Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko tämä oikeasti pahasti tehty? (astiaston myynti)

Vierailija
09.05.2019 |

Homma on siis niin, että tätini on saanut häälahjaksi joskus 90-luvun alkupuolella erään kahviastiaston. Erottuaan tuosta puolisostaan ja muutettuaan hän antoi astiaston äidilleni, joka säilytti astiastoa vuosia käyttämättä sitä koskaan. Kun muutin omilleni, sain astiaston äidiltäni. Astiasto sisälsi muistaakseni 8 teekuppisettiä, 8 kahvikuppisettiä ja 12 pullalautasta, eikä opiskelijalla ole sellaiselle mitään käyttöä. Säilöttyäni sitä vuoden verran myin molemmat kuppisetit, pullalautaset ovat minulla edelleen.

Nyt äitini kysyi, voisinko tuoda kyseisiä astioita veljeni ylioppilasjuhliin, sillä heidän omat astiansa eivät ehkä riitä. Kerroin, ettei minulla ole ollut ko. astiastoa enää vuosiin, ja siitäkös äitini suuttui. Hänen mielestään en olisi missään tapauksessa saanut myydä astiastoa kysymättä häneltä ja on kuulemma pettynyt minuun, koska oletti minun arvostavan suvussa kiertäneitä vanhoja esineitä. En osannut muuta sanoa tuohon vuodatukseen kuin sen, että jos se oli niin tärkeä astiasto, niin varmaan hänen olisi sitten itse pitänyt säilyttää sitä.

Mitä mieltä, av-raati?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ihme että nykynuoret ovat sellaisia kuin ovat. En nyt tarkoita jotain astiastoa, vaan

yleensä kasvatusta ja perinteitä. On aivan uskomatonta, millaisia nuoria tulee työmarkkinoille. Kyllä hyvin kasvatettu nuori erottuu heti edukseen työpaikkaharjoittelussakin.

Sieltähän se lähtee kotoa, välinpitämättömyys muihin ja elämään. Jos ei arvosta, tiedä eikä ole mitään kiinnostusta historiaan, menneeseen, kuinka voi ymmärtää nykyhetkeä.

Yleissivistys puuttuu totaalisesti.

Esimies vm59

Mummoni on 93 vuotias ja hän on haltioissaan lapsenlapsistaan ja varsinkin lastenlastenlapsistaan, jotka ovat 13-22 vuotiaita! Hän on nuorekkaampi kuin sinä. :)

Vierailija
62/66 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vaikka vetoa, että kyseessä on Arabian Arctica -astiasto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onkin.

Vierailija
64/66 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onkin.

Näin arvelinkin, ihan vain koska minunkin suvussani on näitä arctica-vaalijoita. No mutta. Toisaalta ap olisi voinut kysyä kuinka menetellä astioiden kanssa, mutta sitten taas olisi äitikin voinut etukäteen jo mainita, kuinka tärkeinä hän astiat tulevaisuuden kannalta näkee. Eli summa summarum, tehty mikä tehty ja astiastosta saadut rahat varmasti tulivat silloin enemmänkin tarpeeseen kuin ajatus siitä, että ehkäpä joskus joku näitä tarvitsee joihinkin juhliin täydentämään omaa astiastoaan.

Vierailija
65/66 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että toimit ihan oikein. Toivottavasti äippä rauhoittuu pian, vanhempien ihmisten kiintyminen "suvussa kiertäneisiin esineisin" saa kyllä joskus hämmentävät mittasuhteet.

Eikä suotta! Tietämätön myy jotain 50-luvun signeerattua tonnin maljakkoa muutamalla kympillä! Terveisin kiintynyt ja kiihtynyt äippä.

Nuoret ei ymmärrä rahan/tavaroiden arvon päälle yhtään mitään muutamaan vuoteen kun kotoa lähtevät pois. Joskus 30 ikävuoden jälkeen alkaa mielenkiinto vähitellen lisääntymään näihin asioihin, millä on tunnearvoa ja muutakin arvoa, mitä kannattaa säästää kun arvo nousee jne.  Sen vuoksi ei kannata niille lahjoittaa mitään arvokasta ennen kuin itse osoittavat niihin kiinnostusta, muuten tulos on just tämä eli myyvät pikkurahalla pois jotain äärimmäisen arvokasta. Nuoret hölmöt! 

Vierailija
66/66 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän