Logopedian pääsykoe 2019
Kommentit (155)
Voi pylly, melkein 90 % on kyllä todella kaukana.. Enkä edes ole ensikertalainen.
Nuo valintakokeen pisteet menee käsittääkseni niin, että kokeessa parhaiten menestynyt saa ne täydet 40 pistettä (siis vaikka ei olisikaan saanut kaikkia oikein) ja siitä sitten ruvetaan katsomaan seuraavien pisteitä. Vai oliko se niin, että ne katsotaan tehtävittäin (1,2,3)... Joka tapauksessa, tuo 90% ei suoraan tarkoita sitä että on pitänyt vastata niin moneen kysymykseen oikein.
Joo ei tosiaan viime vuonna siis ihan 90 % koepisteistä itsestään tarvinnut koska tuskin parhaallakaan oli kaikki oikein.
Olikohan tämän vuoden koe vaikeampi vai helpompi kuin viime vuoden..
Musta ainaki viime vuoden koe tuntu jopa helpolta ku tein sitä harjotukseksi… tän vuoden eka tehtävä oli helppo joo mut 2 tehtävä haastavampi ku viime vuoden kuvaajatehtävä ja logiikka oli mielestäni haastavampi ku viime vuoden logiikkatehtävät…
Tää on toki vaan mun mielipide
Vierailija kirjoitti:
Musta ainaki viime vuoden koe tuntu jopa helpolta ku tein sitä harjotukseksi… tän vuoden eka tehtävä oli helppo joo mut 2 tehtävä haastavampi ku viime vuoden kuvaajatehtävä ja logiikka oli mielestäni haastavampi ku viime vuoden logiikkatehtävät…
Tää on toki vaan mun mielipide
Samanlainen fiilis. Kai joku nuo kaikki huitaisi menemään oikein, puuh.
Viimevuotisen kokeen helppous johtuu siitä, että teit sen rauhassa kotona! Jos se olisi kylmiltään jaettu koetilanteessa, se olisi tuntunut vaikeammalta!
Mielestäni viime vuoden koe oli työläämpi, monella taisi loppua aika kesken. Itsellänikin oli siinä ja siinä että sain kaikki tehtävät tehtyä, mutta minkäänlaiseen tarkastukseen ei kyllä jäänyt aikaa. Tuloksena 5. varasija.
Tämän vuoden kokeessa Tehtävä 2 meni enemmän tai vähemmän veikkaamiseksi, joten opiskelupaikka jää kauaksi.
Mitä tästä pitäisi päätellä? Olisinko sovelias logopedian opiskelijaksi vai en, jos yhtenä vuonna paikka on todella lähellä ja toisena vuonna täysin saavuttamattomissa? Pistää vaan mietityttämään, että kannattaako yrittää enää kolmatta kertaa, kun kokeessa menestyminen tuntuu olevan pelkkää arpapeliä...
Monella muullakin on mennyt 2 tehtävä huonosti. Toki joillakin sitten hyvin ja sillähän he erottuvat. Ilmeisesti halutaan ihmisiä jotka osaa tehdä näitä.
Millaisia lähtöpisteitä saatte? Auttaakohan 83/100p mitään? Hain Turkuun.
Saan Tampereelle 48/60, jolla ei tee mitään, enkä ole ensikertalainen.
Saan 54/60 alkupisteet Tampereelle ensikertalaisena, joten ihan rajoilla mennään onko toivoa vai ei, jos 2 tehtävä meni pieleen. Viime vuonna 2 varasija, joten harmittaa aivan sairaasti, että nyt koe oli entistä vaikeampi.
Harmittaa kun en tule tuollaisilla kokeilla koskaan pääsemään sisään. On kuitenkin unelma-alani. Miksi hitossa paikkojakin on niin vähän?! Hirveä pula kuitenkin puheterapeuteista.
No joo, Tampereen aloituspaikkamäärä on ihan naurettava; 12 paikkaa kun muualla on vähintään 25 ja oliko jossain 30. Itse olen jo perheellinen ja asettunut tänne Tampereen seudulle, niin ei voi edes harkita hakevansa muualle. Viime vuonna olisin päässyt pistemäärälläni Ouluun, Turun ja Helsingin pisterajoja en tiedä...
Minusta 2. tehtävä tuntui aluksi helpolta. Osaan hahmottaa kuvia helposti. Mutta sitten kun ryhdyin tarkastamaan sitä, huomasin tehneeni valtavasti virheitä. Sotkeuduin ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia lähtöpisteitä saatte? Auttaakohan 83/100p mitään? Hain Turkuun.
Itsekin mietin juuri tätä! Omat yo-pisteet 91/100, jonka toivon kompensoivan epäonnistunutta 2 tehtävää, mutta saa nähdä viekö nuo mihinkään...
Vierailija kirjoitti:
No joo, Tampereen aloituspaikkamäärä on ihan naurettava; 12 paikkaa kun muualla on vähintään 25 ja oliko jossain 30. Itse olen jo perheellinen ja asettunut tänne Tampereen seudulle, niin ei voi edes harkita hakevansa muualle. Viime vuonna olisin päässyt pistemäärälläni Ouluun, Turun ja Helsingin pisterajoja en tiedä...
Sama tilanne. Kilpailen niistä max 3 paikasta mitä ensikertalaisilta jää. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Kilpailen niistä max 3 paikasta mitä ensikertalaisilta jää. Huoh.
Ensikertalaiset sais jäädä jumiin ruuhkaan...
Vanhoja psykan kokeita käytiin myös logon valmennuskurssilla, mutta ei tietenkään tämän vuoden kysymystä...
Viimevuonna alin hyväksytty oli yhteispisteillä 88,07/100 ja pelkällä pääsykokeella 35,35/40. Eli melkein 90% pisteistä pitäisi saada.