Miten ihmeessä saatte 10 000 askelta päivässä?
Kommentit (66)
Kävelemällä. Kotona oleilulla tulee noin 100 askelta tunnissa, eli 1500 päivässä. Kun käy konttoritöissä, päivän saldo on ehkä 4000. Loppu täytyy tehdä ulkoilemalla. Tänään oli vapaapäivä ja hieno ilma. Kävelin Helsinginniemen ympäri ja hampparoin keskustassa reilut neljä tuntia ja mittari näyttää hieman yli 30.000 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole kuin n. 7km matka.
Miten tuon jaksaa/ehtii kävellä joka päivä?
Helposti! Työssäni tulee helposti useampi tuhat askelta. Lisäksi kävelen työmatkat (5 km) ja lenkkeilen joka ilta.
Helposti. Työpäivänä tulee aina lähemmäs 30 000, vaikka toimistotyötyyppistä. Vapaapäivinä yli 20 000. Omistan koiria ja käyn kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan välillä 34 000
Niin minäkin mutta silloin olen koko päivän vaelluksella Lapissa tai kiertelen nöhtävyyksiä Pariisissa tai Lontoossa. Ihan kotinurkilla ei tule 20km käveltyä ivässä
Saan tuon täyteen jos menen töihin kävellen (yhteensä reilu 6km). Eli eihän tuo nyt paljon toisaalta ole.
Lapsen saatto kävellen kouluun, itse töihin. Toimistotöitä, mutta vähän väliä juoksua huoneesta toiseen. Lounaalle muutamien korttelien päähän ja takaisin. Töiden jälkeen lapsi kävellen koulusta, matkalla kauppaan, töiden jälkeen juoksentelen kotona etsimässä lapsen harrastuskamoja ja pyykkejä. Kävellen lähikauppaan uudelleen unohtuneen maidon vuoksi. Ruokailun jälkeen koira ulos, n. 45 min. rivakka kävelylenkki. Iltamyöhällä toinen lenkki n. 30 min. Ja juuri menee 10 000 askelta rikki.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Työpäivänä tulee aina lähemmäs 30 000, vaikka toimistotyötyyppistä. Vapaapäivinä yli 20 000. Omistan koiria ja käyn kuntosalilla.
Siis käyt työpäivän jälkeen kävelemässä 25 000 askelta vai miten tuo on toimistotyöllä mahdollista?
Tunnin reipas kävely normi pakollisten askelten päälle niin 10 000 on kasassa.
Vapaapäivinä harvemmin mutta tänäänkin töissä vanhusten kotihoidossa askelmäärä työvuoron lopuksi reilut 14 000.
En saakaan, mutta aivan sama. Tuo askelmäärä ei perustu mihinkään lääketieteelliseen faktaan eli ihan kiva jos tuo tulee, mutta ei sitä kannata tuijottaa.
Töissä tulee jo 10 000-17 000 askelta. Siihen päälle vielä koiran lenkitystä. Vapaapäivinä vain koiran lenkityksestä tulee väh 10 000 askelta.
Olen sairaanhoitaja. 16000 helposti pelkästään työaikana.
Itse käyn hölkkäämässä tai juoksemassa, pelkkä kävely ei kohdallani ikinä riittäisi kunnon ylläpitämiseen. Siitä tulee tietysti helposti nuo askelmäärät.
kävelemällä ainakin 3km. Aikusen askel n.30cm.
Minäkin olen ihmetellyt. Olin aiemmin työssä, jossa tuli käveltyä noin puolet kahdeksan tunnin työpäivästä. Siltikään ei aina 10 000 askelta täyttynyt. En mitenkään ehdi enkä jaksa kävellä nykyisen toimistotyön päälle neljää tuntia illalla.
En saa, mutta ajan maantiefillarilla noin 30 km päivässä. Olen hoikka sukkahousupyöräilijä.
Mä saan välillä 34 000