Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka halusi ensisijaisesti lapsia eikä parisuhdetta?

Vierailija
15.05.2019 |

Siis vähän kärjistäen, kyllähän mä parisuhteenkin halusin. Mutta sitäkin enemmän oli pelko etten koskaan saisi lapsia jos liian kauan Mr. Täydellistä odottaisin, ja siksi perustin perheen ensimmäisen miehen kanssa, joka rakastui minuun ja oli selvää isäainesta. Loistavan isän lapset saikin.

Aika paljon on kuitenkin lähipiirissä naisia, jotka suree lapsettomuuttaan, kun ei "sopivaa miestä ole löytynyt" ja ikä alkaa kolkuttaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin odotan vielä

Vierailija
2/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, että elatusmaksumiestä lapsilles vaan haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isättömiä lapsi ei saisi tehdä enää yhtään lisää.

Vierailija
4/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti tulee ajatella lasta ja lapsen pitäisi mennä itsensä edelle, joten minulla ei ole lasta eikä tule vaikka sen parisuhteen vielä löytäisikin. 

5/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymisvietti voi olla hyvin voimakas, mutta eikö ole itsekästä toivoa lasta siitä huolimatta, että tämä ei välttämättä tule edes tuntemaan isäänsä?

Vierailija
6/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että lapsi saa tulla, koska olin mielestäni aika vanha jo. Halusin lapsen ja parisuhteen, myöhemmin parisuhde kariutui.

Elämässä ei ole yhtä polkua mennä. Lapsi on kuitenkin parasta, mitä minulle on tapahtunut.

Lapsen myötä olen parempi ihminen, ja näin myös parempi kumppani seuraavalle miehelleni. Lapsi on myös herättänyt minussa hoivavietin: olen onnellinen, kun saan hoivata muita. Tunnen itseni hyödylliseksi.

En olisi koskaan uskonut, että minusta tälläinen kuoriutuu.

Vierailija
7/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatat sitten varmaan pakkoavioliittoa?

Vierailija
8/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesta kylmästä urakeskeisesta suorittajasta kuoriutuu kelpo kanaemo lapsen myötä.

Vierailija
9/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Lisääntymisvietti voi olla hyvin voimakas, mutta eikö ole itsekästä toivoa lasta siitä huolimatta, että tämä ei välttämättä tule edes tuntemaan isäänsä?

Silloin kannattaa varmistaa, että ei myöskään äiti tule tuntemaan lapsen isää.

Vierailija
10/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin halusin lapsia, mutta vain oikean miehen kanssa. Siis sen elämäni rakkauden. Ei tullut silti kiire, tapasin mieheni olessamme 19-vuotiaita. Mutta olisin voinut odottaa pidempäänkin. Uskonpa, että olisi ehtinyt suuri rakkaus tulla kohdalle ilman mitään kiirettä vielä lapsentekoikäisenä joka tapauksessa.

Kyllä sen miehen pitää olla oikea, jolle lapsia tekee, muuten elämä jää vajaaksi tai joutuu rikkomaan perheensä jos oikea tuleekin myöhemmin vastaan. Onhan sekin elämää tietysti ja harvoin siihen vielä kuolee.

Vierailija
11/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis, että "mikä ei tapa, se vahvistaa" tuohon viimeiseen horinaani liittyen. /10

Vierailija
12/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies. Jossain vaiheessa selvisi että päätti tyytyä suhteeseemme, koska olin ensimmäinen nainen, joka halusi lapsia hänen kanssaan. Oli jopa ajatellut niin että hankkii ja kasvattaa lapset kanssani ja miettii sitten, olisiko hänellä vielä mahdollisuus löytää se oikea.

No erosin miehestä, lapsi oli 1v silloin. Muutettiin lapsen kanssa toiselle paikkakunnalle, mikä harmittaa miestä, kun ei joka päivä voi nähdä . Mutta mulle parempi asua siellä missä haluan ja rakentaa omalle pikku perheellemme uusi elämä.

Vierailija
13/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näin. En ollut yhtä rakastunut kuin mies eikä hänen kanssaan kokenut sellaista vavahduttavaa jalat alta rakastumista, mutta kiinnitin miehessä huomiota mm. vastuullisuuteen, lempeyteen, ahkeruuteen, elämäntapoihin jne. Mies oli sellainen tyyppi josta ajattelin alusta asti että olisi varmaan hyvä isä ja hyvät geenit. Oikeassa olin. Noiden edellämainittujen ominaisuuksien pohjalta oli helppo rakentaa kunnioitusta ja luottamusta ja nyt 18 yhteisen vuoden ja kolmen lapsen jälkeen voin sanoa että rakastan miestäni enemmän kuin ikinä.

Vierailija
14/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen miehen pitää olla oikea, jolle lapsia tekee, muuten elämä jää vajaaksi tai joutuu rikkomaan perheensä jos oikea tuleekin myöhemmin vastaan. Onhan sekin elämää tietysti ja harvoin siihen vielä kuolee.

Uskot siis, että jokaiselle on olemassa "se oikea"? Ja juuri samassa maassa? Vai onko niitä useampi? Ja että sen ehtii löytää ennen kuin täyttää 40?

Vierailija
15/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei tulisi tuntemaan? Kyllä minä ainakin olen lasten isän kanssa yhdessä edelleen, 14 vuoden jälkeenkin. -ap

Vierailija
16/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatat sitten varmaan pakkoavioliittoa?

Avioliitto ei takaa (hyvää) isää. Hyvää parisuhdetta ennen lapsi, varmaan tuo vastaaja tarkoitti.

Itse olen sitä mieltä, että saa toki haluta lapsia ensisijaisesti, mutta siinäkään ei saisi satuttaa ketään. Itselleni olisi ollut melkoinen pommi huomata, että vaimoni olisi halunnut elää minun kanssasi lasten vuoksi, ei minun. Eli jos haluaa ensisijaisesti perheen, niin sen suhteen olisi syytä olla avoin.

Vierailija
17/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Mutta on se kyllä totta että itsekin olen saanut kuulla viime aikoina paljon kavereilta ja sukulaisnaisilta kuinka sääli on, etteivät koskaan saaneet lapsia ja nyt se juna meni jo. On heillä kaikilla kuitenkin parisuhteita ollut moniakin.

Vierailija
18/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten nyt tietty vaikeempi käsittää kun hehän voivat odotella sitä täydellistä naista vaikka koko elämänsä ja silti saada vielä perheen.

Vierailija
19/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittykää kumppanuusvanhemmuus sivustolle Facebookissa. 

20/32 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesserkun ex-tyttöystävä oli 30-vuotias kun hän tapasi serkkuni ja hänellä oli jo kaksi lasta aikaisemmasta suhteesta. Silti nainen halusi lapsen, jonka voisi kasvattaa ihan itse. Niinpä hän sai miesserkkuni kanssa lapsen ja he erosivat parin vuoden päästä ja nainen on siitä lähtien kasvattanut lapsen yh:na täysin yksin.