Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät EI ole siksi että niillä ostetaan osakkeita!

Vierailija
11.05.2019 |

Miksi maksetaan lapsilisiä niin rikkaille ettei rahaa käytetä lapsen hyväksi mitenkään. Tässä olisi hyvä säästö kohde valtiolla..

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että kaikki lapset ovat tasevertaisen köyhiä?

Vierailija
22/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole myöskään kaljaan tarkoitettu!

Niin kulunut juttu. Keksi uusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan 30% tuloveroa, joten olen mielestäni oikeutettu käyttämään lapsilisiä miten parhaaksi näen eli sijoittamalla ne lapsen tulevaisuuden menoja varten.

Vierailija
24/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät EI ole mikään "avustus lapsille", vaan tarkoitus on tasata tuloeroja joita väistämättä tulee kun perhe saa lapsia (palkkatulot tippuvat perhevapaiden aikana, toisaalta menot nousevat kun tarvitaan enemmän tilaa, ja tulevat päiväkotimaksut ym.)

Jos perheellä on rahaa, niin lapsilisä ei ehkä ole välttämätön "elämiselle", mutta mitään perustetta sen poistamiselle ei ole. Tuo perhe kuitenkin "häviää" rahallisesti PALJON enemmän mitä ns. pienempituloinen perhe.

Jos tienaa esim. 7000e/kk vs. 1700e/kk, niin kotiin jäämällä (kunnes lapsi 3-v) enemmän tienaavalle tulee ns. paljon isompi lovi tuloihin mitä vähemmän tienaavalle, +eläkekertymä laskee, +päiväkotimaksut tietenkin menevät isoimmat mahdolliset jne.

Tuossa se yksi satanen kuussa on pieni lohtu ns. "kokonaistappiossa".

Vierailija
25/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytännössä ap haluaa poistaa lapsilisät kaikilta joilla on varaa säästää? Jos perhe säästää esim 100e kuussa niin silloinhan se tarkoittaa että lapsilisä menee säästöön.

Entä jos kahdella perheellä on samat tulot, mutta toinen tuhlaa enemmän ja vain toinen saa säästöön tuon 100e - pitääkö lapsilisä poistaa vain siltä säästäväisemmältä perheeltä?

Eli ap miten nyt oikein meinasit tämän sääntösi muodostaa, jäi hieman epäselväksi...

Vierailija
26/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten köyhimpien lasten lapsilisät katsotaan vanhempien tuloksi? Tämä se vasta tasa-arvon irvikuva onkin, että rikkaat säästää ne lapsilleen ja köyhien lasten pitää luopua niistä vanhempiensa hyväksi. Sairas systeemi. Mutta mitäpä ahneet pskiaiset muista välittää, koska Minä ja Raha ja etenkin Mun Rahat. Siinä se elämäntarkoitus sitten onkin. Ja muiden latistamisessa. Ihme ettei jossain ostarilla tosiaan ole vielä räiskitty.

Vierailija
27/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sijoittanut ja säästänyt lapsilisät ja jokainen lapsi saa ne käyttöönsä 18v. Näin ne nimenomaan menee lapselle eivätkä huku peruselämiseen vuosien varrella. En ole rikas, mutta koska lapsilisä on ns. ylimääräistä tuloa, näin voi tehdä jokainen.

Lapsen ei tarvitse ottaa velkaa lähtiessään opiskelemaan, on pesämuna esim. asuntoa varten ja säästöistä voi maksaa ajokortit sun muut.

Vierailija
28/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea ei ole tarkoitettu siihen, että pidetään Helsinki asuttuna!

Vierailija
29/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten köyhimpien lasten lapsilisät katsotaan vanhempien tuloksi? Tämä se vasta tasa-arvon irvikuva onkin, että rikkaat säästää ne lapsilleen ja köyhien lasten pitää luopua niistä vanhempiensa hyväksi. Sairas systeemi. Mutta mitäpä ahneet pskiaiset muista välittää, koska Minä ja Raha ja etenkin Mun Rahat. Siinä se elämäntarkoitus sitten onkin. Ja muiden latistamisessa. Ihme ettei jossain ostarilla tosiaan ole vielä räiskitty.

Mene töihin ja tienaa omat rahasi. Väitän että tuonkin jälkeen haluat edelleen lapsilisäsi.

Vierailija
30/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se on vanhempien rahaa, ei lapsen. Opintotuki vasta on ensimmäinen mahdollinen lapsen saama tuki ja lapsen rahaa. Toki Kela huomioi laskelmissaan koko asuntokunnan tulot, mutta tuossa vaiheessa on jo mahdollista asua omillaan

Kukaan ei tule kertomaan sinulle mihin sinun pitää rahasi käyttää jos elätät itse itsesi omilla tuloillasi. Ei se fattan luukku ole mikään tavoite.

Vierailija
31/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No parempi varmaan sekin kun sekin raha menisi, esim. Alkoholiin, ja huumeisiin?

Vierailija
32/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisten asiat kuuluu sulle millälailla?

Vierailija
33/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rikas, mutta olen ottanut tavaksi säästää lastemme lapsilisät. Jos se yhtään lohduttaa, ne eivät ole osakkeissa vaan ihan tilillä. Enkä tiedä, riittääkö niistä edes lapsille pesämunaa siinä vaiheessa, kun mahdolliset mopo- tai ajokortit, kulkuneuvot, teini-iän harrastukset tai vaihto-oppilasvuodet on maksettu.

Olen järkeillyt, että mulla ei mitenkään ole varaa kolmeen teiniin ellen säästä jo nyt.

Vierailija
34/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmakuvasi on oman minäsi heijastumaa. Minä minä minä. Mene töihin, niin et ole noin katkera.

Vierailija
35/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole keltään pois, että isompi joukko aikuistuvia nuoria pärjää vähemmällä tukirahalla, kun heille on säästetty. Päinvastoin, väitän että tuo on varsin hyvää verorahojen investointia.

Vierailija
36/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta lapsilisäthän ovat vanhempien tuloa. Jos ne olisivat lasten rahaa, ei niitä olisi edes mahdollista käyttää elämiseen.

Vierailija
37/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sijoittanut ja säästänyt lapsilisät ja jokainen lapsi saa ne käyttöönsä 18v. Näin ne nimenomaan menee lapselle eivätkä huku peruselämiseen vuosien varrella. En ole rikas, mutta koska lapsilisä on ns. ylimääräistä tuloa, näin voi tehdä jokainen.

Lapsen ei tarvitse ottaa velkaa lähtiessään opiskelemaan, on pesämuna esim. asuntoa varten ja säästöistä voi maksaa ajokortit sun muut.

Sijoittaa ja säästää on kaksi eri asiaa eli teitkö siis molempia? Paljonko lapsi sai rahana, paljonko osakkeina ja miten varmistit, että jokaisen lapsen sijoitukset oli yhtä tuottavia?

Vierailija
38/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat maksavat sen lapsilisän varattomillekin, joten suu suppuun! Jos pientä veronalennusta näin saa, ei se ole väärin.

Vierailija
39/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaa ja säästää on kaksi eri asiaa eli teitkö siis molempia? Paljonko lapsi sai rahana, paljonko osakkeina ja miten varmistit, että jokaisen lapsen sijoitukset oli yhtä tuottavia?

Miksi se pitäisi varmistaa? Eihän sellaista tilannetta voi edes teoriassa olla, että eri aikaan aloittaneet saisivat varmasti saman tuoton.

Vierailija
40/79 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä tasaa niitä menoja joita lapsen saaminen aiheuttaa vanhempien tuloihin. Se on siis tavallaan osa vanhempien tuloa.

Se mitä moni ns. sossunasiakas ei ymmärrä, on se että työssäkäyvällä perheellä lapsen saaminen LASKEE tuloja. Ja ne tulot laskevat paljon ENEMMÄN mitä se lapsilisä korvaa. Kulut kuitenkaan eivät tipu, vaan edelleen asuntolainaa pitää lyhentää ja kaupassa käydä, ja ne vaipatkin vauvalle ostaa jne.

Kun taas ns. sossunasiakas saa lapsen, hänellä tulot NOUSEVAT, koska asumistukea saa enemmän, toimeentulotuki nousee, harkinnanvaraisena ehkä maksetaan vaunutkin tmv. eli tulot eivät laske (kuten em. esimerkissä) vaan nousevat.

Nytkö sitten sitä rahaa pitäisi nipistää niiltä joilla jo valmiiksi lapsen saaminen tiputtaa tuloja paljon, ja lykätä sitä lisää niille joille se lapsi tuo lisää rahaa? Ei kuulosta kovin reilulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän