Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän mielestänne ajattelee ihminen, joka kysyy näin?

Vierailija
05.05.2019 |

"Pidätkö meitä jotenkin hienompina ihmisinä, kun tuntuu, että ujostelet meidän seurassa?"

Poikaystävälläni on siis kaveripariskunta, joiden seurassa en kieltämättä pysty olla oikein oma itseni. En osaa tarkalleen sanoa, mistä se johtuu, mutta yksi syy voisi olla se, että puhuvat paljon pahaa muista kavereista heidän loistaessaan poissaolollaan. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että he olisivat jotenkin "hienompia ihmisiä", mitä tuolla mahdetaan edes tarkoittaa? Olin vähän hölmistynyt, enkä osannut vastata oikein mitään, mutta jäi vaivaamaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on esim. eroa koulutustasossa tai muuten merkittävästi elintasossa niin varmaan sitä tarkoittivat. Jos tunnet olisi epämukavaksi esim. siksi, ettet oikein tunne kuuluvaksi joukkoon tai annat vaikutelman, että halveksit heitä.

Vierailija
2/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit pyöritellyt silmiäsi jaa että hienompina, kun päinvastoin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan tarkoittaa: "Olethan huomannut, että me olemme parempaa väkeä."

Vierailija
4/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omahyväinen kommentti.

Vierailija
5/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, paljastivat vain, mitä he itsestään ajattelevat. Omahyväisiä, puhuvat pahaa muista muka alempiarvoisista, pitävät itseään erityisinä, luulevat, että mykistyt heidän seurassaan :D

Pitääkö poikaystäväsi heitä ihan ok tyyppeinä?

Vierailija
6/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo miten he näkevät itsensä ja olettavat, että muut näkevät heidät samoin.

Vierailija
7/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. Näin ajattelin itsekin, mutta minua kummastuttaa, että miksi he sitten ajattelisivat itse olevansa "hienompia ihmisiä" kuin minä. Toisella pariskunnasta on korkeampitasoinen koulutus kuin minulla, toisella ei. Hieman varakkaampia saattavat olla, koska ovat olleet jo pidempään työelämässä kuin minä ja elävät omasta mielestään niukasti (omasta mielestäni ei, vaan käytettävät varansa vaan erilaisiin mielenkiinnonkohteisiin kuin minä). Ehkä pitäisikin palata tähän kysymykseen vielä heidän kanssaan ihan mielenkiinnosta.

Ap

Vierailija
8/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevat itse olevansa. Ja heidän käytöksensä puoltaa ajatusta: kokevat voivansa arvostella muuta, koska pitävät itseään jotenkin parempina. Onko miesystäväsi mitä mieltä tästä pariskunnasta? Lähinnä siksi, että itse en kuluttaisi hetkeäkään enempää tuollaisessa seurassa kuin mitä olisi pakko. Eli onko teidänkään?

Vierailija
9/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävälleni tämä pariskunta on siinä mielessä tärkeä, että hän on tuntenut tuon pariskunnan toisen osapuolen liki koko elämänsä ja pitää häntä vähän kuin sisaruksenaan tai vähintään sukulaisenaan. Hän pitää useita heidän kummankin ajatuksista hieman hölmöinä, eikä viitsi usein alkaa edes väittelemään asioista. On meidän kahdestaan keskustellessamme antanut ymmärtää, ettei ota heidän juttujaan aina kovin tosissaan.

Ap

Vierailija
10/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, miksi alistuit tuolle kommentille? Nyt ajattelevat, että olet omastakin mielestäsi alempiarvoinen, kun et mitää kommentoinut. Olisit nyt edes vähä näpäyttänyt. Jos miehelläsi on tarve tuollaisten ihmisten kanssa hengata, niin laita mies vaihtoon.

Vierailija
11/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksistanne. Näin ajattelin itsekin, mutta minua kummastuttaa, että miksi he sitten ajattelisivat itse olevansa "hienompia ihmisiä" kuin minä. Toisella pariskunnasta on korkeampitasoinen koulutus kuin minulla, toisella ei. Hieman varakkaampia saattavat olla, koska ovat olleet jo pidempään työelämässä kuin minä ja elävät omasta mielestään niukasti (omasta mielestäni ei, vaan käytettävät varansa vaan erilaisiin mielenkiinnonkohteisiin kuin minä). Ehkä pitäisikin palata tähän kysymykseen vielä heidän kanssaan ihan mielenkiinnosta.

Ap

Ei kannata palata asiaan. Sitä ei ole helppo ujuttaa keskusteluun tekemättä itseään jotenkin naurettavaksi samalla. Tai tulee jonkinlaista skismaa joka tapauksessa.

Jos toisen kerran vihjaavat samaan, niin voithan sanoa, että et vain tykkää puhua pahaa muista ihmisistä. Tai sanoa, että olet oppinut, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin on parempi olla hiljaa.

Vierailija
12/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ns. "vahvat" ja "suorapuheiset" ihmiset. Katsovat oikeudekseen möläytellä mitä hyvänsä muista ihmisistä ja esitellä omat tulkintansa totuuksina. Kyse on jonkinlaisesta ekstroversion, narsismin ja huonojen käytöstapojen yhdistelmästä.

Vierailija
13/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en loukkaantuisi tuosta.

Vierailija
14/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi kysymys osua oikeaan :D

Vierailija
15/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ns. "vahvat" ja "suorapuheiset" ihmiset. Katsovat oikeudekseen möläytellä mitä hyvänsä muista ihmisistä ja esitellä omat tulkintansa totuuksina. Kyse on jonkinlaisesta ekstroversion, narsismin ja huonojen käytöstapojen yhdistelmästä.

Todella hyvin onnistut kieltämättä kuvaamaan tätä pariskuntaa! :D

Ap

Vierailija
16/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kannata palata asiaan. Sitä ei ole helppo ujuttaa keskusteluun tekemättä itseään jotenkin naurettavaksi samalla. Tai tulee jonkinlaista skismaa joka tapauksessa.

Jos toisen kerran vihjaavat samaan, niin voithan sanoa, että et vain tykkää puhua pahaa muista ihmisistä. Tai sanoa, että olet oppinut, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin on parempi olla hiljaa.

Nuo ehdottamasi vastaukset kuulostavat kyllä riidanhaastamiselta. Minä vastaisin hymyillen, että minä uskon että kukaan ei ole minua parempi, enkä minä ole ketään parempi.

Vierailija
17/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta: mikä oma koulutustasosi sitten on ja oletko työelämässä?

Vierailija
18/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta: miten nuo liittyvät ihmisen arvoon?

Vierailija
19/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata tähän: opiskelen ammattikorkeakoulussa.

Ap

Vierailija
20/22 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta: miten nuo liittyvät ihmisen arvoon?

Sanoinko että ne liittyvät? En mielestäni.