Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirat ja naapureiden terveys

Suututtaa
05.05.2019 |

Taas jälleen kerran Hesarissa nillitettiin parveketupakoinnista. Meillä ei polteta, mutta naapurissa kyllä ja heidän savunsa haihtuvat kirjaimellisesti savuna ilmaan, hetkellinen hajuhaitta toki joskus sopivalla ilmalla.

Toisen naapurin koirat sensijaan myrkyttävät naapureita 24/7. Viis vaikka naapuri sairastuu, ”Jos ei mummon keuhkot kestä, alkakoon kävellä Honkanummelle.”, ”Mitä niitä kakaroita hankitaan tähän maailmaan kirkumaan”. ” sitä vartenhan on allergialääkkeet.” ”Muuta metsään.” Kommentit on tori rakentavia, ihmiset navettaan ja elukat kaupunkien kerrostaloihin!

Koiranomistajien asenne on tosi itsekäs. Räksyttävä rakki ja jätökset ovat muiden ongelma. Ja muita ollaan paheksumassa ilmaston pilaamisesta vaikka itsellä on narun jatkona yksi pahemmasta päästä luonnontuhoojaa. Vihreät kansanedustajat pahimpia ilmaston pilaajia, siitä vaan torille tarpeille kesken vaalikamppanjan ja minä se oon niin söpö kun poseeraan piskini kanssa. Viis muista, minä teen mitä tahdon.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä, miten ne koirat myrkyttävät naapureita? Vai pitäiskö sun vaan sanoa suoraan, että sä haluut vetää röökii ja vihaat koiria?

Vierailija
2/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue viesti. Meillä EI polteta = en tupakoi. Siis ei tee mieli vetää röökiä.

Ja tyhmäkin tietää miten pahaksi allergia voi äityä. Ja ei, en vihaa koiria. Eläimet eivät vain kuulu ihmisasuntoon, ei ihmisten ja eikä eläintenkään vuoksi. Jo pimeällä keskiajalla ja ennen sitäkin ihmiset sen tajusivat ja pitivät eläimet talleissa, navetoissa, sikaloissa jne.

Jos tyhmästi haluaisin vastata kuten sinä, sanoisin, että sinä taidatkin olla tuollainen itsekäs koiraomistaja:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaa sinne pimeälle keskiajalle sitten, muuta vaikka metsän keskelle jossa kaikki eläimet ovat vain ja ainoastaan ulkona. Tervemenoa.

Vierailija
4/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n terveysongelmat eivät taida olla pelkästään fyysisiä...

Vierailija
5/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, minä muutan mielelläni metsään. Koirasi varmasti menee puolestani töihin ja elättää minut siellä metsässä.

Vierailija
6/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla aibakin on paha asenneongelma. Hengityselinsairaudet on vakava juttu.

Vierailija
7/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on niin allerginen koiralle, että naapurin rekkukin aiheuttaa oireita, ei auta kuin muuttaa omakotitaloon isolla tontilla. Vai lopetatko sinä kalan syönnin minun kala-allergiani takia? En kestä kalaa edes samassa huoneessa.

Vierailija
8/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on joku kateellinen toisen koirasta.

Vierailija
9/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa edelleen kirjoitti:

Ja tyhmäkin tietää miten pahaksi allergia voi äityä. Ja ei, en vihaa koiria. Eläimet eivät vain kuulu ihmisasuntoon, ei ihmisten ja eikä eläintenkään vuoksi. Jo pimeällä keskiajalla ja ennen sitäkin ihmiset sen tajusivat ja pitivät eläimet talleissa, navetoissa, sikaloissa jne.

Jos tyhmästi haluaisin vastata kuten sinä, sanoisin, että sinä taidatkin olla tuollainen itsekäs koiraomistaja:)

Itse asiassa ihmiset ja karja ovat asuneet yleisesti samoissa tiloissa 1800-luvulle asti. Eläimistä saatiin näin lämpöä, eikä niitä varastettu.

Vierailija
10/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa edelleen kirjoitti:

1600-1700-luvuilla Suomessa oli aivan tavallista asua kotieläinten kanssa samoissa tiloissa. Lehmä on pakkasella lämmin asuinkumppani.

Vierailija
11/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, miten empatiakyvyttömältä k-päältä AP kuulostaa! Jos todellakin sinulla tai lapsellasi on NIIN paha allergia, että naapuriasunnon eläinpöly aiheuttaa ongelmia, ette tietenkään kuulu kerrostaloasuntoon. Uskomatonta, että edes kuvittelet muuta.

Ja jos nyt ihan tosissaan mietitään vain maapallon tulevaisuuden kannalta, niin eiköhän ne sinun allergiset mukulasi ole huomattavasti suurempi uhka planeetan kannalta kuin suhteellisen lyhytikäiset lemmikit.

Sinulla ei ole minkäänlaista suvaitsevuutta ja ymmärrystä esim. mielenterveyspotilaita tai yksinäisiä kohtaan, joille lemmikki on kenties se ainoa ilon ja lohdun lähde maailmassa. Ihan karmeaa.

T. tupakoiva, allerginen ja astmaattinen kissan omistaja, joka suvaitsee muunkinlaista elämää kuin omaansa

Vierailija
12/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää miltä teistä tuntuisi istua yöt yskimässä eläinallergian takia. Minä tiedän kun sitä olen joutunut tekemään. Onneksi pääsin pois.

Ja miettikää jos teillä olisi pieni vauva jonka puolesta pelätä kun hän meinaa tukehtua allergiaansa eikä ole mahdollisuutta eikä rahaa muuttaa kauemmas allergisoivasta koirasta. Sitäkin olen sivusta seurannut. Ei siis ole ap kovinkaan tunteetön ja itsekäs vaan asialla. Allergia ei ole mikään itsekkyyskysymys, se on sairaus.

Vierailija
13/13 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää miltä teistä tuntuisi istua yöt yskimässä eläinallergian takia. Minä tiedän kun sitä olen joutunut tekemään. Onneksi pääsin pois.

Ja miettikää jos teillä olisi pieni vauva jonka puolesta pelätä kun hän meinaa tukehtua allergiaansa eikä ole mahdollisuutta eikä rahaa muuttaa kauemmas allergisoivasta koirasta. Sitäkin olen sivusta seurannut. Ei siis ole ap kovinkaan tunteetön ja itsekäs vaan asialla. Allergia ei ole mikään itsekkyyskysymys, se on sairaus.

On itsekkyyskysymys mitä suurimmassa määrin, koska todella harvalla on niin paha eläinpölyallergia, että naapuriasunnon lemmikistä tulee oireita. Jos ihminen on noin poikkeuksellisen sairas, hänen on tehtävä valintoja terveytensä vuoksi, ei suuren massan.

Eihän noin allerginen ihminen pysty esim. matkustamaan julkisilla, koska siellä väistämättä on useita ihmisiä, jotka kantavat allergeeneja mukanaan. Oletko siis sitä mieltä, että tämän allergisen tulisi saada oma raitiovaunu? Tai ihan kärjistetysti poistetaanpa joka paikasta portaat, koska pyörätuolissa istuvat eivät voi niitä käyttää.

Käsittääkseni on olemassa ihan sellaisia astma- ja allergialiiton taloja, joihin voi halutessaan muuttaa, jos on ongelmia sellaisten asioiden kanssa, jotka on suurimmalle osalle muista ihmisistä ihan ok.