Myyjä ihmettelee, mikseivät asiakkaat käytä lähimaksuominaisuutta kassalla, sujuvoittaisi asiointia.
Itse käytän lähimaksuominaisuutta äärimmäisen harvoin. En aina muista sen olemassaoloa vaan työnnän vanhasta muistista kortin koneeseen ja näppäilen tunnusluvun. Miten tämä muka hidastaa asiointia? Eihän siinä (montaa) minuuttia kauempaa mene.
Onhan sitä ennenkin pärjätty ilman lähimaksuominaisuutta. Miksi ihmisistä on tullut nykyään niin kärsimättömiä ettei edes muutamaa minuuttia malteta odottaa.
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006106133.html
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin ottanut sen lähimaksuominaisuuden pois käytöstä.
En tahdo ottaa sitä riskiä, että se hukkuisi ja joku voisi höylätä sitä ties miten ison summan edestä.
Samoin. Kesällä tänne tulee taas romanit ja heillä on uudet piipparit mukanaan. Riittää vain, että hän seisoo lähellä ja 50 on hävinnyt.
No tuo on testattu, se laite pitää saada muutaman sentin päähän sun kortista että toimisi.
Toisaalta jos pipo kiristää, leikkaa pala foliopaperia tai vaikka Flooran metallinen suojapaperi, taita se ja laita se lompakkoon ja kortti folion suojaan. Sitten sitä ei lue ajatustenlukijakaan :)
Ruuhkaisessa metrossa tai bussissa ollaan ihan lähellä toista, joten kortin tietojen luku onnistuu helposti. Sen jälkeen rosvo voi ostella mitä vaan vaikka netistä kaikenlaista.
Höpsis. Kortinlukijan pitää olla enintään parin sentin päässä kortistasi. Lompakkoni kortteineen on käsilaukussani ssani, jota pidän sylissäni Jos joku rupeaisi tunkemaan laukkuni ja reisieni väliin jotain lukulaitetta, niin huomaisin sen kyllä.
Toisaalta jotta lukulaite voisi tehdä maksun kortiltasi, se lukulaite pitää olla rekisteröity varkaan yrityksen nimelle. Miten muuten hän saisi rahat? Mutta samalla varas tulee ilmi, koska tieto maksun saajasta tallentuu sinun pankkitietoihisi.
Mä en käytä koska maksu menee aina luotolle. Kysyin voiko muuttaa ja Nordea sanoi että ei onnistu. Toinen kortti toimii hyvin.