Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Logopedian pääsykoe 2019

Vierailija
09.05.2019 |

Logopedian pääsykokeessa olleet, miten meni omasta mielestä?

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan hirveästi tuloksia vaikka tiedän etten pääse. Ja vaikka tiedän että menee vielä pitkään..

Vierailija
82/155 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kolmas hakukertani ja aivan metsään meni. 2017 ja 2018 olin varasijoilla 1 ja 8. Tänä vuonna en missään nimessä odota pääseväni lähellekään varasijoja. Pistää miettimään, sovellunko minä edes koko alalle, kun pääsykokeesta riippuen sijoitus on joko hyvä tai huono. Kun jäin varasijalle 1, olin aivan varma, että seuraavana vuonna ovet aukeaa. Nyt kaksi vuotta myöhemmin en usko pääseväni sisään ja olen valmis luovuttamaan. Kokeen vaikeustaso vaihtelee aivan vietävästi ja sisäänpääsy on täysin tuurista kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko looginen päättely alalla oikeasti noin isossa roolissa kuin pääsykoe antaa ymmärtää?

Vierailija
84/155 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeet eivät mittaa soveltuvuutta alalle. Niiden on tarkoitus mitata soveltuvuutta akateemiseen opiskeluun.

Varmasti joku 20-50 % kokeessa olijoista olisi oikein sopivia alalle ja yliopistoon, mutta paikkamäärän ollessa käsittämättömän pieni, on karsinta kova. Pääsykokeessa tarvitsee saada ihmiset jonkinlaiseen järjestykseen, josta sisäänpääsijät voidaan poimia.

Vierailija
85/155 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on outoa, että kokeiden vaikeustasot vaihtelevat noin rankasti. Olen opiskellut avoimessa yliopistossa ja saanut pelkkiä huippuarvosanoja eli tiedän kyllä, ettei akateeminen opiskelu tuota minulle mitään vaikeuksia, mutta silti en läpäise pääsykokeita. Joka tapauksessa olen päättänyt, että logopediaan en enää hae, kun on niin tuuripeliksi mennyt.

Vierailija
86/155 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että löytyy muutama kymmenen ihmistä jotka saavat kokeesta lähes täydet pisteet. Heistä sitten tulee puheterapeutteja. Me muut voidaan ihmetellä.

Vierailija
87/155 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en varmaan hae ensi vuonna. Pakko miettiä joku mihin on edes jotain mahkuja. Tyhmää.

Vierailija
88/155 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummelit ovat parhaat puheterapeutit ja kuinka paljon heillä on opintoja? Ei kovin paljon!

Vierailija
89/155 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika Kummeli-touhulta kyllä tuntuu..

Vierailija
90/155 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummelit ovat parhaat puheterapeutit ja kuinka paljon heillä on opintoja? Ei kovin paljon!

Elikkäs Kummeli-fanina olisin täydellinen valinta puheterapeutiksi? Ymmärtävätkö valitsijat tämän?

Vierailija
91/155 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, Tampereen aloituspaikkamäärä on ihan naurettava; 12 paikkaa kun muualla on vähintään 25 ja oliko jossain 30. Itse olen jo perheellinen ja asettunut tänne Tampereen seudulle, niin ei voi edes harkita hakevansa muualle. Viime vuonna olisin päässyt pistemäärälläni Ouluun, Turun ja Helsingin pisterajoja en tiedä...

Saako kysyä ikäluokkaa, ja onko sinulla muu koulutus jo valmiiksi? Miten yhdistät mahdollisen työnteon opiskeluun?

Vierailija
92/155 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, Tampereen aloituspaikkamäärä on ihan naurettava; 12 paikkaa kun muualla on vähintään 25 ja oliko jossain 30. Itse olen jo perheellinen ja asettunut tänne Tampereen seudulle, niin ei voi edes harkita hakevansa muualle. Viime vuonna olisin päässyt pistemäärälläni Ouluun, Turun ja Helsingin pisterajoja en tiedä...

Saako kysyä ikäluokkaa, ja onko sinulla muu koulutus jo valmiiksi? Miten yhdistät mahdollisen työnteon opiskeluun?

Tässä rupeaa 40 lähestymään uhkaavasti ja on kyllä tutkinto jo alla. Meni vaan aikanaan alan valinta vähän pieleen, eli ei tunnu omalta ja työllisyysnäkymätkin ovat heikot. Tälläkin hetkellä olen vain osa-aikatöissä, mikä toisaalta saattaisi sopia yhteen opiskelun kanssa. Mutta kai tässä pitää kehittää joku uusi suunnitelma, ei taida ainakaan logopediasta uusi ura urjeta...

Vierailija
93/155 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama tilanne. Ikää melkein 40 ja oon aikoinaan väitellytkin eri alalta. Eikä tosiaan taida tästä uutta uraa syntyä aloitispaikkamäärän ja pääsykokeen perusteella..

Vierailija
94/155 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi nyt perhana jo tulokset

Vierailija
95/155 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep koskakohan tulokset tulee.. vaikka oon varma etten pääse mut odotan silti tuloksia :D

Vierailija
96/155 |
02.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis edes ne kokeen oikeet vastaukset nettiin ni sais vähän osviittaa D:

Vierailija
97/155 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä! Yksi hassu optinen lomake ja kuukausi tolkulla odotusta..

Vierailija
98/155 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.6. tulee tulokset ja 17.6. julkaistaan kokeen oikeat vastaukset. Todennäköisin syy tulosten myöhäiselle julkaisemiselle on se, että pyritään ilmoittamaan kaikkien alojen tulokset suunnilleen samaan aikaan.

Vierailija
99/155 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28.6. tulee tulokset ja 17.6. julkaistaan kokeen oikeat vastaukset. Todennäköisin syy tulosten myöhäiselle julkaisemiselle on se, että pyritään ilmoittamaan kaikkien alojen tulokset suunnilleen samaan aikaan.

Aha! Mistä löysit tämmöisen tiedon? Pitkä odotus vielä..

Vierailija
100/155 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha! Mistä löysit tämmöisen tiedon? Pitkä odotus vielä..

.

Se kerrottiin pääsykokeessa. :)