Voi vitt€&@ että mä vihaan mun nukkuvaa miestä
Voi helv että ottaa päähän että mies nukkuu aina viikonloppuisin puoleen päivään ja minä herään lasten kanssa n klo 8. Vien koiran aina aamuisin ja laitan lapsille lounasta kun saan vihdoin miehen nousemaan. Maailman epämiellyttävin piirre, että mies 45v valvoo pelaamalla pleikkaa ja sitten nukkuu pitkään kun joku teini. Tää on ollut monivuotinen taisto mutta ei näytä kehittyvän. Mulla on sellainen fiilus etten halua loppuelämääni elää miehen kanssa jota pitää odottaa joka päivä tai jota pitää herätellä ja pyydellä nousemaan. Rupean vihaamaan miestäni tästä syystä.
Kommentit (212)
Jätä hoitamatta kaikki. Ainut opetusmenetelmä kusipäälle.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavia nämä "aamuvirkkujen" vihaajat. En minäkään ole aamuvirkku, mielelläni nukkuisin edes 9-10 asti, mutta lapsi herää kello 8 ja jonkun sen kanssa on herättävä. Lapsi on kuitenkin tehty yhteistuumin ymmärtäen mitä se tarkoittaa.
Eihän kukaan aamuvirkkuja vihaa sinänsä, mutta aamuvirkuista osa näyttää systemaattisesti olevan täysin kyvyttömiä huomioimaan iltavirkut tarpeet ja suhtautuu suorastaan jopa vihamielisesti niihin. Se on se ongelma, ei aamuvirkkuus sinänsä. Aamuvirkut luulevat olevansa oikeassa, ainoina.
Tietenkin lapsen kansaa on herättävä, kuten töihinkin. Kuka mitenkin ja erinperheissä eri lailla. Kaikki pystyvät sopimaan nämä käytännön asiat halutessaan, mutta monella varsinkin aamuvirkulla säilyy silti ylimielinen ja itsekeskeinen asenne iltavirkun nukkumisongelmiin nimenomaan niin, että itse aamuvirkku on olevinaan uhri tai sitten on ilkeä ja tahallaan sabotoi toisen elämää.
Illanvirkku kirjoitti:
Minä olisin jo jättänyt aamuvirkun naisen, joka ei anna nukkua vapaapäivänä.
Totta, varmaan tämä ainoa ratkaisu. Itse en sietäisi myöskään aikuista ihmistä, joka nukkuu noin myöhään. Koska olen itse aivan erilainen ja mulla menee elämä pilalle tuollaisesta. Joko ap kestät ja hyväksyt tai vaihdat miestä.
Turhautuminen ja vihastuminen asiasta pilaa turhaan sun energiaa.
Miten mies toimii jos on yksin lasten kanssa?
Voisihan sitä koittaa sopia vuoropäivät, kun toinen herää lasten kans ja sit on toisen vuoro. Jaatte vaikka sulle la miehelle su. Sun ei tarvii nukkua tietenkään vaan voit tehdä jotain omia juttuja aamulla sitten kun on miehen vuoro herätä.
Mua ottas päähän tämmönen nukkuja jo siksi, että ei varmaan koskaan saisi kokea sitä ihanuutta että kumppani tuo kahvit sänkyyn tai tekee aamupalan valmiiksi?
Miksi aikuinen ihminen nukkuu puoleen päivään? En pysty tajuamaan, eikä onneksi tarvitse. Kukin tyylillään !
ehkäpä miehesi on vaan iltavirkku? mitäs sitä luonteelleen mahtaa. Eikä pelaamista kannata tuomita, ennen kuin on itse kokeillut - ne vie mennessään :D
MMS85 kirjoitti:
Aamuvirkut on helvetin ärsyttäviä, koska olettavat sen olevan ainoa tapa elää!
Miksi otit sitten yövirkun? Et tietenkään tunnusta virhettä tehneesi...
Eli jos mies tekisi nämä kaikki hommat niin mitä sinä tekisit sitten?
Ihme uhriutuja oletkyllä, hanki lastenhoitaja ja koiran ulkoiluttaja ja lakkaa ulisemasta!
Näin saat sinäkin sitten nukkua.
Ei tässä ole kyse siitä kumpi on aamu- tai iltavirkku!
Kuinka moni iltavirkku on joutunut muuttamaan tapojaan lasten vuoksi? Lähes jokainen! Lapset on aamuvirkkuja. On normaalia olettaa että jos lapsia yhdessä tuumin tehdään, että se toinenkin niiden hoitoon ja elämään osallistuu ja muuttaa tapojaan lapsiperheelle sopivaksi! Tällä hetkellä ap:n mies ei osallistu! Siitä tässä on kyse.
Taas perus maanantaimörököllit heränny horroksesta ja tulee tänne kiukuttelemaan alkavaa viikkoa..
Kyllä mua ainaki ketuttais jos olisin hankkinu yhteisellä päätöksellä lapsia ja koiran, mutta en ite sais ikinä viikonloppuna nukkua pitkään. Varmaan ne samat idiootit jotka tuolla aborttikeskutelussa heittää vihapuheita naisista ja niiden oikeuksista eksyny tällekkin palstalle v*ttuilemaan ja sanomaan kuinka "ite oot paikkas valinnu ja lapses tehny."
Vinkki: sanot miehelle, että vuoroviikonloput koiran ja lasten aamutoimissa, jos ei onnistu niin kiitos ja näkemiin. Eiköhän tommonen 45v pleikkaria pelaava pikkupoika juokse sun helmoihin jos oot lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Aamuvirkut on helvetin ärsyttäviä, koska olettavat sen olevan ainoa tapa elää!
Miksi otit sitten yövirkun? Et tietenkään tunnusta virhettä tehneesi...
Eli jos mies tekisi nämä kaikki hommat niin mitä sinä tekisit sitten?
Ihme uhriutuja oletkyllä, hanki lastenhoitaja ja koiran ulkoiluttaja ja lakkaa ulisemasta!
Näin saat sinäkin sitten nukkua.
Ei tässä ole kyse siitä kumpi on aamu- tai iltavirkku!
Kuinka moni iltavirkku on joutunut muuttamaan tapojaan lasten vuoksi? Lähes jokainen! Lapset on aamuvirkkuja. On normaalia olettaa että jos lapsia yhdessä tuumin tehdään, että se toinenkin niiden hoitoon ja elämään osallistuu ja muuttaa tapojaan lapsiperheelle sopivaksi! Tällä hetkellä ap:n mies ei osallistu! Siitä tässä on kyse.
Tuossahan piili iso viisaus. Maailma pakottaa lähes jokaisen iltavirkun muuttamaan tapojaan ja toimimaan vastoin luontoaan. Siitä huolimatta riittää pösilöitä aamuvirkkuja jotka vetää herneet nenään henkilökohtaisesti loukkaantuen kun iltavirkku joskus vapaapäivänään saa kerrankin ottaa univelkoja takaisin ja levätä kunnolla niin että on ehkä päivän aidosti virkeä. Nämä aamuvirkut eivät ole koskaan joutuneet sopeutumaan mihinkään, koska maailma pyörii heidän tahdissaan. He eivät kerta kaikkiaan käsitä eivätkä ole kokeneet sitä, millaista on olla iltavirkku aamuvirkkujen maailmassa. Ja sitten HE uhriutuvat tai syyttävät puolisoaan laiskaksi tai muuten vaan valittavat kohtaloaan, kun toinen ei halua koko elämäänsä tanssia pillinsä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän aloittajaa. Mulla on mies joka voi nukkua vuorokauden putkeen. Ja on ihan helv*tin kiukkuinen jos herätän "liian aikaisin" eli esim. klo. 13.
Aivan sairaan raskasta ja tylsää kun yks vaan nukkuu, nukkuu ja nukkuu.
Meillä ei ole lapsia, mutta kaksi koiraa on. Minähän ne hoidan aamuisin (ja päivisin).
Miettinet tarkkaan ennen kuin alat lisääntymään tuollaisen nukkujamiehen kanssa. Nukkuminen jatkuu lapsen/lasten synnyttyä ja sinä hoidat sen lapsen ja kaksi koiraa sillä välin kun mies nukkuu vuorokauden putkeen.
Ongelmana ei ole aamu-/iltavirkkuus vaan se että toinen osapuoli ei hoida omia velvollisuuksiaan (lapset ym) vaan ap hoitaa ne joka aamu kun toinen koisii menemään, ilmeisesti mies ei sitten kompensoi tätä esim. hoitamalla velvollisuudet vuorostaan iltaisin tms. Kannattaa sopia näistä asioista eli jos toinen tarvitsee enemmän unta aamuisin niin miten/milloin hoitaa "oman" vuoronsa vastavuoroisesti. Taitaa tosin olla monessa perheessä ikuisuusongelma että toinen perseilee ja toinen uupuu kantaen sekä omia että toisen AIKUISEN velvollisuuksia. Huh onneksi omassa elämässäni ei ole (enää) perseilevää henkilöä, mikä ihana mielenrauha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uni ja lepo on tärkeää ihmiselle. Sen kanssa ei kannata leikkiä.
Valvominen voi laukaista psykoosin ja vakavan masennuksen.
Valvominen yhdessä aikaisten aamujen kanssa ei ole tervettä.
Ei kukaan pakota valvomaan. Aikuisen ihmisen pitää noudattaa normaalia unirytmiä ja kantaa oman vastuunsa perheen hoidosta. Jos pitää herätä kello 6, niin silloin ei mennä nukkumaan kello 1, vaan kello 22 aikaan.
Ja jokainenhan tarvii just tasan sen 8 tuntia unta, koska se sopii sulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi IHMEESSÄ kukaan järkevä mies enää tänä päivänä haluaa pariutua ja lisääntyä suomalaisen naisen kanssa? Fiksumpaa olisi vaikkapa ampua itseään suurikaliiberisella aseella molempiin jalkoihin.
Itsekin naisena kyllä ihmettelen tätä keskustelua... Sääliksi käy moni mieskin joka joutuu jotain pirttihirmua aina katsomaan jonka tapa elää on ainoa oikea. Aika moni nainenkin olisi kyllä todella tylsää ja ankeaa seuraa, ei ihme että miehet haluaisivat vähän muuta kuin peruspirkon. Se kuva minkä näistä jutuista saa välillä niin en ihmettele miksei miehet jaksa naisiaan ja ei naisetkaan sitten miehiään.
Niin sehän on ihan liikaa vaadittu isäihmiseltä, että pystyisi heräämään aamulla sellaiseen aikaan, että pystyisi huolehtimaan lapsista ja lemmikeistä. Vaikka niin, että toisena viikonloppuaamuna heräisi ja jättäisi sen helvetin pleikkarin pelaamisen... Aikuinen mies...
Onko lemmikit ja vauvat ollut vaimon vaatimus?
Tämän ongelman ydin on se että on normaalia ja suotavaa muuttaa omia tapojaan ja rytmiään lapsiperheen arjessa.
Itsekin olin iltavirkku ennen kuin tapasin mieheni ja hänellä on lapsia. Uuteen aikaiseen unirytmiin tottumisessa meni vuosi ja sen jälkeen aloin jo nauttia aikaisesta heräämisestä.
Jo se kun lapsistakin huomaa että heistäkin on kiva kun minäkin olen hereillä aamupala-aikaan ja voidaan tehdä kaikkia juttuja jo aamusta. Lapset arvostaa sitä.
Ja vaikka ei lasten kanssa haluaisi tehdä mitään, ap :lla on kuitenkin miehen kanssa yhteiset lapset. Työnjako ei käy ap aamulla ja mies illalla koska miehelle jää vähemmän tunteja lasten kanssa joka tapauksessa. Monesti lapset saattaa iltapäivällä olla jo väsyneitä ja tylsistyneitä jos pitää neljään saakka odottaa että tehdään jotain perheen kanssa.
Olin itse tänä aamuna miehelleni vähän vihainen eräästä asiasta.. mutta nyt kun luin tätä ketjua tajusin taas miten uskomattoman hyvä kumppani hän on ja suuttumukseni syy aivan turha. Voisi olla huonomminkin.
Tsemppiä ap:lle!
Mun mies vie koiran aamulla ennen töitä ja hoitaa lapsen päiväkotiin sekä keittää kahvit ja laittaa aamupalankin. Näin joka päivä. En katselisi tuollaista itse ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi IHMEESSÄ kukaan järkevä mies enää tänä päivänä haluaa pariutua ja lisääntyä suomalaisen naisen kanssa? Fiksumpaa olisi vaikkapa ampua itseään suurikaliiberisella aseella molempiin jalkoihin.
Itsekin naisena kyllä ihmettelen tätä keskustelua... Sääliksi käy moni mieskin joka joutuu jotain pirttihirmua aina katsomaan jonka tapa elää on ainoa oikea. Aika moni nainenkin olisi kyllä todella tylsää ja ankeaa seuraa, ei ihme että miehet haluaisivat vähän muuta kuin peruspirkon. Se kuva minkä näistä jutuista saa välillä niin en ihmettele miksei miehet jaksa naisiaan ja ei naisetkaan sitten miehiään.
Niin sehän on ihan liikaa vaadittu isäihmiseltä, että pystyisi heräämään aamulla sellaiseen aikaan, että pystyisi huolehtimaan lapsista ja lemmikeistä. Vaikka niin, että toisena viikonloppuaamuna heräisi ja jättäisi sen helvetin pleikkarin pelaamisen... Aikuinen mies...
Onko lemmikit ja vauvat ollut vaimon vaatimus?
Normaali mies osaa sanoa ei, jos ei itse noita halua.
Rytmien yhteensovittaminen ja tasapuolinen työnjako on parisuhteen osia. Ellei homma toimi, niin jompikumpi osapuoli kärsii. Se milloin kärsimykseen itse kukin reagoi ja miten on sitten yksilöllistä.
Itse pelaan illalla pleikalla ja herään, kun lapset heräävät. Toki lasten kasvaessa tilanne varmasti muuttuu, kun jossain vaiheessa lapset nukkunevat puoleen päivään ja puuhailen hyvän aikaa aiemmin muuta.
Pieni on syy. Voisihan se mies istua kaljakuppiloissa vknloppuna ja käydä vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavia nämä "aamuvirkkujen" vihaajat. En minäkään ole aamuvirkku, mielelläni nukkuisin edes 9-10 asti, mutta lapsi herää kello 8 ja jonkun sen kanssa on herättävä. Lapsi on kuitenkin tehty yhteistuumin ymmärtäen mitä se tarkoittaa.
Yksinkertaista, jos ei ole aamuvirkku ihminen, niin on helpompaa vaan jättää lapset tekemättä.
Perhe-elämä pyörii kuitenkin aamuvirkkujen lapsien ehdoilla, joten ei sovi aamu-unista nauttiville.
Vaikka kumppani olisi aamuvirkku, niin on hyvin mahdollista, että riitaan ja eroonhan toi projekti päättyy, koska rytmit ovat erinlaiset ja ne miljoonat riitatilanteet johtuvat sitten siitä
Laita kello soimaan ja sano, että ylös tai ulos .
Kyllä minäkin olen iltavirkku ja mieluusti kukkuisin aamuyön tunneille, mutta kun on velvollisuudet hoidettavana, niin pakko on toimeentua ajoissa nukkumaan ja hereille. Suurin osa iltavirkuista selittää iltavirkkuudella silkkaa laiskuuttaan. Onhan se kiva maata pitkälle päivään puolison hoitaessa kaikki hommat.
MINKÄ VTUN TAKIA KAIKKI JANKKAAVAT AVIOLIITOSTA. HUOH. MIESTÄ VOI KUTSUA MIEHEKSI IHAN ILMAN ETTÄ ON EDES AVOLIITOSSA (mikä tarkoittaa saman katon alla asumista, EI kihloissa olemista. Monet eivät tätäkään tajua.)