Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi vitt€&@ että mä vihaan mun nukkuvaa miestä

Vierailija
19.05.2019 |

Voi helv että ottaa päähän että mies nukkuu aina viikonloppuisin puoleen päivään ja minä herään lasten kanssa n klo 8. Vien koiran aina aamuisin ja laitan lapsille lounasta kun saan vihdoin miehen nousemaan. Maailman epämiellyttävin piirre, että mies 45v valvoo pelaamalla pleikkaa ja sitten nukkuu pitkään kun joku teini. Tää on ollut monivuotinen taisto mutta ei näytä kehittyvän. Mulla on sellainen fiilus etten halua loppuelämääni elää miehen kanssa jota pitää odottaa joka päivä tai jota pitää herätellä ja pyydellä nousemaan. Rupean vihaamaan miestäni tästä syystä.

Kommentit (212)

Vierailija
101/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokausirytmi ei häviä ihmiskehosta edes avaruudessa tai täysin keinovalaistussa kapselissa.

Tätä on tutkittu koska on haluttu selvittää esimerkiksi optimityöskentelyolosuhteita astronauteille.

Virkistävintä unta on ennen keskiyötä nukuttu yöuni.

Vierailija
102/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset haluavat valvoa, niin valvokoot.

Niinhän sitä ihmiset polttavat tupakkaa, juovat viinaa, mellastavat ihmissuhteissa epäterveesti. Tällaisia asioita tehdään koska järkevästi tekeminen on 1) tylsää ja 2) johtaa siihen että kohtaa ne omat hyvät ja huonot jutut ilman väsymyksen tai päihtymyksen savuverhoa.

Se on vaikeaa mutta myös hyväksi, mutta vähän niin kuin kaurapuurokin, ei vaan sovi kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän ap:ta. Mun ex myös nelikymppisenä valvoi yöt katsellen leffoja tai netissä ja nukkui puoleen päivään. Meillä ei ollut yhteisiä lapsia, hänellä entisestä liitosta kaksi kouluikäistä poikaa ja hänkään ei siis pystynyt lapsilleen hoitamaan aamupalaa yms. Lapsetkin ihmetteli, että taasko iskä vaan nukkuu. Mulle tuo miehen nukkuminen oli lopulta niin iso asia, että ero tuli. Toki tuo ei ollut eron ainoa syy, mutta yksi niistä. Ärsytti, kun aikuinen ihminen ei ottanut vastuuta lapsistaan ja unirytmi oli kuin häiriintynellä teini-ikäisellä. Nykyinen miesystävä elää niin kurinalaista elämää ruokailun, liikunnan ja nukkumisen suhteen, että kunnioitan häntä ihan älyttömän paljon. On ollut mahtava myös huomata, ettei kaikki miehet olekaan miesvauvoja.

Siinä taas oikein paraatiesimerkki aamuvirkkutyrannista. Että oikein miesvauva, vastuuntunnoton, kuriton ja epäkunnioitettava. Vain koska kroppa sattuu toimimaan eri tavalla. Onneksi poloinen pääsi eroon sinusta mokomasta noita-akasta. Miten ollakaan, vahvistat vain käsitystä siitä, että toisen erilainen unirytmi on nimenomaan ongelma aina vaan aamuvirkuille, ei koskaan toisinpäin. Jokin korrelaatio aamuvirkkuuden ja matalan kognitiivisen suorituskyvyn kanssa on oltava. Tosin niin kai sitä on tutkittu muutenkin, että älykkäät ovat iltavirkumpia. 

Ex mies meni nukkumaan klo 4 aamulla, kuulostaako se susta normaalilta? Ja nukkui klo 13 saakka helposti. Vasta klo 14 mennessä kaikki aamutoimet oli tehtynä. Ei tuo ole musta normaalia iltavirkkuuta, se olisi esim tyyliin nukkumaan puolen yön jälkeen ja herätys noin klo 9-10. Semmonen olisi ollut ihan ok. Ja kyllä se on musta melkoinen miesvauva , joka ei pysty huolehtimaan omista lapsistaan kun tärkeämpää on oma yöllinen tv maratonin tuijotus ja pitkään nukkuminen.

T. Tuon lainaamasi viestin kirjoittaja

Kyllä, voimakkaasti iltavirkulle klo 04.00 voi olla normaali nukkumaanmenoaika. Yhdeksän tunnin yöunet ovat myös vielä normaalin rajoissa, vaikka useimmat iltavirkut tottuvatkin pärjäämään vähemmällä, koska harvoin ympäristö mahdollistaa luonnollisen ja riittävän määrän unta. 

Iltavirkku voi miettiä etukäteen, miten hän selviää lasten kanssa. Jos herääminen aamulla tuntuu mahdottomalta, niin silloin voi jättää ne lapset kokonaan tekemättä.

Käsittääkseni lapsentekoon tarvitaan kaksi. Ilman muuta kannattaa miettiä arjessa selviämistä etukäteen. Kuitenkin nyt minusta näyttäisi että iltavirkulla asiassa ei ole ongelmaa niinkään kuin aamuvirkulla. Että mietihän vielä uudelleen.

Iltavirkku siirtää omat vastuunsa aamuvirkun hoidettaviksi. Olet ihan oikeassa, iltavirkun kanssa ei kannata perustaa perhettä.

Mitä jos jo ennen lapsien tekoa tarkistaa nämä perusjutut. Mikä on nukkumis - syömis - ja naimisjutut niin ei tule niin isoja pettymyksiä, kun tulee vähän rasitteita parisuhteeseen, kuten koirat, kissat ja lapsista puhumattakaan😂😅

Vierailija
104/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illanvirkku kirjoitti:

Minä olisin jo jättänyt aamuvirkun naisen, joka ei anna nukkua vapaapäivänä.

Jostain syystä aamuvirkuille on aina ongelma ja jatkuvan häirinnän syy toisten erilainen nukkumisrytmi. En ole kuitenkaan kuullut iltavirkuista jotka herättelisivät nukkumaan aiemmin menneitä kumppaneitaan tai valittaisivat siitä kuinka elämä kärsii toisen nukkumisesta.

Kyllä. Minun mieheni herättää minut usein illalla/yöllä kun olen jo nukkumassa, mutta hänellä on mielessään joku tärkeä asia josta haluaa keskustella. Vaikka niin kuin kello 01.00. Ja suuttuu mulle, kun en jaksa ja halua alkaa siihen aikaan jappasemaan.

Vierailija
105/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse helmesi valitsit. Tiesit kyllä minkälaisen mies vauvan saat, mutta menitpä naimaan ja tekemään vielä kersojakin. Niin makaa kuin petaa.

Miesvauva kirjoitetaan yhteen.

Vierailija
106/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse helmesi valitsit. Tiesit kyllä minkälaisen mies vauvan saat, mutta menitpä naimaan ja tekemään vielä kersojakin. Niin makaa kuin petaa.

Sitähän mä nyt kadunkin. Mutta lapset ym trkee asioista hankalia. Rehellisesti ilman lapsia, olisin lähtenyt lätkimään.

Itsehän olet valintasi tehnyt, se on myöhäistä katua enää. Itseäni kyllä vitu#taisi, jos en raskaissa töissä käyvänä saisi viikonloppuna nukkua ja palautua työviikosta. Riesana valittava "puoliso", joka ei tietenkään haluaisi edes seksiä, vaan valittaisi kaikesta.

Täytyy kyllä sanoa, että olen tyytyväinen, kun seuranani ei ole kaikesta valittavaa Justiinaa. Jos en saisi viikonloppuisin nukkua, en pystyisi hoitamaan töitäni turvallisesti ja palaisin loppuun. On se vaan todella stressivapaata, kun ei tarvitse kuunnella yhtään mitään valitusta.

Illalla saunaan ja kaljaa, ajoissa nukkumaan ja huomenna virkeänä töihin. Kohta voisi siivota, tehdä ruokaa ja pestä vielä yhden koneellisen pyykkiä, sekä vaihtaa lakanat. Mukavaa päivää sinulle, purat tuon katkeruutesi varmaan lapsiisi, nekin siinä kärsivät. Siis voi helvet#ti mitä "elämää", ei käy kateeksi.

Siis mikä tämän jaarituksen pointti oli..? Onko sulla perhettä jonka tarpeet ja aikataulut pitäisi ottaa huomioon? Ap:lla ja tämän miehellä on perhe, ei silloin voi aina elää siinä rytmissä joka itselle tuntuisi mukavimmalta, vaan täytyy ottaa myös muut ihmiset huomioon.

Vierailija
107/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illanvirkku kirjoitti:

Jostain syystä aamuvirkuille on aina ongelma ja jatkuvan häirinnän syy toisten erilainen nukkumisrytmi. En ole kuitenkaan kuullut iltavirkuista jotka herättelisivät nukkumaan aiemmin menneitä kumppaneitaan tai valittaisivat siitä kuinka elämä kärsii toisen nukkumisesta.

Katsos kun ne lapset yleensä ovat aamuvirkkuja. Eli iltavirkku saa valvoessaan myöhään ihan rauhassa yksinään tehdä ihan mitä haluaa monta tuntia, mutta aamuvirkku ei saa tätä samaa omaa aikaa aamulla, koska lapset ja koira.

Öö, anteeksi mitä? Lapset ja koira ovat varmasti olemassa myös päivällä ja illalla, jolloin iltavirkku on terhakimmillaan hoitamaan niitä, ja aamuvarhaisella herännyt voi puuhailla omiaan tai levätä. Tavallaan toki lapset ja koiran hankkiessaan myös sitoutuu huolehtimaan niistä, että ei siitä myöhemmin syntyvää kiukkua nyt kuitenkaan kannata nukkuvan puolison niskaan kipata.

Voi hyvä luoja näitä lapsettomien juttuja... lapset on hereillä about 6-19. Jos mies nukkuu kolmeen iltapäivällä niin joo, kyllä se on nainen joka ne hoitaa yksin monta tuntia ja ovat toki olemassa yöllä, mutta NUKKUVAT, ei niitä silloin tarvitse hoitaa, paitsi jos lapset heräilivät, mutta tuskin se äijä niitä ehtii hoitaa kun pelaa.

Vierailija
108/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ymmärrä. Kyllä lapsiperheessäkin riittää, että yksi aikuinen heräilee aamusella aamutouhuja tekemään. Minä olen aamuvirkku ja herään siis luontaisesti aikaisin. Aamutoimetkin voi tehdä rauhallisesti, ettei turhalla kolaamisella herätä pidempään nukkuvaa kumppania. En siis imuroi tms kun toinen nukkuu - ei hänkään remontoi illalla kun minä menen nukkumaan.

Ja kyllä, meillä on lapsia ja koiria. Mä olen aina kantanut niistä päävastuun, ihan mielelläni. Ja edelleen teen miehelleni aamupalan valmiiksi, ihan siksi, että musta on mukava huomioida häntä, varmaan siksi kun hänkin huomioi minua. Ja näin on jatkunut parikymmentä vuotta.

Vierailija
109/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illanvirkku kirjoitti:

Iltavirkut ei kuitenkaan tykkää, jos aamuvirkku tekee jotain mistä tulee ääntä. Pitää olla hyshys, ettei unet häiriinny.

Mutta aamuvirkku tykkää jos iltavirkku mesoaa yöllä eikä ole hyshys? Yllättäen moni ei tykkää että unta häiritään. Pienet on ongelmat ihmisillä kun parisuhde kaatuu erilaiseen unirytmiin. Saati että kumpikin tekisi kompromissia edes välillä?

Vierailija
110/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi IHMEESSÄ kukaan järkevä mies enää tänä päivänä haluaa pariutua ja lisääntyä suomalaisen naisen kanssa? Fiksumpaa olisi vaikkapa ampua itseään suurikaliiberisella aseella molempiin jalkoihin.

Vierailija
111/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi IHMEESSÄ kukaan järkevä mies enää tänä päivänä haluaa pariutua ja lisääntyä suomalaisen naisen kanssa? Fiksumpaa olisi vaikkapa ampua itseään suurikaliiberisella aseella molempiin jalkoihin.

Hyvä idea, teepä se.

Vierailija
112/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, teepä se.

Ei tarvitse tehdå sitä koska vaimoni on italialainen

Vierailija
113/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet miehesi valinnu.

Narsistit ovat aluksi oikein ihania. Tiedät varmaan, että myöhemmin muuttuvat tuollaisiksi kuin sinä somessa.

Vierailija
114/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, teepä se.

Ei tarvitse tehdå sitä koska vaimoni on italialainen

Niin, kun ei kukaan omasta kieli- ja kulttuuritaustastasi mennyt lankaasi. Onneksi muijasi on kohta, ellei jo nyt, viiksekäs, väkivaltainen sumo-painija.

Vierailija
115/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se 🐖

Vierailija
116/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illanvirkku kirjoitti:

Ehkä paheksunnan syy on sama kuin ylipainossa. Yöllä valvominen on epäterveellistä. 

Lisäksi on ankeaa, jos yhteinen aika jää vähiin toisen yleiseen maailmaan sopimattoman rytmin vuoksi. 

Jos ihminen noudattaa itselleen terveellisintä vuorokausirytmiä se on hänelle hyväksi oli kello tai sinä siitä mitä mieltä tahansa.

Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi maksan toiminnot toimivat vuorokausirytmissä ja on suotavaa, että ihminen olisi niiden toimiessa unessa. Tästä syystä esim. yötyö laskee terveyttä ja lihottaa.

Vierailija
117/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin niin että aamulla oli herätys klo 6 joka päivä.

Mies heräsi tunnollisesti vaikka mieluummin olisi viikonloppuisin nukkunut pidempään. Yleensä klo 12 heräsi lauantaina ja sunnuntaina.

Vuoden jaksoi ja sitten mies sairastui skitsofreniaan 42-vuotiaana.

Syynä krooninen väsymys. Nyt mies on sairaseläkkeellä ja melko pienillä tuloilla.

Harmittaa kun en oikein osanut arvioida miehen jaksamista.

Nyt on todella raskasta kun mies ja perheen isä on sairaseläkkeellä mt-kuntoutuja lopun elämäänsä ja lihonut lääkityksen syystä.

Enkä minäkään enää tässä iässä haluaisi erota ja eihän siinä olisi järkeäkään.

Nyt mies nukkuu joka päivä lääkityksen ansiosta vähintään klo 12 asti ja vielä päiväunet viiden aikaan.

Ap annappa miehesi nukkua ne unensa, jos tuntuu sille että hänellä on luontaisesti tarvetta pidemmille unille ja raskas työ.

Itse vähäunisena en tajunut tätä ja en tosiaankaan tajunnut että raskaammaksikin voi tulla elämä ja hankalammaksi :(

Vierailija
118/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illanvirkku kirjoitti:

Katsos kun ne lapset yleensä ovat aamuvirkkuja. Eli iltavirkku saa valvoessaan myöhään ihan rauhassa yksinään tehdä ihan mitä haluaa monta tuntia, mutta aamuvirkku ei saa tätä samaa omaa aikaa aamulla, koska lapset ja koira.

No tämä, heh

Vierailija
119/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin naisena kyllä ihmettelen tätä keskustelua... Sääliksi käy moni mieskin joka joutuu jotain pirttihirmua aina katsomaan jonka tapa elää on ainoa oikea. Aika moni nainenkin olisi kyllä todella tylsää ja ankeaa seuraa, ei ihme että miehet haluaisivat vähän muuta kuin peruspirkon. Se kuva minkä näistä jutuista saa välillä niin en ihmettele miksei miehet jaksa naisiaan ja ei naisetkaan sitten miehiään.

Vierailija
120/212 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö sinä töissä? Jos et käy ja mies käy, niin pidä naamasi ummessa ja anna ukon levätä.