Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli kaksikymppinen opiskelijapoikani änkeää kotiin asumaan kesälomaksi

Vierailija
17.05.2019 |

Olen sanaton. Reilusti parikymppinen lapseni on alivuokrannut opiskelijaboxinsa ja tulee nyt kotiin ”asumaan” kesäksi. Opiskelee yliopisossa. Minulla ei ole mitään lasta vastaan, mutta kyllähän tämä nyt oudolta tuntuu että yhä mamman helmoihin valutaan. Aivan itsestäänselvyytenä ilmoitti. En tiedä kuinka suhtautuisin. Olen odottanut aikuisempaa käytöstä.

Kommentit (247)

Vierailija
241/247 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi ikinä saanut mennä kotiin kesäksi (tai voiko sanoa tässä tapauksessa edes, että kotiin). Kerran 19-vuotiaana soitin itkussa ja kysyin saanko tulla viikoksi. Ei käynyt.

Vierailija
242/247 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi ikinä saanut mennä kotiin kesäksi (tai voiko sanoa tässä tapauksessa edes, että kotiin). Kerran 19-vuotiaana soitin itkussa ja kysyin saanko tulla viikoksi. Ei käynyt.

Hirveät vanhemmat sinulla :( tuli ihan paha mieli puolestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/247 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minullekin kävisi noin, pidän lapsistani..

Vierailija
244/247 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että ainakin Etelä-Euroopassa perhe merkitsee enemmän ja perheenjäsenistä välitetään enemmän kuin täällä Suomessa. Täällä on lyönyt lävitse ydinperhemalli ja oletus, että lasten pitää muuttaa pois kotoa, kun ovat täyttäneet 18 ja että isovanhemmat saavat pärjätä omillaan - joko ihan yksin tai kotisairaanhoidon tuella tai palvelutaloissa tai sairaaloissa. Ja että eri sukupolviin kuuluvien aikuisten perheenjäsenten kanssakäymisen pitäisi rajoittua juhlapyhinä ja merkkipäivinä tapahtuviin vierailuihin. Muistan, kuinka äitini muutti uuteen rivitaloon ja jotkut naapurit sitten ihmettelivät sitä, että minä ja veljeni perhe kävimme melkein joka viikonloppu hänen luonaan.

Vierailija
245/247 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ottanut kattoni alle kun omani toheloi kämpän alta. Hyvin talvi meni kadulla asuen ja kavereilla loisien. Ottihan se lopulta niskasta itseään kiinni ja hommasi asunnon. Minun työvuoro loppuu kun 18 tulee mittariin. On minulla muutakin tekemistä elämässä kuin hyysätä kakaroita.

Vierailija
246/247 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee äiti olet. Mun lapsi saa tulla kesäksi kotiin vaikka 40-vuotiaana. Rakastan häntä ja jos hän haluaa tulla kotiin, niin totta hemmetissä hän on tervetullut.

Vierailija
247/247 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kesäkuussa loma ja oon 27-vuotias. Mieheni on koko kesän töissä, niin ei päästä kahdestaan reissuun. Soitin äidille että saanko mennä heille "lomailemaan" ja vastaus oli että tietysti saat! On kuulemma niin paljon enemmän elämää kun me mennään koiran kanssa sinne. Toki en minä odota mitään passausta siellä. Laitan ruuat valmiiksi kun vanhemmat tulee töistä ja sanoin jo äidille että pesen matot/ikkunat ja pilkon saunapuut. Ihanaa vastapainoa kerrostaloelämälle ja paljon ajatustyötä vaativalle työlle kun saa syrjäisen omakotitalon pihalla tehdä ruumiillista työtä. Parasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi