Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsellä tavoitteena saada 50 ikävuoteen mennessä niin hyvä varallisuus ja pääomatulot, että voin jäädä silloin pois työelämästä. Muita?

Vierailija
07.05.2019 |

Katsokaas ajattelin siksi jäädä pois silloin työelämästä, kun työelämä muuttuu koko ajan kireämmäksi ja hullumaksi, joka polttaa ihmiset loppuun ja ajaa ihmiset hulluuden partaalle. Nyt joutuu yksi ihminen tekemään samat työt, joita vielä 20 vuotta sitten teki monta ihmistä. Siksipä, kun 50-vuotiaana vielä toivottavasti terveyttä on jäljellä, niin jos vain varallisuustilanne sen sallii, aion jättää työelämän ja lähteä "ennenaikaiselle eläkkeelle". Kun sitä terveyttä toivottavasti siinä iässä vielä on, niin silloin voisi elämästäkin nauttia aivan eri tavalla. En odota almuja valtiolta, en edes "virallista" eläkeikää ajatellen. Voihan nimittäin hyvinkin olla, ettei silloin enää eläkejärjestelmää ole. Aion elää omilla rahoillani ja omilla pääomatuloillani, jotka ovat toivottavasti silloin riittävät elämiseen.

Muita, jotka suunnittelevat samaa?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä poliitikot tekee teidän ennenaikaisista eläköitymisistä vielä stopin.

Millä tavoin? Jos ihminen pystyy elättämään itsensä pääomatuloilla ym. niin ei siinä ole poliitikoilla nokan koputtamista.

Vierailija
42/92 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tavoite, ja realistinenkin jos saa olla työelämässä koko ajan. Keskituloinen pystyy hyvin tuohon halutessaan. Itse olin pienituloisena vähän pitempään töissä, mutta  alle kuusikymppisenä lopetin työt ja elän nyt säästöillä. Olen tyytyväinen ratkaisuuni, ulkoilen ja harrastan, viihdyn kotona ja olen vielä terve ja hyvässä kunnossa. Suosittelen kaikille. Ettei käy niin kuin yleensä, että  ´eläkkeellä on aikaa tehdä kaikkea mitä ei enää jaksa´.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ? Pääomavero 100 prosenttiin? Mitä luulet sen jälkeen tapahtuvan rikkaille, maastapako. Vai säädetäänkö laki että kaikkien on tehtävä jotain, myös ne jotka eivät saa tukia?

Vierailija
44/92 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi tulla uusi ilmiö. Ihmiset ovat niin kyllästyneitä nyky työelämään kovine vaatimuksineen että tulevaisuudessa voi olla vaikeuksia löytää pätevää työvoimaa. Moni on valmis jäämään pienilläkin tuloilla oman itsensä herraksi ja kun vastalahjana on vapaus niin pienet tulot ei ole ongelma.

Vierailija
45/92 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, terveyteen ei oikein itse voi vaikuttaa.

Mitä vanhemmaksi elää, sitä enemmän ympäriltä sairastuu ja jopa kuolee tuttuja. Se antaa perspektiiviä siihen ettei kannata lykätä asioita tuonnemaksi.

Esimerkejä nelikymppinen nainen kuoli yllättäen aivoverenvuotoon, terveliset elämäntavat.

Toinen reilu nelikymppisenä ms-taudin rapauttama, sairaus nopeasti etenevä hänellä, ihan normaalit hyvät elintavat.

Kaverin äiti joutui 55-vuotiaana muistisairauden takia hoitokotiin, kuoli kuuskympisenä (hänellä taustalla lievää alkoholismia, mutta kävi töissä pitkään, ei rapajuoppo)

Kahdella tutulla ollut ihosyöpä, toinen nelikymppinen ja toinen oli n. 55-v kuollessaan.

Ja jotta ei mene liian synkäksi: tunnen myös monia terveitä vanhuksia jotka asuvat lähes 100-vuotiaina omakotitalossa terveinä.

Mutta nuorena menneet ovat saaneet miettimään että onko elänyt elämänsä niin että jos lähtö tulisi nyt, niin olisko elänyt hyvän elämän?

Vierailija
46/92 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haaveile eläköitymisestä vielä 50-vuotiaana. Ennen lapsia ajattelin, että äitiysvapaa olisi ihanaa aikaa, kun saisi olla vaan kotona, mutta aika nopeasti siinäkin alkoi seinät kaatua päälle. Itse tykkään työstäni. Lomakin tuntuu lomalta, kun ei ole ainaista vapaata.

Vierailija
47/92 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tehdä töitä vielä ysikymppisenä :)

Kokoomus haluaisi tuota varmaan kaikille suomalaisille. Jäisi katsos eläkevuodet niin vähiin, että valtio säästäisi hurjasti. Tai vielä "parempaa": ihmiset kuolisivat työnsä ääreen, niin ei tarvitsisi maksaa eläkkeitä ollenkaan.

Kyllä se eläke maksuun tulee, jahka vanhuuseläkeikä täyttyy oli työelämässä tai ei.

Vierailija
48/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän sitten alat kehitellä sitä kassaasi.

Vierailija
49/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, viimeistään 50 on tähtäimessä eli kymmenen vuoden päästä. Palkkataso on sen verran hyvä, ettei tarvitse elää sitku-elämää, vaan voin elää sekä nyt täysipainoisesti että säästää lähes 2000e kuussa. Tähän auttaa ettei ole lapsia eikä autoa, molemmat siis ihan omasta tahdosta. Matkustelen niin paljon kuin töiltä pystyn, syödään paljon ulkona, jne.. Eli en koe ollenkaan "säästäväni" mistään sellaisesta mitä kaipaisin.

Noin puoli miljoonaa lie sellainen pääoma jolla voi jo halvemmissa Euroopan maissa elää nykytasolla, siitä melkein puolet on jo kasassa.

Vierailija
50/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun veri virtaa kaduilla, osta osakkeita. Kun oma veri virtaa kaduilla, osta lisää.

Pääomatulot tulee olemaan n. 40% ansioistani kun täytän 50v. Tällöin bruttona ollaan lähempänä 500k kun nollaa. Hieno lukea, että ihmiset ovat valmiita vapauttamaan itsensä sosialistisen Suomen hampaista.

Vierailija
51/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin siinä varallisuutta tarttee? Minä olen jäänyt pois työelämästä jo nuorena, mt-ongelmien ja jo fyysistenkin ongelmien takia, en ole ihan vielä 50.

Vierailija
52/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun veri virtaa kaduilla, osta osakkeita. Kun oma veri virtaa kaduilla, osta lisää.

Pääomatulot tulee olemaan n. 40% ansioistani kun täytän 50v. Tällöin bruttona ollaan lähempänä 500k kun nollaa. Hieno lukea, että ihmiset ovat valmiita vapauttamaan itsensä sosialistisen Suomen hampaista.

Mitä ihminen tollasilla summilla tekee, meinaatko tunkea ne kurkkuun vai ahteriisi.

Paljon vähemmällä kaikki tarpeet saa tyydytetyksi.

Vierailija
53/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut tehdä samoin. Olen 28v ja sijoitan osakemarkkinoille n. 500 euroa kuukaudessa. Katsotaan mitä on kasassa sitten vuosikymmenien päästä.

Todennäköisesti väliin tulee vielä ainakin yksi hoitovapaa, joten katsotaan miten silloin onnistuu, mutta toisaalta olen työurani alussa joten ansiotasokin pitäisi tulevaisuudessa suurella todennäköisyydellä nousta.

Minullakin tavoite on pystyä elämään pääomatuloilla. Vielä siihen on matkaa, mutta lähestyy kokoajan. Minulla on jo se tilanne että tuo 500 euroa kuussa lisäsijoituksia tulee pelkistä pääomatuotoista. Toki palkastakin sijoitan lisää. Tätä matkaa on häirinnyt toki vastoinkäymiset elämässä, ja on joutunut turvautumaan niihin pääomiin matkan varrella. Hirvittää ajatellakin miten olisi käynyt, jos niitä säästöjä ja sijoituksia ei olisi ollut....

Vierailija
54/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti näin. Vasemmiston ja demareiden etu on että kansa pysyy köyhänä.

Vierailija
55/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos olette laskeneet, että tarvitsette pääomaa, jotta siitä saa tarpeeksi tuloja elämiseen?

Itsellä sijoitusvarallisuutta nyt noin 200t ja ainakin toinen mokoma vielä tarvittaisiin. Ikää 40v eli toki kymmenessä vuodessa mahdollista.

Vierailija
56/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihminen tollasilla summilla tekee, meinaatko tunkea ne kurkkuun vai ahteriisi.

Minä päinvastoin olen ketjua luettuani ihmetellyt, miten vähällä ihmiset aikovat oloneuvoksena tulla toimeen. Joko pörssihait uskovat kurssien ikuiseen ja rivakkaan nousuun, sekä huimiin osinkoihin. Tai sitten todellakin tulevat vähällä toimeen.

Olisi mielinkiintoista kuulla, miten tuo temppu tehdään sen sijaan, että on vain päätetty. Itselläni on asuntoni lisäksi omaisuutta noin 400.000€ ja eläkekertymä on 1400€. Silti en usko, että tällä omaisuudella voi ryhtyä pääomillaeläjäksi, koska ikää on alle 50.

Vierailija
57/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tienannut 300 000e siihen mennessä niin onnistuu, voi oleskella asumistuella omassa kämpässä ja kun rahat alkaa olla lopuillaan niin on jo aika siirtyä eläkkeelle ja siitä mukavasti haudan lepoon. Tietenkin voi välillä käydä työkkäristä hakemassa vähän lisää pariksi kuukaudeksi kun ei tarvitse karenssia pelätä.

Vierailija
58/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin? Jos ihminen pystyy elättämään itsensä pääomatuloilla ym. niin ei siinä ole poliitikoilla nokan koputtamista.

Mutta vasemmisto ja demarit tekevät kaikkeensa että et pysyt kartuttaan sitä pääomaa jonka tuloilla eläisit. Lisäksi jos tuollainen vahinko on päässyt käymään niin ainakin niistä tuloista pitää ryöstää valtaosa jatkossa valtiolle.

Vierailija
59/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pitää olla säästöjä jos meinaa ylläpitää samaa elintasoa kuin työssä ollessaan. Esim. Jos palkasta jää 2000€/kk käteen niin vuodessa se tekee 24000€ ja jos 50v jää pois niin eläkettä alkaa saamaan ehkä 67v:nä niin joudut säästämään 17x24000€ joka on yli 400000€.. ennen kuin saat eläkettä..

Hyvähän se on haaveilla mutta ainakin perusduunarilla varmaan mahdottomuus ellei saa lottovoittoa tai perintöä. Tai ole jotakin huippuasuntoa helsingin keskustasta ostettu 90-luvulla josta saa nyt myydessä ainakin triplahinnan..

Vierailija
60/92 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä päinvastoin olen ketjua luettuani ihmetellyt, miten vähällä ihmiset aikovat oloneuvoksena tulla toimeen. Joko pörssihait uskovat kurssien ikuiseen ja rivakkaan nousuun, sekä huimiin osinkoihin. Tai sitten todellakin tulevat vähällä toimeen.

Olisi mielinkiintoista kuulla, miten tuo temppu tehdään sen sijaan, että on vain päätetty. Itselläni on asuntoni lisäksi omaisuutta noin 400.000€ ja eläkekertymä on 1400€. Silti en usko, että tällä omaisuudella voi ryhtyä pääomillaeläjäksi, koska ikää on alle 50.

500e vastike, vesi ja sähkö, 100e ruoka, 20e netti, muutama kymppi vakuutuksiin. alle 12 000 vuodessa pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän