Logopedian pääsykoe 2019
Kommentit (155)
Mäkin sain Oulusta taas hylyn :(
Ehkä kolmas kerta sujuu paremmin!
Vastaukset tuli! En päässyt taaskaan opiskelemaan! Tämä oli minulla viimeinen hakukerta. En hae enää mihinkään. Niin monena vuonna joutunut pettymään. Vetäydyn nyt "normaalista" elämästä ja suunittelen elämäni mahdollisimman hyväksi tukien varassa elämiseen. En jaksa enää tätä jokakeväistä pettymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaukset tuli! En päässyt taaskaan opiskelemaan! Tämä oli minulla viimeinen hakukerta. En hae enää mihinkään. Niin monena vuonna joutunut pettymään. Vetäydyn nyt "normaalista" elämästä ja suunittelen elämäni mahdollisimman hyväksi tukien varassa elämiseen. En jaksa enää tätä jokakeväistä pettymystä.
Tai sitten pienen märehtimisen jälkeen otat itseäsi niskasta kiinni ja haet helpommille aloille, kuten muutkin drop outit tekevät. Kaikki tuntee niitä, jotka haaveilivat ja hakivat psykasta, lääkiksestä, oikiksesta, kauppiksesta, opettajasta tms. ja ovat ihan tyytyväisiä matemaatikkoja, tradenomeja, lähihoitajia, mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten pienen märehtimisen jälkeen otat itseäsi niskasta kiinni ja haet helpommille aloille, kuten muutkin drop outit tekevät. Kaikki tuntee niitä, jotka haaveilivat ja hakivat psykasta, lääkiksestä, oikiksesta, kauppiksesta, opettajasta tms. ja ovat ihan tyytyväisiä matemaatikkoja, tradenomeja, lähihoitajia, mitä tahansa.
Nimenomaan! Kaverini haki psykologiaa lukemaan neljänä vuonna. Onneksi otti ekana vuonna liiketalouden paikan vastaan ja ehti jo valmistuakin. Ei siis vikalla hakukerrallakaan päässyt psykaan.
Sai tradenomiksi valmistuttuaan hyvän paikan, jossa paljon matkustusta ulkomaille. Nykyään ihmettelee, miksi ihmeessä oli aikoinaan niin fiksoitunut siihen psykaan ja onnellinen, ettei sinne päässyt. On kuulemma unelmatöissä nyt!
Itse "pääsin" varasijalle Turkuun .. Ei taida kauhean montaa peruutusta tulla. Mutta tietääkö ketään, näkeekö omia koepisteitä jo jostakin?
Kellään mitään ideaa miten valmistautua ensi vuoden kokeeseen? Toivoisin kyllä pääseväni ensi keväänä todistuksella kun menen vielä hieman arvosanoja korottamaan, mutta valmistautua pitää kokeeseenkin. Tuntuu että tuommoisella pääsykokeella täysin arpapeliä kuka pääsee sisään.
Täällä kans yks Tampereelle päässy! En voi uskoo😭 eilisen psykan hylsyn jälkeen tuntuu vieläkin paremmalta
Paljonko teillä yhteispisteitä Tampereelle? Opintopolku näyttää hyväksyttyä mutta pelkään että siinä on joku virhe... 😅
Vierailija kirjoitti:
Itse "pääsin" varasijalle Turkuun .. Ei taida kauhean montaa peruutusta tulla. Mutta tietääkö ketään, näkeekö omia koepisteitä jo jostakin?
Ketäpä enään.
Nyt kun ensi vuonna menee 70% todistuksella sisään, minkälaisia yo-todistuksia teiltä löytyy? Pitäisikö vain luovuttaa jos ei löydy viiden L:n riviä? Alalle taitaa kuitenkin aika paljon hakea juuri näitä kympin tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ensi vuonna menee 70% todistuksella sisään, minkälaisia yo-todistuksia teiltä löytyy? Pitäisikö vain luovuttaa jos ei löydy viiden L:n riviä? Alalle taitaa kuitenkin aika paljon hakea juuri näitä kympin tyttöjä.
oon miettiny samaa. Oon menos korottelemaan kun parissa aineessa jäi L pisteen parin taa, täl hetkel todistuspisteet tais olla 122…? Pisteytettynä on äikän E, historian L, lyhyen matikan E, psykan E ja pitkän kielen M. Oon menossa syksyllä korottamaan pitkän kielen M ja äikän E ja ehkä ensi keväänä psykan E. Veikkaan että noi mun tän hetkiset todistuspisteet ei riittäisi sisäänpääsyyn mut ehkä jos saisin vielä vähän nostettua…😅 vai mitä mieltä olette kuinka kova taso tulee olemaan?
Sama homma täällä 😭