Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä ihmettelee, mikseivät asiakkaat käytä lähimaksuominaisuutta kassalla, sujuvoittaisi asiointia.

Vierailija
15.05.2019 |

Itse käytän lähimaksuominaisuutta äärimmäisen harvoin. En aina muista sen olemassaoloa vaan työnnän vanhasta muistista kortin koneeseen ja näppäilen tunnusluvun. Miten tämä muka hidastaa asiointia? Eihän siinä (montaa) minuuttia kauempaa mene.

Onhan sitä ennenkin pärjätty ilman lähimaksuominaisuutta. Miksi ihmisistä on tullut nykyään niin kärsimättömiä ettei edes muutamaa minuuttia malteta odottaa.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006106133.html

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimaksu turhaakin turhempi ominaisuus.

Vierailija
2/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan luotolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä lähimaksuominaisuutta ihan siitä syystä, että sitä ei kortillani ole.

Vierailija
4/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuo lähimaksuominaisuus kortissa jo puoli vuotta, mutta mä en muista käyttää sitä! En ole vaan tottunut vieläkään siihen. 

Vierailija
5/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä tuon uutisen myyjän ongelmaa. Minulle se on ihan se ja sama maksaako asiakas lähimaksulla vai näpyttelemällä pin-koodin :D

Vierailija
6/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala mä mokasin tänään..iik..ostokset oli 45 euroa ja tungin kortin koneeseen. Toivottavasti kassa ei nyt pahoittanut mieltään, kun en muistanut, että se raja on noussut

Vierailija
7/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käteisellä.

Vierailija
8/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nopeuttaa jossain baareissa tai kaupoissa jne, joissa on "irrallinen"maksupääte., kun saa nopeasti luettua lähimaksukortin vs. laita kortti maksupäätteeseen - näppäile summa - anna maksupääte asiakkaalle - asiakas syöttää pin-koodin ja antaa maksupäätteen takaisin - pääte tulostaa kuitin. Mutta ruokakaupassa sen kiinteän laitten kanssa ei varmaan ole sanottavaa eroa, kun se laite on siinä asiakkaan ulottuvilla saman tien.

Vierailija
9/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisellä niin kauan kuin on mahdollista.

Suurin osa maailmasta käyttää käteistä, on ehdottomasti paras ja turvallisin maksuväline.

Vierailija
10/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortissa mahdollista, mutta olen ottanut sen pois käytöstä. Tuolla ruuhkametrolla kun kulkisi ja joku menee siellä lukijan kanssa piip piip vaan.

Vierailija
11/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä tuon uutisen myyjän ongelmaa. Minulle se on ihan se ja sama maksaako asiakas lähimaksulla vai näpyttelemällä pin-koodin :D

Minuakin näin myyjäntyötä tehneenä ihmetyttää tuo "hoituisi nopeammin lähimaksulla!!!", kun itse lähinnä nautin, jos asiakkaalla kesti maksun kanssa tavallista kauemmin. Mummojen latoessa pikkukolikoita tiskille sai hetken hengähtää, ennen kuin tarvitsi alkaa latomaan seuraavan ostoksia sisään.

Vierailija
12/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aina aikaa siinäkin kun kysyn myyjältä, että mihis kohtaan se kortti sitten pitää laittaa, kun monessa maksupäätteessä se on eri kohdassa eikä aina muista mistä kohtaa se kone nappaa aina sen lähimaksun.

Joissakin on päällä, joissakin sivussa.

Vierailija
13/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuin kasikymppinen faijakin: "on sitä tähänkin asti ilman pärjätty" -asenne tulee esiin valikoivasti. On sitä pärjätty ennen ilman autoja, internetia, kännykkää ja niin edelleen.

Ei niitä palveluita pakko ole käyttää. Ap voi ajaa hevosella ja soittaa lankapuhelimella. Sekään ei ole meiltä pois.

Vierailija
14/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä lähimaksuominaisuutta ihan siitä syystä, että sitä ei kortillani ole.

Eikö kaikissa muka ole automaattisesti?

Vierailija
15/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaa minuuttia?

Vierailija
16/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee aina aikaa siinäkin kun kysyn myyjältä, että mihis kohtaan se kortti sitten pitää laittaa, kun monessa maksupäätteessä se on eri kohdassa eikä aina muista mistä kohtaa se kone nappaa aina sen lähimaksun.

Joissakin on päällä, joissakin sivussa.

Siinähän onkin monta kymmentä kohtaa, mihin korttinsa sipaista.

Vierailija
17/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikissa muka ole automaattisesti?

No ei mun vuosia vanhassa Visa Electronissa vaan.

Vierailija
18/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kätevä ominaisuus. Käytän jos maksan kortilla mutta nyt kun tarkkailen omia ostoksia niin käytän rehellistä perinteistä rahaa.

Vierailija
19/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole lähimaksua eikä tule. Sitäpaitsi tuollakaan myyjällä ei kohta ole töitä, kun kuljemme itsepalvelukassoja kohti. Valitsenkin seuraavaksi sen itsepalvelukassan, niin myyjällä ei mene aikaa....

Vierailija
20/142 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän yleensä aina vaan käteistä. De se vasta aikaa vievää onkin. Voi myyjä reppanat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi