Miten ihmeessä saatte 10 000 askelta päivässä?
Kommentit (66)
No aika helpolla tulee. Vien eskarilaisen, käyn joko asioilla tai sitten kirjastossa/yliopistolla, kotiin tekemään ruokaa. Haen eskarilaisen. Illalla ulkoillaan tai käydään harrastuksessa. Jos on treenit kauempana niin tulee reilusti enemmänkin, mutta ainakin tuo.
Saan 4000, jos kävelen töihin (1km) ja takaisin, sekä tunnin lounaalla kävelen 35 min kauppaan. Töissä voi toki tulla hieman tuohon päälle, mutta niitä ei lasketa sillä puhelinta en kanniskele mukana.
Vaatii siis tunnin lenkin iltaisin, jotta saan 10000 kasaan. Eri asia oli opiskeluaikoina, kun ei tarvinnut istua pitkiä päiviä toimistolla...
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole kuin n. 7km matka.
Vain jos olet pätkäjalka.
Vierailija kirjoitti:
En saakaan, mutta aivan sama. Tuo askelmäärä ei perustu mihinkään lääketieteelliseen faktaan eli ihan kiva jos tuo tulee, mutta ei sitä kannata tuijottaa.
Mitä kukin sitten haluaa. Liikkumattomalle 10.000 askelta on hyvä alku, mutta eihän se hölkkääjän kuntoa kohota. Tavoitteelisempi kuntoilija sanoisi, ettei hölkkä riitä, vaan täytyy lisäksi tehdä myös intervalleja.
Itse olen kohta viisikymppinen ja saan palomiesten polkupyöräergosta hyvän tuloksen pelkällä kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
kävelemällä ainakin 3km. Aikusen askel n.30cm.
Mahtaa olla aika lyhyt aikuinen. Tai kävely hidasta köpöttelyä.
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/terveys/montako_kilometria_on_10000_askelta
Olen kaupassa töissä. Päivässä tulee 10000-15000 askelta. Töiden jälkeen tai ennen töitä käyn sitten lenkillä. Yleensä noin viisi kilsaa.
Töissä tulee sen vaille 20000, sit on pari koiraa ja saatan käydä juoksemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt. Olin aiemmin työssä, jossa tuli käveltyä noin puolet kahdeksan tunnin työpäivästä. Siltikään ei aina 10 000 askelta täyttynyt. En mitenkään ehdi enkä jaksa kävellä nykyisen toimistotyön päälle neljää tuntia illalla.
Tunnissa kävelee helposti viisi kilometriä. Siinä tulee jo tuo askelmäärä.
Mulla vaatii normityöpäivän jälkeen vielä n. 40-50 minuutin lenkin, että 10 000 askelta täyttyisi.
Olen kyllä esim. etäpäivinä huomannut, miten hankala on kotona työskennellessä saada nuo askeleet täyteen. Ihmeen paljon saa siis liikuntaa jo jo pelkästään sillä, että käy työpaikalla, kävelee toimiston käytäviä edestakaisin, ja sen jälkeen kaupassa. Käytän työmatkoihin julkisia, juna-asemalle on vajaa kilometri kotoa matkaa, jonka kävelen. Tästä huomaa, miten pienistä puroista se kokonaisuus lopulta koostuu.
Tulee helposti jo työmatkojen ja työpäivän aikana.
Mies tarkistaa aina päivittäin puhelimestani, että olisin kävellyt tarpeeksi, ainakin 5-7 tuhatta askelta vähintäin muka pitäisi olla. Saisiko mistään laitetta, joka pomputtaisi puhelinta niin, että tulisi haluttu askel-luku?
Koira on vastaus. Tulee käveltyä ihan huomaamatta yleensä 9-12km päivässä. Vastaan yleensä koiran aamulenkistä (päivän ohjelmasta riippuen 15min-1h) ja iltalenkistä (45min-1½h). Jos huidonkin jossain muissa menoissa ja mies käyttää koiraa iltalenkillä, saattaa olla vaikeuksia saada askeleet täyteen.
Helposti tulee 10 000 askelta täyteen. Kuljen työmatkat lähijunalla ja kävelyä tulee siinä n. 20 min suuntaansa. Töissä jonkin verran koneen ääressä, mut myös jonkin verran liikkumista. Kotona kodin hoitoa ja pieni lenkki illalla. Yleensä saldo n. 12 000 askelta.
Autottomana etätyöntekijänä viim. 5 kk keskiarvo oli 4200 askelta/pv. Ei ole helppoa kerryttää 10k. Toisaalta mittarina on vaan puhelin, joka ei ole koko ajan menossa mukana esim. kotona. Kesäaikaan pyöräilen useammin kuin kävelen.
Kävelen asemalle aamulla, toiselta asemalta töihin. Koulurakennuksessa tulee käveltyä päivän mittaan. Sitten taas junalle, sieltä kauppaan ja kotiin. Tästä pelkästään tulee reilut 10000 askelta.
Mulle tulee 17 000 hyvin helposti. Hyötyliikuntaa
Koiran kanssa kävelen vähintään 10 km päivässä. 425
10000 askelta on markkinaihmisten höpläys.
Saman tuloksen oman kunnon kohentamiseen saa muullakin tavoin.
https://www.bbc.com/news/health-42864061
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt. Olin aiemmin työssä, jossa tuli käveltyä noin puolet kahdeksan tunnin työpäivästä. Siltikään ei aina 10 000 askelta täyttynyt. En mitenkään ehdi enkä jaksa kävellä nykyisen toimistotyön päälle neljää tuntia illalla.
Tunnissa kävelee helposti viisi kilometriä. Siinä tulee jo tuo askelmäärä.
Kai se mittari sitten oli rikki, kun minä en tosiaan saanut kuin neljässä tunnissa vaaditut 10 000 askelta. Useana päivänä mittasin.
Ei noita ainakaan istumatyössä saa millään ja jos joku väittää että muka saa niin todennäköisesti ei ole mitään oikeita askelia. Joko mittari ei laske oikein tai sitten siihen kerätään askeleita huijaamalla.