Minä en ehdi edes maistamaan herkkuja kun mies on jo syönyt ne
Mieheni on todella kova herkkusuu, itse syön ehkä yhden jäätelön kuukaudessa jos sitäkään. Tämä on sinänsä ihan ok, mutta vähän alkaa pikkuhiljaa harmittaa etten koskaan ehdi edes MAISTAA mitään ennen kuin kaikki on syöty. Ihan esimerkkejä tältä viikolta:
-Ostettiin testiksi salted caramel pähkinöitä. Mies söi koko pussin ilman minua, en maistanut YHTÄKÄÄN.
-Ostettiin kuuden tikkujäätelön pahvipakkaus. Tänä aamuna näin tuon pahvilootan roskiksessa, eli kaikki jäätelöt syöty.
-Ostettiin molemmille suklaavanukkaat. Ylläri, molemmat syöty.
Ei mua haittaa edes sinänsä se että syö mutta kun EI ILMOITA MITÄÄN. Minä saatan siis töissä miettiä, että tänään kun pääsen kotiin katson sarjaa ja syön suklaata joka oli mulla säästössä. No eipä sitä tietenkään enää siellä ole. Laitoin jokunen aika sitten kolme suklaapatukkaa vaatekaappiin piiloon mutta mies löysi ne sieltäkin.
Tulkaa jakamaan vitutus ja sanokaa etten ole ainut kellä on tällaista.
Kommentit (250)
Olen piilottanut patukkani jääkaapin vihanneslokeroon. Saavat olla siellä tyystin rauhassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sä syöt kerran kuukaudessa jäätelön ja silti ostelette teille herkkuja moneen kertaan viikossa?
Mites on varmaan noteerannut terveysintoilusi ja ajattelee, ettet syö niitä kuitenkaan?Mä ostan herkkuja ajatuksella ''kiva että kaapissa on sitten kun tekee mieli'', koska yleensä ne mieliteot on aika spontaaneja enkä just silloin halua lähteä varta vasten kauppaan. Johtuu ehkä myös siitä että lapsuudenkodissani tehtiin tätä, meillä oli aina paljon herkkuja kotona mutta kukaan ei vetänyt niitä kerralla.
Tota, "kiva että kaapissa on sitten kun tekee miel, koska yleensä ne mieliteot on aika spontaaneja" niin niinhän sun mies just tekee.. daa? Teillä on vaan erilaiset rytmit, mikä nyt on erilaisille ihmisille normaalia. Mitä sä et nyt oikein tajua.. Ainoastaan jos vaan toinen ostaa herkkuja niin homma ei ole balanssissa. Ainahan nopeet syö hitaat, ei pitäis olla uutta tietoa.
Meillä tapahtuu vastaavaa alkoholijuomien kanssa. Jompikumpi ostaa vaikka lavan kaljaa yhteiseksi, lopulta minä juon kaksi ja mies 22 tölkkiä. Jos jaettaisiin lava oikeasti puoliksi, niin minulla se 12 tölkkiä kestäisi kuukauden: viikonloppuna yksi tölkki ruoan kanssa, toinen ruoan jälkeen ja kolmas saunassa. Mutta ei, jäljellä olevat kaljat polttelevat miestä niin kovasti että pakko juoda kaikki heti nyt. Samoin itselleni ostamiani siidereitä mielellään maistelisi.
Kerran suutuin kunnolla, kun olin saanut kaveriltani tuliaiseksi litran pullon Jägermeisteria. Ajattelin aukaista pullon ja ottaa ruoan päälle pikku näkäräisen, mutta paskanmarjat! Mies oli luvatta sen aukaissut ja juonut 2/3 koko pullosta! Lupaili että joojoo mä ostan sulle uuden mutta eipä ole näkynyt... vaikka kostaminen ei mitään ratkaise, tekisi silti mieli olla törkimys takaisin ja hörppiä miehen mallasviskipullo tyhjäksi. Siinähän puhisisi kun pilkka osuisi omaan nilkkaan :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sä syöt kerran kuukaudessa jäätelön ja silti ostelette teille herkkuja moneen kertaan viikossa?
Mites on varmaan noteerannut terveysintoilusi ja ajattelee, ettet syö niitä kuitenkaan?Mä ostan herkkuja ajatuksella ''kiva että kaapissa on sitten kun tekee mieli'', koska yleensä ne mieliteot on aika spontaaneja enkä just silloin halua lähteä varta vasten kauppaan. Johtuu ehkä myös siitä että lapsuudenkodissani tehtiin tätä, meillä oli aina paljon herkkuja kotona mutta kukaan ei vetänyt niitä kerralla.
Tota, "kiva että kaapissa on sitten kun tekee miel, koska yleensä ne mieliteot on aika spontaaneja" niin niinhän sun mies just tekee.. daa? Teillä on vaan erilaiset rytmit, mikä nyt on erilaisille ihmisille normaalia. Mitä sä et nyt oikein tajua.. Ainoastaan jos vaan toinen ostaa herkkuja niin homma ei ole balanssissa. Ainahan nopeet syö hitaat, ei pitäis olla uutta tietoa.
Luulis että aikuiselle ihmiselle ei ois mahdotonta jättää minulle kuudesta jäätelöstä yhtä, tai että vois ihan omatoimisesti ajatella että ''enpä syö kaikkea yksin että toisellekin jää''. Tämähän opitaan jo lapsena.
Ilmoita ukkosi siihen Pipan Olet mitä syöt ohjelmaan, vaikkei hän ylipainoinen olisikaan. Tekisi miehelle hyvää nähdä, miten paljon hän tukkii suuhunsa kaikenlaista epäterveellistä makeaa. Kun esille olisi kerätty vaikka yhdenkin kuukauden satsi, niin luulisi miehelläkin alkavan kellot soida. Tärvelee omaa terveyttä oikein kaksin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Noloa ap jäädä jumiin tollaseen ongelmaan. Osta joku herkku itsellesi ja syö se tai säilytä töissä tai laukussa. Jos kuukauden haudot jotain kuin strutsi niin veikkaan työkavereidesikin syövän herkkusi työmaalla. Kukaan ei tykkää jemmaajasta.
niin ratkaisuhan ei missään nimessä ole se että toinen EI söisi kaikkea heti?
me ostetaan esim. aina reissulta kaikenlaista erikoista tai erilaista namia.
Voi joskus olla jopa pari kolme kiloa.
Eikö niitä saa "säilöä" siihen kunnes tulee halu syödä? pitääkö ne herkut syödä samoin tein kun ne on kotiin raahattu?
ongelmahan tässä on se herkkujen perään oleva mies joka EI osaa ajatella muita sokerihimoissaan, ei se että joutuu jemmaamaan herkkuja
sokeriaddiktio on ihan oikea ongelma
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita ukkosi siihen Pipan Olet mitä syöt ohjelmaan, vaikkei hän ylipainoinen olisikaan. Tekisi miehelle hyvää nähdä, miten paljon hän tukkii suuhunsa kaikenlaista epäterveellistä makeaa. Kun esille olisi kerätty vaikka yhdenkin kuukauden satsi, niin luulisi miehelläkin alkavan kellot soida. Tärvelee omaa terveyttä oikein kaksin käsin.
Tätä mä kyllä aidosti ihmettelen et miten hän pystyy syömään niin paljon kaikkea sokerista. Silti on kuitenkin aika hoikka, tosin liikkuu paljon. En mä vaan itse pystyisi vetämään jotain suklaamuroja heti aamutuimaan.
Mä piilotin eksältä kalvoja jääkaapin vihanneslokeroon, sinne se ei ikinä katsonut ja kaikki olisi uponnut samantien.
Mulla itsellä on ollut bulimia ja kaikenlaisia syömisongelmia. Nykyisen kanssa ei pidetä mitään kaapeissa kiusaamassa. Herkutellaan kyllä, mutta jos ostetaan jotain niin ne on tarkoitettu pian syötäväksi eikä jemmattavaksi. Ei alkoholistillekaan osteta viskipulloa kaappiin, ja sanota että "kyllähän sä joskus voit siitä kohtuudella naukin ottaa".
Mustakin olisi sulta ihan ajateltua ja kannustavaa jos et ostaisi kotiin mitään kiusaksi, jos toisella selkeästi on ylivoimaista pysyä erossa niistä. Pieni vieroitus voisi olla paikallaan.
Meillä sama. Ei yleensä tajua tuoda tilalle uutta, vaikka kuinka kehotan niin tekemään. Mullakin on piilosuklaalevy, koska muuten se katoaa. Itse syön rivin silloin tällöin. Muissa asioissa ei ongelmaa, mutta herkuttelu on ihan uskomatonta.
Tiedän kyllä, että äitinsä edelleen kantaa herkkuja hänelle ja meille. Kompensoi surkeaa äitiyttään. Mies on oppinut tavan saada nopeaa mielihyvää.
I feel you, mun mies on ihan samanlainen kaiken rohmuaja. Karkit ja keksit on vielä helppo piilottaa mieheltä, mutta koska jäätelöä ei voi jemmata sukkalaatikon pohjalle, niin harvemmin sitä jäätelöä silloin pakastimesta löytyy kun sitä tekisi itsellä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Noloa ap jäädä jumiin tollaseen ongelmaan. Osta joku herkku itsellesi ja syö se tai säilytä töissä tai laukussa. Jos kuukauden haudot jotain kuin strutsi niin veikkaan työkavereidesikin syövän herkkusi työmaalla. Kukaan ei tykkää jemmaajasta.
Ja siellä ilmoittautuu yksi, joka pistää poskeensa toistenkin karkit.
Ärsyttävä tapa, ihan kuin lapsi, jolla ei ole mitään itsehillintää. Onhan se nyt itsestäänselvää, että jos ostetaan molemmille suklaavanukkaat/patukat tms. niin ei toinen saa koskea siihen toisen omaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Ei yleensä tajua tuoda tilalle uutta, vaikka kuinka kehotan niin tekemään. Mullakin on piilosuklaalevy, koska muuten se katoaa. Itse syön rivin silloin tällöin. Muissa asioissa ei ongelmaa, mutta herkuttelu on ihan uskomatonta.
Tiedän kyllä, että äitinsä edelleen kantaa herkkuja hänelle ja meille. Kompensoi surkeaa äitiyttään. Mies on oppinut tavan saada nopeaa mielihyvää.
Lämminsydäminen nainen olet. Onnittelut, miten hyvä itsekontrolli sinulla on ja harmi että lähipiiriin on osunut moisia kontrollikyvyttömiä eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtuu vastaavaa alkoholijuomien kanssa. Jompikumpi ostaa vaikka lavan kaljaa yhteiseksi, lopulta minä juon kaksi ja mies 22 tölkkiä. Jos jaettaisiin lava oikeasti puoliksi, niin minulla se 12 tölkkiä kestäisi kuukauden: viikonloppuna yksi tölkki ruoan kanssa, toinen ruoan jälkeen ja kolmas saunassa. Mutta ei, jäljellä olevat kaljat polttelevat miestä niin kovasti että pakko juoda kaikki heti nyt. Samoin itselleni ostamiani siidereitä mielellään maistelisi.
Kerran suutuin kunnolla, kun olin saanut kaveriltani tuliaiseksi litran pullon Jägermeisteria. Ajattelin aukaista pullon ja ottaa ruoan päälle pikku näkäräisen, mutta paskanmarjat! Mies oli luvatta sen aukaissut ja juonut 2/3 koko pullosta! Lupaili että joojoo mä ostan sulle uuden mutta eipä ole näkynyt... vaikka kostaminen ei mitään ratkaise, tekisi silti mieli olla törkimys takaisin ja hörppiä miehen mallasviskipullo tyhjäksi. Siinähän puhisisi kun pilkka osuisi omaan nilkkaan :(
Jos jakaisitte lavan oikeasti puoliksi niin sinulla olisi about 1500 tölkkiä, trukkilavalla mahtuu se 3000 pientä tölkkiä eli teillä on paha alkoholiongelma.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso näkäräinen, jos kolmanneslitra ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jakaisitte lavan oikeasti puoliksi niin sinulla olisi about 1500 tölkkiä, trukkilavalla mahtuu se 3000 pientä tölkkiä eli teillä on paha alkoholiongelma.
:D Lavalla tarkoitan 24-packia. En mitään kuormalavallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siellä ilmoittautuu yksi, joka pistää poskeensa toistenkin karkit.
Sori mutta en, mulla ei ole sokeriaddiktiota mutta puolisolla on taipumus mättää kerralla paljon kun on yliväsynyt.
Yksi jo kommentoi ratkaisun niin ei jäädä jumiin ongelmaan tai syyllistetä omaa puolisoa koko ajan > "Herkutellaan kyllä, mutta jos ostetaan jotain niin ne on tarkoitettu pian syötäväksi eikä jemmattavaksi. Ei alkoholistillekaan osteta viskipulloa kaappiin, ja sanota että "kyllähän sä joskus voit siitä kohtuudella naukin ottaa"."
Meillä mies ei syö kovin paljon makeaa, mutta on tietyt jutut, joista tykkää ja niitä voi (sillon harvoin kun syö vetää) paketin kerralla. Minkäänlaista ongelmaa ei tule kun meillä ostetaan omat herkut ja ne saa säilyttää tai syödä ihan oman mielen mukaan, toisen herkkuihin ei kosketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Lavalla tarkoitan 24-packia. En mitään kuormalavallista
No se on laatikko, koppa, keissi, päkki, joku näistä yleensä. Ei lava... jos et halua pitkiä silmäyksiä.
Osta itsellesi herkut. Älä kerro niistä miehelle. Piilota ja ota piilosta kun haluat herkutella. Näin teen minä ja toimii!