Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö yliopistossa esiintyä? Hyi vit.tu!

Vierailija
06.05.2019 |

Luin että siellä on kaikenlaisia esitelmiä ja ryhmäkeskusteluja. Siinä taisi mennä sitten minun tulevaisuuteni. Yliopistoon meno olisi minulle tosi tärkeää mutta enhän minä sinne uskalla mennä, pelkään niin esiintyä!

Tulevaisuuteni on palasina.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kielenkäytöllä sovellut raksalle siivoojaksi. Huivi vain päähän, terminologia tuttua valmiiksi.

Vierailija
62/63 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä joillakin oikeasti noin vähän esitelmiä vai siis mitä laskette esitelmiksi? Opiskelin ulkomailla ja mulla oli jo pelkässä kandintutkinnossa joku 5 esitelmää, tämä siis politiikantutkimuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molempiin tutkintoihini on kuulunut 1-2 esitelmää, eli vähän. Yleisöt seminaareissa olivat pieniä. Jonkin verran toki pitää pystyä kommunikoimaan ryhmässä ja tekemään yhteistyötä, sitä ei voi juuri välttää työelämässäkään. Käytä betasalpaajia tai jos ne ei riitä, niin rauhoittavaa, kun joudut yleisön eteen. Ne auttavat todella paljon, kokemusta on. Ja et ole yksin asiasi kanssa.

Kuitenkaan ei kannata jättää opiskelematta ja yleensäkään elämää elämättä esiintymisjännityksen/-pelon vuoksi. Se rajoittaa kauheasti kaikkea hyvääkin.

Tämä. Kaksi perustutkintoa itselläkin ja lisäksi jatkotutkinto päälle. Aina löytyi ryhmästä joku toinen, joka halusi esiintyä, joten tuohon opiskelut ei ainakaan kaadu. Ja jos omasta kiinnostuksen aiheesta joutuu tekemään joskus esitelmän, niin keskittyy sitten asiakysymyksiin. Harva suomalainen varsinaisesti tykkää esiintymisestä. Jatkotutkinnon kurssit tosin vedetään monesti opiskelijoilla, jokainen vuorollaan, mutta siinä vaiheessa se ei yleensä ole ongelma, ei ainakaan itselle ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan