Oletko tyytyväinen pituuteesi?
Itse olen 185cm nainen ja olen erittäin tyytyväinen. Saan paljon katseita, ei tarvitse käyttää korkeita kenkiä eikä tule matala olo kenenkään seurassa.
Osa on taas niitä, jotka eivät hyväksy pituuttani jostain syystä. Mielestäni pitkä nainen on yhtä kaunis kuin lyhytkin, itse kuitenkin pidän pitkistä naisista.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein tyytyväinen, että olen pitkähkö nainen, 170 cm. En halua olla sellainen pieni suojeltava, olen varsin itsenäinen nainen. On mulla miehiä suht mukavasti ollut, olen ollut myös naimisissa.
Taidat olla amatsooni, eli hartiatkin kuin miehellä ja muutenkin roteva
Olen 172 ja minusta kiva mitta tosin haluaisin ehkä olla vielä vähän pidempi. Onneksi olen edes tämän pituinen, koska muutenkin "vankka" rakenne joten jos olisin lyhyempi niin olisin tavallaan liian "tasapaksu" ja pituus vähän tasapainoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 167 cm pitkä nainen, eli mielestäni niin keskimittainen kuin vain olla ja voi. Tosi harvoin tunnen itseäni mitenkään erityisen pitkäksi sen paremmin kuin lyhyeksikään. Enkä oo joutunut kärsimään pituudestani; yletyn useimpiin ylähyllyjen tavaroihin mutta en ole huomiota herättävän pitkä. Olen siis erittäin tyytyväinen pituuteeni.
Ohis, mutta ärsyttää kaikki naiset, jotka (pituudestaan riippumatta) jaksaa tuoda sen asian aina esille. Esim. "kun mä oon tämmönen hukkapätkä/tappi/söpö/pieni ja siro" tai "näyttävä nainen". Ja aina tapellaan siitä tykkääkö miehet enemmän lyhyistä vai pitkistä! Musta ei sit varmaan tykkää kukaan kun oon välimallia.
Minä olen saman pituinen ja miellän itseni kyllä enemmän lyhyehköksi kuin edes keskipitkäksi. Tai sitten esim. meillä töissä on poikkeuksellisen pitkiä naisia, koska olen aina lyhimmästä päästä. Mutta kaiketi ihan ok pituus on. Joskus toivoisin olevani vähän pidempi, mutta toisaalta on kiva olla siro. Olen kokoa 34 enimmäkseen ja mieheni on 186 cm, joten hän aina sanoo, että olen pieni ja mahdun hyvin kainaloon.
Lapset onneksi perineet isänsä pituusgeenejä ja heistä vaikuttaisi tulevan pidemmän sorttisia sukupuoleen katsomatta.
Itse 173 cm ja haluaisin olla vähän lyhyempi, ehkä 165-168cm.
Tykkään korkokengistä, mutta en haluaisi olla niillä yli 180cm. Minkäs sille tietysti voi kun et ennestään ole lyhyt. Elämässä nyt on kuitenkin tärkeämpiä asioita kuin pituus, käytän korkokenkiä silti. Ehkä olo ei olisi niin erottuva, jos kaverit olisivat yhtä pitkiä... :D paras ystäväni on 156 cm :) olemme ihan hauska parivaljakko vaikka baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen oikein tyytyväinen, että olen pitkähkö nainen, 170 cm. En halua olla sellainen pieni suojeltava, olen varsin itsenäinen nainen. On mulla miehiä suht mukavasti ollut, olen ollut myös naimisissa.
:D, kuule olen erittäin naisellinen nainen eikä mua mieheksi voi luulla. En halua olla yhtä pitkä kuin olin kuudennella luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D, kuule olen erittäin naisellinen nainen eikä mua mieheksi voi luulla. En halua olla yhtä pitkä kuin olin kuudennella luokalla.
Lisäksi mitä pahaa on siinä, että ihminen on tyytyväinen pituuteensa, sitä ei voi muuttaa. Ärsyttää pienikokoiset naiset, jotka tekevät numeron siitä, miten pieniä ovatkaan ja vetävät sellaista pieni nainen-roolia. Ei mulla muuten heitä vastaan ole. Itse en pituudestani juuri koskaan mainitse enkä kulje siitä ympäriinsä pätemässä. Miksi juuri minusta oletit, että olen roteva, onhan täällä ilmoittautunut monta pitempääkin naista. Mutta koska aloit nälviä, siksi piikittelin takaisin.
Oon nainen, ja pituus n. 170cm, pituusennuste on n. 173cm... oon 14v. Oon nytki jo n. 5cm pitempi ku mutsi, mutnisä oli kai jotai n. 185cm. Oon niiku täs välissä. Hahahaa.
Mitä vikaa rotevimmissa naisissa on, voivat olla kauniita omalla tavallaan.
Olen 166 cm ja haluaisin olla 166 cm. Täydellinen pituus monessa asiassa :)
Olen. 170 cm, ei pitkä eikä pätkä. Huonekalutkin on suunniteltu juuri minun pituiselle keskivertoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi mitä pahaa on siinä, että ihminen on tyytyväinen pituuteensa, sitä ei voi muuttaa. Ärsyttää pienikokoiset naiset, jotka tekevät numeron siitä, miten pieniä ovatkaan ja vetävät sellaista pieni nainen-roolia. Ei mulla muuten heitä vastaan ole. Itse en pituudestani juuri koskaan mainitse enkä kulje siitä ympäriinsä pätemässä. Miksi juuri minusta oletit, että olen roteva, onhan täällä ilmoittautunut monta pitempääkin naista. Mutta koska aloit nälviä, siksi piikittelin takaisin.
Samaa mieltä. Olen 159 cm enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi 155-165 cm naiset kutsuvat itseään taskuraketeiksi, paloposteiksi jne. Yli 150 cm naiset ovat täysin normaalipituisia, 140 cm voi jo sanoa olevansa huomattavasti keskivertoa lyhyempi, mutta hänkin on täysin normaali. Itsellä ei ole koskaan ollut vaikeuksia löytää sopivia vaatteita tai ylettää ylähyllyille, en näe mitään syytä hehkuttaa olevani "lyhyt". Sama myös toiseen suuntaan, 170 cm on keskivertoa pidempi, muttei missään tapauksessa huomiotaherättävän pitkä.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän tykkään olla pitkä eli 178 cm. Nuorena se oli joskus vaikeaa, kun olin aina pisin kaikista.
Nykyään pituuteni auttaa minua työskennellessäni erityislasten parissa. Olen voimakas ja pitkä ja se tieto siitä auttaa minua itseäni olemaan reipas ja rohkea kohdatessani aggressiivisia lapsia.
Lisäksi kilot jakaantuvat tasaisemmin, jos niitä vahingossa kertyy. Pyrin kuitenkin pitämään itseni hoikkana, se kuuluu jotenkin omaan identiteettini tuo pituus & hoikkuus yhdistelmänä.
Näillä mennään.
Noin 166cm nainen. Olen ihan tyytyväinen pituuteeni. Yksi tuttu kerran antoi ymmärtää, että keskipituisuus on tylsää, ja olisi parempi olla lyhyt tai pitkä. Mun mielestä sillä ei kuitenkaan pitäisi olla mitään väliä, kuinka pitkä on. Jotenkin typerä ajatus, että itsetunnon pitäisi olla kiinni asioista, joihin ei voi edes itse vaikuttaa.
Olen 167cm ja se on paras pituus. Olen tosi tyytyväinen, en ole pätkä enkä pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 161 cm nainen ja aina ollut erittäin tyytyväinen pituuteen :D Aina on miehet pisempiä ja on todella ihanaa olla pitkän miehen kainalossa, sellainen naisellinen kainaloinen olen :)
Harmi, ettei tuo suomen kieli oikein kainaloiselta onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat miehen kanssa 177 cm. Ihan tyytyväinen olen ollut, tuntuu että nuorena sai enemmän oletpa pitkä kommenteja, nykyisin on paljon yli 180 cm nuoria naisia. Olen syntynyt 80 luvulla ja näillä millenium lapsilla on paremmat piltit kun ovat niin pitkiä! :)
No näin on, mutta se on kokonaan toinen asia, onko se hyvä asia. Nimittäin nämä nuoret naiset ovat usein olleet melkein samanpituisia kuin heidän seurassaan olleet nuoret miehet. Lisäksi näillä naisilla on usein todella iso jalkakin, yli neljänkympin selvästi.
Itse näin vähän aikaa sitten aivan karmivan pitkän nuoren naisen. Oli pidempi kuin yksikään hänen seurassaan ollut miespuolinen kaveri. Järkkyä! 😱
Hyi, miten ahdasmielinen olet!
Juu minä olen ihan tyytyväinen, mutta naiset eivät yleensä ole
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän tykkään olla pitkä eli 178 cm. Nuorena se oli joskus vaikeaa, kun olin aina pisin kaikista.
Nykyään pituuteni auttaa minua työskennellessäni erityislasten parissa. Olen voimakas ja pitkä ja se tieto siitä auttaa minua itseäni olemaan reipas ja rohkea kohdatessani aggressiivisia lapsia.
Lisäksi kilot jakaantuvat tasaisemmin, jos niitä vahingossa kertyy. Pyrin kuitenkin pitämään itseni hoikkana, se kuuluu jotenkin omaan identiteettini tuo pituus & hoikkuus yhdistelmänä.
Näillä mennään.
Olet kuin minä. Olen pitkä nainen ja työskentelen lasten parissa. Pituuteni tuo omanlaista auktoriteettiä työssäni. Minäkin tykkään nykyään olla pitkä, nuorena se oli kamalaa.
Minä olen 167 cm pitkä nainen, eli mielestäni niin keskimittainen kuin vain olla ja voi. Tosi harvoin tunnen itseäni mitenkään erityisen pitkäksi sen paremmin kuin lyhyeksikään. Enkä oo joutunut kärsimään pituudestani; yletyn useimpiin ylähyllyjen tavaroihin mutta en ole huomiota herättävän pitkä. Olen siis erittäin tyytyväinen pituuteeni.
Ohis, mutta ärsyttää kaikki naiset, jotka (pituudestaan riippumatta) jaksaa tuoda sen asian aina esille. Esim. "kun mä oon tämmönen hukkapätkä/tappi/söpö/pieni ja siro" tai "näyttävä nainen". Ja aina tapellaan siitä tykkääkö miehet enemmän lyhyistä vai pitkistä! Musta ei sit varmaan tykkää kukaan kun oon välimallia.