Voi vitt€&@ että mä vihaan mun nukkuvaa miestä
Voi helv että ottaa päähän että mies nukkuu aina viikonloppuisin puoleen päivään ja minä herään lasten kanssa n klo 8. Vien koiran aina aamuisin ja laitan lapsille lounasta kun saan vihdoin miehen nousemaan. Maailman epämiellyttävin piirre, että mies 45v valvoo pelaamalla pleikkaa ja sitten nukkuu pitkään kun joku teini. Tää on ollut monivuotinen taisto mutta ei näytä kehittyvän. Mulla on sellainen fiilus etten halua loppuelämääni elää miehen kanssa jota pitää odottaa joka päivä tai jota pitää herätellä ja pyydellä nousemaan. Rupean vihaamaan miestäni tästä syystä.
Kommentit (212)
Meillä on vähän samanlainen kuvio, paitsi minä naisena olen se joka nukkuisi mieluusti klo 12 asti. Ollaan tehty niin, että toisena päivänä viikonloppuna herään lasten kanssa klo 6-7 kun heräävät ja hoidan heitä klo 9 asti, sitten mies herää ja menen uudelleen nukkumaan pariksi tunniksi. Ei tämä optimaalista ole mutta saapahan mieskin nukkua joskus ”pitkään”. Hän on onneksi sen verran aamuvirkku, ettei normaalisti nuku yli tuon klo 9...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illanvirkku kirjoitti:
Minä olisin jo jättänyt aamuvirkun naisen, joka ei anna nukkua vapaapäivänä.
Jostain syystä aamuvirkuille on aina ongelma ja jatkuvan häirinnän syy toisten erilainen nukkumisrytmi. En ole kuitenkaan kuullut iltavirkuista jotka herättelisivät nukkumaan aiemmin menneitä kumppaneitaan tai valittaisivat siitä kuinka elämä kärsii toisen nukkumisesta.
Katsos kun ne lapset yleensä ovat aamuvirkkuja. Eli iltavirkku saa valvoessaan myöhään ihan rauhassa yksinään tehdä ihan mitä haluaa monta tuntia, mutta aamuvirkku ei saa tätä samaa omaa aikaa aamulla, koska lapset ja koira.
Öö, anteeksi mitä? Lapset ja koira ovat varmasti olemassa myös päivällä ja illalla, jolloin iltavirkku on terhakimmillaan hoitamaan niitä, ja aamuvarhaisella herännyt voi puuhailla omiaan tai levätä. Tavallaan toki lapset ja koiran hankkiessaan myös sitoutuu huolehtimaan niistä, että ei siitä myöhemmin syntyvää kiukkua nyt kuitenkaan kannata nukkuvan puolison niskaan kipata.
Voi hyvä luoja näitä lapsettomien juttuja... lapset on hereillä about 6-19. Jos mies nukkuu kolmeen iltapäivällä niin joo, kyllä se on nainen joka ne hoitaa yksin monta tuntia ja ovat toki olemassa yöllä, mutta NUKKUVAT, ei niitä silloin tarvitse hoitaa, paitsi jos lapset heräilivät, mutta tuskin se äijä niitä ehtii hoitaa kun pelaa.
Entäs jos MIES on VUOROTÖISSÄ?
On sitten 18 vuotta nukkumatta, että nuorimmainenkin on niin vanha, ettei tarvitse jatkuvaa hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Illanvirkku kirjoitti:
Jostain syystä aamuvirkuille on aina ongelma ja jatkuvan häirinnän syy toisten erilainen nukkumisrytmi. En ole kuitenkaan kuullut iltavirkuista jotka herättelisivät nukkumaan aiemmin menneitä kumppaneitaan tai valittaisivat siitä kuinka elämä kärsii toisen nukkumisesta.
Äidin mies kyllä valittaa, kun äitini haluaa aiemmin nukkumaan, eikä ole miehen kanssa illalla (eli pitkälle yöhön). Kiukuttelulla ja mököttämisellä on yrittänyt vaikuttaa tuohon. Vaan jos aamulla on menoa, on jaksettava herätä ja siksi ei voi valvoa koko yötä.
Sellaset marttyyrisetit sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin niin että aamulla oli herätys klo 6 joka päivä.
Mies heräsi tunnollisesti vaikka mieluummin olisi viikonloppuisin nukkunut pidempään. Yleensä klo 12 heräsi lauantaina ja sunnuntaina.
Vuoden jaksoi ja sitten mies sairastui skitsofreniaan 42-vuotiaana.
Syynä krooninen väsymys. Nyt mies on sairaseläkkeellä ja melko pienillä tuloilla.
Harmittaa kun en oikein osanut arvioida miehen jaksamista.
Nyt on todella raskasta kun mies ja perheen isä on sairaseläkkeellä mt-kuntoutuja lopun elämäänsä ja lihonut lääkityksen syystä.
Enkä minäkään enää tässä iässä haluaisi erota ja eihän siinä olisi järkeäkään.
Nyt mies nukkuu joka päivä lääkityksen ansiosta vähintään klo 12 asti ja vielä päiväunet viiden aikaan.
Ap annappa miehesi nukkua ne unensa, jos tuntuu sille että hänellä on luontaisesti tarvetta pidemmille unille ja raskas työ.
Itse vähäunisena en tajunut tätä ja en tosiaankaan tajunnut että raskaammaksikin voi tulla elämä ja hankalammaksi :(
No tuota... skitsofreniaa ei saa heräämällä aikaisin aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin niin että aamulla oli herätys klo 6 joka päivä.
Mies heräsi tunnollisesti vaikka mieluummin olisi viikonloppuisin nukkunut pidempään. Yleensä klo 12 heräsi lauantaina ja sunnuntaina.
Vuoden jaksoi ja sitten mies sairastui skitsofreniaan 42-vuotiaana.
Syynä krooninen väsymys. Nyt mies on sairaseläkkeellä ja melko pienillä tuloilla.
Harmittaa kun en oikein osanut arvioida miehen jaksamista.
Nyt on todella raskasta kun mies ja perheen isä on sairaseläkkeellä mt-kuntoutuja lopun elämäänsä ja lihonut lääkityksen syystä.
Enkä minäkään enää tässä iässä haluaisi erota ja eihän siinä olisi järkeäkään.
Nyt mies nukkuu joka päivä lääkityksen ansiosta vähintään klo 12 asti ja vielä päiväunet viiden aikaan.
Ap annappa miehesi nukkua ne unensa, jos tuntuu sille että hänellä on luontaisesti tarvetta pidemmille unille ja raskas työ.
Itse vähäunisena en tajunut tätä ja en tosiaankaan tajunnut että raskaammaksikin voi tulla elämä ja hankalammaksi :(
Aiheuttiko sinunkin miehesi elimistönsä sekoamisen pelaamalla yökaudet?
Mies herää toisena aamuna ja sinä toisena aamuna lasten kanssa. Ei voi olla noin vaikeaa aikuisten kesken.
Mieheni ei voi valvoa viikolla kun aikainen herätys. Lisäksi ei voi nukkua pitkään koska siis töihin on lähdettävä klo 06.00. Joten ymmärrän että haluaa valvoa ja nukkua pidempään viikonloppuna. Toki ei aina nuku myöhään mutta usein.
Uni ja lepo on tärkeää ihmiselle. Sen kanssa ei kannata leikkiä.
Valvominen voi laukaista psykoosin ja vakavan masennuksen.
Valvominen yhdessä aikaisten aamujen kanssa ei ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Uni ja lepo on tärkeää ihmiselle. Sen kanssa ei kannata leikkiä.
Valvominen voi laukaista psykoosin ja vakavan masennuksen.
Valvominen yhdessä aikaisten aamujen kanssa ei ole tervettä.
Ei kukaan pakota valvomaan. Aikuisen ihmisen pitää noudattaa normaalia unirytmiä ja kantaa oman vastuunsa perheen hoidosta. Jos pitää herätä kello 6, niin silloin ei mennä nukkumaan kello 1, vaan kello 22 aikaan.
Muistan elävästi tuon tunteen, kun lapset olivat pienempiä. Mä heräsin joka Jumalan aamu lasten kanssa, kun mies kuorsasi puolille päivin ja lisäksi hoidin yövalvomiset. Mulle kehittyi niinä vuosina krooninen unettomuus, jonka jäljiltä yhä oireilen, vaikka lapset ovat jo isoja. Unettomuus on johtanut kohdallani pahaan uupumukseen.
Vaikka äiti olisi kotona, niin kyllä hänkin tarvitsee leponsa, että edes joskus saisi nukkua niin pitkään kuin haluaa. Ero meille myöhemmin tuli, yksi syy oli juuri tuo, kun äijä katsoi oikeudekseen viettää elämäänsä kuin lapseton.
Tiedoksenne että ei se aina ole automaattisesti mies joka nukkuu ja on passiivinen p@skiainen. Minä olen mies, ja olen vuosikausia herännyt viikonloppuisin aikaisin, kun taas vaimo nukkuu vaikka kahteentoista jos ei pakolla herätetä. Nykyään tämä on helppoa kun lapset ovat isoja eivätkä tarvitse hoitamista aamulla, mutta aika monta vuotta meni niin että joka ikisen lauantai- ja sunnuntaiaamun kaikki toimet hoidettin kolmestaan me myself and I.
Ja turha vinkua että joo vaimos hoiti lapset arkipäivinä ja sä vaan olit töissä ja harrastuksissa. Se ei nimittäin mennyt niin. Olen aina osallistunut lastenhoitoon niin paljon että väitän että olen esim vaihtanut enemmän vaippoja kuin vaimoni. Ja olen käyttänyt paljon vanhempainvapaita jne eli ollut erittäin aktiivinen lastenhoidossa. Niistä vaippa-ajoista on nyt jo vuosia joten ne nyt voidaan toki muutenkin unohtaa kun nykypäivän tilannetta mietitään.
Nykyään jätän aamulla muijan nukkumaan ja häippäsen jonnekin koska ei kiinnosta hyssytellä hiljaa kotona että arvon prinsessan kauneusunet eivät vaan häiriintyisi.
Vierailija kirjoitti:
Illanvirkku kirjoitti:
Hmm, olisiko syy siinä, että perheissä lapset ovat myös yleensä myöhäisillasta jo nukkumassa, joten se iltavirkku ei silloinkaan millään tavoin avita aamuvirkun arkea valvomalla. Aamulla kun lapset herää, kaikki vastuu on aamuvirkun harteilla, kun se iltavalvoja haluaa nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Mies herää toisena aamuna ja sinä toisena aamuna lasten kanssa. Ei voi olla noin vaikeaa aikuisten kesken.
Juuri näin. Miksei kommunikaatio toimi?
Mahtavia nämä "aamuvirkkujen" vihaajat. En minäkään ole aamuvirkku, mielelläni nukkuisin edes 9-10 asti, mutta lapsi herää kello 8 ja jonkun sen kanssa on herättävä. Lapsi on kuitenkin tehty yhteistuumin ymmärtäen mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi IHMEESSÄ kukaan järkevä mies enää tänä päivänä haluaa pariutua ja lisääntyä suomalaisen naisen kanssa? Fiksumpaa olisi vaikkapa ampua itseään suurikaliiberisella aseella molempiin jalkoihin.
Itsekin naisena kyllä ihmettelen tätä keskustelua... Sääliksi käy moni mieskin joka joutuu jotain pirttihirmua aina katsomaan jonka tapa elää on ainoa oikea. Aika moni nainenkin olisi kyllä todella tylsää ja ankeaa seuraa, ei ihme että miehet haluaisivat vähän muuta kuin peruspirkon. Se kuva minkä näistä jutuista saa välillä niin en ihmettele miksei miehet jaksa naisiaan ja ei naisetkaan sitten miehiään.
Niin sehän on ihan liikaa vaadittu isäihmiseltä, että pystyisi heräämään aamulla sellaiseen aikaan, että pystyisi huolehtimaan lapsista ja lemmikeistä. Vaikka niin, että toisena viikonloppuaamuna heräisi ja jättäisi sen helvetin pleikkarin pelaamisen... Aikuinen mies...
Vierailija kirjoitti:
Muijat on kyllä äärimmäisen tylsiä välttäkää miehet kuin ruttoa niitä.Painakaa mutta ei saman katon alle.
Osaa ne miehetkin. Tulin eilen iltavuorosta ja pääsin sänkyyn kello 3 yöllä. Mies kävi puoli tuntia sitten potkimassa mut ylös, että kello on kuule jo 9, että ei enää kuulu nukkua ja nyt ku heräät niin nukahdat illalla ajoissa ja pääset heti loman alkuun normaaliin rytmiin. Nyt nuokun ruokapöydän ääressä, kun väsyttää aivan perkeleesti. Mieshän on sellainen, että menee nukkumaan yhdeksältä illalla ja herää kuudelta. Mä saan lomilla nukkua seitsemään ja sit mies tulee herättämään. Iltavuorojen jälkeen yleensä antaa min nukkua, jos on lisää iltavuoroja putkeen, muuten ei anna enää ysin jälkeen nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi IHMEESSÄ kukaan järkevä mies enää tänä päivänä haluaa pariutua ja lisääntyä suomalaisen naisen kanssa? Fiksumpaa olisi vaikkapa ampua itseään suurikaliiberisella aseella molempiin jalkoihin.
Itsekin naisena kyllä ihmettelen tätä keskustelua... Sääliksi käy moni mieskin joka joutuu jotain pirttihirmua aina katsomaan jonka tapa elää on ainoa oikea. Aika moni nainenkin olisi kyllä todella tylsää ja ankeaa seuraa, ei ihme että miehet haluaisivat vähän muuta kuin peruspirkon. Se kuva minkä näistä jutuista saa välillä niin en ihmettele miksei miehet jaksa naisiaan ja ei naisetkaan sitten miehiään.
Olisit sinäkin tylsää ja ankeaa seuraa, jos et ikinä saisi nukkua pitkään vaikka väsyttäisi, koska lasten vuoksi olisi pakko herätä joka aamu ennen kuutta. Siinä kun mies tulee pirteänä iltapäivällä keittiöön vatsaansa rapsutellen ja ihmetellen, eikö ole kahvia, niin peruspirkko saattaa sanoa miehelle jotain ikävää.
Miksi täällä käydään jotain aamuvirkku/ iltavirkkukeskustelua. Eihän ap välttämättä ole aamuvirkku, vaan hän herää aamulla hoitamaan lapset ja koiran, koska sängyssä makaavaa yökukkuvaa laiskiaista ei kiinnosta. Ja sympatiat ap:lle, elän samanlaisen röhnöttäjän kanssa: illalla jaksetaan kyllä pelata ja juoda kaljaa mutta kas kummaa, aamulla sit väsyttää, ja päivällä ja iltapäivällä. Viikonloput menee itsekkään äijän maatessa sohvalla.