Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuore suomalaistutkimus kumoaa sektion ja alatien erot lapsen mikrobiomiassa - synnytystavalla EI väliä!

Terveiden sektiolasten äiti
17.05.2019 |

Nyt lähti viimeinekin hatara pohja alatiesynnytyksen "paremmuudesta" lapselle suunniteltuun sektioon verrattuna. Tuore suomalaistutkimus antaa vahvaa osviittaa siitä, ettei synnytystavalla ole väliä ja kohtu ei olekaan steriili ympäristö, vaan immuunipuolustus alkaa karttua jo ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen:

https://www.is.fi/perhe/art-2000006107430.html?fbclid=IwAR2nwozIrz9C7X5…

"Ensimmäiset olettamukset aiheesta paljastuivat 200 näytteestä, joita kerättiin Jyväskylässä. Tapiaisen mukaan tulokset osoittivat hieman yllättäen, ettei bakteerien määrällä ole tekemistä sen kanssa, millainen synnytys on. Sen sijaan bakteereilla on yhteys siihen, millainen äidin raskausaika on ollut."

Eli eläkää mammat terveellisesti raskausaikana, syökää paljon kasviksia ja maitohappobakteeripitoisia tuotteita, omistakaa terve koira, lenkkeilkää ja välttäkää antibiootteja.

Ja älkää enää uskoko niihin alapäänne bakteereiden mystisiin taikavoimiin.. Suunniteltu sektio on lapselle turvallisin tapa syntyä. Omat sektiolapseni ovat tälläkin hetkellä ja jälleen päiväkotiensa ainoat jatkuvasti terveet lapset - paikalla, kun muut sairastavat.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n lähteenä on iltapäivälehti :D:D:D

Tuskin on itse lukenut minkäänlaista tutkimusta.

https://www.oulu.fi/university/researcher/terhi-tapiainen

Tuolla olisi näin alkuun tutkimuksia luettavaksi! Ihan ilman iltapäivälehteä.

No kiitos vaan. Laitoin tänne IP-lehden, sillä se on AV-mammoille se tuttu ja luotetuin media..

Kyllä mamma toisen mamman tuntee!

Vierailija
22/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku haluaa sektion jos siihen ei ole mitään terveydellistä syytä. Toinen lapseni on leikattu ja toinen syntynyt alakautta ja alakautta paranin kyllä paljon nopeammin ja olin toimintakykyisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku haluaa sektion jos siihen ei ole mitään terveydellistä syytä. Toinen lapseni on leikattu ja toinen syntynyt alakautta ja alakautta paranin kyllä paljon nopeammin ja olin toimintakykyisempi.

Yleensä huonokuntoiset ja ylipainoiset toipuu sektiosta huonommin, kannattaa pitää joku järki raskausajan syömisissä (vinkki: se ei ole kahden edestä syömistä)

Vierailija
24/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mukana lapseni kanssa Helmi-tutkimuksessa, eli tuttua on.

Ottaako noin koville tämän tutkimuksen tulokset? Että alatie ei olekaan autuaaksi tekevä?

Ihmettelen, että mistä moisen johtopäätöksen vedät, että tämä jotenkin todistaisi, ettei eroja ole?

Vierailija
25/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n lähteenä on iltapäivälehti :D:D:D

Tuskin on itse lukenut minkäänlaista tutkimusta.

https://www.oulu.fi/university/researcher/terhi-tapiainen

Tuolla olisi näin alkuun tutkimuksia luettavaksi! Ihan ilman iltapäivälehteä.

No kiitos vaan. Laitoin tänne IP-lehden, sillä se on AV-mammoille se tuttu ja luotetuin media..

Mammojen tiedoista kyllä huomaa, mistä tieto on saatu :D:D:D

Vierailija
26/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas.

Mun lapset on äärimmäisen terveitä ollut aina, vaikka kaikki neljä syntynyt alakautta.

En kuitenkaan kuvittele sen johtuvan synnytystavasta vaan geeneistä. En ole itsekään lähestulkoon koskaan kipeä.

Mutta ehkä se sun tapauksessa johtui vaan siitä synnytyksestä...

Vierailija
27/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaako noin koville tämän tutkimuksen tulokset? Että alatie ei olekaan autuaaksi tekevä?

Mennyt aikamuoto paljastaa valheen.

Toimitin 2016 aikana useita omia ja vauvani näytteitä tämän saman tutkimuksen osaan, eli mukana oltiin.

Kun kerran annoit näytteitä, niin tiedät, mitä tutkittiin ja miten??

Kerrotko siitä meillekin.

Vierailija
28/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä huonokuntoiset ja ylipainoiset toipuu sektiosta huonommin, kannattaa pitää joku järki raskausajan syömisissä (vinkki: se ei ole kahden edestä syömistä)

170cm / 73kg olin viimeisilläni raskaana, että en nyt niin järkyttävän ylipainoinen ollut silloinkaan, vinkki vinkki ;)

Vierailija
29/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitä mieltä että suuresta leikkauksesta normaalipainoinen toipuu ihan yhtä nopeasti kuin luonnollisesta synnytyksestä? Joopajoo.

Vierailija
30/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimitin 2016 aikana useita omia ja vauvani näytteitä tämän saman tutkimuksen osaan, eli mukana oltiin.

Toki! Aiheena synnytyksen yhteydessä annetun antibiootin vaikutus vastasyntyneen suolistoon. Näytteet ensimmäisenä elinpäinvänä vauvalta ja äidiltä synnytyksen jälkeen, sitten kuukauden parin välein (toimitin ne Meilahteen tai Jorviin) ja tämä kesti vuoden. Niistä tutkittiin siirtyykö äidistä antibiotteeja lapseen synnytyksen aikana, sektioon kun kuuluu hyvin usein antibioottitippa. Eli kuule ihan kakkaa vein putkiloissa. Tyydyttääkö sinua?

Vierailija
31/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitä mieltä että suuresta leikkauksesta normaalipainoinen toipuu ihan yhtä nopeasti kuin luonnollisesta synnytyksestä? Joopajoo.

Ei. Väitän, että sektiosta toipuu hoikka ja terve nopeammin.

Vierailija
32/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakos sektion jälkeen lähteä heti kotiin tai potilashotelliin kun se kuuden tunnin seuranta-aika loppuu?

Miksi hehkutat ap tässä lastesi terveyttä jos se ei liity mielestäsi mitenkään synnytystapaan?

En itsekään kyllä usko sillä olevan juuri mitään tekoa sen kanssa pysyykö lapsi terveenä vai ei, kyse on ennemminkin tuurista. Omani olen synnyttänyt ihan normaalisti, ekan kanssa olin antibioottitipassa joten vahvat antibiootit oli pojalla syntyessään, ja kohtuullisen terve lapsi on ollut. Toka syntyi ilman antibiootteja ja on vähän väliä vatsataudissa tai flunssassa.

Vierailija
33/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki! Aiheena synnytyksen yhteydessä annetun antibiootin vaikutus vastasyntyneen suolistoon. Näytteet ensimmäisenä elinpäinvänä vauvalta ja äidiltä synnytyksen jälkeen, sitten kuukauden parin välein (toimitin ne Meilahteen tai Jorviin) ja tämä kesti vuoden. Niistä tutkittiin siirtyykö äidistä antibiotteeja lapseen synnytyksen aikana, sektioon kun kuuluu hyvin usein antibioottitippa. Eli kuule ihan kakkaa vein putkiloissa. Tyydyttääkö sinua?

Joo, okei, veit kakkaa putkilossa. Miten tutkimus tehtiin ja mitä siinä huomioitiin, kuka maksoi, mistä sait tulokset? Kerrottiinko sulle miten ja mitä tutkitaan? Ja mikä taho tutkii?

Vierailija
34/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio synnyttää muuten kuin sunnitellulla sektiolla. Jos ei onnistu Suomessa, niin menen sektioon ulkomaille tai lapset kokonaan tekemättä. Valinta on minin ja sitä on turha kenenkään tulla rääpimään.

Vierailija
35/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakoot itse mukavuussektionsa yksityisellä puolella. Ei kuulu veronmaksajille.

Onko joku väittänyt kuuluvan? Suomeen tarvittaisiin yksityinen synnytyssairaala.

Vierailija
36/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en aio synnyttää muuten kuin sunnitellulla sektiolla. Jos ei onnistu Suomessa, niin menen sektioon ulkomaille tai lapset kokonaan tekemättä. Valinta on minin ja sitä on turha kenenkään tulla rääpimään.

Suomessa onnistuu vain pelkopolin kautta. Pelkopoli=aivopesua alatiesynnytyksen puolesta.

Vierailija
37/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Seuranta on 2 vuotta ja rekrytointi päättyi 2018. Tuloksia odotettavissa aikaisintaan 2020.

Vierailija
38/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lisääntyä, etenkin, kun autot eivät liity asiaan millään tavalla.

Vierailija
39/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa onnistuu vain pelkopolin kautta. Pelkopoli=aivopesua alatiesynnytyksen puolesta.

Kyllä Suomessakin voi yksityisesti synnyttää haluamallaan tavalla, jos vaan on rahaa.

Vierailija
40/126 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiovauvat ovat tyhmempiä, tässä selvä todiste siitä https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5597642/

"Our results are consistent with results from the only previous study that we are aware of by Bentley et al.31, which found cesarean-born children had a 14% higher risk of being identified as being developmentally high risk at school starting age."