täällä onkaan. Nämä eivät ole henkilökohtaisia loukkauksia. Joskus se vika vaan löytyy sieltä peilistä.

Ja ei, en ole ollut tai ole työkkärissä töissä. Olen ollut työttömänä pariinkin otteeseen ja kyllähän se harmittaa, kun työttömyyspäivät pitäisi tehdä töitä työnhaun parissa, kun on niin paljon muutakin puuhaa. Mutta jokaisen oma valinta! Ei tarvitse oikeasti hakea töitä, jos on valmis siihen, että itse elättää itsensä muulla keinoin. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää? Veronkorotuksia taas odotellessa tätäkin ketjua lukiessa...

Menkää töihin. Ottakaa vastaan mitä tahansa, sen jlk helpompi työllistyä myös omalle alalle.

On sinulla kyllä selvästi ymmärtämisessä vaikeuksia.

Kun ei sinne töihin voi noin vain mennä, ottaa tuosta noin mitä tahansa työpaikkaa.

Se on työnantaja joka päättää kuka töihin pääsee.

Kun työkkäri tekee "työtarjouksiaan", se ei kysele ensin työnantajalta, että kiinnostaisiko teitä tällainen ja tällainen hakija. Ihan omin päin työkkärissä päättävät, kenen pitäisi hakea minnekin. Tästä seuraa myös työnantajille ihan turhaa työtä, kun työkkärin käskystä heidän paikkojaan hakevat ammattitaidottomat ihmiset.

Kyllä normaali järkevä työtön itse paremmin tietää, mihin on mahdollisuuksia työllistyä, ja hakee juuri niitä paikkoja. Ja jos ei ole normaali ja järkevä ja työhaluinen, niin sellaista kukaan työnantaja ei riesoikseen halua.

Vierailija
189/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltuani pari viikkoa työtön käskivät hakemaan koulunkäyntiavustajan paikkaa, ei minkään näköistä alaa liippaavaa koulutusta tai kokemusta. Omaan pari teknisen alan koulutusta sekä työkokemusta. Pääsin toiselle haastattelukierrokselle asti, mutta en saanut paikkaa koska kuulemma vaikutin liian kiltiltä ja rauhallisesta. Parikymppisenä olin kuukauden päivät päiväkodissa harjoittelussa, kun viimeisinä päivinä keskustelimme vastuuhenkilön kanssa hän sanoi, että ei taida olla ihan minun alaani. Olin/olen vieläkin hieman ujo ja arka ihmisten kanssa, kiltti ja hiljainen, joten ei todellakaan minulle sopivin ammatti.

Eniten tässä työtarjouksessa ihmetytti kirjeen uhkailun lisäksi se, että pitää hakea kokopäivä työtä ollakseen oikeutettu tukeen. Ja tämä koulunkäyntiavustajan paikka oli osa-aikainen eikä todennäköisesti työn määräaikaisuuden takia sitä olisi saanut lopettaa jos olisi löytänyt (oman alan) kokoaikatyön. Onneksi sain enemmän omaa alaani liippaavaa työtä kuukausi tämän jälkeen.

En nyt ihan ymmärtänyt mikä on ongelma olla osa-aikaisessa työssä ja samalla työkkärin kirjoilla työnhakijana? Tuosta saa tuloista riippuen vielä soviteltua päivärahaa. En myöskään ymmärtänyt miksi sitä määräaikaista työtä ei voisi lopettaa kokoaikatyön löydyttyä

Vierailija
190/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle noita tullut vaikka kuinka paljon. Eipä siinä muuta kun teet hakemuksen tyyliin" Hei, haen teiltä töitä, t. xxx" ja laitat työkkärille tiedoksi, että olet hakenut. Olen sähköisissä hakemuksissa jättänyt vapaamuotoisen osan kokonaan tekemättä, vaan pelkät perustiedot ja osaamiset täyttänyt. Eikä ole kukaan kysellyt haastatteluun :D

Ite aloitin hakemuksen joskus tyyliin "Työkkärin mielestä olen pätevä hakemaan..." ei tullu koskaan vastausta.

Toi on kyllä helvetin hyvä aloitus. Ei tarvi vastapuolen ihmetellä mistä on kyse ja mikä urpo tää on kun rekkakuski hakee ohjelmoijan työtä

Vierailija
191/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskeinen TE-asiantuntija kirjoitti:

^ Tuota pitäisi kysyä siltä palvelulinjalta (tuettu työllistyminen) jossa heitä on asiakkaina. Usein nuo asiat tulevat kyllä ilmi jo ilmoittautumisessa, ja sen perusteella ohjataan tuettuunt työllistymiseen. Käsittääkseni siellä on moniammatillista ohjausta ja asiakkaita tavataan kasvotusten, ei vain puhelimitse. Myös Ohjaamot ja sosiaalipuoli ovat mukana.

Entä ne mielenterveysongelmista kärsivät, jotka eivät ilmoittaudu minnekään? Luuletko, että työtarjousten lähettely auttaa?

Välihuomautuksena semmoinen että jos on masentunut tai muista syistä kyvytön aloittamaan työnteon niin silloin on haettava sairaslomaa. Työtön voi olla ihan yhtälailla saikulla kuin työssäkäyvä

Vierailija
192/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskeinen TE-asiantuntija kirjoitti:

^ Tuota pitäisi kysyä siltä palvelulinjalta (tuettu työllistyminen) jossa heitä on asiakkaina. Usein nuo asiat tulevat kyllä ilmi jo ilmoittautumisessa, ja sen perusteella ohjataan tuettuunt työllistymiseen. Käsittääkseni siellä on moniammatillista ohjausta ja asiakkaita tavataan kasvotusten, ei vain puhelimitse. Myös Ohjaamot ja sosiaalipuoli ovat mukana.

Entä ne mielenterveysongelmista kärsivät, jotka eivät ilmoittaudu minnekään? Luuletko, että työtarjousten lähettely auttaa?

Olen eri ihminen, mutta kommentoin sivusta. Valitettavasti hyvinvointiyhteiskunta ei tarkoita että on yhteiskunnan velvollisuus ratkaista kaikkien yksilöiden ongelmat: hoitoon pitää hakeutua itse. Tarkoitan tällä lähinnä ettei se todellakaan ole kenenkään työkkärin virkailijan asia hoitaa esim. minun mt-ongelmia! Työkkärin asia on yrittää työllistää ihmisiä, terveydenhuollon asia hoitaa heitä terveeksi.

Mielestäni on turhaa lähettää täysin sopimattomia työilmoituksia ihmisille joilta puuttuu kokonaan kaikenlainen koulutus ja pätevyys hommiin, mutta en myöskään tajua sitä ajattelua mitä olen kuullut esim. monilta ystäviltäni että vain oman alan työt kelpaa! Toki, mikäli omalle alalle työllistyminen on realistista, voi hakemiseen kuluttaa tietyn aikaa, mutta jos olet jo kolmatta vuotta työtön museonhoitaja niin kannattaisi kyllä ottaa vastaan edes jotain työtä! Paremman työn löytäessä voi kuitenkin vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
193/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina hakea, oli ihan mitä tahansa. 

Yhden sähköpostin kirjoittamiseen menee pari minuuttia. Tekee äärettömän tylsän, alkeellisia kirjoitusvirheitä vilisevän sepustuksen, epäilee hienovaraisin sanamuodoin sopivuuttaan työhön ja haastatteluun joutuminen on lähes mahdotonta. 

Näin ei tarvitse pelätä mitään karensseja. 

Jos hommaan vaaditaan ajokortti, niin tekee hakemuksen, jossa sanoo, ettei ole ajokorttia. Näin yksinkertaista. Ei tule sotkuja. 

"Osaan kyllä ajaa autolla todella hyvin. Olen ajanut monta kertaa mökke tielllä. Ajo korttia ei ole minulla, mutta eihän sillä kortilla ajeta ;)"

Vierailija
194/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en omista ajokorttia, mutta TE-toimiston mielestä olen pätevöitynyt kuljettamaan logistiikka-yritykseenne kaukokiitolinjalle täysperävaunu-rekkaa.

Koulutukseltani olen logopedi.

Vierailija
195/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tiedoissa ainoana edellytyksenä ettei työ saa sisältää asiakaspalvelua missään muodossa, koska en siihen sovellu. En pysty juttelemaan vieraiden ihmisten kanssa edes puhelimessa enkä missään tapauksessa koskemaan vieraaseen.

Työtarjoukset:

-vanhustenhoitoa (toivottiin nimenomaan keskusteluseuraa ja avustamista liikuttamisessa)

-nuoriso-ohjaaja (tarvinneeko lisätä mitään?)

Luojan kiitos, pääsin omin avuin lopulta tehdastyöhön jota voin tehdä yksin. Olen myös ahkera ja hyvä työssäni ja siksikin minun annetaan olla oma itseni, vaikken mikään seuramies olekaan.

Vierailija
196/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tiedoissa ainoana edellytyksenä ettei työ saa sisältää asiakaspalvelua missään muodossa, koska en siihen sovellu. En pysty juttelemaan vieraiden ihmisten kanssa edes puhelimessa enkä missään tapauksessa koskemaan vieraaseen.

Työtarjoukset:

-vanhustenhoitoa (toivottiin nimenomaan keskusteluseuraa ja avustamista liikuttamisessa)

-nuoriso-ohjaaja (tarvinneeko lisätä mitään?)

Luojan kiitos, pääsin omin avuin lopulta tehdastyöhön jota voin tehdä yksin. Olen myös ahkera ja hyvä työssäni ja siksikin minun annetaan olla oma itseni, vaikken mikään seuramies olekaan.

Korjaan: työhön osoitukset (ja molemmissa piti käydä haastattelussa asti)

Vierailija
197/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ylimielinen te-keskuksen työntekijä ja kokoomuskumppanit syyllistävät urakalla työttömiä ja oman alan töiden hakemista. Voin vakuuttaa, että kun lopulta saan oman korkeakoulututkinnon valmiiksi, en todellakaan palaa opiskeluajan osa-aikasiivoojan hommiin. Enkä suoraan sanottuna suosittele alalla työskentelyä kenellekään. Palkka on umpisurkea, työ on fyysisesti hirvittävän kuluttavaa (RIP olkapää) ja työ väsyttää myös henkisesti. Siivojalla ei ole työyhteisöä tukenaan, pahimmillaan on yksin ulkopuolisena komerossa syömässä työpaikalla. Tällä alalla on konkreettisesti kokenut olevansa kakkosluokan kansalainen, jota ei arvosteta pätkän vertaa. Sitten jeesustellaan isoon ääneen, miten työntekijöistä on pulaa ja kaivataan ulkomaalaista työvoimaa. Eli turha teeskennellä yllättynyttä, kun jotkut matalapalkka-alat eivät houkuttele työnhakijoita. Kukaan ei tekisi noita töitä jos parempi vaihtoehto olisi olemassa, ja edellinen kokoomushallitus yhdessä EK:n kanssa yritti esimerkiksi kaikessa hiljaisuudessa poistaa KOKONAAN siivoojien ilta- ja viikonloppulisät. Tästä johtui mm. kohuttu ja kritisoitu Pam:in ylityökielto, jonka avulla aurakuskit pelastivat Suomen siivojat.

Vierailija
198/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistossa on näköjään tällainen täysin ????  sovellutus työnhakijan oma sivuilla jonka joku nörtti on laatinut ilmeisesti ihan palkan edestä kieli poskessa.

Työnhakija profiloinnin tyyppi on ratkaissut siten, että sivusto sisältää valmiita vaihtoehtoja (lokeroita) mistä yksi on aina valittava.

Työnhakija ei siis voi kirjoittaa ammatikseen selkeästi ammattiaan selkeällä ammattihaulla, vaan valita "lokeron" missä on laajasti sanoja ja aloja, jotka liittyy löyhästi ja vähemmän löyhästi hakija osaamisalaan. Vähän sinne päin niin hyvä on.

Siksi kai kone arpoo mitä sattuu työnhakijalle? Virkailijat eivät perehdy asiakkaansa osaamisalaan, he opettelevat tulostamaan keskittyneen näköisenä esimies niskassa läähättäen.

Sitten nörtti on keksinyt laittaa sinne oma sivuille- rasteja. Ellei hakija tajua rastittaa oikeaa ruutua, tulee karenssi.

Upeeta.

Vierailija
199/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei saa olla ammattiylpeä.

Sinun ammattitaidolla, koulutuksella ja osaamisella ei ole nykyään mitään arvoa kun joudut kortistoon. Töitä ei ole kaikille.

Vierailija
200/373 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulle te-toimisto ehdotti laborantin paikkaa. Olen taloushallinnon ammattilainen."

Tottakai sä otat sen työn mitä tarjotaan.

Tai saat selvityspyynnön jossa selvität miksi tarjottu työ ei kelpaa

- ja työttömyyskorvaus on sen aikaa katkolla kun me pohditaan ja käsitellään (minimiaika 3 viikkoa ) että onko työstä kieltäytyminen aiheellinen vai tuleeko vielä 3 kk karenssi tuohon päälle.

Tulemme harkitsemaan siis täällä onko sinulla oikeutta työttömyysetuuteen, ellet mene. 

Laborantti on ihan hyvä työ.

Olen itse laborantti ja todella ihmettelen miten jollekin ammattitaidottomalle osoitetaan laborantin paikkaa kun oikeita koulutettuja laborantteja on työttömänä. Jatkuvasti on heitä vähennetty taantuman myötä. Itse olen toisessa työssä kun en ole löytänyt laborantin työtä enää. Ja ihan Etelä-Suomessa asustelen. Missäköhän paikkakunnalla tarjotaan tätä työtä kouluttamattomalle?