Kokemuksia ashwagadhasta?
Ostin noita KSM66-kapseleita kokeeksi. Jännällä tavalla piristää kyllä. Tosin vähintään pari pitäisi ottaa päivässä ja eivät ole ihan halpoja nuo kapselit. Kaipa noita vastaavia saisi ulkomailta tilaamalla halvemmalta, esim. jostin iherbistä.
Kommentit (91)
Ei minkäänlaista vaikutusta ollut,kuukauden muistaakseni kokeilin.
Ei sopinut, nosti sykettä ja en saanut unta. Tuli myös päänsärkyä. Viikon kokeilin syödä ja laskin määrän yhteen kapseliin vuorokaudessa. Harmi, että meni rahat hukkaan.
En suosittele luontaistuotteita kenellekään, ovat monen maksakirroosin syy. t: sisätautiosaston hoitaja
Eeva Kolu mainostaa tätä juuri instastooreissaan
Mainostajat myyvät tutkimustuloksiin vedoten aivan mitä tahansa, ja hyväuskoiset kuluttajat menettävät rahansa. Monipuolinen, tavallinen ruoka riittää ylläpitämään kaikkia kehon normaaleja toimintoja. Luontaistuotteiden tehosta ei ole mitään tieteellistä näyttöä, ja monella aineella on paljon haittavaikutuksia. Humpuukia siis koko touhu.
Suhtauduin melko skeptisesti tähän, mutta päätin kokeilla paikallisestia marketista saatavia 300mg kapseleita. Itselle tuli kahdesta ensimmäisestä testistä muutaman tunnin viiveellä isoa teemukia tai treenin jälkeistä tunneta muisttuva virkeä ja rento fiilis. Sen verran voimakas että työntekoon pitää vähän normaalia enemmän keskittyä ja en usko että tämä takia uneen auttaa. Jatkuvaa käyttöä tuskin aloita, koska sivuvaikutukset huolettaa. Ehkä kerran viikossa muistuttamaan miltä "normaali" fiilis voisi tuntua ja pyrkiä siihen liikunnan ja ruokavalion rutiinilla.
Juurijauhetta muutama kuukausi, en huomannut mitään vaikutusta mihinkään
Vierailija kirjoitti:
KSM66 kapseleista sellainen kokemus, että ei auttanut stressiin eikä tuonut rauhallisempaa unta - päinvastoin pisti lisää kierroksia. Eli minulle ei toiminut halutulla tavalla.
Aivan sama kokemus! Nukahdin helposti, mutta heräilin aamuyöstä. Ahdistunut olo paheni ja olo ylikierroksilla oleva. Eli varoitus, ei sovi kaikille. Tämä alkoi jo parin päivän jälkeen.
”Hyperthyroidism” tarkoittaa kilpirauhasen liikatoimintaa, ei vajaatoimintaa. Vajaatoiminta on ”hypothyroidism” ”Hyper” = liikaa, paljon, ”hypo” = ali-, vajaa.
Eli ashghawanhalla voi olla positiivinen vaikutus kilpirauhasen vajaatoimintaan, mikä on monia vaivaava tila. Tässä se nähdään, nettiin voi kirjoittaa totuutena vähän mitä vaan vaikka asia olisi pielessäkin.
Oon syönyt tätä nyt kokeilumielessä kuus päivää. En oo huomannut vielä mitään muuta muutosta paitsi, että kolme viimesintä päivää ollu ihan hirveet halut ja tätä ennen ollu haluja ehkä kerran kuukaudessa :D Voi toki liittyä hormoneihinkin, mut jään seuraamaan, et miten tää tästä kehittyy.
MInä olen syönyt Ashwaghanda tab 3 päivää. Nukun iltapäivällä nokosilla todella syvään ja pitkään. sen jälkeen kun aloitin niiden syömisen. Otan Ashwaghandan aamupäivällä.
Yöllä nukuin ensimmäisenä yönä todella hyvin, näin pitkästä aikaa todella kivoja unia ja heräsin tyytyväisenä ja iloisena, pitkästä aikaa. Seuraavana yönä nukuin huonosti, heräsin yöllä ja heräsin vihaisena kun aivoihin pulppusi inhottava tapahtuma joka tapahtui pari kuukautta sitten, jonka olin jo unohtanut. Olen myös ärsyyntyneempi ja lyhytpinnaisempi nyt. Stressiä ja masennusta se ei ole lievittänyt, en ole iloisempi enkä töissä kestä paremmin työstressiä. Maha on kova ja turvonnut, ilmaa on mahassa enemmän. Ainoa hyvä on se, ettei yhtään tee mieli tupakkaa. Unohdin koko tupakan, se tuntuu vastenmieliseltä. Poltan säännöllisesti joka päivä noin puoli askia tupakkaa yleensä. Todella yllättävää. Ei myöskään tee mieli alkoholia, sekin tuntuu vastenmieliseltä. Juon pari kaljaa silloin tällöin muuten. Energiataso on laskenut aika paljon. Nyt seuraan miten nukun tästä eteenpäin ja miten energiataso käyttäytyy. Lenkillä väsyin aikasempaa helpommin, enkä jaksanut yhtä pitkään. Se on huolestuttavaa, onkohan sillä huono vaikutus sydämeen ?
Vierailija kirjoitti:
Mainostajat myyvät tutkimustuloksiin vedoten aivan mitä tahansa, ja hyväuskoiset kuluttajat menettävät rahansa. Monipuolinen, tavallinen ruoka riittää ylläpitämään kaikkia kehon normaaleja toimintoja. Luontaistuotteiden tehosta ei ole mitään tieteellistä näyttöä, ja monella aineella on paljon haittavaikutuksia. Humpuukia siis koko touhu.
Höpöhöpö, itse olet humpuukia. Etkö ymmärrä lukemaasi, kuinka montaa se on jo auttanut ja auttaa edelleen.
ESH kirjoitti:
En suosittele luontaistuotteita kenellekään, ovat monen maksakirroosin syy. t: sisätautiosaston hoitaja
Samaa sanoo äitini, joka oli töissä munuais- ja maksaliitolla, että näki valitettavan usein ravintolisien ym luontaistuotteiden aiheuttavan ongelmia.
Itse kokeilin KSM66 ilman mitään odotuksia ystäväni kanssa. Viikon oli aivan loistava olo ja silloin suosittelin tätä kaikille stressistä ja unettomuudesta kärsiville. Sitten alkoi pikkuhiljaa tulemaan niin kauhea pahoinvointi ja vatsakivut, että menin lopulta todella huonoon kuntoon. Vasta rohdon lopetettuani alkoi olo paranemaan, eli selkeä syy-yhteys tähän löytyi.
Ystäväni tosin kertoo saavansa tästä pelkkää apua, eikä mitään ikäviä oloja ole tullut, joten hän on syönyt tätä menestyksekkäästi jo kohta vuoden.
Eli ilmeisesti joillekin sopii ja joillekin ei, tai sitten joillekin ei tule vaan niin selkeitä huonoja oireita.
Mutta voin sanoa, että se alun hyvä olo, oli niin ihmeellisen hyvä (ihan siis yllätyin siitä, mikä ihme aine tää onkaan), että kyllä harmitti, kun ei pystynytkään jatkamaan.
Hei, tilasin Intiasta, puhtaalta alueelta jauhetta verenpaineeseen ja tressiin kuulemma auttaa. Intialainen ystävä kertoi että tasapäinen tl päivittäin ja korkeintaan yhden kk ajan. En tiedä johtuvatko maha ja muut oireet teillä jos syötte sitä pitempään? Vedän nyt yhden kk ka sitten 3 kk tauko. Tiesittekö että jos tulee niitä painajaisunia, se on hyvä asia, että stessi yms hankalat mielen oireet puhdistuu sillä lailla, muuten ne jää mieleen ja kehoon. T. Onerva
Tsemppiä kaikille..
"silloin tällöin" ei riitä sen kunnolliseen aktivoitumiseen
Vierailija kirjoitti:
ESH kirjoitti:
Samaa sanoo äitini, joka oli töissä munuais- ja maksaliitolla, että näki valitettavan usein ravintolisien ym luontaistuotteiden aiheuttavan ongelmia.
Itse kokeilin KSM66 ilman mitään odotuksia ystäväni kanssa. Viikon oli aivan loistava olo ja silloin suosittelin tätä kaikille stressistä ja unettomuudesta kärsiville. Sitten alkoi pikkuhiljaa tulemaan niin kauhea pahoinvointi ja vatsakivut, että menin lopulta todella huonoon kuntoon. Vasta rohdon lopetettuani alkoi olo paranemaan, eli selkeä syy-yhteys tähän löytyi.
Ystäväni tosin kertoo saavansa tästä pelkkää apua, eikä mitään ikäviä oloja ole tullut, joten hän on syönyt tätä menestyksekkäästi jo kohta vuoden.
Eli ilmeisesti joillekin sopii ja joillekin ei, tai sitten joillekin ei tule vaan niin selkeitä huonoja oireita.
Mutta voin sanoa, että se alun hyvä olo, oli niin ihmeellisen hyvä (ihan siis yllätyin siitä, mikä ihme aine tää onkaan), että kyllä harmitti, kun ei pystynytkään jatkamaan.
Lääke ei edes aktivoidu viikon aikana, joten "vaikutuksesi"olivat kuvitteellisia, ja jos reaktio aineesta on todellinen, sinulla on geeneissä vikaa.
En suosittele tätä enkä muitakaan rohtoja ainakaan pitkäaikaiseen käyttöön.
"Recently, however, several cases of clinically apparent liver injury have been reported in patients taking commercial herbal products that are labelled as containing ashwagandha. The liver injury presented 2 to 12 weeks after starting ashwagandha with a cholestatic or mixed pattern of injury, jaundice and pruritus."
Mulla alkoi painajaiset noin viikon jälkeen. Ikään kuin päälle jäänyt stressi olisi alkanut purkautumaan. Muutaman kuukauden jälkeen stressitasot oli laskeneet huomattavasti ja nuo unet jäi myös pois. Tuntuu kuin elimistö olisi aloittanut puhdistautumisprosessin jostain raskaista stressitekijöistä ja muutaman kuukauden jälkeen unet jatkuivat, mutta positiivisina. En aikuisiällä muista edes nähneeni unia ennen tätä. Ainoastaan kun lopetin röökaamisen, niin silloinnä näin painajaisia. Salitreenit kulkee paremmin ja vireystila on korkeampi. Aloitin toki muitakin lisäravinteita samaan aikaan. Mulle tämä toimii.
:)