Tuore suomalaistutkimus kumoaa sektion ja alatien erot lapsen mikrobiomiassa - synnytystavalla EI väliä!
Nyt lähti viimeinekin hatara pohja alatiesynnytyksen "paremmuudesta" lapselle suunniteltuun sektioon verrattuna. Tuore suomalaistutkimus antaa vahvaa osviittaa siitä, ettei synnytystavalla ole väliä ja kohtu ei olekaan steriili ympäristö, vaan immuunipuolustus alkaa karttua jo ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen:
https://www.is.fi/perhe/art-2000006107430.html?fbclid=IwAR2nwozIrz9C7X5…
"Ensimmäiset olettamukset aiheesta paljastuivat 200 näytteestä, joita kerättiin Jyväskylässä. Tapiaisen mukaan tulokset osoittivat hieman yllättäen, ettei bakteerien määrällä ole tekemistä sen kanssa, millainen synnytys on. Sen sijaan bakteereilla on yhteys siihen, millainen äidin raskausaika on ollut."
Eli eläkää mammat terveellisesti raskausaikana, syökää paljon kasviksia ja maitohappobakteeripitoisia tuotteita, omistakaa terve koira, lenkkeilkää ja välttäkää antibiootteja.
Ja älkää enää uskoko niihin alapäänne bakteereiden mystisiin taikavoimiin.. Suunniteltu sektio on lapselle turvallisin tapa syntyä. Omat sektiolapseni ovat tälläkin hetkellä ja jälleen päiväkotiensa ainoat jatkuvasti terveet lapset - paikalla, kun muut sairastavat.
Kommentit (126)
Ap:n lähteenä on iltapäivälehti :D:D:D
Tuskin on itse lukenut minkäänlaista tutkimusta.
AP:n kannattaisi opetella lukemaan. Se on selvää, että äidin kaventunut mikrobisto periytyy lapselle, oli synnytystapa mikä hyvänsä. Mikäli äiti on syönyt lääkkeitä, etenkin antibiootteja, niin lapsen saama mikrobiomi on heikompi ja sairastuu helpommin.
Mikäli aihe oikeasti kiinnostaa, tutustu HELMI-tukimukseen https://helmitutkimus.com/
tai sitten googlettelet mitä maailma tietää aiheesta.
Pienet päiväkodit ja tiedän, tunnen kaikki äidit ja on juteltu :)
Maksakoot itse mukavuussektionsa yksityisellä puolella. Ei kuulu veronmaksajille.
Olin mukana lapseni kanssa Helmi-tutkimuksessa, eli tuttua on.
Ottaako noin koville tämän tutkimuksen tulokset? Että alatie ei olekaan autuaaksi tekevä?
Vierailija kirjoitti:
Ottaako noin koville tämän tutkimuksen tulokset? Että alatie ei olekaan autuaaksi tekevä?
Mennyt aikamuoto paljastaa valheen.
Vierailija kirjoitti:
Ei me uskalleta kertoa sulle totuutta. Olet niin pelottava kun tulet tivaamaan toisten synnytystapaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.oulu.fi/university/researcher/terhi-tapiainen
Tuolla olisi näin alkuun tutkimuksia luettavaksi! Ihan ilman iltapäivälehteä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on biomia?
Et keksinyt typon lisäksi muuta kritisoitavaa? Voi sinua :)
Vierailija kirjoitti:
Maksakoot itse mukavuussektionsa yksityisellä puolella. Ei kuulu veronmaksajille.
Sama abortin kanssa. Jos syy on sosiaalinen eli mukavuus, niin maksakoot itse.
Olen tiennyt tämän totuudeksi siitä lähtien kun tajusin, että Suomessa suunnitelut sektiot ja kiireelliset ja hätäsektiot tilastoidaan yhtenä könttänä, kun sektion ja alatiesynnytyksen etuja ja haittoja vertaillaan. Tuo on niin selvää tulosten manipulointia, että en voi olla pitämättä sitä tarkoitushakuisena.
Jokainen ymmärtää että vähimmilläänkin pitäisi verrata ainoastaan suunniteltuja sektioita alatiesynnytyksiin, jotta vertailu olisi reilu. Jos ihan totuudenmukaiset tulokset halutaan, pitäisi laittaa alatiesynnytykset samaan könttään hätäsektioiden ja kiireellisten kanssa, koska nämä kaksi sektiotyyppiä ovat seurausta siitä että on valittu ensin alatiesynnytys. Silloin saataisiin aidosti vertailukelpoista tietoa siitä, kannattaako valita alatie vai sektio.
Lopetin lukemisen tähän; Ne saat-ta-vat antaa vinkkejä lapsen myöhemmästä terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.oulu.fi/university/researcher/terhi-tapiainen
Tuolla olisi näin alkuun tutkimuksia luettavaksi! Ihan ilman iltapäivälehteä.
No kiitos vaan. Laitoin tänne IP-lehden, sillä se on AV-mammoille se tuttu ja luotetuin media..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennyt aikamuoto paljastaa valheen.
Toimitin 2016 aikana useita omia ja vauvani näytteitä tämän saman tutkimuksen osaan, eli mukana oltiin.
Vierailija kirjoitti:
En voi edes kuvitella tilannetta jossa luontevasti joku äiti päiväkodin pihalla sanoisi minulle ”kun minä alakautta lapseni synnytin.”
Vierailija kirjoitti:
Minä ja lapseni isä ollaan myös veronmaksajia, luultavasti sinua parempiakin (terveiset täältä ylimmästä tulokymmenyksestä). Eli omilla verorahoilla nämä sektiot kuitattu helposti saman vuoden aikana - maksettiin samalla vähän sulle asumistukea ja yh-korotetut lapsilisäsi. Ole hyvä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen tiennyt tämän totuudeksi siitä lähtien kun tajusin, että Suomessa suunnitelut sektiot ja kiireelliset ja hätäsektiot tilastoidaan yhtenä könttänä, kun sektion ja alatiesynnytyksen etuja ja haittoja vertaillaan. Tuo on niin selvää tulosten manipulointia, että en voi olla pitämättä sitä tarkoitushakuisena.
Jokainen ymmärtää että vähimmilläänkin pitäisi verrata ainoastaan suunniteltuja sektioita alatiesynnytyksiin, jotta vertailu olisi reilu. Jos ihan totuudenmukaiset tulokset halutaan, pitäisi laittaa alatiesynnytykset samaan könttään hätäsektioiden ja kiireellisten kanssa, koska nämä kaksi sektiotyyppiä ovat seurausta siitä että on valittu ensin alatiesynnytys. Silloin saataisiin aidosti vertailukelpoista tietoa siitä, kannattaako valita alatie vai sektio.
Löytyy tällaisiakin tutkimuksia. Niiden mukaan suunniteltu sektio sijoittuu turvallisuudessa alatiesynnytyksen ja hätäsektion väliin. Alatiesynnytys on siis selvästi turvallisempi kuin suunniteltu sektio.
Joskus linkitin sellaisen tutkimuksen tänne. Sitten alettiin vinkua, että ei käy, sektioäideistä pitää vielä laskea pois perussairaat ja ylipainoiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja lapseni isä ollaan myös veronmaksajia, luultavasti sinua parempiakin (terveiset täältä ylimmästä tulokymmenyksestä). Eli omilla verorahoilla nämä sektiot kuitattu helposti saman vuoden aikana - maksettiin samalla vähän sulle asumistukea ja yh-korotetut lapsilisäsi. Ole hyvä vaan!
Trollailusta maksetaan ilmeisesti hyvin nykyään.
No eihän toi sairastelu nyt liity siihen miten on synnyttänyt, vai tiedätkö päiväkotilapsien syntymistavan :D