Onko tää jo keskusteltu: Aleksin kaksi raskautta Aleksi elää kolmen miehen perheessä. Hän on synnyttänyt lapsen molemmille kumppaneilleen......
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Kun mikään ei riitä, elämä Niin tylsää, johon täytyy hakea laidasta laitaan kokemuksia tai sitten julkisuus vaan huumaa.
Ei taida erota oleellisesti AV:n pelleistä joita tässäkin ketjussa esiintyy useita. Kokemukset ja elämä haetaan AV:lta. Pellet kuorossa kompaavat toisiaan.
Voin kuvitella lapsen jäsentämässä maailmaa ja kyselemässä ”siis olitko sinä isä ensin minun äiti ja sitten sinusta tuli minun isä?”
Kuten edesmennyt isäni totesi: mielipuolten näpertelyä. Mies ei voi tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Usein tuntuu että transaktivistit (tai miksi heitä kutsuisi) järkyttyvät kovin kun tulevat ulos sieltä omasta pienestä kuplastaan, tänne muiden ihmisten pariin.
Heti aletaan syyttelemään "ahdasmielisiksi" ja "öyhöttäjiksi", kun kuvitellaan että se pieni lbgt-kupla (joka ei pohjaa älämölössään tieteelliseen todellisuuteen), olisikin oikea maailma, ja tämä oikea maailma joka vielä jollainlailla yrittää pohjata realismiin, onkin heidän mielestään väärässä ja kiusaa heitä.
Aikamoinen uskovaiskultti tuntuu transliike olevan lieveilmiöineen ja aivopestyine agitaattoreineen. Suvaitsevaisella ihmisellä nousee kyllä karvat pystyyn, kun totuudella ei tunnu enää olevan mitään väliä. Nyt on "ahdasmielistä" jo sanoa että sukupuolia on kaksi, sekin on "öyhötystä".
Ei noin harhaisen liikkeen pidä antaa sanella uudelleen tieteellisiä faktoja asioista. Nyt on jo annettu sanella, tätä transismiakin kampanjoidaan jop mukamas ihan faktana, vaikka koko asia on huttua. Kyse on vain itseensä tyytymättömistä ihmisistä, jotka haluavat olla jotain mitä eivät ole.
Ei anoreksiakaan hoideta rasvaimulla, ihme kyllä. Kohta varmaan hoidetaan.
Mä ainakin olen heterosuhteessa (yksiavioisessa sellaisessa) elävä cis-nainen, en mikään transaktiivi, mutta silti pidän suurinta osaa ketjun kommentoijista erittäin ahdasmielisinä. Mitä se minulle kuuluu, jos joku haluaa korjata sukupuolensa? Tai jos transihmiset hankkivat lapsia? Kysy keneltä tahansa lastensuojelussa työskentelevältä, tekeekö hyvän perheen se, että on äiti ja isä, joiden sukupuolet ovat selvät. "Aleksin" lapset ovat ainakin haluttuja ja suunniteltuja, siinä on jo aika hyvä lähtökohta elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mikään ei riitä, elämä Niin tylsää, johon täytyy hakea laidasta laitaan kokemuksia tai sitten julkisuus vaan huumaa.
Ei taida erota oleellisesti AV:n pelleistä joita tässäkin ketjussa esiintyy useita. Kokemukset ja elämä haetaan AV:lta. Pellet kuorossa kompaavat toisiaan.
Ei täällä mitään kuorossa kompata, vaan ihmiset sanovat suoraan ettei tossa touhussa ole päätä eikä häntää, koska siinä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen transmies, mutta synnyttänyt kaksi lasta. Juridinen sukupuolen muutos toki odottelee vielä, ovat olleet minun kanssani tiukempia kuin jutun päähenkilön kanssa En itse koe, että raskaus ja lapsen hoito liittyisivät erityisesti naisena olemiseen. enemmänkin näen, että nyt kun minulla on vielä kehossani nämä ominaisuudet, niin kannattaa mieluummin käyttää niitä, muut keinot saada omia lapsia ovat paljon vaikeampia. Rintojen poiston takia en ole imettänyt. Lapsissa raskainta on se äidittely mikä siinä tulee ulkopuolisilta, itse vanhemmuus sopii minulle. Kyllä meitä on, jotka emme sovi binääriin. Raskasta se toki vielä on kun yhteiskunta on tällä hetkellä niin tiukka näiden normitusten kanssa.
Siis miten niin et muka kuulu binääriin? Sinulla on ilmeisesti toimiva kohtu, munasarjat ja vagina (sekä rinnat jotka olet silponut pois) kun kerran olet onnistunut synnyttämään kaksi lasta. Eikö tuo ole jo aika selvä merkki että kuulut binäärissä naisen sukupuoleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein tuntuu että transaktivistit (tai miksi heitä kutsuisi) järkyttyvät kovin kun tulevat ulos sieltä omasta pienestä kuplastaan, tänne muiden ihmisten pariin.
Heti aletaan syyttelemään "ahdasmielisiksi" ja "öyhöttäjiksi", kun kuvitellaan että se pieni lbgt-kupla (joka ei pohjaa älämölössään tieteelliseen todellisuuteen), olisikin oikea maailma, ja tämä oikea maailma joka vielä jollainlailla yrittää pohjata realismiin, onkin heidän mielestään väärässä ja kiusaa heitä.
Aikamoinen uskovaiskultti tuntuu transliike olevan lieveilmiöineen ja aivopestyine agitaattoreineen. Suvaitsevaisella ihmisellä nousee kyllä karvat pystyyn, kun totuudella ei tunnu enää olevan mitään väliä. Nyt on "ahdasmielistä" jo sanoa että sukupuolia on kaksi, sekin on "öyhötystä".
Ei noin harhaisen liikkeen pidä antaa sanella uudelleen tieteellisiä faktoja asioista. Nyt on jo annettu sanella, tätä transismiakin kampanjoidaan jop mukamas ihan faktana, vaikka koko asia on huttua. Kyse on vain itseensä tyytymättömistä ihmisistä, jotka haluavat olla jotain mitä eivät ole.
Ei anoreksiakaan hoideta rasvaimulla, ihme kyllä. Kohta varmaan hoidetaan.
Mä ainakin olen heterosuhteessa (yksiavioisessa sellaisessa) elävä cis-nainen, en mikään transaktiivi, mutta silti pidän suurinta osaa ketjun kommentoijista erittäin ahdasmielisinä. Mitä se minulle kuuluu, jos joku haluaa korjata sukupuolensa? Tai jos transihmiset hankkivat lapsia? Kysy keneltä tahansa lastensuojelussa työskentelevältä, tekeekö hyvän perheen se, että on äiti ja isä, joiden sukupuolet ovat selvät. "Aleksin" lapset ovat ainakin haluttuja ja suunniteltuja, siinä on jo aika hyvä lähtökohta elämälle.
Käyttämäsi termi "cis-nainen" viittaa siihen, että sinulle ainakin transaktivismi on uponnut kuin kuuma veitsi voihin kummallisine termeineen.
Mikset kutsu itseäsi naiseksi, ei ole olemassa mitään "cis-naisia".
Noilla lapsilla ei siis ole edes pysyvää kotia, vaan pallottelevat kahden paikan välillä (riipuen siitä kenen panovuoro?). Ja isät eivät ole päivittäin mukana lasten arjessa. Miksi kukaan haluaa lapsia tuollaiseen sotkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen transmies, mutta synnyttänyt kaksi lasta. Juridinen sukupuolen muutos toki odottelee vielä, ovat olleet minun kanssani tiukempia kuin jutun päähenkilön kanssa En itse koe, että raskaus ja lapsen hoito liittyisivät erityisesti naisena olemiseen. enemmänkin näen, että nyt kun minulla on vielä kehossani nämä ominaisuudet, niin kannattaa mieluummin käyttää niitä, muut keinot saada omia lapsia ovat paljon vaikeampia. Rintojen poiston takia en ole imettänyt. Lapsissa raskainta on se äidittely mikä siinä tulee ulkopuolisilta, itse vanhemmuus sopii minulle. Kyllä meitä on, jotka emme sovi binääriin. Raskasta se toki vielä on kun yhteiskunta on tällä hetkellä niin tiukka näiden normitusten kanssa.
Siis miten niin et muka kuulu binääriin? Sinulla on ilmeisesti toimiva kohtu, munasarjat ja vagina (sekä rinnat jotka olet silponut pois) kun kerran olet onnistunut synnyttämään kaksi lasta. Eikö tuo ole jo aika selvä merkki että kuulut binäärissä naisen sukupuoleen?
Jep...
Tuntuisi hirveältä jos ei olisi äitiä, mutta parrakas nainen sanoisi että synnytti minut, ja häntä saa kutsua vain isäksi.
Joillehan lapsillehan on käynyt tollalailla kun ovat jo isoja. Isä päättikin että hän on nainen. Ja vaimo silti pysyi rinnalla. Huomasi kyllä perheen ilmeista ja olemuksesta, että ovat surullisia, mutta se mies ei ajatellut kuin itseään. HÄN halusi olla nainen, joten mitäpä lapsista ja vaimosta. Tyypillinen "transnainen". Mies joka meikkasi ja käytti mekkoa, ei se ketään naiseksi tee. Ihan tavallinen sikapossumies se oli kaikki hoidot käytyäänkin, oma napa paras napa.
Jos tykkäävät toisistaan, rakastavat lapsiaan ja huolehtivat heistä, on kaikki hyvin.
Sen verran olen maailmaa nähnyt, että tiedän, ettei joku ns. normaali ole normaalia nähnytkään. Lapset heitteillä, pahoinpitelyn ja hyväksikäytön kohteina - heterous ei valitettavasti ole mikään tae terveestä ja normaalista.
siis telkkarista tuli dokkari taannoin tollasista keski-iässä "itsensä löytäneistä" isistä ja äideistä jotka halusivat vaihtaa sukupuolen.
t.162
Vierailija kirjoitti:
Siis MITEN sukupuoli-kehodysforiaa kokeva transmies edes pystyy hankkiutumaan raskaaksi ja synnyttämään? Eikö se ole koko homman idea että nuo asiat ovat kauhistuttavia, kammottavia, eivät kuulu hänen ruumiiseensa?
Tästä tulee mielikuva että vaihdellaan ihan huoletta sukupuolta ja kuten jo mainittu, poimitaan rusinat pullasta.
Sukupuoli (gender ei sex) ei suinkaan ole tiukasti jakautunut miehiin ja naisiin vaan ihan heteroissakin on monen kirjavaa kulkijaa.
En usko (varmasti tutkimuksiakin löytyy), että lgbt-porukka olisi yhtään yhdenmukaisempaa.
Lisääntymisen kannalta (sex) on kuitenkin olemassa vain kaksi sukupuolta ja vielä ei ole pystytty korjaamaan lisääntymiskykyiseksi vastakkaisen sukupuolen edustajaksi. Jos siis haluaa lapsia vaihtoehtoja on niukasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä mitään kuorossa kompata, vaan ihmiset sanovat suoraan ettei tossa touhussa ole päätä eikä häntää, koska siinä ei ole.
Seliseli... Pää rektumissa olevat sanovat sitä mitä rektum suoltaa. Oletko/oletteko ikinä miettineet ettei teidän jutuissa ainakaan ole mitään päätä eikä häntää. :) Ihan suoraan sanottuna.
Kasva sinä vielä ja opettele mikä on totta ja mikä ei ole totta. Kaikkiin humpuuki-ilmiöihin ei kannata suinpäin rynnätä mukaan uskomaan ja komppaamaan.
Opit sen vielä, toivottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Noilla lapsilla ei siis ole edes pysyvää kotia, vaan pallottelevat kahden paikan välillä (riipuen siitä kenen panovuoro?). Ja isät eivät ole päivittäin mukana lasten arjessa. Miksi kukaan haluaa lapsia tuollaiseen sotkuun?
Siksi koska Aleksi joka halusi olla mies, halusi kuitenkin olla nainen sanan syvässä merkityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis MITEN sukupuoli-kehodysforiaa kokeva transmies edes pystyy hankkiutumaan raskaaksi ja synnyttämään? Eikö se ole koko homman idea että nuo asiat ovat kauhistuttavia, kammottavia, eivät kuulu hänen ruumiiseensa?
Tästä tulee mielikuva että vaihdellaan ihan huoletta sukupuolta ja kuten jo mainittu, poimitaan rusinat pullasta.
Sukupuoli (gender ei sex) ei suinkaan ole tiukasti jakautunut miehiin ja naisiin vaan ihan heteroissakin on monen kirjavaa kulkijaa.
En usko (varmasti tutkimuksiakin löytyy), että lgbt-porukka olisi yhtään yhdenmukaisempaa.Lisääntymisen kannalta (sex) on kuitenkin olemassa vain kaksi sukupuolta ja vielä ei ole pystytty korjaamaan lisääntymiskykyiseksi vastakkaisen sukupuolen edustajaksi. Jos siis haluaa lapsia vaihtoehtoja on niukasti.
Mitä ihmettä. Miksi "korjata" jotain mikä ei ole rikki?
Ihmisellä on kaksi sukupuolta ainoastaan lajin säilymisen vuoksi. Pistoke ja pistorasia, uros ja naaras, näin kaikilla nisäkkäillä.
Sukupuolesta on väännetty jotain mitä se ei edes ole ja sotkettu puurot ja vellit ilosesti keskenään.
Ihmisillä on selvästi liikaa vapaa-aikaa nykyään ja some sotkee vielä entisestään heikkoluonteisten ihmisten päitä, niinhän nämä omituisuudet leviävät kulovalkean tavoin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen nimeltä Aleksi on hankkiutunut raskaaksi ollessaan naisystäviensä (jotka ovat juridisesti miehiä) kanssa naimisissa, eri kerroilla, jotta saa heidät merkittyä lapsen isäksi isyysolettaman perusteella kun sitä ei voisi testillä osoittaa. Hän on myös jättänyt väliin hänelle määrättyjä hoitoja. Tämä selvä
Häh. Ei vttu kuinka sairaita päästään jotkut ovat. Olen yleensä hyvinkin suvaitsevainen seksuaali- ja etnisiä vähemmistöjä kohtaan mutta tällainen pelleily menee ihan yli ymmärryksen. Mieheksi itsensä kokeva haluaakin raskaaksi ja synnyttää lapsia? Voi hyvä ihme sentään.
Samaa mieltä. Eletään lopunaikoja ja sinivalkoinen suomi on mukana kärkijoukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa mennä jo ihan saippuasarjaksi tuo touhu. Menis tuo akka nimeltä Aleksi mielummin terapiaan sen sijaan, että roikkuu julkisuudessa kyseenalaisilla perhejärjestelyineen. Ketään ei kiinnosta hänen transuilu, mutta aika typerää väittää olevansa mies, jos jatkuvasti pykää kakaroita kaverimiehille.
Ai ei kiinnosta vai? Sehän tässä eniten ihmisiä kiinnostaa. Jos kyseessä olisi "normaali" cis-nainen joka tekisi lapsia kahdelle eri cis-miehelle, no toki häntäkin paheksuttaisiin, mutta eri syistä.
En kyllä ymmärrä tätä vihaa ja paheksuntaa tuntemattomia ihmisiä kohtaan vain siksi etteivät he sovi mihinkään muottiin.
Eipä kyllä täysin eri syistä. Polyamoria on jo lähtökohtaisesti perseestä ja vain seliseli paneskella vähän siellä sun täällä. Erityisen syvältä, kun siihen ymppää kersoja. Ihan sama, onko kyse heteroista vai kenestä. Olen varsin homoystävällinen ym., mutta itsellä raja menee yksiavioisuudessa.
Sit just se, että ei transhenkilöitä tarvitse lisääntymiskyvyttömiksi tehdä, mutta en usko, että yhtään ketään palvelee toistuva sekoilu sukupuolen kanssa. Ei lasta, ei vanhempaa. Kyllä joku vastaus pitäisi lukita, tai sitten olla ylipäänsä lähtemättä mihinkään vaihtokuvioihin. Mun tosin täytyy myöntää, että itselleni transseksuaalisuus ylipäänsä on hieman epäselvempi ilmiönä kuin homoseksuaalisuus, jonka uskon olevan synnynnäinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu on tämän päivän Helsingin Sanomissa. Keskustelu HS:n verkkosivuilla estetty kokonaan. Millaista keskustelua herättää täällä?
Hetkinen! Kommentointi on siis estetty tilaajilta, jotka pystyvät lukemaan kyseisen artikkelin?
Vaikea keskustella kun en voi edes juttua. Onkohan Aleksi hankkinut lapsen ennen kuin transistui (mikä toi ”transition” on suomeksi?), koska lastensaanninhan ei pitänyt olla mahdollista sukupuolen vaihtaneille?
Transition suomeksi on transitio/siirtymä/vaihdos.
Tajuatteko, miten sairaaksi tämä maailma on mennyt? Ja mihin se vielä menee. Onneksi olen saanut elää suurimman osan elämästäni kuitenkin normaalissa yhteiskunnassa ja maailmassa.